aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Jumping Jack on March  2, 2015, 16:57:28
Deze 'tussendoortjes' vind ik zowat de mooiste speakers die je al hebt gehad  ;).

Tnx heren....

Ik vind ze zelf ook heel erg mooi.om te zien en horen....

Ga vragen of de kharmas bij mij neer gezet kunnen worden voor een  demo voordat ik daadwerkelijk de knoop doorhak en eentje bestel..kijken hoe dat gaat in mij eigen ruimte...

Leuk vergelijking met de martens....
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quote from: maz on March  2, 2015, 18:01:58
Tnx heren....

Ik vind ze zelf ook heel erg mooi.om te zien en horen....

Ga vragen of de kharmas bij mij neer gezet kunnen worden voor een  demo voordat ik daadwerkelijk de knoop doorhak en eentje bestel..kijken hoe dat gaat in mij eigen ruimte...

Leuk vergelijking met de martens....

Zou ik zeker doen!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Mr.M

ga ik zeker doen.... heb gister goed geluisterd en wat kabemls geswitched en je merkt meteen het verschil als je van kabel wisselt met deze speakers...

een uber resolutie wat ze geven...

niet gek met zoeen grote woofer opp als midtoner..

en wat laag weergave betreft ..nu weet ik weer wat ik miste in het laag. ze kunnen echt loei lag en heel strak ...
**UNDER CONSTRUCTION**

Maikel_audionerd

Quote from: maz on March  2, 2015, 14:21:05
de nieuwe s7 is echt een mooi en muzikaal speaker,,ik ben zelf helemaal weg van de s7 signiture,,ook omdat mijn ruimte niet heel groot is zal de s7 helemaal tot zijn recht komen..
de marten is eigelijk te groot voor mijn ruimte en dat weet en wist ik ook wel..ze zijn in ieder geval een betere match met de ruimte dan mijn oude kharma 2,3.. die hadden echt meer ruimte nodig om te zingen...

ik ben aan doorsparen voor de s7 SIGNITURE..en wellicht doe ik all een aanbetaling bij kharma en ieder keer wat betalen en tegen eind van jaar ophalen ...
zo merk je tenminste minder dat je portemonee leeg loopt. hahahahah

Maz,

Wat is de Signature serie binnen de S7 Elegance ?? Sorry weet echt niet veel van Kharma en kan het niet op hun site vinden. Is dit een nog verder geperfectioneerde versie??
De S7 ziet er in ieder geval waanzinnig uit en technisch erg indrukwekkend.

Groeten Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Quote from: Maikel_audionerd on March  2, 2015, 20:22:16
Maz,

Wat is de Signature serie binnen de S7 Elegance ?? Sorry weet echt niet veel van Kharma en kan het niet op hun site vinden. Is dit een nog verder geperfectioneerde versie??
De S7 ziet er in ieder geval waanzinnig uit en technisch erg indrukwekkend.

Groeten Maikel
De signiture serie maakt gebruik van de units(0mga drivers.) welke in de exqusite serie zit (vanaf 45000.- ) met de bijbehorende zilverspoel filtering dacht ik..
Dan heb je een soort mini exquisite maar dan zonder de kast (welke duurder en mooier is) en de diamant tweeter a (10.000,-) per paar. ;)

Soort mini exquisite maar dan "betaalbaar". a  +- 18.000.- per paar..

Zoiets als Porsche 911 turbo  en de 911 turbo S...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Revieuw van de beoordeings commissie van chicago HIFI 2014..

Kharma $17.4 S7 two-way—the latest version of the Kharma  3.2 I originally fell in love with decades ago—proved to be as musical as ever: absolutely gorgeous in color with surprisingly good bass, a very full power range and midrange, and sweet treble. Driven by Constellation's $22.5k Argo integrated amp (with headphone board and a planned phonostage board), the S7, like the King Sound King III, nearly made it into my Top Five Systems—it was that good.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

S7   standaard met Kharma compositie unit..
De s7 s is met de omega driver uit de exquisid serie
**UNDER CONSTRUCTION**

koen1985

Kun je dan niet beter een set mini exqusiut halen en deze VVV upgraden
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

