aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Bama

Quote from: maz on May 22, 2015, 10:47:50
dat is inderdaad een aardig piek.

dat is nou een lelijke tafel om te zien. 65 kg??en zo lelijk..
als je zoveel matriaal en gewicht gebruik maak er dan iets moois van.

Dit is mijn ULTIEME draaitafel droom. Als ik dit ooit vind voor een leuk prijs ,dan is die van mij.




Die staat toch bij Kharma?

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on May 22, 2015, 11:25:29
combinatie van beide.

Als dit het geval zou zijn, was je reactie niet correct.
Afwijkingen bij een massa loopwerk worden veroorzaakt door de aandrijving (sturing - motor - snaar) en/of het lager. Niet door het hoge massa plateau.

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Gawain

Wat een ding, is dat een Transrotor maz? Wat voor prijskaartje hangt daar aan... :p ?

patsijb

vind die torenspelers ook niet iets om thuis te hebben.. vind het wel gaaf om het te zien wat er allemaal gedaan kan worden voor dat geld..

Nahpets

Quote from: Gawain on May 22, 2015, 16:42:49
Wat een ding, is dat een Transrotor maz? Wat voor prijskaartje hangt daar aan... :p ?

Clearaudio Statement. Vanaf 100.000 EUR.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Dat is duidelijk niet aan het uiterlijk van de speler uitgegeven :-X :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Quote from: Christiaan S on May 22, 2015, 22:33:15
Dat is duidelijk niet aan het uiterlijk van de speler uitgegeven :-X :D

Nee, wat een hok van een ding niet :D. Zou in de huiskamer van Frans Bauer niet misstaan.

VlisChris

Mijn mening. Jouw mening. De mening van (vele?) anderen.

Gelukkig niet de mening van iedereen. Dus het ding zal een bestaansrecht hebben ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

John Aries

Ik vind deze juist wel tof. Veel mooier dan de instappers van Clear Audio en consorten. Dit is een patserbak pur sang, veel chroom, veel acryl, gewoon lekker veel van alles en ten minste zonder de pretentie tegelijkertijd chic en beschaafd te kunnen zijn.

Toen ik een paar jaar terug bij Sense of Music was, hadden ze een buizenversterker van een halve ton staan. Een enorm apparaat was dat. In het midden zat een gouden volumeknop die je zowat met twee handen moest hanteren. Ge-weldig. De naam is mij alleen ontschoten.

Als ik het geld had, zou ik dagenlang zoet zijn met het opsporen en kopen van dit soort exoten. Zijn er hier mensen die dat niet zouden doen? Ik zou me te buiten gaan als een oliesjeik in een midlifecrisis.
SOTA | Lyra | Bryston | Relco

Oud lid


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: John Aries on May 23, 2015, 01:29:21
Ik vind deze juist wel tof. Veel mooier dan de instappers van Clear Audio en consorten. Dit is een patserbak pur sang, veel chroom, veel acryl, gewoon lekker veel van alles en ten minste zonder de pretentie tegelijkertijd chic en beschaafd te kunnen zijn.

Toen ik een paar jaar terug bij Sense of Music was, hadden ze een buizenversterker van een halve ton staan. Een enorm apparaat was dat. In het midden zat een gouden volumeknop die je zowat met twee handen moest hanteren. Ge-weldig. De naam is mij alleen ontschoten.

Als ik het geld had, zou ik dagenlang zoet zijn met het opsporen en kopen van dit soort exoten. Zijn er hier mensen die dat niet zouden doen? Ik zou me te buiten gaan als een oliesjeik in een midlifecrisis.

:D :D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Mr.M

PASS LABA INT 150  :inlove: :inlove:


Lang had ik deze prachtige versterker  in huize MAZ willen horen, en gister was het zover ,

pass-ion , onze forumgenoot had interesse in de kharmas en wilde ze graag met eigen versterking horen. Ik heb met alle plezier daar op toegestemd en gister was het zover.
jan (pass-ion) en henk(onder 13) waren om half 7 in muize maz met een grote doos ,veel kabels ,dac en cds.

Esrste indruk van jan was zeer positief , kleiner dan verwacht hoorde ik jan roepen over de uiterlijk en vooral de kleur van de kharmas, groen is nou niet bepaald een kleur waarbij je wauw zegt maar dit groen heeft mij ook overtuigd,( piano lak ,metallic gemstone green) hele bijzondere kleur,want het leeft met de omgeving en licht.dit is de meest bijzondre (prachtige )groen welke ik heb gezien.

Na een gezellig gesprek was het tijd om de versterker uit te pakken en wat een prachtig versterker is de pass labs zeg, imposant, elegant, simpel, sjiek, .... wauwww in alle opzichten.

de bakabeling was van siltech en netsnoren , xlr van apoogee wide eye .

