aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

paaj

Quote from: maz on August  1, 2015, 21:20:35
44 euries voor 1 plaat. :(


Je hebt nu een platenspeler van wat, iets van €200 per plaat?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

LABO

Quote from: maz on August  1, 2015, 21:20:35
Vandaag even gekeken voor de plaat van Londen grammar  en ben met een schrik na buiten gelopen.

44 euries voor 1 plaat. :(

Maar wat voor een  :wub:  Platen zijn duur (ik betaal soms ook wel met gemak het dubbele als het wat bijzonders is). Als je niet in platen wilt investeren dan kun jij je speler net zo goed weer de deur uit doen en het geld toevoegen aan je versterkerbudget. Of wil je er alleen naar kijken?
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Quote from: LABO on August  1, 2015, 21:38:32
Maar wat voor een  :wub:  Platen zijn duur (ik betaal soms ook wel met gemak het dubbele als het wat bijzonders is). Als je niet in platen wilt investeren dan kun jij je speler net zo goed weer de deur uit doen en het geld toevoegen aan je versterkerbudget. Of wil je er alleen naar kijken?
Ik denk dat  ik moet wennen aan de prijzen lex.

Komt goed met lex. Tis even wennen aan de prijzen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Oud lid

Quote from: twani on August  1, 2015, 21:24:04
Nullen en éénen hoef je niet te wassen bovendien :D

Ben maar voorzichtig met je uitspraak, Twani. Zo meteen komt er een gladjanus met een theorie waarom en apparaat waarmee nullen en eenen gewassen moeten worden. ;D

Erwin B

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bas Akkerman

Quote from: maz on August  1, 2015, 21:20:35
Vandaag even gekeken voor de plaat van Londen grammar  en ben met een schrik na buiten gelopen.

44 euries voor 1 plaat. :(
Penny wise, pound foolish. Toch wel grappig dat muziek een middel kan zijn en apparatuur een doel.
'Welke muziek luister je vandaag?' en 'aMAZing quest to HIGH END heaven', twee topics die zo verschillend zijn, maar waar ik ook graag kom. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sultankat

Quote from: maz on August  1, 2015, 21:20:35
Vandaag even gekeken voor de plaat van Londen grammar  en ben met een schrik na buiten gelopen.

44 euries voor 1 plaat. :(

Ik ben het helemaal met je eens Maz. Ook als je een zeer kostbare installatie hebt blijft 44 euri voor één lp dicht tegen waanzin aanzitten, laat staan alles wat qua prijs daarboven zit. Lijkt me alleen gerechtvaardigd als het om een zeer lastig te vinden, vrijwel uniek exemplaar gaat.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Of je koopt 'm niet en dan baal je dat je'm niet kan luisteren......
Soms moet je het gewoon doen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Quote from: Erwin B on August  1, 2015, 23:48:07
Ben maar voorzichtig met je uitspraak, Twani. Zo meteen komt er een gladjanus met een theorie waarom en apparaat waarmee nullen en eenen gewassen moeten worden. ;D

Erwin B

:D

Nu ik er zo nog even over nadenk begrijp ik ook al beter waarom LP's zo vaak krom zijn.

Té héét gewassen natuurlijk :laugh:

advr

Quote from: twani on August  2, 2015, 09:30:02
:D

Nu ik er zo nog even over nadenk begrijp ik ook al beter waarom LP's zo vaak krom zijn.

Té héét gewassen natuurlijk :laugh:
:clapping: :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mr.M

Quote from: sultankat on August  2, 2015, 09:07:08
Ik ben het helemaal met je eens Maz. Ook als je een zeer kostbare installatie hebt blijft 44 euri voor één lp dicht tegen waanzin aanzitten, laat staan alles wat qua prijs daarboven zit. Lijkt me alleen gerechtvaardigd als het om een zeer lastig te vinden, vrijwel uniek exemplaar gaat.

inderdaad begrijpelijk als het om uniek exemplaar ging maar das niet zo,

even op internet gekeken en in Frankrijk en engeland zijn ze voor 20 euro verkrijgbaar , dat vind ik een acceptabel prijs voor muziek.. dan vraag ik me af waar de verschillen in zitten? verdubbeling in prijs is wel beetje veel ...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: dre73 on August  2, 2015, 09:19:12
Of je koopt 'm niet en dan baal je dat je'm niet kan luisteren......
Soms moet je het gewoon doen.

op cd en stream heb ik hem al dus beluisteren is geen probleem , wilde het op plaat ook hebben maar hik toch tegen de prijs,
**UNDER CONSTRUCTION**

Matthias

44 euro voor een lp is natuurlijk kolder. Maar er gebeuren nu rare dingen in de pop/alternative hoek. Daar zit, zo lijkt het, de grootste aanwas van vinyl herintreders. En daar heeft ook de grootste prijsstijging plaats gevonden.
Ik koop veel jazz en dat is aardig betaalbaar gebleven, mits je je niet te buiten gaat aan de 45 toeren, eenzijdig geperste 200 grams uitvoering van alwéér kind of blue.
(Koop dan liever iets van jonge honden Bruut! of Reinier Baas, gewoon voor netjes 20 euro.)
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Quote from: Kerkhoffd on August  2, 2015, 20:14:09
Foto's van de INT150 in Rotterdam Maz?
Net akkoord gekregen voor de pass labs ...

;) .. Zodra hij van vakantie terug is krijg ik het. Klein twee weekjes wachten.. [emoji6]
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on August  2, 2015, 22:45:57
Net akkoord gekregen voor de pass labs ...

;) .. Zodra hij van vakantie terug is krijg ik het. Klein twee weekjes wachten.. [emoji6]

Komen vast nog wel een aantal sets tussendoor dus ;) stilstaan is achteruitgang :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Haha kan zomaar;). Wie weet waar ik tegenaan loop in tussen tijd.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: maz on August  2, 2015, 22:45:57
Net akkoord gekregen voor de pass labs ...

;) .. Zodra hij van vakantie terug is krijg ik het. Klein twee weekjes wachten.. [emoji6]

En nou een keer laten stáán dat f#%cking ding :D

Goede keuze ;)

YamahaRXV

Quote from: twani on August  2, 2015, 23:15:39
En nou een keer laten stáán dat f#%cking ding :D

Goede keuze ;)

Inderdaad  ;D

Mooi dat je de deal hebt kunnen sluiten Maz  :thumbs-up:

Als ik onderstaande tekst zo nog eens doorlees dan moet het volgens mij wel goed gaan komen (tenzij je natuurlijk weer wat anders ''scoort'' in de tussentijd  :laugh:)

Quote from: maz on May 23, 2015, 12:46:30
Al bij de eerste noten was het voor mij duidelijk, de pass kreeg de kharmas goed aan het zingen. Controle in het laag, mooi vloeiend midgebied, grote soundstage, mooie plaatsing en belangerijkste voor mij: GEEN MOMENT VERMOEIEND, OVER DE TOP OF AANDRINGERIG, alles was in balans, geen moment had ik het idee dat de volume wat lager moest omdat het te hard stond te spelen of vervelend klonk bij uithalen van solos.
De mate van betrokkenheid was zeer hoog met de pass labs en het laag uitput beter dan mijn eigen audion of bryston combo.
ook was de mate van muzikaliteit hoger met de pass , de bryston is wat neutraler  en de audion heeft als buizen een iets warmer misgebied maar een slapper laag uitput. Bij de pass miste ik niets , snelheid en ruimtelijkheid en kracht waren de grootste pluspunten van de pass. eigelijk is er niets negatiefs te melden over de pass.in een woord , mooie match...
Af en toe had ik het idee had dat ik daadwerkelijk in een kerk zat te luisteren. :clapping: de mate van live beleving en gevoel van aanwezigheid in de ruimte waar gespeeld werd was zeer hoog te noemen.
laat maar zo zeggen ik was verkocht aan de pass labs int 150...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: maz on August  2, 2015, 22:45:57
Net akkoord gekregen voor de pass labs ...

;) .. Zodra hij van vakantie terug is krijg ik het. Klein twee weekjes wachten.. [emoji6]

Gefeliciteerd Maz.
Was een mooie combinatie met de vorige kharma's.

Maro

Is er hier nu nog werkelijk iemand die geloofd dat dat ding er langer dan een week blijft staan?  :-X :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

Quote from: Maro on August  2, 2015, 23:35:13
Is er hier nu nog werkelijk iemand die geloofd dat dat ding er langer dan een week blijft staan?  :-X [emoji14]
Lol.. geen idee. Is dat belangrijk?  ;)
Quote from: Onder013 on August  2, 2015, 23:28:41
Gefeliciteerd Maz.
Was een mooie combinatie met de vorige kharma's.
Tnx henk. Daarom stond het ook hoog op de lijst . Tot zover was kharma en pass een gouden combi.
Hopelijk met de S7 s  ook. Er is maar een manier om erachter te komen hè, ;)  En dat is om de int 150 er achter te hangen.

Niet zeuren en te lang nadenken  gewoon doen..
Is het wat dan blijft die, is het niets hop naar de mark levinson 383 of de burmester 083 welke op mp staat.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik had karel  van w&w gebeld en hem een bod  gedaan op de mark levinson  383  welke hij heeft staan, hij zou me dezelfde dag nog  terugbellen, ik had gezegd dat ik maandag (morgen dus) vrij ben en ik wilde de ml383 graag ophalen. (Dat was donderdag).

Ondertussen all een pass Labs gekocht maar nog niets van karel gehoord. (Denk dst hij mij vergeten is terug te bellen in de drukte)Gemist kans denk ik anders had ik eerst de ml hier gehad en misschien later pas de pass labs. Ik had dezelfde dag beide biedingen de deur uit gedaan en de eerste met de ja woord zou ik nemen. En het is de pass labs geworden.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: advr on August  2, 2015, 10:06:35
:clapping: :clapping:
Lol
Quote from: twani on August  2, 2015, 23:15:39
En nou een keer laten stáán dat f#%cking ding :D

Goede keuze ;)
Dat is uiteindelijk de bedoeling .. pass stond al lang op verlanglijst maar tot zover geen gegadigde kunnen vinden. Maar nu heb ik er een te pakken. :)
Quote from: YamahaRXV on August  2, 2015, 23:26:40
Inderdaad  ;D

Mooi dat je de deal hebt kunnen sluiten Maz  :thumbs-up:

Als ik onderstaande tekst zo nog eens doorlees dan moet het volgens mij wel goed gaan komen (tenzij je natuurlijk weer wat anders ''scoort'' in de tussentijd  [emoji23])
Tnx jan. Ben zeer blij met de deal. Want was al een tijdje op de uitkijkpost voor een int 150 . En eindelijk een gevonden.

In de geïntegreerde  spul stond dit met me burmester 082welke op mp staat op de verlanglijst. Echter wilt de eigenaar van de burmester de hoofdprijs voor. 6500. :(
Die had ik ook graag aan de kharmas willen horen.
Qua uiterlijk is de burmester absoluut de meester over de pass labs.
Onverslaanbaar qua looks ..oeffff
**UNDER CONSTRUCTION**