aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2016, 16:56:10
Sorry Maz, ook ik ben enorm nieuwsgierig naar de setup van Ton nu. Dit is toch wel een unieke kans ze zo te beluisteren. Ton, weet je hoe lang ze nog bij je staan?
Ze blijven tot ik een goede bod doe.lol
Quote from: hpapen on July 22, 2016, 17:32:23
Tot hij ze weer verkoopt denk ik...
Aan mij.
Quote from: Sirius666 on July 22, 2016, 17:36:35
Jouw ervaring blijft eigenlijk héél vreemd......heeft Bama ze tov jou overdwars staan in zijn kamer of zoals het gros naast de tv (dus tegen de achterwand)? Bij jou hebben ze natuurlijk meters lucht achter zich gehad toch?
Ja en nee.

Bij mij staan ze vrij in de kamer . Bij hem staan ze tussen twee muren in. Naast de tv met de zitplek tegen de muur.

Mijn speakers staan vrij in de ruimte.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Bama on July 22, 2016, 19:12:45
De komende tijd heb ik andere prioriteiten Bas dus duurt wel even eer er weer sets gaan verdwijnen.
Mits je weet waar zijn huis woont en je kan onverwachts voor de deur staan.
Dan heeft die weinig optie  lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

Quote from: maz on July 22, 2016, 20:33:41
Ze blijven tot ik een goede bod doe.lolAan mij.Ja en nee.

Bij mij staan ze vrij in de kamer . Bij hem staan ze tussen twee muren in. Naast de tv met de zitplek tegen de muur.

Mijn speakers staan vrij in de ruimte.

Dan zal het daarmee te maken hebben.....enige optie. Of jouw versterking van toen was niet voldoende juist doordat ze vrij in de ruimte staan (kan dat?). Qua plaatsing heb je alles toen nl. bij het oude gelaten.....

Mr.M

Quote from: Sirius666 on July 22, 2016, 22:14:27
Dan zal het daarmee te maken hebben.....enige optie. Of jouw versterking van toen was niet voldoende juist doordat ze vrij in de ruimte staan (kan dat?). Qua plaatsing heb je alles toen nl. bij het oude gelaten.....
De versterking was meer dan ok. Heb het op de 300watt @8ohm bryston gehad dus dat is meer dan zat.

Hij kopelde geeoon heel slecht met de ruimte. Andere verklaring is er niet.

Speakers waren goed , versterking was goed. Alles was goed! Alleen het laag kwam niet tot zijn recht !!!!

Een van de ergste mismatch van speaker en ruimte.

Baalde als een stekker ! Die k1 stond echt heel goed hier.

Wil nog altijs een Giya hier in huis hebben maar die vind je haast niet in de buurt voor een redelijke prijs helaas.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Vandaag nog  even  een kort gesprek gehad met CHARLES van OOSTRUM eigenaar van Kharma betreft gebruik van SUB, en ik kreeg een duidelijk uitleg betreft gebeuik van sub en waarom kharma zelfs met hun grootste systemen nogsteeds subs toepassen.

De uitleg was.

Speakers / kamer en de sweat spot moet je als afzonderlijke delen zien.

De grootste reden voor gebruik van subs is :

Bij plaatsing van speakers moet je rekening houden met paar dingen.
1) juiste plaatsing voor beste stereo image
2) de sweetspot
3) gedrag van lage tone.
4 )kamer akoestiek.

Om dit allemaal optimaal te krijgen kom je een paar problemen tegen wat ALLEMAAL AKOESTIEK GERELATEERD PROBLEMEN ZIJN TOV DE "SWEETSPOT".
Je kan haast onmogelijk de speakers in een ruimte zodanig goed plaatsen dat je zowel de "beste" stereo image / stage keijgt en de beste "bass" respons.

Meestal als je de speakers op de beste plek zet waar de beste stereo image ontstaat, dan staan de speaker niet op de beste plek voor de beste  bass respons.
Plus dat de sweatspot ook haast nooit op de " beste"plek zit voor zowel beste bass respons als stereo image/staging.


: 1 )wil je de beste bas dan moet de speakers meer tegen de wanden.
2) wil je de beste image en focus , dan moeten ze vrij staan juist van die muren.

