aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: sultankat on December 22, 2014, 21:17:59
Ken ze niet Maz, maar ongetwijfeld heeel bijzonder. Gefeliciteerd!
Ze hebben een eigen karakter Rogier ..het is een speaker met een karakter ,misschien wel kleuring welke heel erg aangenaam en bijzonder muzikaal is...
Quote from: Marino on December 22, 2014, 22:05:31
Het ziet er best mooi uit en uiteindelijk blijft de klank het belangrijkst! Oh en de kerstboom blijft zo ook nog een beetje in het zicht..
Ja de kamer ziet er stukken ruimer uit zo ..en inderdaad heeft de stomme kerstboom welke in de weg staat meer zicht gekregen..
Ik kwam vanmidag thuis en me speaker was een half meter geschoven om ruimte te maken onder de kerstboom..

Er is duidelijk iets misgegaan tijdens de opvoed cursus van me vriendin.
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest denk ik..hahaha
Quote from: DM on December 23, 2014, 00:33:40
Had ik toch half gelijk  ;) Wel Vivid, niet de G2. Maar de V1.5 is ook erg mooi, heb ze veel gehoord. Helaas niet zelf staan dus mocht je deze willen gaan verkopen, hoor ik dat graag  [emoji2] [emoji2]
Ja u had gelijk..vond het ook heel knap dat er meteen goed bovenop zat. :)

Quote from: rovinggecko on December 22, 2014, 19:29:45
Vind ze wel wat alien om te zien.
Kan me wel voorstellen dat ze goed klinken en 'verdwijnen'.
Een paar monitors (eventueel met sub(s)) is wellicht wel zo goed in jouw ruimte.

Anyway, plezier mee (en met de eventuele verdere ontdekkingsreis).


Nu staat de sub nog uit en ik heb helemaal niet idee dat ik het mis..;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Duck Twacy

Mag je blij zijn met alleen een beetje verschuiven. Mijn vriendin gooit ongewenste apparaten gewoon in de kliko..

Zucht....

Gelukking wegen mijn baskasten meer dan 100 kilo :)

Former member 78


Mr.M

Hij staat als een cadeau er tussen. Hah
**UNDER CONSTRUCTION**

Former member 78


Mr.M

Dit was mijn laatste ontmoeting in januari met deze prachtige barba papas.

Een van de betere sounds van ces..

Vivid,kharma, magico,waren tussen de favorieten...

Complimenten voor kharma voor binnen halen van een award tussen alle merken welke daar stonden met de meeste gekke en mooie dingen...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Duck Twacy on December 23, 2014, 01:35:23
MM. ik heb mn twijfels. Natuurlijk deze monitors zullen weinig kamer problemen geven (want onder 50hz weinig output). En natuurlijk de kastvorm is gunstig, weinig diffractie. Mooie materialen en kastvorm zorgen voor goede aftsraling en weinig problemen van het achertwaarts afgegeven geluid van het woofer(tje). Harde conus materialen zorgen voor articulatie van de details (tingels en tangels).
Maar denk dat een Kef LS50 hetzelfde biedt, of zelfs beter, voor 999 euros.

Natuurlijk (helaas) heb ik de beide niet gehoord, dus aan Maz is de proof of the pudding :)
Hoi duck
Tja ...de keffs.

Ik heb ze overwogen te kopen toen. Ik heb nog een kennis die er eentje heeft.ik kan het voor 600 overnemen.
Helaas vind ik ze te lomp om te zien en dat oranje .... Nee niets voor mij.
Kwam geluid zijn ze wel goed alleen ook daar is de laag uitput beperkt.
De vivids hebben een aardig kast inhoud en kunnen toch redelijk druk geven voor een monitor. Je zult verbaasd zijn.
Ik vind de sonus  Faber guarneri als monitor een van de betere laag outputs hebben en de vivids gaan dat voorbij.. :)

Als goed is zijn de guarneries zo goed als verkocht en worden morgen opgehaald.
Weer een blije audio kennis die geholpen wordt door Maz met verkoop van zijn speakers..
Ik weet niet hoe het komt maar alles wat ik tekoop zet wordt binnen kortste tijd verkocht...hahaha..
Als ik zo terug kijk naar alles wat ik voor de test heb gekocht en weer verkocht....pfffff en nu astaat weer paar dingen hier welke ik zomaar heb gekocht voor de gehoor (ervaring)...
Blijf bezig zo...haha
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: ArjanR1 on December 23, 2014, 02:14:59

Hij? Zij bedoel je ;D
Tis niet roze he ! Haha

Mijn BARBA GIRL.   ..  de alien tussen de speakers.   

Ik ben een en ander aan lezen en ondertussen aan luisteren.

Me oren staan af en toe stijf van wat deze speakers kunnen.

Sparen voor barba k1 of b1..... Hahaha of de giya als ik een groter huis neem.

En als ik echt rijk wordt een mooie Kharma exquisid..midi of Galileo ..[emoji7] [emoji7] [emoji7]
Dat samen met de Barabas zijn in de top 2 van Maz allertijden.
2 compleet verschillende speakers met eigen karakter en looks.

