aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Joris1971

Quote from: Christiaan S on February 28, 2015, 19:43:37
Mensen.

Er lijkt iets in de lucht te hangen zeg. Wat is het vandaag toch dat iedereen zo volgas tegen elkaar in gaat. Ook in dit topic weer een opmerking die nu als volstrekt overbodig te omschrijven is, en die niet anders kan dat een ban ontvangen.

Het zou sommige mensen sieren als ze eens wat beter zouden nadenken voor ze op de verzendknop zouden drukken. Een opmerking zoals hierboven staat (zo stond) is compleet overbodig.

Helaas. De tweede ban van deze avond. Mijn werk als admin is soms zoveel leuker als er geen bans uitgedeeld worden...

Met alle respect Christiaan maar door wie is dit begonnen?
Juist door Frank2 die een sneer naar Twani moest geven..

VlisChris

Er kwam een R2M binnen en daar reageer ik op dit moment op.
Zoals ik in de post er na aangaf blijkt er op dit moment meer te spelen in dit topic, dus ook dit topic heeft onze aandacht op het moment.

Dus als een ieder zelf zijn kalmte zou kunnen, en zou willen bewaren zou dat denk ik erg op prijs gesteld worden ;)
Niet alleen door mij, niet alleen door de andere admins, niet alleen door Maz wiens topic vervuild wordt op het moment, maar ook door de "gewone meelezer" die niets van doen heeft met geruzie en oproer :)

Dus nogmaals: wij zijn er mee bezig, dus laat het verder liggen voor wat het is. Voor wie dan ook ;)

Alvast hartelijk dank voor de welwillende meewerkendheid van iedereen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joris1971


brtram

Quote from: Christiaan S on February 28, 2015, 19:53:55
Er kwam een R2M binnen en daar reageer ik op dit moment op.

Ik hoop dat de R2M ECHT de moeite was (i.p.v. de gebruikelijke lange tenen), anders een ban voor loos alarm  :devil:

michel69

Ik vermoed dat Maz nog heerlijk is aan het luisteren bij de verkoper..................en groot gelijk heeft hij  ;D


Oh ja Maz we zitten op de foto's te wachten.....................................gaat vast dit topic ten goede komen.... ;)

Michel,
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

felix01

Quote from: michel69 on February 28, 2015, 20:06:03
Ik vermoed dat Maz nog heerlijk is aan het luisteren bij de verkoper..................en groot gelijk heeft hij  ;D


Oh ja Maz we zitten op de foto's te wachten.....................................gaat vast dit topic ten goede komen.... ;)

Michel,
ja ,da wachten duurt wel lang he......
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

koen1985

Potjandikkie ik zet de tv er voor uit  :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :coffee: :coffee: :coffee: :coffee: . On : Super mooie speakers die marten design , deze set stond een maandje geleden in België te koop toch ??
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind


Alex Groningen

Iedere keer leuk om te lezen wat je iedere keer koopt, Maz. Hoe leuk de hobby ook is, maar het is iedere keer een hoop geld over de balk gooien. Als ik je berichten hier zo lees lijk je mij een ontzettend toffe gast die het met iedereen goed voor heeft. Ik wil het ook goed met je voor hebben, kap met die onzinnige aankopen en geef je geld uit aan een set waar jij ook echt wat aan hebt!
Ik ken mijn verleden ook erg goed en ben daar ook vaak mee in de fout gegaan.
Komende maanden/jaren ga ik dan ook sparen, luisteren,lezen en bezoekjes brengen om mijn ultieme set samen te stellen.
Doe dit ook, Maz!

koen1985

Voor de 1 is muziek luisteren de hobby van audio .  Voor de ander ook de apparatuur . Dus ik denk op het moment dat maz 1 mooie set heeft hij naar 3 weken toch weer heel benieuwd is hoe andere speakers of een versterker zou klinken . Ik herken dat wel  :D
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Zodiac

