aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Hoi Jan.

Ik ken de mini wel een beetje En heb ze eerder gehoord (kort)  bij kharma , dus ik weet wat ze kunnen.

Er is ergens iets niet helemaal lekker met mijn setup/ plaatsing.

Ze kunnen nog niet doen wat ik van ze verwacht.

Nou moet ik zeggen dat de speakers bijna een meter naar voren zijn geschoven tov waar de db7s stond en op die plek ben ik aan experimenteren nu (nearfield).

Met De minis iets meer naar achteren dus (minder nearfield) komt het geluid wel losser , dus ik moet nog de juiste plek zoeken voor ze met de juiste onderling afstand.

Ik was al gewaarschuwed en ben overtuigd (nu ook uit ervaring)dat de minis geen vriendelijke speakers zijn. Als het gaat om match met een eindtrap. Ze zingen niet even lekket zmet alle versterkingen en dat er zeker geexperimenteerd moet worden met verschillende eindtrappen om de gewenst sound te krijgen.

De mini is een veel moeilijker speaker om aan de praat te krijgen dan bv de db7s.

Maar heb je hem eenmaal aan de gang dan is het "hemels" .






Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

Charles is toch de oplossing in dit vraagstuk? Je kan wel zelf aan blijven klooien (terwijl je zelf al zegt dat het geen vriendelijke speakers zijn) maar ik zou het enkel bij zijn advies houden. De MP150 vond je toentertijd top. Spotify vind je lekker (muzikaal) klinken net als de Mini's met de Bryston. Toch doe je zulk spul weer weg. Klinkt allemaal zo tegenstrijdig. Wel des Maz natuurlijk :D

YamahaRXV

Quote from: Sirius666 on July 27, 2016, 12:39:18
Charles is toch de oplossing in dit vraagstuk? Je kan wel zelf aan blijven klooien (terwijl je zelf al zegt dat het geen vriendelijke speakers zijn) maar ik zou het enkel bij zijn advies houden. De MP150 vond je toentertijd top. Spotify vind je lekker (muzikaal) klinken net als de Mini's met de Bryston. Toch doe je zulk spul weer weg. Klinkt allemaal zo tegenstrijdig. Wel des Maz natuurlijk :D

Charles kent uiteraard de Exquisite mini door en door qua eigenschappen, plaatsing, specs, etc. en zal zeker wel weten welke versterking mooi en goed matcht en daar algemene richtlijnen en tips over kunnen geven, maar naast dit blijft iedere situatie een unieke en op zich staande en dus niet iets wat je ondanks grote kennis van zaken even op afstand kan fixen voor iemand.
Ik zie het als een vorm van maatwerk en daar kan je alleen aan werken als je de betreffende ruimte qua akoestiek plus de gebruikte apparatuur door en door kent en zaken uitgebreid kan vergelijken en beluisteren, en dat kost tijd, veel tijd...  ;)

@Maz  Als je de Exquisites eens wilt testen met de Devialet dan geef je maar een gil  ;)
Als de Exquisites met de Devialet klinken zoals destijds de DB7 - Devialet combi dan heb je het naar mijn mening goed voor mekaar...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sirius666

Klopt maar een klank vinden die Maz lekker vindt had hij al gevonden met de Bryston. Toen hij de MP150 had was hij daar ook lyrisch over en tegelijk verbaasd omdat het klasse D is. Soms komt er simpelweg eerder een einde aan de 'quest' dan verwacht..... Maz zit er helemaal midden in, doordat hij het eea zo uitgebreid verwoord hebben zijn lezers soms denk ik een beter beeld van bepaalde zaken dan hij. Gevalletje bomen, bos :)

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de combi met jouw Devialet.

Mr.M

Quote from: Sirius666 on July 27, 2016, 12:39:18
Charles is toch de oplossing in dit vraagstuk? Je kan wel zelf aan blijven klooien (terwijl je zelf al zegt dat het geen vriendelijke speakers zijn) maar ik zou het enkel bij zijn advies houden. De MP150 vond je toentertijd top. Spotify vind je lekker (muzikaal) klinken net als de Mini's met de Bryston. Toch doe je zulk spul weer weg. Klinkt allemaal zo tegenstrijdig. Wel des Maz natuurlijk :D
De db7 met bryston was echt een muzikaal genot. Mini met de bryston ging minder goed miste net de verfijning die de BOULDER wel deed.