Dus 2 tegenovergestelde dingen wat resulteert in compromie bij plaatsing van speakers.


Wil je die compronmie verkleinen, dan moet je je speakers zodanig plaatsen dat je de beste image hebt , maar dan heb je voor de bas en koppeling met kamer niet de juiste plek voor de beste bass respons.

Daarom gebruik je een sub.

Een sub met een goede dsp zorgt ervoor dat je de speakers "optimaal" kan plaatsen  in je ruimte zodat je beste stereo plaatsing hebt,  tov je sweatspot .

Dan ga je met de sub het laag optimaliseren op de sweatspot.

Dus je pakt de akoestiek probleem aan die  ontstaat op je sweatspot door "verkeerde" speaker plaatsing ( voor laag weergave) door het probleem te splitsen en apart van elkaar aan te pakken en optimaliseren.

Je optimaliseert je stage/stereo image en met de sub optimaliseer je het laag op je sweatspot.

Er komt natuurlijk meer bij kijken maar dit is een makkelijk manier om uit te leggen waarom men sub genruikt ,(ook bij grotere speakers.)
Dus het is niet zo  dat een GROTE SYSTEEM niet genoeg laag kunnen weergeven,  maar omdat de speakers niet op de juiste plek staan voor de beste laagweergave en staging  tov de kamer  en zitplaats.

Dus een goed  ingeregelde sub is zeker een toevoeging voor de set.

Verder sprak ik hem over de velodyne subs en hij is daar heel erg over te spreken en vindt het zeker een toevoeging hebben op de soundstage  grootsheids gevoel /image/en gewicht van instrumenten.


...............

Weer wat nuttigs geleerd van de meester.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Verder wat huizen gaan kijke vandaag, En dit was voor de prijs de beste optie tot nu toe.

Mijn vriendin wilt liever een mooie appartement met mooie uitzicht maar ik wil geen buren en ruimte voor de hobby. ;)

Dit is tot zover de beste optie....

Mooi ruim woonmaker met genoeg kamers voor een dedicated bios/music room. ;). Kan niet wachten tot januari  om een en ander te regelen voor de aankomende upgrade.! ;) .
Vraagprijs is wel wat boven wat ik in gedachte had met 475000.- maargoed dsn heb je ook echt iets moois om in te wonen .(ook voor de kinderen). Want het werd ook beetje tijd voor maz om aan kinderen te denken.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: maz on July 23, 2016, 01:58:12
Verder wat huizen gaan kijke vandaag, En dit was voor de prijs de beste optie tot nu toe.

Mijn vriendin wilt liever een mooie appartement met mooie uitzicht maar ik wil geen buren en ruimte voor de hobby. ;)

Dit is tot zover de beste optie....

Mooi ruim woonmaker met genoeg kamers voor een dedicated bios/music room. ;). Kan niet wachten tot januari  om een en ander te regelen voor de aankomende upgrade.! ;) .
Vraagprijs is wel wat boven wat ik in gedachte had met 475000.- maargoed dsn heb je ook echt iets moois om in te wonen .(ook voor de kinderen). Want het werd ook beetje tijd voor maz om aan kinderen te denken.

Die vraagprijs valt best mee voor zo'n groot huis toch ;). Daar koop je bij ons echt dit "volume" huis niet :nowink:

sultankat

Quote from: twani on July 23, 2016, 07:46:02
Die vraagprijs valt best mee voor zo'n groot huis toch ;). Daar koop je bij ons echt dit "volume" huis niet :nowink:

Valt mij ook mee. In ieder geval kun je beter nu kopen dan over een half jaar: prijzen zijn fors in de lift en de rente is nu al ultra laag. Zelfs als er een nog lagere rente komt weegt dat niet of nauwelijks op tegen de verwachte verdere prijsstijging. En je moet maar net het geschikte huis dan vinden. Bovendien is juli/augustus uitstekend om te kopen: veel mensen op vakantie dus minder bieders. Zo verging het mij ook. Ik heb toen niet een compleet biedingsproces gedaan maar meteen een eindbod neergelegd: "take it or leave it". Maar ja dat was ca 2 jaar geleden en de eigenaar lag in scheiding, dat "helpt" ook.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Dat ziet er uit als een erg mooie en ruim opgezette woning Maz.
Ik zie dat het Capelle a/d IJssel betreft. Het mooie van Capelle is dat er daar de laatste jaren enorm veel verschillende nieuwbouwprojecten hebben plaatsgevonden en er relatief veel aanbod is daar.
Dat zie je dus ook terug aan de vraagprijs voor de betreffende woning want die vind ik in verhouding toch zeker wel "gunstig" te noemen.
Had dezelfde woning in hartje Rotterdam gestaan, of voor mijn part in bijv. Hillegersberg dan had de vraagprijs sowieso een dikke 15 tot 20 % hoger gelegen....