Op audiomarkt staat een set voor 14500 voor 2500 heb je toch wel een gedeelte van de upgrade naar omega drivers
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Quote from: koen1985 on March  2, 2015, 23:44:02
Kun je dan niet beter een set mini exqusiut halen en deze VVV upgraden
???   Ikke ni begrip...;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: koen1985 on March  2, 2015, 23:47:25
Op audiomarkt staat een set voor 14500 voor 2500 heb je toch wel een gedeelte van de upgrade naar omega drivers
Dat is een hele oude..met de ceramic units..;) anders hadden ze nu echt wel hier gestaan voor die prijs....
**UNDER CONSTRUCTION**

koen1985

Als je de set op audiomarkt haalt voor 14500 krijg je waarschijnlijk ook nog we wat af . Kun je die dan niet laten upgraden naar de omega drivers?? . Ze zijn 3,5 jaar oud dus dat lijkt mij niet heel oud .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Han S


koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Maikel_audionerd

Quote from: maz on March  2, 2015, 23:29:47
De signiture serie maakt gebruik van de units(0mga drivers.) welke in de exqusite serie zit (vanaf 45000.- ) met de bijbehorende zilverspoel filtering dacht ik..
Dan heb je een soort mini exquisite maar dan zonder de kast (welke duurder en mooier is) en de diamant tweeter a (10.000,-) per paar. ;)

Soort mini exquisite maar dan "betaalbaar". a  +- 18.000.- per paar..

Zoiets als Porsche 911 turbo  en de 911 turbo S...
Check! Dank je, helemaal duidelijk, vooral met het voorbeeld van de Porsche  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

mijkie

Quote from: maz on March  2, 2015, 23:42:17
S7   standaard met Kharma compositie unit..
De s7 s is met de omega driver uit de exquisid serie

mooi model  ;D

mooie luidsprekers weer Maz en mooi vooruitzicht !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

patsijb

 maz je kan ook de S7 kopen en dan over een paar jaar upgrade doen naar signature..
is denk ik ook wat ik misschien over een paar jaar ga bekijken of ik dat wil..

ook rekening mee houden dat een andere kleur ook meer gaat kosten he..

Mr.M

dat klopt, ik heb nu geen haast, ik heb mooie speakers in huis en kan lekker op  me gemak sparen.

ps gister de speakers nog eens 15 cm naar voren getrokken en het laag is stukken strakker geworden, eerst had ik een vette room gain ,denk ergens tussen 30 en 35 hz en die is nu weg...

ik heb de speakers ook iets meer van de zijmuren vandaan gehaald en alles klinkt stukken egaler..

dit zijn echt heel anders dan de kharma 2.3 , of de ce 2 costum welke iki heb gehad.

de kharmas hebben meer onderlingen ruimte nodig voor de juiste spreiding en staging. de Martens hebben minder ruimte nodig om hun ding te kunnen doen ,ondanks dat ze groter zijn. ..

vergeleken met de kharmas welke ik heb gehad zijn deze een betere match met de ruimte als het om afstraalgedrag en positionering  gaat.

mijn vriendin vind ze LELIJK...zij wilt dat ik de vivid 1.5 welke op martplaats staat gaat kopen.hahahah  die vindt ze veel mooier en het is wit..
zij is meer van het wit..
de kharma s7s welke ik wil zal ook waarschijnlijk een PARELMOER WITTE WORDEN zoals bij ton...wat een prachtige kleur is dat..


**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

ja ik weet t die heb ik ook
mijn vrouw vind dat ook geweldig
zwart vind ik niet het leukst om te hebben..
en houtkleur vind ik zowizo helemaaaal nix..dus ik kan je vriendin wel begrijpen haha

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Quote from: Zodiac on March  3, 2015, 14:23:13
Wrappen? Schijnt erg goed te kunnen!

klopt heb ik eerder gedaan met een speaker en het zag er goed uit..

goed idee,,,misschien doe ik dat wel. voor die 150 euro heb je wel een flink upgrade in kleur..
**UNDER CONSTRUCTION**

mijkie

En een upgrade van het humeur van de directie [emoji2]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

michel69

Quote from: maz on March  3, 2015, 13:05:50
dat klopt, ik heb nu geen haast, ik heb mooie speakers in huis en kan lekker op  me gemak sparen.