BOULDER gooit een mooier stage dan de bryston en laat meer detail horen.

Ik heb nu de minis op een ander plek gezet in de kamer ( meter naar voren) en das niet echt succesvol.

Ik ga ze vanavond terugplaatsen op de plek waar de  db7 stond en dan weer eens kijken hoe en wat.

@ Jan Ik zal je wel even appen , kijken hoe en wat.
De davialet is een stuk makkelijker meenemen dan de oude pass.;).

Ben benieuwd.

**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

Wat ik mij nu pas bedenk....je hebt natuurlijk het zgn luisterdriehoekje......hoe zit dat bij jou? Er zit iets van 2.5m tussen de Mini's toch? Hoever zit jij er vanaf op de bank? Door het een meter naar voren schuiven ben je de balans nu kwijt begrijp ik? Schuif ze anders een halve meter naar achter om van daar uit te 'finetunen'.

Misschien overbodig maar je weet het nooit:

QuoteHifi.nl: Waterdichte vuistregels zijn er niet, want elke ruimte reageert anders op bepaalde weergevers, maar een goed uitgangspunt voor kleine ruimtes zou een `luister-driehoek` met een verhouding van 1 staat tot 1.2 zijn. Hierbij is 1 de afstand tussen de twee weergevers en 1.2 de afstand van elke weergever tot de luisteraar. In grotere -of langwerpige- ruimtes zou een verhouding van zo`n 1 staat tot 1.5 kunnen worden toegepast. Een heel grote luisterafstand lijkt mooi, maar geeft in werkelijkheid veel extra reflecties en akoestische vervorming. Een goed gekozen luisterdriehoek kan een natuurlijk klinkende en ruimtelijke weergave creeren, terwijl de luisteraar bijvoorbeeld slechts 2.5 meter van de weergevers zit. Experimenteren met de Toe-In vergt wat tijd maar zal ongetwijfeld lonen.

Mr.M

Quote from: Sirius666 on July 27, 2016, 15:23:05
Klopt maar een klank vinden die Maz lekker vindt had hij al gevonden met de Bryston. Toen hij de MP150 had was hij daar ook lyrisch over en tegelijk verbaasd omdat het klasse D is. Soms komt er simpelweg eerder een einde aan de 'quest' dan verwacht..... Maz zit er helemaal midden in, doordat hij het eea zo uitgebreid verwoord hebben zijn lezers soms denk ik een beter beeld van bepaalde zaken dan hij. Gevalletje bomen, bos :)

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de combi met jouw Devialet.
Lol. Dat zou zomaar eens kunnen.

Nu Moet ik zeggen dat ik overdrijf als ik zeg dat het geluid aan de speakers plakken , want plakken is een grote woord, .
Door me akoestiek en plaatsing(denk ik) krijg ik mijn linker speaker niet  helemaal "verdwenen".

Kan ook komen doordat ik een kast aan de linkerkant heb weggehaald waar de lps en cds in stondevan 1.30 hoog.

Daardoor had je misschien minder reflectie last dan nu?. Wat weer resulteerd in een verandering in akoestiek.

Ook de bankstel is heel anders en zitplaats is anders dan nu.

Dus alles is haast anders .... mijn ruimte /speakers/ versterker , alles is verandert tov toen met de DB7S.



**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: maz on July 27, 2016, 15:31:40
@ Jan Ik zal je wel even appen , kijken hoe en wat.
De davialet is een stuk makkelijker meenemen dan de oude pass.;).

Ben benieuwd.

Is goed  :thumbs-up:

Devialet is inderdaad makkelijk mee te nemen en ben ik zelf zoals je weet (op basis van eigen uitgebreide ervaringen met beide versterkers) veel meer van overtuigd dan een Pass INT.150  ;)  De Devialet draait qua gemak van aansturing en stabiliteit, alsmede het krachtig aansturen van het laag echt rondjes om een Pass INT.150.