Zelfs bij ons in de gemeente en in de wijk waar ik woon heb je voor dit geld net een mooie ruime twee onder één kap woning met garage  ;)

Maarre, kinderwensen.... dat had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht bij jou  ;D
(bij je vriendin dacht ik al eerder e.e.a. gemerkt te hebben toen je met haar bij ons was  ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Roksan

QuoteMaarre, kinderwensen.... dat had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht bij jou  ;D
(bij je vriendin dacht ik al eerder e.e.a. gemerkt te hebben toen je met haar bij ons was  ;))

Kleine Maz'jes die over 20 - 25 jaar net zo maf van zijn van audio apparatuur als pappa Maz  O0
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Richi

Mooi huis Maz. Lijkt qua stijl wel op wat wij hebben. Erg tijdloos vind ik zelf.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

Quote from: twani on July 23, 2016, 07:46:02
Die vraagprijs valt best mee voor zo'n groot huis toch ;). Daar koop je bij ons echt dit "volume" huis niet :nowink:
Dat vond ik ook. Ik ken die buurt heel erg goed want aantal vrienden wonene daar en het is een waanzinnig mooie en rustig gedeelte waar veel families wonen. Veilig en net 5 min van centrum Rotterdam. Dus echt om de hoek.
Was eerst naar een mooie wolken krabber aan kijken aan de overkant bij mij (de rotterdam) en die beginnen bij 430k als je er een kan vinden en de mooiere appartementen zijn gauw 6ton en hoger.

http://www.funda.nl/koop/rotterdam/kop-van-zuid/appartement/

http://www.funda.nl/koop/capelle-aan-den-ijssel/huis-49816510-solislaan-162/

Dit is echt voor de prijs ongelofelijk als je kijkt naar de ligging en de buurt.

Rotterdam kennende dacht ik eerst dat die tegen de miljoen aan zat! Gezien de locatie.




Quote from: sultankat on July 23, 2016, 08:08:14
Valt mij ook mee. In ieder geval kun je beter nu kopen dan over een half jaar: prijzen zijn fors in de lift en de rente is nu al ultra laag. Zelfs als er een nog lagere rente komt weegt dat niet of nauwelijks op tegen de verwachte verdere prijsstijging. En je moet maar net het geschikte huis dan vinden. Bovendien is juli/augustus uitstekend om te kopen: veel mensen op vakantie dus minder bieders. Zo verging het mij ook. Ik heb toen niet een compleet biedingsproces gedaan maar meteen een eindbod neergelegd: "take it or leave it". Maar ja dat was ca 2 jaar geleden en de eigenaar lag in scheiding, dat "helpt" ook.

Ik ga een bod neer leggen van 425 kijken hoe daar op gereagewrd wordt.
Ben benieuwd.


Quote from: YamahaRXV on July 23, 2016, 08:44:08
Dat ziet er uit als een erg mooie en ruim opgezette woning Maz.
Ik zie dat het Capelle a/d IJssel betreft. Het mooie van Capelle is dat er daar de laatste jaren enorm veel verschillende nieuwbouwprojecten hebben plaatsgevonden en er relatief veel aanbod is daar.
Dat zie je dus ook terug aan de vraagprijs voor de betreffende woning want die vind ik in verhouding toch zeker wel "gunstig" te noemen.
Had dezelfde woning in hartje Rotterdam gestaan, of voor mijn part in bijv. Hillegersberg dan had de vraagprijs sowieso een dikke 15 tot 20 % hoger gelegen....