ps gister de speakers nog eens 15 cm naar voren getrokken en het laag is stukken strakker geworden, eerst had ik een vette room gain ,denk ergens tussen 30 en 35 hz en die is nu weg...

ik heb de speakers ook iets meer van de zijmuren vandaan gehaald en alles klinkt stukken egaler..

dit zijn echt heel anders dan de kharma 2.3 , of de ce 2 costum welke iki heb gehad.

de kharmas hebben meer onderlingen ruimte nodig voor de juiste spreiding en staging. de Martens hebben minder ruimte nodig om hun ding te kunnen doen ,ondanks dat ze groter zijn. ..

vergeleken met de kharmas welke ik heb gehad zijn deze een betere match met de ruimte als het om afstraalgedrag en positionering  gaat.

mijn vriendin vind ze LELIJK...zij wilt dat ik de vivid 1.5 welke op martplaats staat gaat kopen.hahahah  die vindt ze veel mooier en het is wit..
zij is meer van het wit..
de kharma s7s welke ik wil zal ook waarschijnlijk een PARELMOER WITTE WORDEN zoals bij ton...wat een prachtige kleur is dat..

Hoi Maz wat hebben we toch een leuke en teglijkertijd een rare hobby ;D ik heb het hier dus over de plaatsing en afstraalgedrag...ik had hiervoor de concerto grand piano van SF en nu dus de Liuto en daar verbaasde ik me al hoe een groot verschil plaatsing kan brengen,ik had vorig jaar mijn nieuwe Fabers opgehaald in België en dacht dus bij mezelf ik zet ze neer waar de vorige Fabers stonden en klaar is Michel... ;D

Maar tot mijn grote verbazing na een tijdje luisteren.....dacht ik is dit het nu waar ik ruim meer moest voor betalen  :crazy: maar nadat ik de Liuto's een stuk meer naar voren had gehaald(een cm of 40) ze staan nu bijna 1 meter van de achtermuur en ja hoor daar was  ineens wel een heel mooi 3d plaatje die ik bij de verkoper had gehoord....hij speelde dan wel met Kharma monoblocken(de vv weet ik  niet meer)als EV maar ik oet zeggen dat mijn Arcam zker gezien het een receiver is er aardig in de buurt komt ;D.

Na kerst hebben we de hal uit de huiskamer gesloopt en dus een aanbouw in de voortuin zodat mijn luisterplek en de surrounds meer naar achteren kon en breder neergezet konden worden en dat was ook weer een aardige stap vooruit.

Ben me nu langzaam aan het inlezen om de akoestiek aan te pakken.....pff das toch wel (voor mij dan) heel pittig leesvoer en denk er ook steeds meer aan om aan het eind van het jaar om iemand in te schakelen die er verstand van heeft en daar dan op verder te bouwen.

Hmm eigenlijk vrij off topic....hoop dat je het niet erg vind ;D

Maar waar ik voor ging typen........was dus om te zeggen dat ik ook die parelmoer uitvoering het mooist vind.....past gewoon bij Kharma

Groetjes Michel
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

plaatsing en ruimte is inderdaad het meest onderscht onderdeel van je opstelling.je kan de mooiste speakers hebben maar als je ze niet kan plaatsen dan krijg je ze niet aan zingen.
zo is het ook nu bij mij..als ik de speakers niet zo ver na voren kon trekken in de kamer dan had ik een boost in het laag in een bepaald frequentie gebied OP MIJN ZIT PLEK. als ik het te ver naar voren trek dan valt het laag beetje weg, ongeacht dat het een grote vloerstaande is.
dan heb ik op mijn zitplek heel weinig bas. Dan is de keuken wel goed voorzien van bas. hahaha

eigelijk kan je met verplaatsen van je speakers de tonale balans regelen op je sweat spot.. je moet dan niet rond gaan lopen en hopen dat het ovral zo mooi klinkt...
mits je een aangepast akoestiek heb of studio..
**UNDER CONSTRUCTION**