Vraag Charles anders eens vooraf hoe hij de Exquisite Mini en de 3.2 CE ziet qua verschillen in aansturing, impedantie verloop, e.d.
Lijkt mij namelijk een erg interessant gegeven om te weten, mede omdat de combi Devialet 200 - Kharma 3.2 CE hier gewoon ontzettend mooi speelt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Quote from: YamahaRXV on July 27, 2016, 15:56:30
Is goed  :thumbs-up:

Devialet is inderdaad makkelijk mee te nemen en ben ik zelf zoals je weet (op basis van eigen uitgebreide ervaringen met beide versterkers) veel meer van overtuigd dan een Pass INT.150  ;)  De Devialet draait qua gemak van aansturing en stabiliteit, alsmede het krachtig aansturen van het laag echt rondjes om een Pass INT.150.

Vraag Charles anders eens vooraf hoe hij de Exquisite Mini en de 3.2 CE ziet qua verschillen in aansturing, impedantie verloop, e.d.
Lijkt mij namelijk een erg interessant gegeven om te weten, mede omdat de combi Devialet 200 - Kharma 3.2 CE hier gewoon ontzettend mooi speelt.
Dat heb ik gebraagd want wilde natuurlijk het verschil weten waarom de exqusite zo duur is tov de s7 /s7s/ 3.2.

Volgens hem zijn de kleinere kharmas moeilijker aanstuurbaar ivm filtering dan bv de db7s.
Daar zijn de filters gewoon veel vriendelijker betreft de belasting van de amp.

Grootste verschil met 3.2 /s7 tov de MINI Exquisite Zijn de gebruikte matrialen.

VELE malen duurder kast, diamant tweeter/ alles in de filtering is van de mooiste en duurste onderdelen.
Duurste serie bekabeking,
Zilverspoelen/ resonatie behandeling van kast/ demping/ voeten / hout zijkant .....

In grote lijnen betaal je dus het meest voor de "betere" units  met betete specs.

Of je dat daadwerkelijk terughoort in de akoestische onaangepast kamer van maz is amar de vraag.... ik denk het niet...krijg je voor de euros waard voor je geld ? neeeeeee.

Bij de 3.2 krijg je daadwerkelijk waard voor je geld.
Verhouding euros en gekuid is behoolijk beter dan met de minis. Lol

De prijs is behoorlijk scheef in verhouding tot de actuele winst wat je behaalt.Maar dat wisten we al. :).

Je betaald echt heeel veeel voor de techniek wat erachter zit en exotisch matrialen.

Zo blijven we door hobbyen.




**UNDER CONSTRUCTION**

twani

18 ruggen aan speakers en nog heel veel euri méér aan heavy metal om ze tot leven te brengen en nog komt het geluid  niet los van de speakers.....   Niet leuk.

Duidelijk het gevolg van het op goed geluk matchen van spullekes wat meestal niet goed uitpakt.

Jan riep het tussen de regels al. Synergie (en eenvoud vaak ook) is alles.


Dacs bovenop stekkerblokken positioneren doet ook niet bepaald aantonen erg veel bijgeleerd te hebben afgelopen jaren trouwens.  Is alles wel goed uitgefased trouwens?

Alles bij alles past deze werkwijze wel bij het chaotische karakter van MAZ. :tounge2:

Ik zou "ons Jan" inderdaad maar eens een avondje met de set laten stoeien, goed idee :)

Hij beschikt vast over de juiste hoeveelheid analytisch vermogen om uit te vogelen wat er veranderd zou kunnen worden.

Dit lijkt zo nergens naar. Zoveel uitgegeven en nog k*tgeluid...

Sirius666

Dat is wel heel negatief verwoord allemaal. Momenteel is het meer technisch/audiofiel luisteren door de Boulder combi ipv het muzikale/vloeiende karakter van de voorgangers. Ik vind het wél shockerend dat een dergelijke speaker blijkbaar lastig is aan te sturen. Dan gaat er qua ontwerp iets hélemaal fout zou je zeggen. Alle zgn dure materialen lijken m.i. juist tegen te werken. Anders ga je van die onzin krijgen dat de VV en EV zgn in verhouding (qua eurootjes) moeten liggen met de Mini's voor de 'perfecte' match en dat vind ik écht grote onzin.

Is de klanksignatuur trouwens anders dan die van de DB7s? Dit ivm jouw VV.

Als jouw interieur trouwens is veranderd......foto's! :D

Is het mogelijk om eens heel gek te doen en de speakers overdwars te zetten? Mits het mogelijk is om de bank (hoekbank toch?) te draaien lol.  Meter of 3 ertussen, 50-100cm van de muur, de sub kan je dan ook eindelijk mooi kwijt. Heb je geen gezeik met die meters aan loze ruimte die je in de huidige situatie hebt. He en de rechterspeaker heeft nu toch een muurtje achter 'em staan (naast de deur)?