Zelfs bij ons in de gemeente en in de wijk waar ik woon heb je voor dit geld net een mooie ruime twee onder één kap woning met garage  ;)

Maarre, kinderwensen.... dat had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht bij jou  ;D
(bij je vriendin dacht ik al eerder e.e.a. gemerkt te hebben toen je met haar bij ons was  ;))
Hij zit eigenlijk nog nog in rotterdam als je mij vraagt maar blijkbaar is het een meter over de grenz.
Quote from: Roksan on July 23, 2016, 08:55:28
Kleine Maz'jes die over 20 - 25 jaar net zo maf van zijn van audio apparatuur als pappa Maz  O0
Denk het wel. Je moet je spullen voor iemand achterlaten . ;).

Ik wil graag een dochter , laat het ander zeggen (me hart wilt en dochter en me verstand zeg doe maar een jongen aub) want als ik zo om me heen kijk van hoe maf de jeugd is geworden tegenwoordig dan schrik ik toch af om een dochter te hebben. Dan heb ik constant strress als ze de deir uit is. Lol.



Quote from: Richi on July 23, 2016, 09:12:59
Mooi huis Maz. Lijkt qua stijl wel op wat wij hebben. Erg tijdloos vind ik zelf.
Klopt , daar hou ik zelf ook van. Ruim, garage voor de wagens , tuin, sauna, hobby kamer. :).
Ik ben niet zo van huizen maar meer van uitzicht maar dit pakte me meteen , ook me vriendin was er onder de indruk van en zij is helemaal niet van de huizen want zij moet het schoonmaken .lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

peterbig

Quote from: maz on July 23, 2016, 01:58:12
Verder wat huizen gaan kijke vandaag, En dit was voor de prijs de beste optie tot nu toe.

Mijn vriendin wilt liever een mooie appartement met mooie uitzicht maar ik wil geen buren en ruimte voor de hobby. ;)

Dit is tot zover de beste optie....

Mooi ruim woonmaker met genoeg kamers voor een dedicated bios/music room. ;). Kan niet wachten tot januari  om een en ander te regelen voor de aankomende upgrade.! ;) .
Vraagprijs is wel wat boven wat ik in gedachte had met 475000.- maargoed dsn heb je ook echt iets moois om in te wonen .(ook voor de kinderen). Want het werd ook beetje tijd voor maz om aan kinderen te denken.
Wel een huis met karakter maz.
Daar gaan de mini's zich vast thuis voelen. Kunnen ze m.i. Ook nog wat groeien. Samen met een elftal kids lol.

LABO

Goed verhaal Maz over de toegevoegde waarde van de sub.


Wat de huizenjacht betreft: Die appartementen zijn schitterend (zou er zo kunnen wonen met dat uitzicht) alleen wat minder kindvriendelijk. Dus je hebt gelijk dat jij naar bijv. zo'n huis in Cappelle kijkt.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Quote from: peterbig on July 23, 2016, 10:39:01
Wel een huis met karakter maz.
Daar gaan de mini's zich vast thuis voelen. Kunnen ze m.i. Ook nog wat groeien. Samen met een elftal kids lol.
idd, ben normaliter niet van huizen maar dit sprak me wel aan op een of ander manier.


Quote from: LABO on July 23, 2016, 10:52:26
Goed verhaal Maz over de toegevoegde waarde van de sub.


Wat de huizenjacht betreft: Die appartementen zijn schitterend (zou er zo kunnen wonen met dat uitzicht) alleen wat minder kindvriendelijk. Dus je hebt gelijk dat jij naar bijv. zo'n huis in Cappelle kijkt.

idd een goed verhaal, en wat die appartementen betreft ,  :inlove: :inlove: :inlove: ik ben daar weg van en mijn vriendin stapel op ze alleen de gene die wij gek op zijn kost ....1.6 mil .... pffffff
anders is de tweede optie in ''de Rotterdam geboue ''+_ 650.000 euro.

das  behoorlijk geld voor een appartement.....

dan krijg je met de vrijstaande veeeeel meer waard voor je geld. GArage , oprit tuin , 2 verdiepingen , sauna enz enz.

en het is kinder vriendelijker dan een flat met uber uitzicht,,,,,
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Quote from: maz on July 23, 2016, 01:11:27
Vandaag nog  even  een kort gesprek gehad met CHARLES van OOSTRUM eigenaar van Kharma betreft gebruik van SUB, en ik kreeg een duidelijk uitleg betreft gebeuik van sub en waarom kharma zelfs met hun grootste systemen nogsteeds subs toepassen.

