aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Quote from: Christiaan S on July 23, 2016, 23:57:56
Ik hoop dat oranje je kleur een beetje is :D
Of dat je het niet erg vind om een verfkwast in je handen te houden :-X
Nou! Dat oranje is het eerst wat er af gaat.
Keuken vind ik nog wel mooi. Maar dat oranje hier en daar wordt gewoon lekker wit!

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Jeetje MAZ wat ga je hard. Paar dagen terug waren we aan het appen over subs en nu komen er alweer huizen voorbij  :D

Mooie vooruitzichten!  :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: rovinggecko on July 23, 2016, 20:42:32
Er valt in alle ruimtes wel wat aan de akoustiek te doen achteraf, zeker als je concessies wilt doen.
Maar, zeker voor de lage tonen, spelen de maten, of eigenlijk de verhoudingen, een grote rol.
Als je een mooie akoustische ruimte wilt bouwen en dat mee wilt laten bepalen bij de aanschaf van je huis zou je minimaal eens moeten verdiepen in roommodes (of een club als BBG vragen).
Zou zonde zijn om dat niet te doen.

Straks koop je een huis met het idee die ene overgebleven vierkante kamer te gebuiken voor je muziek en films.....
(hetgeen niet optimaal schijnt te zijn :) )
Hier heeft hij wel een punt Maz. Als een nieuwe ruimte puur voor audio echt een belangrijk onderdeel is van de aanschaf van een nieuw huis, zou ik vooraf toch zeker informeren hoe deze ruimte er uit "hoort" te zien (welke afmetingen). Dan kun je op de plattegrond van het huis zien of een dergelijke ruimte ook daadwerkelijk aanwezig is.

Quote from: Christiaan S on July 23, 2016, 23:57:56
Ik hoop dat oranje je kleur een beetje is :D
Of dat je het niet erg vind om een verfkwast in je handen te houden :-X
Zo weinig mensen die door een bestaande inrichting heen kunnen zien, heel opmerkelijk. Niet dat jij dat nu doet Chris, maar dat valt me aan de opmerkingen op als mensen op huizenjacht zijn. Je moet kijken wat je niet kan/mag verbouwen, dat is het uitgangspunt en de rest kun je verbouwen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Quote from: Christiaan S on July 23, 2016, 23:57:56
Ik hoop dat oranje je kleur een beetje is :D
Of dat je het niet erg vind om een verfkwast in je handen te houden :-X
Ps. Het was me niet eens opgevallen om eerlijk te zijn dat de pilaren en muren oranje waren.

Enige wat ik zag waren , "ruimtes" en of ze voldeden aan mijn eisen. Ik kijk een beetje over de inrichring als ik een huis aan bekijken ben, en of mijn ideeen daar realiseerbaar zijn. Lol

Dus die oranje muren en pilaren was me niet eens opgevallen. Hahah

Ik zag strakke witte muren in me hoofd met grote schilderijen , witte grote bank , audio reck plek, plaats voor speakers... enz enz. Dus de inrichring wordt in mijn hoofd niet herkend en omgezet in  Enkele leege ruimtes en gevult met eigen ideeen. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Robbo


Mr.M

Quote from: vik on July 24, 2016, 09:25:09
Jeetje MAZ wat ga je hard. Paar dagen terug waren we aan het appen over subs en nu komen er alweer huizen voorbij  :D

Mooie vooruitzichten!  :coffee:
Nou! 34 jaar oud en nog geen huis / vrouw/kinderen!! Vimd dat ik zelfs langzamer ben dan de gemiddeld vik.;)

Wel een grote bak en een dik audio systeem , lol
Je kan niet alles hebben zeggen ze.

Maar het werd tijd dat ik een beetje aan "toekomst" denk.

Huisje , boompje, beesie , music room.;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Hoe groot is die sub wel niet vergeleken met die orange mini?  :blink:

Mr.M

Quote from: Bas Akkerman on July 24, 2016, 09:45:57
Hier heeft hij wel een punt Maz. Als een nieuwe ruimte puur voor audio echt een belangrijk onderdeel is van de aanschaf van een nieuw huis, zou ik vooraf toch zeker informeren hoe deze ruimte er uit "hoort" te zien (welke afmetingen). Dan kun je op de plattegrond van het huis zien of een dergelijke ruimte ook daadwerkelijk aanwezig is.
Zo weinig mensen die door een bestaande inrichting heen kunnen zien, heel opmerkelijk. Niet dat jij dat nu doet Chris, maar dat valt me aan de opmerkingen op als mensen op huizenjacht zijn. Je moet kijken wat je niet kan/mag verbouwen, dat is het uitgangspunt en de rest kun je verbouwen.
Wat je zegt is begrijpelijk bas. Maar ik koop wat ik mooi vind en neem daar in mee dat er een "leuke " ruimte in over moet blijven voor hobby.

Ik kan hoog of laag springen maar het zal altijd en vierkant kamertje worden zolang je een " huis " koopt.