Net uit de doos en koud de pass aangesloten en laten opwarmen ,pass kennende weet ik dat die dingen aardig op temperatuur moeten komen voordat ze echt los komen. Dit was geen uitzondering, de eerste half uur was wat droog, kill en suf. (even bij vermelden dat er op achtergrond muziek spotify gedraaid werd om de pass op te laten warmen.)
Om zelf ook los te komen heb ik een glas jack ingeschonken en special voor henk een flesje glen vliet 18 open getrokken.(jan wilde bob blijven en hield zich in).Na 45 min was de pass op behoorlijk temperatuur en klaar om een eitje op te bakken. Spotify er af en de eerste referentie cds gingen de lade in.

Al bij de eerste noten was het voor mij duidelijk, de pass kreeg de kharmas goed aan het zingen. Controle in het laag, mooi vloeiend midgebied, grote soundstage, mooie plaatsing en belangerijkste voor mij: GEEN MOMENT VERMOEIEND, OVER DE TOP OF AANDRINGERIG, alles was in balans, geen moment had ik het idee dat de volume wat lager moest omdat het te hard stond te spelen of vervelend klonk bij uithalen van solos.
De mate van betrokkenheid was zeer hoog met de pass labs en het laag uitput beter dan mijn eigen audion of bryston combo.
ook was de mate van muzikaliteit hoger met de pass , de bryston is wat neutraler  en de audion heeft als buizen een iets warmer misgebied maar een slapper laag uitput. Bij de pass miste ik niets , snelheid en ruimtelijkheid en kracht waren de grootste pluspunten van de pass. eigelijk is er niets negatiefs te melden over de pass.in een woord , mooie match...

Henk en Jan hebben een mooie collectie cds meegenomen,  af en toe had ik het idee had dat ik daadwerkelijk in een kerk zat te luisteren. :clapping: de mate van live beleving en gevoel van aanwezigheid in de ruimte waar gespeeld werd was zeer hoog te noemen.
laat mar zo zeggen ik was verkocht aan de pass labs int 150...

Natuurlijk was ik benieuwd naar de meningen van de heren betreft de kharmas met de pass. Wetende dat de heren komende zijn van de jet tweeter(elac \adam) had ik verwacht dat ze het hoog van de kharma als lay back zullen ervaren, zelf elacs hebben gehad, weet ik dat de jet tweeter een grote mate van output hebbwn en veel directer zijn dan de kharma tweeters.


Na een goed uurtje of 3 te hebben geluisterd was het bijna 12 uur en de pass moest worden afgekoeld voor vervoer.

Na een korte evaluatie kreeg ik een handdruk van jan met de mededeling (verkocht),hij was overtuigd dat de kharmas een goede huwelijk vormen met de pass en  dat was voor mij een groot compliment.Dit bevestigd voor mij dat mijn weergevers(smaak) goed genoeg zijn om andere ervaren audiofielen aan te spreken.  :rock: :rock:

leuk om jullie over de vloer te hebben ontvangen heren. was een zeer gezellige avond, en FELICITEERD jan met je kharmas, al zijn ze nog bij mij. hahah

ik ga deze week kharma bellen dat mijn s7s mogen komen,,,,




**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Voordat het gezeur gaat beginnen...kopieer de tekst even 1:1 hier naar toe.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

zo zo, Jouw Hifi stekkerblokje was goed genoeg?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Wat ik heb begrepen van niet...maar ze wilde je niet voor het hoofd stoten. Dus even snel een foto gemaakt met...opwarmen ging maar net goed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: erik s. on May 23, 2015, 13:04:47
zo zo, Jouw Hifi stekkerblokje was goed genoeg?

jaa ben daar zeer blij mee erik, die sstekkerblok is al heel lang een vast onderdeel van mijn set ...mooie blok en kabel voor een hele mooie prijs.
mijn dank aan u.
**UNDER CONSTRUCTION**

erik s.

Quote from: chansig on May 23, 2015, 13:06:44
Wat ik heb begrepen van niet...maar ze wilde je niet voor het hoofd stoten. Dus even snel een foto gemaakt met...opwarmen ging maar net goed.

Gr Hans
haha, mij voor het hoofd stoten zijn ze anders niet vies van.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

#4469
Quote from: erik s. on May 23, 2015, 13:04:47
zo zo, Jouw Hifi stekkerblokje was goed genoeg?

At your service: we hadden niks anders

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2


chansig

#4472
GIFSoup


:D :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

#4473
Quote from: chansig on May 23, 2015, 13:33:35
GIFSoup


:D :D

Gr Hans

Klopt helemaal Hans.
Had het graag met "een ander" verdeelblok gehoord.

YamahaRXV

Quote from: chansig on May 23, 2015, 13:06:44
Wat ik heb begrepen van niet...maar ze wilde je niet voor het hoofd stoten. Dus even snel een foto gemaakt met...opwarmen ging maar net goed.

Gr Hans

:D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8