De uitleg was.

Speakers / kamer en de sweat spot moet je als afzonderlijke delen zien.

De grootste reden voor gebruik van subs is :

Bij plaatsing van speakers moet je rekening houden met paar dingen.
1) juiste plaatsing voor beste stereo image
2) de sweetspot
3) gedrag van lage tone.
4 )kamer akoestiek.

Om dit allemaal optimaal te krijgen kom je een paar problemen tegen wat ALLEMAAL AKOESTIEK GERELATEERD PROBLEMEN ZIJN TOV DE "SWEETSPOT".
Je kan haast onmogelijk de speakers in een ruimte zodanig goed plaatsen dat je zowel de "beste" stereo image / stage keijgt en de beste "bass" respons.

Meestal als je de speakers op de beste plek zet waar de beste stereo image ontstaat, dan staan de speaker niet op de beste plek voor de beste  bass respons.
Plus dat de sweatspot ook haast nooit op de " beste"plek zit voor zowel beste bass respons als stereo image/staging.


: 1 )wil je de beste bas dan moet de speakers meer tegen de wanden.
2) wil je de beste image en focus , dan moeten ze vrij staan juist van die muren.

Dus 2 tegenovergestelde dingen wat resulteert in compromie bij plaatsing van speakers.


Wil je die compronmie verkleinen, dan moet je je speakers zodanig plaatsen dat je de beste image hebt , maar dan heb je voor de bas en koppeling met kamer niet de juiste plek voor de beste bass respons.

Daarom gebruik je een sub.

Een sub met een goede dsp zorgt ervoor dat je de speakers "optimaal" kan plaatsen  in je ruimte zodat je beste stereo plaatsing hebt,  tov je sweatspot .

Dan ga je met de sub het laag optimaliseren op de sweatspot.

Dus je pakt de akoestiek probleem aan die  ontstaat op je sweatspot door "verkeerde" speaker plaatsing ( voor laag weergave) door het probleem te splitsen en apart van elkaar aan te pakken en optimaliseren.

Je optimaliseert je stage/stereo image en met de sub optimaliseer je het laag op je sweatspot.

Er komt natuurlijk meer bij kijken maar dit is een makkelijk manier om uit te leggen waarom men sub genruikt ,(ook bij grotere speakers.)
Dus het is niet zo  dat een GROTE SYSTEEM niet genoeg laag kunnen weergeven,  maar omdat de speakers niet op de juiste plek staan voor de beste laagweergave en staging  tov de kamer  en zitplaats.

Dus een goed  ingeregelde sub is zeker een toevoeging voor de set.

Verder sprak ik hem over de velodyne subs en hij is daar heel erg over te spreken en vindt het zeker een toevoeging hebben op de soundstage  grootsheids gevoel /image/en gewicht van instrumenten.


...............

Weer wat nuttigs geleerd van de meester.

Ik roep al een paar jaar dat mijn subs niet voor meer laag zijn.

Maar goed..ik heb/ben dan ook totaal geen autoriteit. Ik hoop dat de anti sub en dsp non gebruikers zich makkelijker laten overtuigen door Kharma.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

take5

Quote from: sultankat on July 23, 2016, 08:08:14
Valt mij ook mee. In ieder geval kun je beter nu kopen dan over een half jaar: prijzen zijn fors in de lift en de rente is nu al ultra laag. Zelfs als er een nog lagere rente komt weegt dat niet of nauwelijks op tegen de verwachte verdere prijsstijging.
Persoonlijk denk ik hier heel anders over. De lage rente geldt voor iedereen, wat dus gelijk leidt tot (veel) hogere vraagprijzen. Dat is zeker hier in Amsterdam overduidelijk. En je hoort niemand meer over de mogelijkheid dat de rente ook weer omhoog kan gaan. Alhoewel het daar op de korte termijn niet op lijkt, is dit zeker een mogelijkheid. Dit zal dan zeker weer gevolgen hebben voor de huisprijzen die mensen kunnen (en willen) betalen.

Bas Akkerman

Quote from: Bama on July 22, 2016, 19:12:45
De komende tijd heb ik andere prioriteiten Bas dus duurt wel even eer er weer sets gaan verdwijnen.
Ok, ik ook. Maar ik stuur je toch een PM straks.

Quote from: maz on July 22, 2016, 20:37:31
Mits je weet waar zijn huis woont en je kan onverwachts voor de deur staan.
Dan heeft die weinig optie  lol
Wees niet bang Maz, als we tijd vinden, lijkt het me een mooie ervaring ze eens naast elkaar te horen. Eerst de akoestiek, dan de bron, dan de luidsprekers. Dus die Vivids wordt zo'n beetje tegen de tijd dat jij opa wordt. ;D

Quote from: peterbig on July 23, 2016, 10:39:01
Wel een huis met karakter maz.
Daar gaan de mini's zich vast thuis voelen. Kunnen ze m.i. Ook nog wat groeien. Samen met een elftal kids lol.
^^

Quote from: chansig on July 23, 2016, 11:39:07
Ik roep al een paar jaar dat mijn subs niet voor meer laag zijn.

Maar goed..ik heb/ben dan ook totaal geen autoriteit. Ik hoop dat de anti sub en dsp non gebruikers zich makkelijker laten overtuigen door Kharma.

Gr. Hans
Ik ken het Hans, ik heb ook geen Kharma. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Quote from: chansig on July 23, 2016, 11:39:07
Ik roep al een paar jaar dat mijn subs niet voor meer laag zijn.

Maar goed..ik heb/ben dan ook totaal geen autoriteit. Ik hoop dat de anti sub en dsp non gebruikers zich makkelijker laten overtuigen door Kharma.

Gr. Hans

Maar jij bent HANS en HIJ CHARLES....lol ;).

ik weet het hans, maar zo uitgebreid was het me nog nooit uitgelegd. Dus zelfs de 5 ton kostende speakers van kharma kan nogsteeds beter klinken met een sub, , of beter gezegd , de ruimte kan beter klinken met een sub naast de speakers.Hetr heeft dus niets met de speakers en hun vermogen te maar om de kamer.

ps in ben nooit anti sub of dsp(voor het laag) geweest alleen tegen extra electronica op de signaalpad.
**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

Quote from: Sirius666 on July 22, 2016, 17:36:35
Jouw ervaring blijft eigenlijk héél vreemd......heeft Bama ze tov jou overdwars staan in zijn kamer of zoals het gros naast de tv (dus tegen de achterwand)? Bij jou hebben ze natuurlijk meters lucht achter zich gehad toch?

Quote from: maz on July 23, 2016, 01:11:27
Dus je pakt de akoestiek probleem aan die  ontstaat op je sweatspot door "verkeerde" speaker plaatsing ( voor laag weergave) door het probleem te splitsen en apart van elkaar aan te pakken en optimaliseren.

Je optimaliseert je stage/stereo image en met de sub optimaliseer je het laag op je sweatspot.

Er komt natuurlijk meer bij kijken maar dit is een makkelijk manier om uit te leggen waarom men sub genruikt ,(ook bij grotere speakers.)
Dus het is niet zo  dat een GROTE SYSTEEM niet genoeg laag kunnen weergeven,  maar omdat de speakers niet op de juiste plek staan voor de beste laagweergave en staging  tov de kamer  en zitplaats.

......

Verder sprak ik hem over de velodyne subs en hij is daar heel erg over te spreken en vindt het zeker een toevoeging hebben op de soundstage  grootsheids gevoel /image/en gewicht van instrumenten.

Quote from: chansig on July 23, 2016, 11:39:07
Ik roep al een paar jaar dat mijn subs niet voor meer laag zijn.

Maar goed..ik heb/ben dan ook totaal geen autoriteit. Ik hoop dat de anti sub en dsp non gebruikers zich makkelijker laten overtuigen door Kharma.

