aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

felix01

Quote from: maz on June 29, 2015, 23:09:06
Ik was altijd al weg van het geluid van buizen en van buizen liefhebbers horende moet 300bse de valhalla zijn van emoties ...(mits aan de juiste speaker gehangen)..
We zullen het meemaken hoe deze het hier doet met deze vrij hoog rendement (93db)dacht ik .
De kharmas s7signiture is onder de 89 db ,dus dat wordt kiele kiele...
89db is idd nogal veel gevraagd voor een 300B....
veel geluk daarmee!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Quote from: felix01 on June 30, 2015, 00:03:56
89db is idd nogal veel gevraagd voor een 300B....
veel geluk daarmee!
Klopt inderdaad ,maar we blijven hopen .hahaha.
Gelukkig zijn de kharmas heeel erg vriendelijk gefilterd en vragen niet veel stroom van de versterkers heb ik begrepen. Maar goed hoog rendement is het niet zoals de audionote met +_92/93db.
**UNDER CONSTRUCTION**

Midcall

Quote from: maz on June 29, 2015, 23:09:06
De kharmas s7signiture is onder de 89 db ,dus dat wordt kiele kiele...
Nee hoor, dat is niet kiele kiele, dat is gewoon kansloos. Die 300B's gaan dat laag nimmer strak onder controle houden... waarom denk je dat je nooit dit soort versterkers nooit gekoppeld ziet aan Kharma's?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

twani

Quote from: felix01 on June 30, 2015, 00:03:56
89db is idd nogal veel gevraagd voor een 300B....
veel geluk daarmee!

Mijn Harbeths "doen" (een opgegeven) 86 dB en dat gaat meer dan uitstekend, inclusief afgronddiepe bassweergave.

Ze zijn overigens door een of ander gerenomeerd HiFi blad (bestaan die? :o) gemeten en daar kwam men tot een gevoeligheid van 91dB, wat samen met het zeer goedmoedige impedantieverloop een indicatie kan zijn waarom het bij mij wel lukt......


Toegegeven, ik draai regulier behoorlijk "zachtjes", hetgeen dan wel weer erg goed gaat omdat alles
"er al is", reeds op zeer laag volume.

Ik denk overigens ook niet dat de Kharma's aan de 300B zouden moeten lurken, sterker MAZ kijk uit voor schade aan de erg dure drivers! 

Ik ken het impedantieverloop van de Kharma's niet maar een fatale vorm van clippen ligt op de loer....

Verder begrijp ik de euforische verhalen van 300B SE "draaierts" uit de scene inmiddels uitstekend, vérder kun je de muziek namelijk niet ínkruipen.

Bij mij de eindoverwinnaar van een hele reeks bij mij thuis gepasseerde versterkers.


pameijer

Heb ik nou die B&W 801's gemist in dit topic of zijn die de lift nooit uit geweest?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

DofN

Quote from: pameijer on June 30, 2015, 07:08:55
Heb ik nou die B&W 801's gemist in dit topic of zijn die de lift nooit uit geweest?

Ja hoe zit dat nou?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

advr

Als de trafo's ruim bemeten zijn dan moet dat weinig problemen opleveren.... Gewoon proberen. Veel plezier ermee.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Mooi apparaat weer...maar die komen eigenlijk altijd in dit topic voorbij.

Bijna de Kharma's in huis..spannend.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: Midcall on June 30, 2015, 02:14:05
Nee hoor, dat is niet kiele kiele, dat is gewoon kansloos. Die 300B's gaan dat laag nimmer strak onder controle houden... waarom denk je dat je nooit dit soort versterkers nooit gekoppeld ziet aan Kharma's?

net even charles van oostrum gebeld en ik ben gerustgesteld.

gezien de specificaties een frequentie bereik van de s7s is de s7 SIGNITURE  een van de meest versterker vriendelijke speakers.

rendement is ohm 90 db op 6 a 8 ohm en 10 wat 300b is voldoende voor een ned, huiskamer. Volgens de ontwerper ,charles van Oostrum is dit  genoegen voor de s7signiture.

hij heeft een berg specificaties geroepen en dit heb ik er van begrepen +_  de bas units  dipt niet( DUS GEEN GROTE DIPS  IN HET SIGNAAL)en er is weinig verandering in de gedrag van ....iets waardoor er geen negatief signaal terug gaat naar de versterker.dus een hele makkelijke belasting.(meest vriendelijke belasting en filtering  icm de hele korte spreekspel en magneetveld of zoiets... O0
de spoeleffect in het laag is....... waaroddr geen negatief belasting die terug gaat naar de versterker.