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: Sirius666 on July 27, 2016, 22:21:23
Is het mogelijk om eens heel gek te doen en de speakers overdwars te zetten? Mits het mogelijk is om de bank (hoekbank toch?) te draaien lol.  Meter of 3 ertussen, 50-100cm van de muur, de sub kan je dan ook eindelijk mooi kwijt. Heb je geen gezeik met die meters aan loze ruimte die je in de huidige situatie hebt. He en de rechterspeaker heeft nu toch een muurtje achter 'em staan (naast de deur)?

Kansloze optie, vooral als je weet (en dat was in eerdere posts al te lezen en is met een beetje inschattingsvermogen ook waar te nemen op meerdere foto,s) dat de breedte van de kamer te minimaal is om de speakers op te stellen aan de wand in langsrichting van de kamer  ;)
Is overigens al eens eerder gedaan met als resultaat dat het laag zwaar overheersend was en de reflecties bij een beetje volume zo bizar hoorbaar en storend werden dat enigszins normaal luisteren onmogelijk werd (althans voor mij wel  :D)

Die meters ''loze ruimte'' die Maz met zijn plaatsing van speakers op nagenoeg het midden van zijn kamerlengte heeft is m.i. nu juist iets waar menigeen zeker jaloers op kan zijn aangezien dit een enorme diepte in het beeld geeft die je never nooit kan behalen met speakers die dicht op een wand geplaatst zijn.

Een vuistregel die bijna altijd opgaat voor het beste resultaat qua opstellen van speakers en creëren van een goede luisterpositie is dat je de luisterruimte grofweg in drieën deelt qua afstand en daar de plaatsing van speakers en luisterpositie op baseert.
Zou dus betekenen dat bij een luisterruimte van 6 meter diepte de speakers op ca. 2 meter van de eerste wand zouden moeten staan, vervolgens de luisterpositie op zo,n vier meter van de wand achter de speakers, en tenslotte achter de luisterpositie ca. 2 meter vrije ruimte resterend tot aan de wand achter de luisterpositie. 
Deze vuistregel als leidraad houdende v.w.b. Maz zijn huidige positionering van speakers én luisterpositie denk ik dat het helemaal niet zo beroerd gesteld is bij hem... :angel:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sirius666

Schuiven kon vrij makkelijk met de Mini's zo te lezen. Hoe de L vorm van de bank is weet ik niet.

Van mijn driehoek klopt niet heel veel, speakers staan ook overdwars en van de sub klopt qua plaatsing ook al niet veel. Ik heb verder geen vaste luisterplek  :D Klinkt lekker allemaal zo lol. Ondanks dat ben ik vooralsnog best tevreden alhoewel ik wel wat power tekort kom. Het heeft iig nog nooit zo goed geklonken. Alhoewel....misschien ben ik door de jaren heen van heel k#t naar minder k#t gegaan. Ook daar heb ik vrede mee hahaha

YamahaRXV;

Dan had Maz jouw Vivids dus overdwars moeten zetten  :P

Heb jij de Mini's al gehoord trouwens? De Mini's zijn niet overdwars gezet......en denken dat iets sowieso niet werkt doe ik niet aan. Je weet simpelweg  niet hoe de Mini's overdwars reageren. Misschien valt de diepte mee.....daarbij kan je niet alles hebben toch.....als het eea mooi los komt en je een intiem concert voor je hebt....

Mr.M

Quote from: twani on July 27, 2016, 21:00:15
18 ruggen aan speakers en nog heel veel euri méér aan heavy metal om ze tot leven te brengen en nog komt het geluid  niet los van de speakers.....   Niet leuk.

Duidelijk het gevolg van het op goed geluk matchen van spullekes wat meestal niet goed uitpakt.

Jan riep het tussen de regels al. Synergie (en eenvoud vaak ook) is alles.


Dacs bovenop stekkerblokken positioneren doet ook niet bepaald aantonen erg veel bijgeleerd te hebben afgelopen jaren trouwens.  Is alles wel goed uitgefased trouwens?

