aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tompj

#4475
Quote from: Onder013 on May 23, 2015, 13:45:16
Klopt helemaal Hans.
Had het graag met "een ander" verdeelblok gehoord.
Lijkt me heel belangrijk inderdaad. Zeker in een onvergelijkbare akoestiek en zo, maar daar luister je natuurlijk wel doorheen met zo'n stekkerdoos.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted Member 2

Quote from: tompj on May 23, 2015, 14:25:03
Lijkt me heel belangrijk inderdaad. Zeker in een onvergelijkbare akoestiek en zo, maar daar luister je natuurlijk wel doorheen met zo'n stekkerdoos.

Soms hebben woorden een andere dan de letterlijke betekenis.

tompj

Quote from: Onder013 on May 23, 2015, 14:42:04
Soms hebben woorden een andere dan de letterlijke betekenis.
Jeetje...dan begrijp ik al jouw posts ineens een stuk beter...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted Member 2

Quote from: tompj on May 23, 2015, 14:48:56
Jeetje...dan begrijp ik al jouw posts ineens een stuk beter...

wat een verdeelblok al niet kan doen ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Maikel_audionerd

Ik wordt er doodmoe van
Kruip maar weer terug onder m'n steen

Leuk verslag Maz, altijd leuk je enthousiasme te lezen!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

YamahaRXV

Quote from: maz on May 23, 2015, 12:46:30
PASS LABA INT 150  :inlove: :inlove:


Lang had ik deze prachtige versterker  in huize MAZ willen horen, en gister was het zover ,

pass-ion , onze forumgenoot had interesse in de kharmas en wilde ze graag met eigen versterking horen. Ik heb met alle plezier daar op toegestemd en gister was het zover.
jan (pass-ion) en henk(onder 13) waren om half 7 in muize maz met een grote doos ,veel kabels ,dac en cds.

Esrste indruk van jan was zeer positief , kleiner dan verwacht hoorde ik jan roepen over de uiterlijk en vooral de kleur van de kharmas, groen is nou niet bepaald een kleur waarbij je wauw zegt maar dit groen heeft mij ook overtuigd,( piano lak ,metallic gemstone green) hele bijzondere kleur,want het leeft met de omgeving en licht.dit is de meest bijzondre (prachtige )groen welke ik heb gezien.

Na een gezellig gesprek was het tijd om de versterker uit te pakken en wat een prachtig versterker is de pass labs zeg, imposant, elegant, simpel, sjiek, .... wauwww in alle opzichten.

de bakabeling was van siltech en netsnoren , xlr van apoogee wide eye .

Net uit de doos en koud de pass aangesloten en laten opwarmen ,pass kennende weet ik dat die dingen aardig op temperatuur moeten komen voordat ze echt los komen. Dit was geen uitzondering, de eerste half uur was wat droog, kill en suf. (even bij vermelden dat er op achtergrond muziek spotify gedraaid werd om de pass op te laten warmen.)
Om zelf ook los te komen heb ik een glas jack ingeschonken en special voor henk een flesje glen vliet 18 open getrokken.(jan wilde bob blijven en hield zich in).Na 45 min was de pass op behoorlijk temperatuur en klaar om een eitje op te bakken. Spotify er af en de eerste referentie cds gingen de lade in.

Al bij de eerste noten was het voor mij duidelijk, de pass kreeg de kharmas goed aan het zingen. Controle in het laag, mooi vloeiend midgebied, grote soundstage, mooie plaatsing en belangerijkste voor mij: GEEN MOMENT VERMOEIEND, OVER DE TOP OF AANDRINGERIG, alles was in balans, geen moment had ik het idee dat de volume wat lager moest omdat het te hard stond te spelen of vervelend klonk bij uithalen van solos.
De mate van betrokkenheid was zeer hoog met de pass labs en het laag uitput beter dan mijn eigen audion of bryston combo.
ook was de mate van muzikaliteit hoger met de pass , de bryston is wat neutraler  en de audion heeft als buizen een iets warmer misgebied maar een slapper laag uitput. Bij de pass miste ik niets , snelheid en ruimtelijkheid en kracht waren de grootste pluspunten van de pass. eigelijk is er niets negatiefs te melden over de pass.in een woord , mooie match...