Gr. Hans

Toch lijkt 'chansig' ietsiepietsie op Charles waardoor jij sowieso mijn respect verdient, Hans :D

Dus eigenlijk presteren de Mini's brak omdat zij geen/minder last hebben van dezelfde plaatsing als toen bij de Vivids?  :coffee:

Maz, ben je niet bang dat het sociale aspect er onder te lijden zal hebben als je een dedicated audioruimte maakt?  Dik huis trouwens en ik begrijp helemaal waarom je een dochter zou willen (incl bijbehorende zorgen). Die van mij is inmiddels 10 en een mix.....partner is Surinaams.....maar dan wel volgens Surinaams gebruik dus een mengelmoes van creools, Chinees en Hindoestaans bloed  :D En woonachtig in Amsterdam ZO.....dus je begrijpt mijn huidige zorgen vast wel lol.


Mr.M

Quote from: Sirius666 on July 23, 2016, 12:57:18
Toch lijkt 'chansig' ietsiepietsie op Charles waardoor jij sowieso mijn respect verdient, Hans :D

Dus eigenlijk presteren de Mini's brak omdat zij geen/minder last hebben van dezelfde plaatsing als toen bij de Vivids?  :coffee:

Maz, ben je niet bang dat het sociale aspect er onder te lijden zal hebben als je een dedicated audioruimte maakt?  Dik huis trouwens en ik begrijp helemaal waarom je een dochter zou willen (incl bijbehorende zorgen). Die van mij is inmiddels 10 en een mix.....partner is Surinaams.....maar dan wel volgens Surinaams gebruik dus een mengelmoes van creools, Chinees en Hindoestaans bloed  :D En woonachtig in Amsterdam ZO.....dus je begrijpt mijn huidige zorgen vast wel lol.

ik weet het niet 666, of de sociale aspect eronder zal leiden??? geen idee niet over nagedacht om eerlijk te zijn. lol
maar een thuis bios \ luisterroom zal de kinderen ook wel goed doen tzt. me vriendin is niet zo BIOS freak maar goed en lekker chill ruimte met een dikke lounge bank om films te kijken is wel vet!

ik denk dat de woonkamer ook een hele mooie set zal krijgen tegen die tijd dus er zal overal in huis mooi muziek zijn :).

ik weet nog niet zo goed hoe ik het allemaal gaar aanpakken maar mijn doel is een mooie ruimte voor muziek waar ik lekker de zorgen even achter me kan laten en genieten van ontspanning en muziek.

Wat mengelmoes zijnde betreft , ik ben zelf half Perzisch \half filipijns , me vriendin is half Lets half Russisch , dus ook een mix ;).

en ja ik snap je zorg al te goed als je in deze tijden in Amsterdam een dochtertje heb van 10 jaar oud.....
ik hoop dat je stalen zeenuwen heb en een knuppel achter de voordeur en in de kofferbak. lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Kerkhoffd

Die zorgen heb je overal in Nederland Maz. Zodra je vader wordt verandert er iets in je leven waardoor het minder zorgen-vrij is, maar ik zou het vaderschap ook in die wetenschap nooit willen missen. En ik begrijp ook je sentiment bij je wens een dochter te krijgen. De relatie tussen mij en mijn dochter (11) is een van de mooiste dingen in mijn leven.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Quote from: Kerkhoffd on July 23, 2016, 13:28:07
Die zorgen heb je overal in Nederland Maz. Zodra je vader wordt verandert er iets in je leven waardoor het minder zorgen-vrij is, maar ik zou het vaderschap ook in die wetenschap nooit willen missen. En ik begrijp ook je sentiment bij je wens een dochter te krijgen. De relatie tussen mij en mijn dochter (11) is een van de mooiste dingen in mijn leven.

Dat is ook zo, we gaan het ooit meemaken hoop ik. Als het maar gezond is, meid of jongen maakt me ''niet'' ;) uit. denk ik. lol

wordt oktober 35 en mebriendin is 28 , dus moet een beetje tempo maken wil ik nog leuke dingen kunnen doen met me kinderen. hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Staaled

Quote from: chansig on July 23, 2016, 11:39:07
Ik roep al een paar jaar dat mijn subs niet voor meer laag zijn.

Maar goed..ik heb/ben dan ook totaal geen autoriteit. Ik hoop dat de anti sub en dsp non gebruikers zich makkelijker laten overtuigen door Kharma.

Gr. Hans
:D
Met subs gaat de sweetspot bovendien ook over in een sweatspot.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)