Alles bij alles past deze werkwijze wel bij het chaotische karakter van MAZ. :tounge2:

Ik zou "ons Jan" inderdaad maar eens een avondje met de set laten stoeien, goed idee :)

Hij beschikt vast over de juiste hoeveelheid analytisch vermogen om uit te vogelen wat er veranderd zou kunnen worden.

Dit lijkt zo nergens naar. Zoveel uitgegeven en nog k*tgeluid...


vrouwelijk geslachtsdeel geluid is heel erg overdreven maar goed ik ben ook aan overdrijven hier met mijn uitspraken dus in deze contekst wel een gepast uitspraak.

Ik had met de s7 en s7s al ervaren dat ze gevoelig waren met versterking.
Met de minis is dat ook zo.

Volume knop moet gewoon behoorlijk meer open om ze aan de praat te krijgen. Waar de DB7s met dubbel woofer en 4 ohm inpedantie met 2 vingers in de neus aan te sturen was door de EV  , moet bij de MINI echt de volume naar de helft , dus Meer dan dubbel open gedraaid om zelfde hoeveelheid db uit de speakers te halen.
Dat is in mijn mening een moeilijk aanstuurbaar speaker.

De Mini is ook veel gevoeliger voor veranderingen binnen de set en uitlichten van opname verschillen.
Zo ook met spotify te merken. Niet alles waar ik naar luisterde klinkt "even" lekker zoals bij de DB7S en Bryston.

Met de MINI en de BOULDER is
De eene opname  minder , de ander beter , de ander weer wauw!

Met de MINI en de BRYSTON was dat verschil alweer minder.
De bryston had een eigen karakter wat alles lekkerder liet klinken. Maar minder verfijnd als de BOULDER, toch heb ik voor de Boulder gekozen omdat je na het hebben gehoord van de BOULDER , toch wat detail en acuratie gaat missen in de soundstage.

De MINIS zijn hele mooie speakers alleen ik moet even de juiste synergie vinden .

Bij de BOULDER MINI is de synergie meer , "TE" naar de audiofiele kant en met bryston en beetje "te" naar de Warme "lekkere" kant..

Dus met beide eindtrappen mis ik iets van de ANDER  als ik ze aan de MINI hang..... De minis zijn gewoon een soort vergrootglas betreft wat je eraan hangt.

Ik wil de lekker warme geluid van de BRYSTON met de ACURATE en Resolutievolle weergave van de BOULDER ....

MAG DAT? ;).

Ik ga van de week weer  de KHARMA MP150 MONOS er aan hangen.

Ben zeer benieuwd wat dat gaat doen.







Quote from: Sirius666 on July 27, 2016, 22:21:23
Dat is wel heel negatief verwoord allemaal. Momenteel is het meer technisch/audiofiel luisteren door de Boulder combi ipv het muzikale/vloeiende karakter van de voorgangers. Ik vind het wél shockerend dat een dergelijke speaker blijkbaar lastig is aan te sturen. Dan gaat er qua ontwerp iets hélemaal fout zou je zeggen. Alle zgn dure materialen lijken m.i. juist tegen te werken. Anders ga je van die onzin krijgen dat de VV en EV zgn in verhouding (qua eurootjes) moeten liggen met de Mini's voor de 'perfecte' match en dat vind ik écht grote onzin.

Is de klanksignatuur trouwens anders dan die van de DB7s? Dit ivm jouw VV.

Als jouw interieur trouwens is veranderd......foto's! :D

Is het mogelijk om eens heel gek te doen en de speakers overdwars te zetten? Mits het mogelijk is om de bank (hoekbank toch?) te draaien lol.  Meter of 3 ertussen, 50-100cm van de muur, de sub kan je dan ook eindelijk mooi kwijt. Heb je geen gezeik met die meters aan loze ruimte die je in de huidige situatie hebt. He en de rechterspeaker heeft nu toch een muurtje achter 'em staan (naast de deur)?

Het klinkt allemaal veel negatiever dan het is.

Ik denk dat veel verliefd zouden zijn  bij horen van wat dit set nu doet.
Alleen ik ben aan azijn pissen hier met me smaak issue en me verwachting qua sound van mijn spullen.

Wat moeilijk aan te sturen wil niet zeggen dat er iets fout gaat met ontwerp.
Dit heb ik vaker meegemaakt. Ook met de tweeweg SONUS FABER GUARNERI had ik gemerkt dat ze bij een wat zwaarder eindtrap beter  gaan zingen dan de lichtere broertjes.

Het heeft met opbouw van filters en speaker spoel te maken denk ik  en of ze veel of weinig stroom nodig hebben alles op gang te brengen.

Charles had me al gezegd als ik de sound van de db7s  lekker vindt dan moet ik echt aan de mini wennen want die klinkt anders  : kleiner ,  minder impact in het laag , minder groots , maar met meer resolutie , beter plaatsing , meer detail , sneller en schoner.

Zo heeft ieder speaker zijn eigen karakter en sterke punten. Het is aan de luosteraar om te bepalen wat hem / haar aanspreekt , daarom heeft ieder fabrikant wen groot range aan speaker en daarom is een demo op je eigen set zo belangerijk, vooraf de aanschaf van een speaker..




**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: maz on July 27, 2016, 23:41:17
MAG DAT? ;).

Wie houdt je tegen ?  :D

Quote from: maz on July 27, 2016, 23:41:17
Ik ga van de week weer  de KHARMA MP150 MONOS er aan hangen.

Ben zeer benieuwd wat dat gaat doen.

Goede beslissing, denk dat een stukje ''synergie'' zeker z,n vruchten af gaat werpen  ;)
Klasse D versterking welke krachtig en uiterst stabiel is bij zwaardere ''loads'' gecombineerd met een buizen pre zoals je ARC  :thumbs-up:

Enfin, we gaan het allemaal weer meemaken hier en je houdt de gemoederen in ieder geval wel aardig bezig zo vriend  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Quote from: YamahaRXV on July 27, 2016, 23:55:53
Wie houdt je tegen ?  :D

Goede beslissing, denk dat een stukje ''synergie'' zeker z,n vruchten af gaat werpen  ;)
Klasse D versterking welke krachtig en uiterst stabiel is bij zwaardere ''loads'' gecombineerd met een buizen pre zoals je ARC  :thumbs-up:

Enfin, we gaan het allemaal weer meemaken hier en je houdt de gemoederen in ieder geval wel aardig bezig zo vriend  :D
Lol.Jan, ik ben weer lekker ouderwets aan hanessen hier.

Nu heb ik tenminste weer een doel  met de hobby!

De MINIS aan de praat krijgen zoals ik ze wil horen zingen. ;).
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: maz on July 28, 2016, 00:02:11
Lol.Jan, ik ben weer lekker ouderwets aan hanessen hier.

Nu heb ik tenminste weer een doel  met de hobby!

De MINIS aan de praat krijgen zoals ik ze wil horen zingen. ;).

Zo moet je er ook in blijven staan en als je dat doet blijft het ook nog op een positieve manier deel uitmaken van de hobby  ;)



Kwam onderstaand stukje tekst van een Exquisite Mini eigenaar zojuist nog tegen:


They have been up and operational fr 24 hours. Kudos to Bill Parish of GTT Audio. I have been following his advice for years.

The 3.2FEs are really good. The mini's are 10 percent better in really every way. More detail, bigger sound stage, more articulate bass. Very, very good. It really doesn't matter where you are in the room. The separation of instruments s exceptional. You start hearing little bells and things you didn't hear before. Bill says they will get better as they settle in. I could of been happy with the 3.2s forever but these are better.

I know my placement is not ideal but the Kharma's don't really need ideal placement to sound great and the placement works in my room.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M



Quote from: YamahaRXV on July 28, 2016, 00:09:23
Zo moet je er ook in blijven staan en als je dat doet blijft het ook nog op een positieve manier deel uitmaken van de hobby  ;)



Kwam onderstaand stukje tekst van een Exquisite Mini eigenaar zojuist nog tegen:


They have been up and operational fr 24 hours. Kudos to Bill Parish of GTT Audio. I have been following his advice for years.

The 3.2FEs are really good. The mini's are 10 percent better in really every way. More detail, bigger sound stage, more articulate bass. Very, very good. It really doesn't matter where you are in the room. The separation of instruments s exceptional. You start hearing little bells and things you didn't hear before. Bill says they will get better as they settle in. I could of been happy with the 3.2s forever but these are better.

I know my placement is not ideal but the Kharma's don't really need ideal placement to sound great and the placement works in my room.