in ieder geval de meest vriendelijke speaker die kharma ooit heeft gemaakt. 9 watt 300b is geen enkel probleem.

neem ik een db7 dan is haast geen enkele 300b die het aankan ivm parallel filtering en terugkoppeling en impedantie en nog veel meer detail.hahahah

ikke blij. geen kiele kiele maar gewoon  OK.
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

patsijb

kheb eens 10 watt buizen op db7 gehoord..en moet zeggen ze hebben toch echt wat meer nodig
S7 zelf ook..
je weet t pas als je t zelf probeert..

felix01

we wachten nog even af op jouw bevindingen dan.....
wanneer komen de kharma's ??
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

marcush

Quote from: cz79 on June 30, 2015, 16:41:29
Eerst maar meemaken

Zal de 300b de kharma's nog wel meemaken?  ;D

CZ79

Als de kharma's vanavond nog worden bezorgd, misschien wel :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

take5


Former member 78

Als je niet gaat knallen, dan kun je met een 300B prima muziek maken. Wil je knallen, dan gaatbde versterker over zijn nek met kans op schade.

Mijn 300B speelt erg leuk op al mijn speakers, zolang het maar op een normaal luisterniveau is.

twani

Quote from: ArjanR1 on June 30, 2015, 20:18:13
Als je niet gaat knallen, dan kun je met een 300B prima muziek maken. Wil je knallen, dan gaatbde versterker over zijn nek met kans op schade.

Mijn 300B speelt erg leuk op al mijn speakers, zolang het maar op een normaal luisterniveau is.

Eens ;)

Mr.M

Quote from: ArjanR1 on June 30, 2015, 20:18:13
Als je niet gaat knallen, dan kun je met een 300B prima muziek maken. Wil je knallen, dan gaatbde versterker over zijn nek met kans op schade.

Mijn 300B speelt erg leuk op al mijn speakers, zolang het maar op een normaal luisterniveau is.

Dat was  ook een beetje wat  Charles zei.. Met 9watt en een  vriendelijke luidspreker kan je best muziek luisteren tot zekere geluid niiveau,mits je kamer niet te groot is of feestje wilt geven  is het voldoende.

Head bangen doe je niet op  300bs haha.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

PS de b&w 801 heb ik niet in huis gehaald omdat het te kort tijd werd tot de aflevering van de kharmas.

Daar in plaats de audionote speakers in huis gehaald.;).
Ik ben nu into the 300bs.

Ik denk dat ik straks voor een vet audio Note ga of airtight 300b. Als de combi 300b en kharma goed gaat.

Volgens kharma moet het hemels zijn want ze hebben zelf ook met audionote 300b 17 watters gedraaid en dat was heeeeel erg mooi.

Dan heb ik het over mono blokken en een audio Note VV in de hgere series.:(.
Dus we zijn nog lang niet uit gehobbyed.

;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Oud lid

Maz, is je nieuwe luidspreker de Kharma Elegance S7-S Signature? Zo ja, dan staat er een test in The Absolute Sound van mei/juni.

Erwin B

Mr.M

Quote from: Erwin B on July  4, 2015, 13:19:45
Maz, is je nieuwe luidspreker de Kharma Elegance S7-S Signature? Zo ja, dan staat er een test in The Absolute Sound van mei/juni.

Erwin B
ja het is de s7 signiture. :pompom:

heb je misschien een link ik kan het zo een twee niet vinden?

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Oud lid


DofN

En ook de TDAI 2170, misschien wel op de Kharma's. Zou leuk zijn :)

edit: las net dat the absolute sound de TDAI exceptioneel noemt. Terecht (h)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: maz on July  4, 2015, 14:24:26
ja het is de s7 signiture. :pompom:

heb je misschien een link ik kan het zo een twee niet vinden?

gr maz

Maz, heb de gehele uitgave van The Absolute Sound Mei/Juni hier digitaal, als je deze wil hebben geef dan even een seintje  ;)
Staat trouwens ook nog een test in van de Jeff Rowland Continuum 2 integrated (die op een aantal punten toch wat tegenvalt...)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Oud lid

Top! Ik had hem alleen op papier. Maar dit is sneller.

Erwin B