Henk en Jan hebben een mooie collectie cds meegenomen,  af en toe had ik het idee had dat ik daadwerkelijk in een kerk zat te luisteren. :clapping: de mate van live beleving en gevoel van aanwezigheid in de ruimte waar gespeeld werd was zeer hoog te noemen.
laat mar zo zeggen ik was verkocht aan de pass labs int 150...

Natuurlijk was ik benieuwd naar de meningen van de heren betreft de kharmas met de pass. Wetende dat de heren komende zijn van de jet tweeter(elac \adam) had ik verwacht dat ze het hoog van de kharma als lay back zullen ervaren, zelf elacs hebben gehad, weet ik dat de jet tweeter een grote mate van output hebbwn en veel directer zijn dan de kharma tweeters.


Na een goed uurtje of 3 te hebben geluisterd was het bijna 12 uur en de pass moest worden afgekoeld voor vervoer.

Na een korte evaluatie kreeg ik een handdruk van jan met de mededeling (verkocht),hij was overtuigd dat de kharmas een goede huwelijk vormen met de pass en  dat was voor mij een groot compliment.Dit bevestigd voor mij dat mijn weergevers(smaak) goed genoeg zijn om andere ervaren audiofielen aan te spreken.  :rock: :rock:

leuk om jullie over de vloer te hebben ontvangen heren. was een zeer gezellige avond, en FELICITEERD jan met je kharmas, al zijn ze nog bij mij. hahah

ik ga deze week kharma bellen dat mijn s7s mogen komen,,,,

Mooi en aanstekelijk enthousiast weergegeven Maz  :thumbs-up:

Zoals al door jou aangegeven was ik bij binnenkomst al redelijk snel onder de indruk van de sound van de Kharma,s. Eerlijk gezegd verwachtte ik dat er minder laag uit de Kharma,s zou komen en dat ik mogelijk wat detail of energie in het hoog zou missen, maar niets was minder waar...
Nadat de Pass was warm gespeeld en volledig op ''oorlogsterkte'' speelde werd echt duidelijk wat voor mooie match de Pass vormt met de Kharma,s  :music:

Wat ik vooral erg indrukwekkend vond was het ongekende gemak waarmee de combinatie speelde; dit uitte zich bij mij vooral door volledig in de muziek getrokken te worden en enkel en alleen maar te genieten van de goede ruimtelijkheid, plaatsing, diepte in het beeld en homogeniteit die de set uit leek te schreeuwen.
Er was m.i. niets waar wat op aan viel te merken, ja misschien de zijwanden van je woonkamer die verhinderden dat die heerlijke bubbel van sound nog groter had kunnen zijn want de Kharma,s weten een erg grote en indrukwekkende stage neer te zetten.
Die grote stage was bij het beluisteren van de track ''Electromagnetic'' van Paolo Fresu zeer zeker te horen en het was genieten geblazen op hoog niveau; zelfs op knap stevige volumes nog steeds dat hoorbare gemak en die grenzeloze controle zonder maar ook een greintje luistervermoeidheid, het virtuele podium waarop alles met de ogen dicht duidelijk aanwijsbaar zijn plekje had en het strakke en goed gedefinieerde laag.
Wat op mij een diepe indruk heeft achtergelaten is het stuk muziek van de hierboven genoemde track waarbij (vanaf ca. 6.12 tot 6.55 minuut) een soort van ''tegen mekaar kaatsende knikkers'' te horen zijn die echt op bizarre wijze rond zweefden in het stereobeeld en haast ''tastbaar'' leken te zijn.
Even kreeg ik het gevoel dat niet alleen de papegaai van Maz fysiek aanwezig was met het produceren van geluiden die niet in de opname zaten (wat kan dat ding krijsen zeg  :wacko:), maar dat er ook iemand verstopt zat in de ruimte die uitbundig met grote knikkers aan het kaatsen was, en nee, het was niet de vriendin van Maz  :D

Het moge duidelijk zijn dat de combinatie Kharma-Pass Labs een erg goede indruk achtergelaten heeft op mij. De combinatie van de keramische tweeter en de door Kharma gemodificeerde (Black Label) Thiel mid/midlaag driver laat vrij makelijk horen hoe het gesteld is met de kwaliteit van de versterker en bron in de keten, maar weet naast de gedetailleerde en ruimtelijke weergave ook nog eens een zeer aangenaam ''muzikaal'' beeld weer te geven wat nimmer vermoeidheid geeft, erg lekker dus... :inlove:

Maz, bedankt nog voor de gezellige en interessante avond en we spreken mekaar op korte termijn weer  ;) 

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

leuk dat jullie geweest waren en tot snel,(als je de kharmas komt ophalen)  ;) vind het leuk om te horen dat ik na alle ellende met switchen en testen daadwerkelijk   een goed muzikale set weet neer te zetten welke indruk maakt op kritisch luisteraar.

was een zeer gezellig avond.

Ben  zeer onder de indruk van de pass labs 150..mooi ding is dat zeg..
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Quote from: maz on May 23, 2015, 21:51:11
leuk dat jullie geweest waren en tot snel,(als je de kharmas komt ophalen)  ;) vind het leuk om te horen dat ik na alle ellende met switchen en testen daadwerkelijk   een goed muzikale set weet neer te zetten welke indruk maakt op kritisch luisteraar.

was een zeer gezellig avond.

Ben  zeer onder de indruk van de pass labs 150..mooi ding is dat zeg..

Wat vond jij eigenlijk van de Wyred4Sound dac-2 maz?

YamahaRXV

Quote from: maz on May 23, 2015, 21:51:11
leuk dat jullie geweest waren en tot snel,(als je de kharmas komt ophalen)  ;) vind het leuk om te horen dat ik na alle ellende met switchen en testen daadwerkelijk   een goed muzikale set weet neer te zetten welke indruk maakt op kritisch luisteraar.

was een zeer gezellig avond.

Ben  zeer onder de indruk van de pass labs 150..mooi ding is dat zeg..

The pleasures all mine Maz  :thumbs-up:

Dat er gisteren een zeer goed klinkende en muzikale set stond te spelen was voor ons alle drie wel duidelijk denk ik... :music:
Ik denk dat we beiden erg tevreden kunnen zijn met hetgeen we gehoord hebben en als je de Kharma S7 Signature eenmaal hebt staan en deze combineert met de versterker die gisteravond speelde dan weet ik zeker dat je absoluut een dijk van een set heb staan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Quote from: Onder013 on May 23, 2015, 22:05:57
Wat vond jij eigenlijk van de Wyred4Sound dac-2 maz?

was helemaal vergeten dat we de wyerd4 sound dac ook hebben aangesloten aan eind..

moet eerlijk zeggen dat de dac net uit de doos kwam en maar een klein half uur heeft mogen spelen.
in die half uur hebben we paar tracks gedraaid die we net ervoor ook hadden gedraaid en mijn eerste indruk was heel erg positief,
ruimetelijke presentatie was nogsteeds  indrukwekkend te noemen, plaatsing was goed,  vanuit mijn zit positie kreeg ik de impressie een iets wat grotere presentatie van muziek (stage) dan de bryston maar iets lichtere presentatie van instrumenten, het laag was zeer zeker wat nadrukkelijker aanwezig dan de bryston. niet dat je met de bryston wat miste maar met de wired 4 sound was het wat nadrukkelijker.
heel aangenaam maar net iets anders dan de bryston, beide dacs zou ik mee kunnen leven denk ik.

zou ik de wyerd 4 sound zelf kopen als ik opzoek was naar een dac?   .. jazeker

let wel op: ik vergelijk nu een 3k bryston dac met een 1700 euro dac welke tig meer instellingen heeft en zelfs een "vv"mogelijkheid heeft.

Hij deed het echt niet onder de bryston, anders maar niet minder. naar mijn mening een mooi dac voor een leuk prijs  (tweedehands dan).


