aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778

Ik gok uit het magazijn van Kharma.  :shaun:

RZeemering

Quote from: Erwin B on July 29, 2015, 17:44:39
Wat ik me afvraag is waar Maz die spullen allemaal vandaan tovert. Als hij het in zijn kop krijgt haalt hij 's avonds de duurste apparatuur. Maar waar?

Erwin B

Maz heeft daarover hier in zijn eigen topic wel iets over vertelt. Hij kent vooral veel mensen die bezig zijn met de high end audio hobby, en dan niet alleen via fora.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

twani


twani

Quote from: Erwin B on July 29, 2015, 17:44:39
Wat ik me afvraag is waar Maz die spullen allemaal vandaan tovert. Als hij het in zijn kop krijgt haalt hij 's avonds de duurste apparatuur. Maar waar?

Erwin B

Nooit durven vragen :)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Oud lid

Ik heb nog wel meer vragen, maar die hou ik nog even voor me. ;D

Erwin B

YamahaRXV

Quote from: Erwin B on July 29, 2015, 21:36:02
Ik heb nog wel meer vragen, maar die hou ik nog even voor me. ;D

Erwin B

Nu gaat het volgens mij wel heel erg de persoonlijke kant op... :D

Nog zonnebrillen moeten uitdelen Maz, of viel het mee ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Oud lid

Die magneetjes op die Kharma's blijven me ook bezig houden...

Erwin B

twani

Quote from: Erwin B on July 29, 2015, 21:36:02
Ik heb nog wel meer vragen, maar die hou ik nog even voor me. ;D

Erwin B

Jij bent meer van het doseren... Vind ik zélf altijd moeilijk :tounge2:

Mr.M

Quote from: cccp on July 29, 2015, 17:25:04
Doet mij erg denken aan dit extravagante interieur van een voormalig Nederlands autobouwer.


En ra ra wie de speakers en audio levert van de spijker???

kharma... ;)
Quote from: Erwin B on July 29, 2015, 17:19:16
Ben je ook wel eens op de zaak?

Erwin B
Ja ieder dag van 10 tot half 6 ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: twani on July 29, 2015, 20:41:56
Nooit durven vragen :)
Heel veel audio kennissen buiten de fora om. Die hebben weer meer audio vrienden  en die ook weer meer.....enZ . Voordat je weet ben je een soort dumpplek van de spullen die ze  niet meer gebruiken en nooit hebben weggedaan. Hahaha.



Heel veel spullen  komt  gewoon van ons forum genoten (de inkognito meekijkers)  krijg heel vaak  pm of mail van hoi maz , ik volg je topic en vroeg me af of je nieuwsgierig bent naar dit of dat. Hahaha lol .

Sommige van die mensen hebben serieus  kamers vol audio staan. Liefhebbers die mooie collector items hebben en nooit wat hebben verkocht.
Bizar af en toe wat je ziet.
**UNDER CONSTRUCTION**

martin778

Lijkt me een goede 2e baan voor jou maz - zo'n hifi makelaar  ;D

Mr.M

Quote from: martin778 on July 30, 2015, 00:07:59
Lijkt me een goede 2e baan voor jou maz - zo'n hifi makelaar  ;D

Pffff schei uit. In de tweedehands  hifi zit geen geld  .( in ned ieder geval niet)verkopers willen hoofdprijs en kopers de minimum.lol .Wij Hollanders zijn geen tweedehands kopers ,Belgen haten ons en komen niet over de grens , turken en marokanen hebben allemaal  AHMED high end spul van de ACTION en Surinamers  en anties  rijden met hun dedicated  audio setup rond de hele dag .

Dus wie hou je over dan??? Lol [emoji23]

Waarom denk je dat ik een optiek zaak heb g en geen audio?


De moeite , tijd  en risico die je loopt met tweedehands spul kopen is niet eens waard om er werk van te maken om geld te proberen  verdienen.
Tis nu sowieso komkommertijd in audio land.
Het is leuk als je het als hobby doet en beseft dat je geluk hebt  met evt quit spelen of beperkt verlies.

Ik heb tot nu mijn verlies kunnen beperken tot maar 50a 100 ,tot een max van 300 euro op een set.
Dus mijn afschrijving/verlies  in deze paar jaar zal misschien 3\4k  zijn.(totaal) ow nee sorry de asr ging stuk en koste me behoorlijk aan reparatiekosten.- .Dat heb je met oud spul. Staan allemaal op scherp na een bepaald leeftijd.
Ik vind 3/4k best  beperkt verlies gezien de hoeveelheid spullen welke ik heb gehad  om te testen en hobbyen.
Ik ken mensen die zoeen afschijving na en jaar al hebben , en dan op een enkele artikel .
Dat hoort er eenmaal bij als je iets nieuws koopt. Als je de winkel uitloopt heb je al 30%afgeschreven.
Bij 2 jaar is de helft al afgeschreven en je audio spul is nog maar net ingespeeld. Lol .Dus mocht je iets moois  hebben en je hebt hem al meer dan 2 jaar en wilt wat nieuws , dan neem ik hem wel over .Haha lol. (Mits goed ingespeeld)ik heb geen tijd voor inspelen gezien mijn roulatie snelheid .   Lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: YamahaRXV on July 29, 2015, 21:43:29
Nu gaat het volgens mij wel heel erg de persoonlijke kant op... :D

Nog zonnebrillen moeten uitdelen Maz, of viel het mee ?  ;D
Hahaha nee jan . Niemand voor de deur geweest met overlast.
Bij mij valt het best mee. Slaapkamers en woonkamers liggen niet boven elkaar en gebouw is vrij nieuw en heel goed geluid dicht.
Zo hard als  we de vorige keer speelden toen jij en henk hier waren tot 00.00 uur kan je in geen andere flat nadoen .;)
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: maz on July 29, 2015, 23:43:14
En ra ra wie de speakers en audio levert van de spijker???

kharma... ;)Ja ieder dag van 10 tot half 6 ;)

Dat vind ik dan wél weer interessant, wist ik niet...