Quote from: Alex Groningen on March  1, 2015, 02:17:04
Iedere keer leuk om te lezen wat je iedere keer koopt, Maz. Hoe leuk de hobby ook is, maar het is iedere keer een hoop geld over de balk gooien. Als ik je berichten hier zo lees lijk je mij een ontzettend toffe gast die het met iedereen goed voor heeft. Ik wil het ook goed met je voor hebben, kap met die onzinnige aankopen en geef je geld uit aan een set waar jij ook echt wat aan hebt!
Ik ken mijn verleden ook erg goed en ben daar ook vaak mee in de fout gegaan.
Komende maanden/jaren ga ik dan ook sparen, luisteren,lezen en bezoekjes brengen om mijn ultieme set samen te stellen.
Doe dit ook, Maz!
Misverstand. Het gaat niet m niet om de perfecte set.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

Quote from: Alex Groningen on March  1, 2015, 02:17:04
Iedere keer leuk om te lezen wat je iedere keer koopt, Maz. Hoe leuk de hobby ook is, maar het is iedere keer een hoop geld over de balk gooien. Als ik je berichten hier zo lees lijk je mij een ontzettend toffe gast die het met iedereen goed voor heeft. Ik wil het ook goed met je voor hebben, kap met die onzinnige aankopen en geef je geld uit aan een set waar jij ook echt wat aan hebt!
Ik ken mijn verleden ook erg goed en ben daar ook vaak mee in de fout gegaan.
Komende maanden/jaren ga ik dan ook sparen, luisteren,lezen en bezoekjes brengen om mijn ultieme set samen te stellen.
Doe dit ook, Maz!
^^

Heb ik ook al een keer tegen Maz gezegd, maar schijnbaar is zijn hobby spullen kopen en verkopen.
Ipv dat het om muziek draait, draait het bij hem om de spullen
Lijkt mij op een bepaald moment niet bevredigend meer werken...

Joris1971

Quote from: Zodiac on March  1, 2015, 08:11:58
Misverstand. Het gaat niet m niet om de perfecte set.

Nee het gaat hem om 10x wisselen van spullen per week

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Jenkins

Een goeie vriend van me wisselt vaker van auto Maz van luidsprekers.
Hij heeft er het geld voor en het is een onderdeel van zijn hobby.

Mooie spulletjes kopen... tijdje van genieten... tot de conclusie komen dat 't toch niet niet is wat hij ervan verwachtte... óf ze hadden verborgen gebreken... en weer inruilen voor wat anders.
Zo heeft hij een ruime schat van kennis en ervaring opgedaan.
Ervaring waarvan ik inmiddels ook gebruik heb kunnen maken.
(ik was vorig jaar op zoek naar een goedkope, maar betrouwbare, okazie. Hij heeft me toen een hele goeie suggestie kunnen doen.)

Als ik Maz zou vragen voor advies, dan denk ik dat hij me best betrouwbare suggesties aan de hand zou kunnen doen. Puur, omdat hij (volgens velen hier) zo vaak van apparatuur wisselt.

Iedereen doet wat hij/zij kan en wil.
Helemaal fijn, vind ik.

@ Maz: Veel plezier met je nieuwe aankoop.

:)

DofN

Laat een ieder lekker zelf bepalen waar ie zijn plezier uit haalt :)

Nou ben benieuwd Maz!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Zodiac

En het is natuurlijk heerlijk om zoveel aandacht te krijgen......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

sultankat

Ik ken deze Marten, heb ik beluisterd bij Highender (toen nog in Utrecht). Zonder meer fraaie speaker in deze categorie. Kan wel wat warmte van de amp gebruiken omdat de units als ik het goed heb van Thiel zijn. Genadeloze precisie dus, maar daarmee ook wat analytisch. Prima tijdelijke oplossing en gezien de schaarste van dit merk op internet ook weer aantrekkelijk voor de verkoop.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

Quote from: doorofnight on March  1, 2015, 09:12:15
Laat een ieder lekker zelf bepalen waar ie zijn plezier uit haalt :)


Laten we dat dan bij een ieder doen en niet alleen bij maz

remco320


chansig

Quote from: chansig on February 28, 2015, 18:41:52

Boeiend wat ik of anderen vinden. Op de een of andere manier denken veel mensen dat hetgeen zij vinden ook echt belangrijk is...en dat vind ik dan weer.