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: maz on May 23, 2015, 22:57:46
was helemaal vergeten dat we de wyerd4 sound dac ook hebben aangesloten aan eind..

moet eerlijk zeggen dat de dac net uit de doos kwam en maar een klein half uur heeft mogen spelen.
in die half uur hebben we paar tracks gedraaid die we net ervoor ook hadden gedraaid en mijn eerste indruk was heel erg positief,
ruimetelijke presentatie was nogsteeds  indrukwekkend te noemen, plaatsing was goed,  vanuit mijn zit positie kreeg ik de impressie een iets wat grotere presentatie van muziek (stage) dan de bryston maar iets lichtere presentatie van instrumenten, het laag was zeer zeker wat nadrukkelijker aanwezig dan de bryston. niet dat je met de bryston wat miste maar met de wired 4 sound was het wat nadrukkelijker.
heel aangenaam maar net iets anders dan de bryston, beide dacs zou ik mee kunnen leven .

zou ik de wyerd 4 sound zelf kopen als ik opzoek was naar een dac?   .. jazeker

let wel op: ik vergelijk nu een 3k bryston dac met een 1700 euro dac welke tig meer instellingen heeft en zelfs een "vv"mogelijkheid heeft.

Hij deed het echt niet onder de bryston, anders maar niet minder. naar mijn mening een mooi dac voor een leuk prijs  (tweedehands dan).
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: maz on May 23, 2015, 22:57:46
was helemaal vergeten dat we de wyerd4 sound dac ook hebben aangesloten aan eind..

moet eerlijk zeggen dat de dac net uit de doos kwam en maar een klein half uur heeft mogen spelen.
in die half uur hebben we paar tracks gedraaid die we net ervoor ook hadden gedraaid en mijn eerste indruk was heel erg positief,
ruimetelijke presentatie was nogsteeds  indrukwekkend te noemen, plaatsing was goed,  vanuit mijn zit positie kreeg ik de impressie een iets wat grotere presentatie van muziek (stage) dan de bryston maar iets lichtere presentatie van instrumenten, het laag was zeer zeker wat nadrukkelijker aanwezig dan de bryston. niet dat je met de bryston wat miste maar met de wired 4 sound was het wat nadrukkelijker.
heel aangenaam maar net iets anders dan de bryston, beide dacs zou ik mee kunnen leven denk ik.

zou ik de wyerd 4 sound zelf kopen als ik opzoek was naar een dac?   .. jazeker

let wel op: ik vergelijk nu een 3k bryston dac met een 1700 euro dac welke tig meer instellingen heeft en zelfs een "vv"mogelijkheid heeft.

Hij deed het echt niet onder de bryston, anders maar niet minder. naar mijn mening een mooi dac voor een leuk prijs  (tweedehands dan).

En speelt de Wyred4Sound DAC-2 al Maz ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Quote from: YamahaRXV on May 24, 2015, 23:10:00
En speelt de Wyred4Sound DAC-2 al Maz ? 


Ja die staat nu  te spelen . beide dacs zijn warm en en worden hevig vergeleken.
Ben begonnen met de bryston en een serie van liedjes doorheen gestuurd en goed beluisterd.
Daarna zelfs serie liedjes dor de wyred  4 sound.

Wat me opviel is dat de wyred  iets schoner geluid heeft tov de bryston. De miniscule resoluties zijn wat fijner uitgelicht .
Niet dat hij meer resolutie geeft, maar de mate van vertoning van de resolutie is hoger.
Hij is wat "schoner" en open in weergave dan de bryston ,de bryston heeft een warmer en afgeronder geluid  . Dus iets minder audiofieler in weergave tov de wyerd.

Aan de ander kant heeft de bryston een bepaald vloeiendheid en gemak in zijn weergave die de wyred 4 minder heeft. Daardoor zit ik met bewegende hoofd en tappende voet dezelfde liedjes te beluisteren.  Apart  eigenlijk , de wyerd is in veel opzichten verfijnder ,Als je de losse elementen waar muziek uit bestaat vergelijk ,(iets beter resoluti, net een tikje puntiger plaatsing,dus makkelijker aanwijsbaar instrumenten, en iets beter soundstag  als je 1op 1 vergeleken met de bryston ,maar als je al deze losse componenten samengevoegd tot een geheel(muziek), dan is de bryston meer mijn smaak als heel in deze set.
De Bryston is in mijn setting wat vloeiender als je naar muziek luister en niet naar de FIJE resolutie LUISTERT,ALS JE SNAPT WAT IK BEDOEL. ;)p

Het is dat ik beide dacs tegelijk kan horen en op nuance verschillen me keuze kan bepalen en beoordelen .als ik enkel beschikking had over ieder van deze dacs dan had ik met plezier met die dac gespeelt. Ze hebben beiden Hun charmes.
Beide zij aangenaam om naar te luisteren  en spelen op hoge niveau.