Het je een zat te besteden en niets houd je tegen dan kan je opzoek naar ideale woning waar alles in zit zoals je dat wilt.

Hoge dak , kelder, genoeg ruimte voor schuin lopende plafond voor audio kamer. enz enz.

Helaas beschik ik niet over zoveel midellen gezien de al zo hoge eisen wat ik heb aan een woning.

Dus dit wordt gewoon een mooie huis zoeken met een ruim extra kamer of anders een hele ruime woonkamer waar ik alles neer zal zetten.

Ben daar flexibel in. Huis moet als eerst voldoen aan me wooneisen en dan hobby.

Vindt ik een huis wat voldoet 100% aan me wooneisen en geen extra dedicated kamer heeft dan, het zij zo.

Dan is de woonkamer me dedicated room ...

Maar je snapt wel dat ik beide zou willen en een dik set in woonkamer en een dedicated hobby kamer.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Contour on July 24, 2016, 10:23:48
Hoe groot is die sub wel niet vergeleken met die orange mini?  :blink:
Lol.

Enige wat ik als oranje zou kopen is een LAMBO.

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Ik vindt het wel zo fijn om de set gewoon in de woonkamer te hebben, niet een aparte luisterruimte, anders wordt je zo'n kluizenaar!  ;D

Groetjes Walter

Mr.M

Quote from: Robbo on July 24, 2016, 10:17:39
Anders de Mini's gewoon ook in oranje  :clapping:


Ben echt niet vies van aparte kleuren Robbo. Maar dit is nieeet om aan te zien.

**UNDER CONSTRUCTION**

mijkie

Quote from: maz on July 24, 2016, 10:33:46
Ben echt niet vies van aparte kleuren Robbo. Maar dit is nieeet om aan te zien.

dat is nog mild uitgedrukt !!

Wat een mooie luidsprekers heb je weer gekocht, icm een mooie sub moet dat goed gaan komen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bas Akkerman

Quote from: maz on July 24, 2016, 10:27:51
Wat je zegt is begrijpelijk bas. Maar ik koop wat ik mooi vind en neem daar in mee dat er een "leuke " ruimte in over moet blijven voor hobby.

Ik kan hoog of laag springen maar het zal altijd en vierkant kamertje worden zolang je een " huis " koopt.

Het je een zat te besteden en niets houd je tegen dan kan je opzoek naar ideale woning waar alles in zit zoals je dat wilt.

Hoge dak , kelder, genoeg ruimte voor schuin lopende plafond voor audio kamer. enz enz.

Helaas beschik ik niet over zoveel midellen gezien de al zo hoge eisen wat ik heb aan een woning.

Dus dit wordt gewoon een mooie huis zoeken met een ruim extra kamer of anders een hele ruime woonkamer waar ik alles neer zal zetten.

Ben daar flexibel in. Huis moet als eerst voldoen aan me wooneisen en dan hobby.

Vindt ik een huis wat voldoet 100% aan me wooneisen en geen extra dedicated kamer heeft dan, het zij zo.

Dan is de woonkamer me dedicated room ...

Maar je snapt wel dat ik beide zou willen en een dik set in woonkamer en een dedicated hobby kamer.
Duidelijk en ik denk er net zo over. Sterker, je hebt me wel een beetje aangestoken en kijk nu naar bijvoorbeeld Lofhome. Nu nog een kavel. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

gerzom

Hey Maz, in het kader van ook leuk om eens te proberen op je Kharma's (en je ophanden zijnde verhuizing naar meer ruimte): Pass setje dat nu bij Toni staat. 160 watt klasse A en een top pre-amp  O0
Lomp groot en waanzinnig goed  ;D

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Jumping Jack

En als je dan toch groter gaat wonen, hij heeft nog een nagelnieuw setje Magico s7 staan ook  :tounge2:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

Quote from: gerzom on July 24, 2016, 11:24:37
Hey Maz, in het kader van ook leuk om eens te proberen op je Kharma's (en je ophanden zijnde verhuizing naar meer ruimte): Pass setje dat nu bij Toni staat. 160 watt klasse A en een top pre-amp  O0
Lomp groot en waanzinnig goed  ;D
Maz niet gek maken hè..... :D ^^
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

felix01

Quote from: Jumping Jack on July 24, 2016, 12:08:13
En als je dan toch groter gaat wonen, hij heeft nog een nagelnieuw setje Magico s7 staan ook  :tounge2:.
Maz niet gek maken hè.... :D
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Quote from: Jumping Jack on July 24, 2016, 12:08:13
En als je dan toch groter gaat wonen, hij heeft nog een nagelnieuw setje Magico s7 staan ook  :tounge2:.
Ik weet niet maar heb nooit wat gehad met magico!
Heb het een aantal keer gehoord en was zeer zeker goed (op de kleinste na) die vond ik wat " te" relax klibken toen.
Quote from: gerzom on July 24, 2016, 11:24:37
Hey Maz, in het kader van ook leuk om eens te proberen op je Kharma's (en je ophanden zijnde verhuizing naar meer ruimte): Pass setje dat nu bij Toni staat. 160 watt klasse A en een top pre-amp  O0
Lomp groot en waanzinnig goed  ;D
Als ik straks meer ruimte heb komen er zeker monoblokken hier te staan.