Nou , dat dit zijn exact mijn woorden.

De 3.2 is een waanzinnig spekaer en de mini is net iets beter.
Zou met de 3.2 ook ziel gelukkig zijn , maar met de MINi net iets gelukkiger als ik de juiste synergie kan vinden.

Maar das met ieder set.....

Alleen ik maak het iets erger lijken dan het klinkt.
Een ander zou dit weleens hemels kunnen vinden terwijl ik mij irriteer dat de sound "iets" naar links trekt ,marginaal,  (tussen mijn oren)in mijn beleving , zoals  ze nu  staan .



**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

Quote from: YamahaRXV on July 28, 2016, 00:09:23


I know my placement is not ideal but the Kharma's don't really need ideal placement to sound great and the placement works in my room.

zeer herkenbaar ( al heb ik geen exquisites)

DofN

ideal placement -> ideal sound.

not ideal placement -> great sound.

Tis maar waar je voor gaat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Quote from: doorofnight on July 28, 2016, 13:23:57
ideal placement -> ideal sound.

not ideal placement -> great sound.

Tis maar waar je voor gaat.
Ik probeer nu beste sound(ideal sound) eruit te halen met not ideal placement. Lol.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Kharmas zijn over algemeen een zeer onzichbaar speaker (g3luidsmatis).

Ze kunnen echt behoorlijk verdwijnen ,.
Wat mij verbaasde was dat de DB7S dus de grote broer veel minder plaatsing gevoelig was dan de kleinere kharmas die ik heb gehad.
Ook verdween de db7s behoorlijk makkelijker in mijn ruimte.

Met de s7/s7s had ik ook dat je ieder cm verschuivibg merkte in de plaatsing en soundstage.

Maar met de db7s had ik dat veeeel minder.  Grote speakers maar verdwenen veel makkelijker , daar was ik zeer verbaasd over. Dat een vrij groot speaker zo gemakkelijk verdwijnt , met al niet teveel moeite om het goed te plaatsen.

Zal het aan de akoestiek liggen en hoogte van tweeter en units? 
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

Quote from: maz on July 28, 2016, 14:02:22
Ik probeer nu beste sound(ideal sound) eruit te halen met not ideal placement. Lol.

zoals zo velen he

Sirius666

Quote from: maz on July 28, 2016, 14:02:22
Ik probeer nu beste sound(ideal sound) eruit te halen met not ideal placement. Lol.

Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom je niet een uurtje van je tijd gebruikt om ze overdwars te zetten. Het is niet voor niets dat de Vivids niet voldeden. Dat je dit eerder bij andere speakers hebt gedaan, wat niet voldeed, wil niet zeggen dat het bij de Mini's ook verkeerd gaat (remember Vivid - Kharma?)

YamahaRXV haalde aan dat jouw plaatsing voor diepte zorgt. Dat is mooi natuurlijk.....heb jij echter ooit andere installaties gezien waarbij een meter of 4-5 ruimte achter de speakers zit? Wat zegt een Charles hier eigenlijk over? Ik neem aan dat hij bekend is met de huidige opstelling/plaatsing? Daarbij kan je je ook afvragen welke concessies je momenteel doet om die diepte te behouden. Dat weet je pas als je het een kwartslag gaat draaien :P Hoe omschrijf je eigenlijk 'diepte' in muziek? Breedte en plaatsing van instrumenten kan ik wat mee maar met diepte eerlijk gezegd niet echt. Een 3D plaatje begrijp ik.....momenteel lijkt mij dat 3D plaatje uit verhouding getrokken, juist door deze plaatsing. Het eea is overigens wel afhankelijk van de genres die je luistert. En ook al wordt het wat boomerig bij een overdwarse plaatsing.....DSP  :P Daarbij weet ik niet of je bass traps kwijt kan? Er is zoveel aan te klooien....

Je zegt trouwens dat het geluid naar links trekt......marginaal is echter zeer minimaal en m.i. te verwaarlozen. Dat zou ik dan niet melden in een topic....tenzij het je stoort....en dat vind ik dan weer niet marginaal :D Misschien zit je wel ietsjes links uit het midden op de bank. Heb je ze eigenlijk iets ingedraaid?

Het psychologische speelt ook mee....als je eenmaal denkt dat iets niet helemaal lekker zit....