Waren dat eigen drivers van Kharma? Nee toch?   Of alleen logo's aanleveren?

Of hebben ze ook DSP achtige systemen (die je toch nodig hebt in een auto) ontwikkeld voor Victor "Pruller"

Ben benieuwd hoe zoiets gaat met garantie enzo als er wat kapot gaat :unsure:

Mr.M

http://www.hifi.nl/nieuws/39696/Spyker-bolides-voorzien-van-Kharma.html

Het Nederlandse high-end audiomerk Kharma zal beschikbaar komen voor het nieuwste model van Spyker de C8 Aileron. Het is voor het eerst dat het hifimerk een systeem ontwikkelt voor auto`s. Kharma noemt het systeem Kharma Mobile System Integration.

Allereerst zal alleen het nieuwste model, de C8 Aileron, leverbaar worden met het systeem van Kharma maar ook op toekomstige modellen van het Nederlandse merk zal het leverbaar worden.

Om een zeer exclusieve autoluidspreker te vervaardigen die dezelfde kwaliteit voortbrengt als de kamerluidspreker, maakt Kharma gebruik van haar nieuwste amplifiertechnologie. Het belangrijkste doel van Charles van Oosterum was om het gewicht van zijn autoluidsprekers zo beperkt mogelijk te houden. Daarom koos Van Oosterum voor de technologie die hij ook gebruikt in de Kharma productlijn Matrix. De Matrix MP 150 amplifier kenmerkt zich door een uitstekende verhouding van gewicht, kwaliteit en uitgangsvermogen. Dit te samen met een minimale warmteproductie, zodat zware koelers niet nodig zijn. Dit zou immers het gewicht van de Spyker C8 Aileron doen toenemen en ten koste gaan van de prestaties van de auto

Een andere uitdaging voor OLS was dat de Kharma autoluidsprekers een akoestisch geluid moesten produceren, die de heftige achtergrondgeluiden van de 4.2 liter V8 achter de bestuurder kon opvangen. Hiervoor maakte men gebruik van een air-motion technologie die hoge frequenties fabriceert. Deze air-motion technologie kan sterk verstoorde geluidsgolven 'straktrekken', tot wel vijf keer de capaciteit van een goede kwaliteit high-frequency tweeter. De autoluidsprekers ontvangen hun stroomtoevoer via Kharma's gerenommeerde audiobekabeling. De van zuiver zilver-goud legering gemaakte audiokabels hebben allen een cryogeen behandeling ondergaan. Deze technologie wordt ook de Formule 1 gebruikt om onderdelen van de motor tegen extreme hittewisselingen te bestendigen.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani


hvlemmi

Quote from: martin778 on July 30, 2015, 00:07:59
Lijkt me een goede 2e baan voor jou maz - zo'n hifi makelaar  ;D

Mocht iemand dan nieuwe speakers én een nieuwe bril hebben, weet je wel meteen wie erachter zit  8)
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Mr.M

Nieuwe marketing techniek,   

Uw oude speakers en hifi app is BRIL WAARD. lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Bij schoenen zaken zie je ook weleens bij inlevering van oude schoenen 10%-15% korting.

Hier geld ,bij inlevering oude kabels en hifi app 25%op gehele collectie. Lol..hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Nu ik toch op dreef ben heb ik maar contact opgenomen met iemand die ik ken met een pass int 150 .
Heb een hengeltje uitgegooid met een reële bod en als het geaccepteerd wordt dan is het weer feest in huize maz.
Ik denk dat de pass Labs toch de beste match maakt met de kharmas gezien mijn vorige ervaringen met pass en kharma.

Scheelt mij een berg geld aan vv.

Hij is mooi en neemt niet teveel ruimte in beslag. Belangrijker nog  het is een muzikale versterker voor een geïntegreerde.

We gaan het meemaken. ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

ik heb nu 2 opties als het om  geintegreerd versterker gaat   , de pass int 150 of de ML383 .


beide mooie app om te zien, de pass heb ik gehoord en weet dat het heel goed is en de ml 383 heb ik alleen de verhalen van gehoord...

keuzes keuzes.
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Quote from: maz on July 30, 2015, 15:48:04
ik heb nu 2 opties als het om  geintegreerd versterker gaat   , de pass int 150 of de ML383 .
Maz ik denk dat als derde hier de Jeff Rowland ContinuumS2 ook geen verkeerde keuze zou zijn (om het je nog makkelijker te maken).


Groet, Lex
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Ja dat is inderdaad een hele mooie maar niet verkrijgbaar momenteel tweedehands voor aanvaardbaar prijs.
De ml383  en pass int kan ik zo ophalen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Pass!

Maar Plinius gaat hem ook niet worden dan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'