aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Dit stond in de NATIONAL SCIENCE MUSEUM OF LONDON.

vond het een passend stukje voor audiofielen. ;). Voor de De eeuwige weleens nietes discussie die niet "aantoonbaar"zijn. Lol

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

London rond 24.00 uur.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Als je Venetië gaat doen moet je echt een week gaan, dan wordt je langzaam onderdeel van het leven daar. Ik ga deze zomer voor de derde keer een volle week. En dan nog kom je tijd tekort. Alles met de boot of lopend, geen auto te zien, ook geen Bentley en Rolls ;-) 
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maikel_audionerd

Quote from: maz on April 26, 2016, 00:56:14
Shanghai Staat op de to do list mitch , samen met  new York, Australië, Cuba, Venetië,

Mijn vriendin wilt graag rond haar 30ste kinderen dus dat is over een jaartje of 3 tot die tijd wil ik zoveel mogelijk weg ;) want met een kleine ben je iets beperkter in je bewegingsvrijheid.

Voor Dit jaar staat Venetië  in de zomer daarna Tussendoor paar dagen Praag en in december graag naar Cuba of New York. Als alles een beetje gaat zoals gepland.
Zet Bangkok er dan ook even op  ;) Kun je even een bakkie komen doen
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bama

Quote from: Mitch-- on April 25, 2016, 22:35:39
Boy, zou jij Shanghai eens moeten proberen ;) daar gaat het leven 24 uur per dag in een razend tempo!

Om een keer te bezoeken ok, maar niet om te wonen, dan zou China nog niet eens in mijn top 10 voorkomen.
Vervuiling, armoede, corruptie, regering, wat dat betreft echt een vreselijk land, kan bv niet in de schaduw staan van Australië.

Staaled

Quote from: maz on April 25, 2016, 20:03:00
Zeker een aanrsder xander. Voor mij ook eerste keer en ben zeer onder de ondruk van hoe mooi het eigenlijk is hier.

De levendigheid van deze stad en variatie aan dingen wat je kan doen en zien is ongelofelijk.

De musea zijn geweldig , de Engelse hebben alle mooie en indrukwekkende uit de oudheid verzamelt geroofd en hier tentoongesteld.
(alles is gratis entree) .Deze stad komt in leven na 18.00 ipv doodgaan zoals bij ons . Daarnaast is de architectuur van deze stad ogeloofelijk mooi.
Je kijkt echt je ogen uit als je door de straten loopt van Londen.


Heb gister tot half 2 in de nacht rondgelopen en leek of het 12 uur smiddags was qua drukte bij ons.

Het LEEFT , om het simpel te zeggen.
Daartegen is het voor ons een hele dure stad.
Alles is 35%  duurder (matriaal) dan bij ons en de pond is nog eens ongunstig tov euro.

Net even met de hotel management gepraat en een gemiddeld appartement zoals mijn huis +-100 m  kost in Londen tussen 1.5 a 2 miljoen euro. Dat is 10x duurder dan in rotterdam!!!!
Zullen de mensen ook 10x meer verdienen?

Tis Iedergeval stad van welgestelde en rijken.
Dat kan me voorstellen , maar ben echt maar een "gewone" mens met een iets hoger dan gemiddeld salaris.
Ik zie hier knullen van net 20 in de meest bizarre auto's.
De conciërge van ons hotel rijdt een dikker mercedes dan ik.Ben een grote vriend van De belastingdienst vandaar dat ik nogsteeds in een 10 jaar oud bak rij  en nog +- 3 jaar moet sparen voor iets nieuws.  LolDst er hier zeer veel rijken wonen is duidelijk. Ik kan haast niet geloven hoe je binnen 10 min enkel 6 rols roys Phantoms ziet , laat maar staan de rest van de gekke auto's  als je langs de weg een coffietje aan doen bent.
Dit is TE BIZZAR.

Ik liep langs een bewoonde straat en enkel in een straat stond  4 bentleys (bij voctoria) en de minste auto is een audi A8 en mercedes S klasse .

Volgens de conciërge kost een woning (flat zoals de mijne +_ 100 m  rond 1.5 a 2 miljoen pond in london.[emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33]

Helaas/gelukkig betaal ik me scheel aan de belasting anders had de exquisite er nu al gestaan en de mercedes amg volgende jaar al. ;)Ik zit in kensington nu en wordt lijp  van wat ik zie hier ton.. pffffffffff
Kleine correctie vwb mijn perceptie in deze. ;) ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bama

Londen is groot Maz  ;D ze hebben ook gewoon wijken die het zelfde zijn als Rotterdam Zuid of erger, ik heb daar ook wel eens door een wijk gereden waar ik me echt niet veilig voelde met overal dichtgetimmerde winkels en volop politie op straat.

Vorige keer heb ik net buiten Londen geslapen in het Oakley Court Hotel. Koningin drinkt er wel eens thee als ze er met haar boot voorbij komt en er zijn ook films opgenomen, echt een aanrader en niet zo duur als het er uit ziet.

Mr.M

Quote from: sultankat on April 26, 2016, 09:05:45
Als je Venetië gaat doen moet je echt een week gaan, dan wordt je langzaam onderdeel van het leven daar. Ik ga deze zomer voor de derde keer een volle week. En dan nog kom je tijd tekort. Alles met de boot of lopend, geen auto te zien, ook geen Bentley en Rolls ;-)
Dat lijkt een gave stad. Anders dan anders , daar hou ik wel van ,"Anders" , maar dat wisten jullie al denk ik lol. Land Zoals Cuba , een  land met een onaangetast  eigen karakter zoals Venetië.

Cuba wil ik zsm zien , want ben bang dat het beetje bij beetje gaat veranderen en moderniseren. Dan is de charme van de "oude"cuba weg.


Quote from: Maikel_audionerd on April 26, 2016, 09:06:37
Zet Bangkok er dan ook even op  ;) Kun je even een bakkie komen doen
Zit je echt daar?
Quote from: Bama on April 26, 2016, 09:09:48
Om een keer te bezoeken ok, maar niet om te wonen, dan zou China nog niet eens in mijn top 10 voorkomen.
Vervuiling, armoede, corruptie, regering, wat dat betreft echt een vreselijk land, kan bv niet in de schaduw staan van Australië.
Idd. Dat drukte en  viezegheid en armoede ken ik al van me MOEDERLAND Phillipijnen.
Waanzinnige land om erheen te gaan als je op de juiste eilanden komt maar de hoofdstad is een drama qua viezigheid /luchtvervuiling en Armoede.
Hele vrolijk en aardig en zorgzaam mensen alleen het land is heel arm.Wat ik wel heb gemerkt is in mijn reis door verschillende delen van wereld is :
Hoe armer de gezinnen  Hoe hechter de families.

Het is must , als je in buitenland bent om je familie te ondersteunen die in philipijnen zijn.
Zo sturen philipijnen per jaar 20 biljoen euro terug vanuit buitenland voor de families.

Mijn moeder woont al 40 jaar niet meer in philipijnen maar we sturen als gezin gemiddeld 5000 euro per jaar terug voor de rest van de familie die daar is.

Waarom? Omdat dat nodig is zegt me moeder. En MOEDERS tegen spreken doen we niet ;) haar wil is wet en de traditie zullen we voortzetten ook na haar.


**UNDER CONSTRUCTION**

Maikel_audionerd

Quote from: maz on April 26, 2016, 10:26:44
Zit je echt daar?
Yups  ;D
Quote from: maz on April 26, 2016, 10:26:44
Mijn moeder woont al 40 jaar niet meer in philipijnen maar we sturen als gezin gemiddeld 5000 euro per jaar terug voor de rest van de familie die daar is.

Waarom? Omdat dat nodig is zegt me moeder. En MOEDERS tegen spreken doen we niet ;) haar wil is wet en de traditie zullen we voortzetten ook na haar.
:worship:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

sultankat

Quote from: maz on April 26, 2016, 10:26:44


Het is must , als je in buitenland bent om je familie te ondersteunen die in philipijnen zijn.
Zo sturen philipijnen per jaar 20 biljoen euro terug vanuit buitenland voor de families.

Mijn moeder woont al 40 jaar niet meer in philipijnen maar we sturen als gezin gemiddeld 5000 euro per jaar terug voor de rest van de familie die daar is.

Waarom? Omdat dat nodig is zegt me moeder. En MOEDERS tegen spreken doen we niet ;) haar wil is wet en de traditie zullen we voortzetten ook na haar.

^^
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Tja.. Sommige dingen heb je niet voor het kiezen. lol.

Ben blij dat we het in ieder geval kunnen veroorloven en doen.

Ondertussen aan voorbereiden voor vertrek.
Koningsdag willen we niet missen.;)

Heb pijn in me voeten gekregen  VAN lopen deze paar dagen en niet eens alles kunnen zien.
Dit wordt een keer terugkomen vrees ik.

Ongelooflijk hoeveel bezienswaardigheden london te bieden heeft.






Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Zo , Lekker "aangeland" vanochtend (met de bus) en wat een terugrit.

Na 2 uur rijden vanuit London krijgt de bus chauffeur telefoon dat zijn paspoort nog bij de receptie  ligt en dat iemand ons achterna gaat rijden om het te brengen anders kunnen we niet door douane .
Om het verhaal helemaal lekker te maken krijgt de bezorger van de passpoort  auto pech onderweg!

Zo maak je weer eens wat "anders mee" om te herinneren.  Lol.

Heerlijk om weer terug te zijn in mi CASSA .
Van avond weer heerlijk aan de muziek.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Maz is weer slim bezig. Net aangemeld bij qobuz en vergeten dat onze forumgenoot thanathos mij al eerder torn die hier wad half jaar terug al had aangemeld en dat ik al een half jaar aan betalen ben.lol haha.

Dus nu ben ik 2x aangemeld voor qobuz en 1x spotify .lol duur grapje. 2x qobuz abonnement en 1x spotify.  Das 50 euries per maand aan muziek abonnement.  Ik ga eens puzzelen kijke Hoe ik de net aangemelde abonnement kan stopzetten aangezien er 15 dagen gratis trial op zit.

John, Tnx he ! Had dan gezegd dat het  na een maand de abo automatisch van me rekening afgeschreven werd. Hahah lol

Ik dacht dat die abonnement vanzelf stopte na 1 maand proeftermijn . Blijkbaar niet want ik zie dat ik al een half jaar qobuz heb en ook netjes  betaald  Hahahah.

Nou we gaan eens wat op qobuz luisteren....

Hoe kan ik in godsnaam op de mobiel de qobuz besturen?

Pffff spotify is veel makkelijker besturen maar dit klinkt wat "schoner". En je kan alsnog geen Anouar brahem luisteren erop ,al betaal je 20 euri per maand? Die moet je weer apart kopen????

Iemand die mij beetje weg kan wijzen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Wat een k... zooi is die qobuz , snap er geen ruk van. Moet ieder keer opstaan en naar de laptop lopen als ik wat anders wil.
Lang leven de helft kostende spotify.  Heb net 2 dezelfde liedjes op spotify en qobuz opgezet en ja qobuz klinkt schoner en resolutie voller maar spotify klinkt iets "ronder" en warmer , iets makkelijk luisteren door de minder audiofiele kwaliteiten . Wel een  minder mate van verfijning detail en soundtage  maar toch lekker luisteren.
Wel 10x makkelijker besturen via tel en lekker overzichtelijk.





Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Kerkhoffd

Met de laptop is wat mij betreft ook niet handig. Hier noodgedwongen ook een tijdje gedaan. Je blijft opstaan en met in mijn geval een printer USB kabeltje ertussen eerlijk gezegd ook een knieval in geluidskwaliteit. Met coax vanaf de Linn een heel ander verhaal.

Via de Linn wel tevreden over qobuz. Is bij mij volledig geïntegreerd in de bedieningsapp (Lumin) van de streamer. Dat werkt als een tierelier. Gewoon speellijst maken met naar keuze cd-rips of tracks vanaf de NAS of direct gestreamd vanaf de Qobuz servers. Alles bediend vanaf de iPad. Qobuz Connect.

Net even Anouar Brahem opgezocht. Heb meeste cd's zelf, maar Qobuz speelt ze bij mij ook gewoon. Snel geteld een cd of 10 in 16 bit en enkele dubbelingen in 24 bit (die je inderdaad eerst moet kopen voordat je ze in dat formaat kunt streamen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HJ

Er is gewoon een droid app van qobuz die je op je tablet of foon kan zetten. Ik gebruik een CC en  dan werkt bubble upnp net even lekkerder.

Er heeft een stukje over qobuz op hifi.nl gestaan met daarin een kortings link. Via die link krijg je een jaar het hires abbo voor €170 oid. [emoji6]

twani

Quote from: maz on April 29, 2016, 01:23:02
Wat een k... zooi is die qobuz , snap er geen ruk van. Moet ieder keer opstaan en naar de laptop lopen als ik wat anders wil.
Lang leven de helft kostende spotify.  Heb net 2 dezelfde liedjes op spotify en qobuz opgezet en ja qobuz klinkt schoner en resolutie voller maar spotify klinkt iets "ronder" en warmer , iets makkelijk luisteren door de minder audiofiele kwaliteiten . Wel een  minder mate van verfijning detail en soundtage  maar toch lekker luisteren.
Wel 10x makkelijker besturen via tel en lekker overzichtelijk.





Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik heb Qobuz ook reeds lang geleden de deur gewezen om exact dezelfde redenen.

Muziek moeten kopen bij zo'n duur abo :devil:


Spotify Premium klinkt geweldig en is via de "in app" bediening met Connect heerlijk te bedienen. Bovendien is de bieb ongeëvenaard .  I love it :inlove:

Kerkhoffd

Spotify is ook prima, maar waar komt dat idee vandaan dat je bij Qobuz muziek moet kopen? Het kan wel. En als je een 24 bit bestand koopt, dan kun je het ook in 24 bit streamen. Maar niets hoeft. Volgens mij zit de kneep in het 'in app' kunnen bedienen. Bij naim is dat spotify, bij Linn Qobuz en Tidal. Dan pas is het bedieningsgemak er.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Jumping Jack

Quote from: Kerkhoffd on April 29, 2016, 09:00:03
Spotify is ook prima, maar waar komt dat idee vandaan dat je bij Qobuz muziek moet kopen? Het kan wel. En als je een 24 bit bestand koopt, dan kun je het ook in 24 bit streamen. Maar niets hoeft. Volgens mij zit de kneep in het 'in app' kunnen bedienen. Bij naim is dat spotify en Tidal, bij Linn Qobuz en Tidal. Dan pas is het bedieningsgemak er.

Kleine toevoeging  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Quote from: Kerkhoffd on April 29, 2016, 09:00:03
Spotify is ook prima, maar waar komt dat idee vandaan dat je bij Qobuz muziek moet kopen? Het kan wel. En als je een 24 bit bestand koopt, dan kun je het ook in 24 bit streamen. Maar niets hoeft. Volgens mij zit de kneep in het 'in app' kunnen bedienen. Bij naim is dat spotify, bij Linn Qobuz en Tidal. Dan pas is het bedieningsgemak er.

Omdat ik dat vaak genoeg heb meegemaakt een album te moeten kopen voordat ik het überhaupt te kon draaien met Qobuz.

Bovendien beviel de klank me niet.

Kerkhoffd

Curieus. Zal de muzieksmaak zijn. Heb zeggen en schrijven tot nu toe een keer meegemaakt dat een cd enkel in de verkoop was. Was toen ook verrast, maar daarna niet meer tegenaan gelopen.

Verbazend vind ik wel dat cd kwaliteit het in jouw oren moet afleggen tegen mp3. Maar iedereen zijn eigen voorkeur.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Quote from: Kerkhoffd on April 29, 2016, 13:42:34
Curieus. Zal de muzieksmaak zijn. Heb zeggen en schrijven tot nu toe een keer meegemaakt dat een cd enkel in de verkoop was. Was toen ook verrast, maar daarna niet meer tegenaan gelopen.

Verbazend vind ik wel dat cd kwaliteit het in jouw oren moet afleggen tegen mp3. Maar iedereen zijn eigen voorkeur.
Ik denk dat ik twani wel begrijp in dit geval.

Ook ik vind spotify" lekkerder" klinken qua sound. Niet dst het beter is qua kwaliteit dan qobuz maar wel iets warmer klank.

Ik heb gister avond zowel naar spotify geluisterd als qobuz en qobuz is wat resolutievoller en audiofieler.  Spotify is wat ronder en warmer .

Ik heb beide qobuz acounts  afgesloten  en lekker gewoon door met spotify.
Voor mijn momenteel wat makkelijker in  gebruik.
Misschien als ik ooit een streamer koop met de juiste besturings app voor op tel vorm qobuz . Met de laptop en qobuz is niet echt fijn.
**UNDER CONSTRUCTION**

Kerkhoffd

Begrijp het ook wel ;-) Soms is een wat afgerond geluid ook wel 'lekker'.
Als spotify Connect in de app van de Linn zat ingebouwd zou ik er vast ook wat meer gebruik van maken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HJ

Ik heb een abbo voor beide, qobuz en spotify maar qobuz klinkt voor mij echt beter. Mss klinkt spotify best lekker maar mist detail en diepte in het geluidsbeeld tov qobuz.
Ik snap het idd ook niet dat sommige perse peperdure kabels en apparaten kopen die niet mogen kleuren en niets mogen toevoegen maar dan wel een mp3 gaan streamen omdat dat lekkerder klinkt... schiet mij maar lek [emoji23]

Ik bedoel hiebij niet te zeggen dat spotify niet goed klinkt, sterker het klinkt erg goed zelfs. Je hebt best goed spul nodig om de verschillen duidelijk te kunnen horen.