Kwa looks is de Kharma de meester natuurlijk over de alien barba papas.
Kwa  muzikaliteit zijn ze beide van hoge en bijzondere niveau...

Jammer dat Kharma geen monitors heeft voor kleinere ruimetes...
**UNDER CONSTRUCTION**

Duck Twacy

Quote from: maz on December 23, 2014, 02:30:36
Hoi duck
Tja ...de keffs.

Ik heb ze overwogen te kopen toen. Ik heb nog een kennis die er eentje heeft.ik kan het voor 600 overnemen.
Helaas vind ik ze te lomp om te zien en dat oranje .... Nee niets voor mij.
Kwam geluid zijn ze wel goed alleen ook daar is de laag uitput beperkt.
De vivids hebben een aardig kast inhoud en kunnen toch redelijk druk geven voor een monitor. Je zult verbaasd zijn.
Ik vind de sonus  Faber guarneri als monitor een van de betere laag outputs hebben en de vivids gaan dat voorbij.. :)

Als goed is zijn de guarneries zo goed als verkocht en worden morgen opgehaald.
Weer een blije audio kennis die geholpen wordt door Maz met verkoop van zijn speakers..
Ik weet niet hoe het komt maar alles wat ik tekoop zet wordt binnen kortste tijd verkocht...hahaha..
Als ik zo terug kijk naar alles wat ik voor de test heb gekocht en weer verkocht....pfffff en nu astaat weer paar dingen hier welke ik zomaar heb gekocht voor de gehoor (ervaring)...
Blijf bezig zo...haha
Hey Maz. Natuurlijk is zelf uit proberen het beste. De Kefs zou ik ook niet willen zonder een paar subs die onder de 70hz wat bijdragen. De Vivids gaat wellicht net wat verder (geen partij orgel muziek natuurlijk).

600 euro voor een paar is overigens een nette prijs :)

Mr.M


Net de lp van dead van dance opgezet en hier hoor je dat de impact van de bass tov de Kharma en Pioneer duidelijk minder is.
Er is zeker laag output maar geen Kharma of Pioneer laag. ;)
Met deze muziek soort zou de toevoeging van de sub absoluut geen overbodig luxe zijn.
Nu mis ik daadwerkelijk de kracht en druk van een volwaardig vloer staande als Kharma of pioneer  in het laag onder de 40 hz.. Daarin tegen trekken andere dingen je aandacht en je vergeet eigenlijk dat het laag minder kracht en druk heeft.
In ieder geval is dit tot nu enige wat ik "mis" maar goed dat wist ik..monitor doet een vloer staande niet na in het laag fundament.gelukkig heb ik een sub welkenik zo ga aansluiten.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Pfff er staat nog zoveel hier wat ik wil horen en testen...
De heron audio tube phono
De ces loopwerk
De cec geïntegreerd spul
De dvd loopwerk.
Staan allemaal hier maar geen zin om ze aan te sluiten. Dit klinkt veelste lekker om Te stoppen met luisteren.

Ben wel heel erg benieuwd naar de prestatie van deze spullen welke ik hier heb staan.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Wat leesvoer..

http://www.6moons.com/industryfeatures/roadtourvivid/1.html

Geinig ik moest ineens aan de film war of the worlds denken toen ik de center speaker zag.   
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Hmmmm ik kan maar niet vinden wat wat is bij de bindingspost.. Ik zie niet welke set voor hoog en welke set  voor de laag unit is.....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Je kan echt niet geloven hoe deze speakers verdwijnen ...er is echt overall geluid.ik zit nu helemaal ik donker en het is ongelovelijk hoe de vivids dit doen...
Ik kan alles aanwijzen behalve de speakers.. De LP van Sade klinkt in een woord fantastisch ... Lijkt of mijn center speaker aanstaat en mijn zijmuren er niet zijn. Voor het eerst heb ik het idee dat mijn kamer groter is in breedte en de zijmuren geen ellende bezorgen voor het geluid.
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Quote from: LABO on December 23, 2014, 03:55:46
Weer lekker bezig op dit tijdstip Maz  :xmas:
Achja lex .. Ben een nachtmens.  En muziek luisteren en wat lezen  doe ik liever s avonds laat...geen vriendin of irritante herrie om me heen.
Lekker met me compagnon Jackie...

Trouwens hoor wie het zegt...  Hahaha..
**UNDER CONSTRUCTION**

WickedGame

Stelletje nachtbrakers!

Hoe meer ik naar de Vivids kijk hoe meer ik het ook wel weer kan waarderen. Maar mis je nu echt geen gefundeerd laag? Of ga je dit opvangen voor een sub? Of in jou geval misschien wel toch een stapje hoger  ;D

In iedergeval hele fijne muzikale kerstdagen toegewenst :) Zijn leuke cadeautjes

Joris1971

Quote from: maz on December 23, 2014, 03:59:58
Achja lex .. Ben een nachtmens.  En muziek luisteren en wat lezen  doe ik liever s avonds laat...geen vriendin of irritante herrie om me heen.
Lekker met me compagnon Jackie...

Trouwens hoor wie het zegt...  Hahaha..