Het heeft op een of ander manier een heel indrukwekkend gezicht , twee joekel van monoblokke .
Quote from: felix01 on July 24, 2016, 15:19:04
Maz niet gek maken hè..... :D ^^
Maz is van aards al "gek" zat , dus naar gekke opmerkingen kijkt die niet om. Lol
Quote from: felix01 on July 24, 2016, 15:19:47
Maz niet gek maken hè.... :D
Lol. Ben wat gewend.;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Bas Akkerman on July 24, 2016, 10:51:24
Duidelijk en ik denk er net zo over. Sterker, je hebt me wel een beetje aangestoken en kijk nu naar bijvoorbeeld Lofhome. Nu nog een kavel. ;D
Dit ziet er gaaf uit bas.   Zou er zo in kunnen . Plus dat ze bijzonder veelzijdig zijn.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: mijkie on July 24, 2016, 10:48:24
dat is nog mild uitgedrukt !!

Wat een mooie luidsprekers heb je weer gekocht, icm een mooie sub moet dat goed gaan komen !!
Tnx mijkie. Ben er ook blij mee.
**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Quote from: maz on July 24, 2016, 10:13:39
Ps. Het was me niet eens opgevallen om eerlijk te zijn dat

LOL.
Ik moet zeggen dat ik er momenteel ook anders naar kijk dan anders.
Aanstaande donderdag de oplevering van een verbouwing die ruim 3 maanden geduurd heeft. Dus de afgelopen drie maanden heb ik volledig anders naar een huis gekeken dan normaal. Je kijkt naar de kleinste details tot zo'n moment, en op zo'n moment ;)
Zelf zal ik blij zijn als het donderdagmiddag is. Dan zijn we klaar :)

Quote from: Bas Akkerman on July 24, 2016, 09:45:57
en de rest kun je verbouwen.

Zie mijn FB ;) Staat in een los album. Geen idee waar je het over hebt :-X :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Staaled

Quote from: maz on July 24, 2016, 10:27:51
Wat je zegt is begrijpelijk bas. Maar ik koop wat ik mooi vind en neem daar in mee dat er een "leuke " ruimte in over moet blijven voor hobby.

Ik kan hoog of laag springen maar het zal altijd en vierkant kamertje worden zolang je een " huis " koopt.

Het je een zat te besteden en niets houd je tegen dan kan je opzoek naar ideale woning waar alles in zit zoals je dat wilt.

Hoge dak , kelder, genoeg ruimte voor schuin lopende plafond voor audio kamer. enz enz.

Helaas beschik ik niet over zoveel midellen gezien de al zo hoge eisen wat ik heb aan een woning.

Dus dit wordt gewoon een mooie huis zoeken met een ruim extra kamer of anders een hele ruime woonkamer waar ik alles neer zal zetten.

Ben daar flexibel in. Huis moet als eerst voldoen aan me wooneisen en dan hobby.

Vindt ik een huis wat voldoet 100% aan me wooneisen en geen extra dedicated kamer heeft dan, het zij zo.

Dan is de woonkamer me dedicated room ...

Maar je snapt wel dat ik beide zou willen en een dik set in woonkamer en een dedicated hobby kamer.

Dedicated is m.i. na te streven bij HT.
Daar wil je graag verduisteren , groot projecteren enz.

Stereo hoogwaardig in een aparte ruimte is naar mijn idee vervolgens te vaak afwezig in het leven en verblijf  thuis.
Je maakt er iets afzonderlijks van terwijl muziek (voor ons iig   ;)) juist een belangrijk onderdeel is van het leven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

Quote from: Staaled on July 25, 2016, 09:53:25
Dedicated is m.i. na te streven bij HT.
Daar wil je graag verduisteren , groot projecteren enz.

Stereo hoogwaardig in een aparte ruimte is naar mijn idee vervolgens te vaak afwezig in het leven en verblijf  thuis.
Je maakt er iets afzonderlijks van terwijl muziek (voor ons iig   ;)) juist een belangrijk onderdeel is van het leven.

Daar heb je ook wel gelijk in , het is niet de bedoeling dat je afwezig wordt thuis ivm hobby.

Ik moet eens alle feiten en consequenties op rij zetten en kijken wat beste is om te doen.

Ben geen terug getrokken persoon die graag geisoleerd is, heb tot nu toe dik genoten van muziek in me woonkamer.

Ik denk dat er veel meer bij komt kijken dan ik dacht. En dat ik goed moet nadenken voordat ik straks iets gaat beginnen te bouwen.

Ht is idd iets waarbij iedereen thuis baat bij zal hebben tov enkel een music room. Daar ben ik het met je eens.

Dus dit word goed nadenken voordat ik straks wat ga doen.
**UNDER CONSTRUCTION**