Gr Hans

^^

x 100

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: doorofnight on March  1, 2015, 09:12:15
Laat een ieder lekker zelf bepalen waar ie zijn plezier uit haalt :)

Nou ben benieuwd Maz!
^^

Ik kan ook niet wachten hoe deze luidsprekers je bevallen Maz.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raymond187


Mr.M

Even de leuke reacties zitten lezen en wat een gtst  kan het toch Zijn af en toe hier.  Ik kan er om lachen.
Iedereen is anders en heeft eigen mening en idee over alles en nog wat.
Ik heb respect voor alle meningen ongeacht ze af en toe wat fel een eenzijdig zijn..
IK KAN HET HEBBEN...
wat mijn wissel gedrag betreft ...audio is een grote hobby van me..  Daar hoort LUISTEREN,ERVAREN,MATCHEN,SWITCHEN,NAAR VERWEGISTAN RIJDEN ERVOOR, OP ME BEK GAAN MET KAPOTTE SPULLEN EN EELNDE ERBIJ...hahaha

Geniet van alles wat met audio te maken heeft en niet alleen wat er uit de speakers komt....
Zelf ervaren vind ik heel leuk, chauwen en met mede audio vrienden spullen ophalen ,hapje eten onderweg,andere land zien ,(all is het Duitsland of België) hoor bij de hobby...en beleef er veel plezier aan.

En hopelijk jullie ook...

Wat de Martens betreft....ik had ze gehoord toen ik voor eerst echt opzoek was naar mooie la voor mijn ASR EMITTER 2....toen stonden de django hoog op mijn lijst .alleen geen 10k in mijn broekzak...

Nu dat ik door omstandigheden de kans kreeg om ze te kopen ,laat ik het niet staan.
Had ik ze tegengekomen toen ik de vivids had ,dan had ik ze niet gekocht ipv de vivids..
Met de vivids was ik goed tevreden , enkel de bass was lichtjes...

En nu de Martens......


Ze staan als een huis en zien er prachtige uit...

Ik ken deze units uit de Kharma 3./3.22 serie en weet dat ze een geweldig resolutie hebben en een mega stage....
Marten en Kharma liggen niet ver uit elkaar met deze   speakers...

Ik herken meteen de hoge resolutie en verfijning van geluidsweergave van deze units...veeeeel detail.  Heel veel detail en alles onder een loep... De dispersie van deze tweeters zijn enorm...daardoor klinken ze heel ruimtelijk..muziek is heel ver links en recht, achter en voor de speakers...
Stemmen zijn heel schoon en kraak helder... 
Laag is heel erg mooi.. Wat ik miste is hier helemaal terug..gelukkig heb ik niet het idee dat het dicht loopt...

Dus kort om uber audiofiele eigenschappen...... MAAR OP EEN OF ANDER MANIER PAKTE HET GELUID MIJ NIET...

GEEN KIPPENVEL GEVOEL DUS..... :(  ALLES IS ER ,EN IN OVERVLOED)????maar geen kippevel gevoel...

Ik dacht meteen aan plaatsing en Koppeling met de ruimte....
Met  hoop op een zegen na een lange dag werk ben ik net de speakers gaan schuiven en richten...

Na 1 uur schuiving blijkt dat Martens in egenstelling tot kharmas geen rechtstralers zijn..... ;;;;))))))
Dat is voor mij ideaal want heb niet veel ruimte naar de zijkanten en met de kharmas liep ik steeds tegen de zijwanden aan te hikken...
De Martens hebben een toe in nodig ,daarom klonk alles zo koud en gevoelloos...
Ik heb ze nu een klein 1.2 meter de kamer in en  met een toe in van 20 graden en 50 cm van de zijmuren klinken ze fantastisch....
Ze zijn ook wat minder plaatsing gevoelig dan de kharmas...daar heb je echt ruimte aan de zijkanten nodig anders heb je last van vroege reflecties...

Nu zit ik te luisteren en ze klinken heel erg open en mooi.... Ze zijn geen warme speakers zoals harbeth , ikzou ze met buize combineren om een goed warmte aan toe te voegen.....
Mits je een ruimtelijkheid en helderheids freak ben...dan is Marten de hemel....hahaa....

Ik zou met deze jongens met gemak door een deur kunne....

Het geluid van vivid heeft wel mijn persoonlijke voorkeur als ik mocht kiezen tussen de twee mooie merken ...maar das persoonlijk...
**UNDER CONSTRUCTION**