Hebben de buren geen last van jouw muziek op dat tijdstip?

Zodiac

Quote from: maz on December 23, 2014, 02:59:12
Net de lp van dead van dance opgezet en hier hoor je dat de impact van de bass tov de Kharma en Pioneer duidelijk minder is.
Er is zeker laag output maar geen Kharma of Pioneer laag. ;)
Met deze muziek soort zou de toevoeging van de sub absoluut geen overbodig luxe zijn.
Nu mis ik daadwerkelijk de kracht en druk van een volwaardig vloer staande als Kharma of pioneer  in het laag onder de 40 hz.. Daarin tegen trekken andere dingen je aandacht en je vergeet eigenlijk dat het laag minder kracht en druk heeft.
In ieder geval is dit tot nu enige wat ik "mis" maar goed dat wist ik..monitor doet een vloer staande niet na in het laag fundament.gelukkig heb ik een sub welkenik zo ga aansluiten.

Kijk, daar ontataan de eerste barstjes in het vernis...... ;D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Quote from: Zodiac on December 23, 2014, 10:29:41
Kijk, daar ontataan de eerste barstjes in het vernis...... ;D
Hahahahah.... Nou ja . ik schrijf eerlijk wat ik ervaar en dit is een     indedaad de eerste "mini barstje " welke ik hoor..
Echter is dit geen tegenvaller voor me want ik had het erger verwacht om eerlijk te zijn.
Ik heb de sonus Faber guarneri als referetie staan als het gaat om monitor met goed laag weergever en ik had niet verwacht dat de vivid de guarneri zou voorbij gaan.ik had dus een minder verwachting in het laag van de vivids dan de guarneri.

Echter gaan de vivids kwa gevoel en beleving lager dan de sonus Fabers , voor mij was dit een aangename verrassing en positiever en beter dan ik had verwacht ....
Ze kunnen echt wel laag produceren tot een bevredigend niveau, alleen niet zo bevredigend  als een Kharma en Pioneer.

Het is niet bepaald een tekortkoming dit ,alles is meer dan voldoende aanwezig . ik ben helaas een beetje verwend met grote vloer staande en daarom valt dit my  op als verschil in laag fundament  en niet bepaald als tekortkoming.
Het gevoel van minder druk in sub laag is echter pas bij de zoveelste cd /lp opgevallen en is niet steeds terugkerend .Bij enkele opnames met heel veel laag valt me dit op tov een Kharma of Pioneer.
Met de rest van de muziek waren ze haast perfect te noemen.
Over de hele linie  boven +- 38 z zijn ze onvoorstelbaar goed.
Enkel bij dead can dance had ik het idee van hier kan de sub wel een toevoeging zijn. En die heb ik gelukkig.Uiteindelijk is de combinatie goed van mijn set nu en de gemis in sub laag zal worden aangevuld als nodig door mijn sub..
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Multisubs + DSP en je bent het ventje......heb ik uit serieuze bronnen vernomen, Maz.  :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Quote from: scrutinizer on December 23, 2014, 13:51:37
Multisubs + DSP en je bent het ventje......heb ik uit serieuze bronnen vernomen, Maz.  :)

Ok.zou ue multi subs willen specificiren??
1-2-3???
Groot /klein? Dicht of  open kast ?
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Quote from: maz on December 23, 2014, 15:37:45
Ok.zou ue multi subs willen specificiren??
1-2-3???
Groot /klein? Dicht of  open kast ?

Nee....Niet mijn ding, Maz.

Ik heb eigenlijk geen goede ervaringen d.m.v. het met DSP ingrijpen, what so ever.
Ik heb wel leuke ervaringen met bijv de SF Gravis en AF subs kwa integratie ......


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Ik ben zelf ook geen oiefhebber van dsp en meerdere subs. Verder geen echt ervaring ook mee.dus ik spreek niet uit ervaring.
Ik weet wel dat het niet zo makkelijk is als men denkt meerdere subs laten integreren in een set.

Een sub is voor mij zat. Ik gabhet vanavond aansluiten en kijken hoe de speakers en sub samen gaan doen...

Ik mis de sub niet direct maar weet ook wel bij sommige opnames dat er meer in zit dan dat de vivods kunnen geven..
Plus dat ik de ruimtelijkheid wat een sub kan toevoegwn wel lekker vindt.
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Quote from: maz on December 23, 2014, 17:44:02
Ik ben zelf ook geen oiefhebber van dsp en meerdere subs. Verder geen echt ervaring ook mee.dus ik spreek niet uit ervaring.
Ik weet wel dat het niet zo makkelijk is als men denkt meerdere subs laten integreren in een set.

Een sub is voor mij zat. Ik gabhet vanavond aansluiten en kijken hoe de speakers en sub samen gaan doen...

Ik mis de sub niet direct maar weet ook wel bij sommige opnames dat er meer in zit dan dat de vivods kunnen geven..
Plus dat ik de ruimtelijkheid wat een sub kan toevoegwn wel lekker vindt.

Het niet goed integreren van een sub geeft je verlies op de belangrijke eigenschappen zoals je die nu ervaar van de Vivids, Maz.
Take your time...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....