KWA AUDIOFIELE EIGENSCHAPPEN IS DE WYERD BETER , maar kwa gemak in presentatie van muziek en vloeiendheid van geheel krijgt de bryston mijn voorkeur in mijn HUIDIGE SETTING.
De warmer geluid van bryston doet beter met de al hoge resolutie weergevers kharma.

Blangerijktste is : Het moet gewoon matchen met de rest van je set en je voorkeur (smaak).

Zo vond thanathos de bryston minder in zijn toenmalige setting dan de schiit van 900 .-  . dwnz dat de bryston slecht is, het match was gewoon minder met zijn set.
Ook vond Jan zelf de werd beter klinken hier eergister dan de bryston ,(meer resolutie en iets breder soundstage) en zo verschillen onze smaken gelukkig.

Zo is nu ook de combi  van bryston meer naar mijn smaak met de huidige set, al is de helft kostende wyred "beter " in aantal opzichten en audiofiel  dan de bryston.

Mooie dac die wyred voor sound dat is absoluut te zeggen.

Dit was weer een revieuw uit huize Maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ook nieuw in huize maz.

Benz micro wood l2
Clearaudi  sigma wood.

2 prachtige elemente.  Binnenkort de clearaudio aan de praat krijgen. Eerst een goedkope element kopen voor test en hobby voordat ik mijn mooiere elementen in doe .

Tis alweer half 5 dus tijd voor een dutje...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Verbouwing in huize maz.   

Alles verschoven naar de lange muur.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

take5

Ben ook wel benieuwd wat je van de nieuwe opstelling vindt. Kan natuurlijk meevallen of tegenvallen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een flink verschil zal zijn..

Mr.M

En me prachtige reference platenspeler.

Het klinkt absoluut anders ,kan niet zeggen beter of slechter ,maar anders. Beide opstellingen hebben voor en nadelen.
Ditnis heel intiem en upfront . De ander opstellig was meer diepte en grotere stage.
Zo zit ik op eerste rij van concertzaal wasrdoor je heel dicht op muziek zit.
Bij de andere opstelling zat je meer in het midden van de zaal , dus je had een groter ruimte tussen jouw en de podium. Beide hebben hun charmes.

Grootste verschil zit in het laag. Met de kharmas krijg je in deze opstelling veel meer roomgain en laaggevoel. Lijkt of er een sub mee speelt,of dat de kharmas veel groter zijn dan een tweeweg.

Ik vind dit op zijn minst netzo aangenaam luisteren. Ik heb nu tenminste een dedicated stoel met bijzettafel . ;)  als dit bevalt ga ik een heerlijk stoel halen ....
**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Misschien is deze wat duidelijker  :coffee: ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mr.M

Quote from: Richi on May 26, 2015, 22:46:13
Ziet er wel fijn uit hoor.
tnx richi
hgeb echt gezweet voordat alles goed stond.
ps dit was meer idee van mijn vriendin om de woonkamer eens anders in te delen, en voor mij net de zetje in de juiste richting. haha
Quote from: dre73 on May 26, 2015, 22:22:39
En?
heb gister avond tot een uur of 3 zitten luisteren en de grootste voordeel hieraan is de flexibele en mobiele luisterplek. dus geen ellende met vaste bank waar je vandaan moet luisteren.
heb gemerkt dat de luisterstoel een meter van de achterwand geeft aanzienlijk verbetering op het laag en soundstage.
dit is wel even heel anders luisteren, je zit echt in een bol van geluid waarbij de speakers compleet verdwijnen omdat je er maar 2.5 meter vandaan zit.

je hoort mij echt niet klagen. 

had ik een vaste bank tegen de achtermuur zoals velen met deze opstelling dan had ik er beetje moeite mee gehad denk ik want de bas is beetje over de top als je tegen achterwant zit met je kop.het is dan als een sub die te hard staat mee te spelen. maar ga je een half meter na voren dan is het al helft minder en ga je een meter na voren dan is het gewoon goed in proportie. nogsteeds meer bas dan de eerste opstelling maar dan niet over de top, maar gewoon een grotere systeem met grotere woofers .:)
**UNDER CONSTRUCTION**

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster