aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Nu staat ANUAR BRAHEM OP MET DE CD EYES OF RITA..

ook hier klinkt de cd totaal anders dan op de Kharma,pioneers of guarneri...
De karakter van deze speaker is heel anders dan ik gewend ben..wel heel erg aangenaam!
Groot geluid voor zoeen  redelijk klein speakers ,vergeleken met Kharma en Pioneer...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Henk!!!!! Dit moet jij horen.... Deze speaker is HD in weergeven van fijn stof... Jij bent van tinkel tankeltjes toch?? Dit is tinkel tankel op HD resolutie..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Oww k.t morgen om 10
Uur afspraak met de leverancier van brillen...ik wil niet slapen...[emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji31]
Kan ik me niet ziekmelde? Ownee is [emoji23] [emoji23] me eigen zaak..
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en/of een slimme verkoop strategie.
Voorts heeft het geen zin om iets van de "baby's" te vinden, want binnen een week staat er toch weer iets anders ::).

Tot die tijd; geniet er van :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik hoop toch dat ze er volgende week dinsdag nog staan. Vind je het leuk als ik dan langs kom Maz?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WickedGame

Euhm....

En ik dacht dat je voor en set Pioneers S1 naar Zwitserland ging.... waar ging het onderweg mis?  :wacko: Overigens vind ik persoonlijk ViVid veel teveel design luidsprekers. Het moet matchen in de woonkamer bij de rest. Dat zou het bij mij in iedergeval niet doen. Qua klank en soundstage kan ik er niks over zeggen. Zoals je het beschrijft klinkt het in iedergeval fenomenaal.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Jumping Jack

Quote from: WickedGame on December 22, 2014, 08:31:21
Euhm....

En ik dacht dat je voor en set Pioneers S1 naar Zwitserland ging.... waar ging het onderweg mis?  :

Maz heeft nergens gezegd dat ie voor de pio's naar Zwitserland ging, dat hebben sommigen er van gemaakt. Het was al een tijd duidelijk dat het om een set vivid's ging...

Topspeakers (er zit een dealer hier vlakbij), maar aan de looks zou ik toch ook moeten wennen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on December 22, 2014, 08:58:24
Maz heeft nergens gezegd dat ie voor de pio's naar Zwitserland ging, dat hebben sommigen er van gemaakt. Het was al een tijd duidelijk dat het om een set vivid's ging...

Topspeakers (er zit een dealer hier vlakbij), maar aan de looks zou ik toch ook moeten wennen.

Haha, dan heb ik in al die pagina's met slapgeouwehoer en veel fappende forumleden het even gemist :)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Ik vind ze mooi om te zien. Mooier dan de grotere broers en zussen. De klank is dus ook oke als ik het goed lees.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: Xander32 on December 22, 2014, 06:59:17
Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en/of een slimme verkoop strategie.
Voorts heeft het geen zin om iets van de "baby's" te vinden, want binnen een week staat er toch weer iets anders ::).

Tot die tijd; geniet er van :thumbs-up:.
Haha haha.. Nee dit is echt niet gekocht om te doorverkopen . ik vind ne erg om iets te kopen en doorverkopen als niet bevalt maar om naar Zwitserland te tijde ervoor ? Nee.
Dan is dit niet bepaald handel materiaal  te noemen.
Looks is niet allemans ding en dse prijs ook niet, dus dit is absoluut geen snelle handel waar je moeite voor moet gaan doen..
Dit was echt een droom om ooit vivid te hebben gehad.
Ik heb 2keer dit merk gehoord waarvan  laatste keer in las Vegas.beide keren was ik weg van het geluid en wilde graag een keer dit speakers thuis hebben gehoord gehad om de kwaliteiten te kunnen beoordelen in een normale thuis sfeer.
En dit was de kans voor mij om dit in huis te halen.
En ze gaan blijven zo te horen...


Quote from: Bas Akkerman on December 22, 2014, 07:00:53
Ik hoop toch dat ze er volgende week dinsdag nog staan. Vind je het leuk als ik dan langs kom Maz?
Ja die blijven voorlopig staan  geen zorgen.
Quote from: ajbeefde on December 22, 2014, 08:27:09
NICE !!!!
Tnx uiterlijk is wennen maar ik vind ze steeds mooier worden...
Het is echt een apart speaker .kwa desighn en geluid..
Quote from: WickedGame on December 22, 2014, 08:31:21
Euhm....

En ik dacht dat je voor en set Pioneers S1 naar Zwitserland ging.... waar ging het onderweg mis?  :wacko: Overigens vind ik persoonlijk ViVid veel teveel design luidsprekers. Het moet matchen in de woonkamer bij de rest. Dat zou het bij mij in iedergeval niet doen. Qua klank en soundstage kan ik er niks over zeggen. Zoals je het beschrijft klinkt het in iedergeval fenomenaal.
Klopt zijn niet allemans vriend kwam uiterlijk maar kwam geluid kan je er niet omheen dat ze heel bijzonder zijn.
Quote from: cz79 on December 22, 2014, 08:33:33
Gefeliciteerd Maz :clapping: aparte luidsprekers
Dankjewel Chris... Netzo apart als ik...haha lol
Quote from: Zodiac on December 22, 2014, 08:55:59
Heerlijk enthousiasme!
Dankjewel .. Ben er heel blij mee. Dit omdat ik er echt moeite en risico voor heb genomen en heeft meer opgeleverd dan ik had willen denken..
Quote from: dre73 on December 22, 2014, 09:51:33
Binnen 3 weken staan er grotere. :D
Graag....
Quote from: chansig on December 22, 2014, 10:08:11
Ik vind ze mooi om te zien. Mooier dan de grotere broers en zussen. De klank is dus ook oke als ik het goed lees.  :D

Gr Hans
Klank ik helemaal naar mijn SMAAK. en kwam looks begin er aan te wennen .
**UNDER CONSTRUCTION**

jan-rotterdam

Mooie luidsprekers Maz, hebben op mij ook al de nodige indruk gemaakt tijdens shows  :clapping:

Groeten Jan

Deleted Member 2

Quote from: maz on December 22, 2014, 02:04:37
Henk!!!!! Dit moet jij horen.... Deze speaker is HD in weergeven van fijn stof... Jij bent van tinkel tankeltjes toch?? Dit is tinkel tankel op HD resolutie..

Ik ben van de muziek waar eventueel tingeltjes en tangeltjes onderdeel van uit maken. Kom graag een keer bij luisteren maz ;D

De grotere broers ken ik en ben benieuwd hoe deze fraaie kastjes muziek maken.

Gr
Henk


Mr.M

Quote from: jan-rotterdam on December 22, 2014, 13:52:01
Mooie luidsprekers Maz, hebben op mij ook al de nodige indruk gemaakt tijdens shows  :clapping:

Groeten Jan
Dankejewel Jan. Ik denk dat dit voorlopig mijn speakers zullen zijn tot jij beslist om de exquisits voor een leuke prijs aan mij te verkopen...haha lol..
Quote from: Onder013 on December 22, 2014, 14:06:02
Ik ben van de muziek waar eventueel tingeltjes en tangeltjes onderdeel van uit maken. Kom graag een keer bij luisteren maz ;D

De grotere broers ken ik en ben benieuwd hoe deze fraaie kastjes muziek maken.

Gr
Henk
Je bent van harte welkom Henk..dat weet je..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Bas Akkerman on December 22, 2014, 07:00:53
Ik hoop toch dat ze er volgende week dinsdag nog staan. Vind je het leuk als ik dan langs kom Maz?
Hoi bas je bent welkom. Stuur me maar een pm  om te kijken wanneer best uitkomt...
**UNDER CONSTRUCTION**

Raphie

Volgens mij vullen deze je huiskamer idd wel mooi, gaan een stuk minder laag, dus je kan harder draaien voor het vol loopt.
Is een ander soort luisteren. Qua design kunnen ze mij niet bekoren, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
JBL PRX Power!

clockwork

Ik vind ze wel wat hebben moet ik bekennen.

Maar de Pio's zijn afbesteld als ik het goed begrijp?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rovinggecko

Vind ze wel wat alien om te zien.
Kan me wel voorstellen dat ze goed klinken en 'verdwijnen'.
Een paar monitors (eventueel met sub(s)) is wellicht wel zo goed in jouw ruimte.

Anyway, plezier mee (en met de eventuele verdere ontdekkingsreis).

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

sultankat

Ken ze niet Maz, maar ongetwijfeld heeel bijzonder. Gefeliciteerd!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Marino

Het ziet er best mooi uit en uiteindelijk blijft de klank het belangrijkst! Oh en de kerstboom blijft zo ook nog een beetje in het zicht..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

DM

Had ik toch half gelijk  ;) Wel Vivid, niet de G2. Maar de V1.5 is ook erg mooi, heb ze veel gehoord. Helaas niet zelf staan dus mocht je deze willen gaan verkopen, hoor ik dat graag  :smile: :smile:

Duck Twacy

MM. ik heb mn twijfels. Natuurlijk deze monitors zullen weinig kamer problemen geven (want onder 50hz weinig output). En natuurlijk de kastvorm is gunstig, weinig diffractie. Mooie materialen en kastvorm zorgen voor goede aftsraling en weinig problemen van het achertwaarts afgegeven geluid van het woofer(tje). Harde conus materialen zorgen voor articulatie van de details (tingels en tangels).
Maar denk dat een Kef LS50 hetzelfde biedt, of zelfs beter, voor 999 euros.

Natuurlijk (helaas) heb ik de beide niet gehoord, dus aan Maz is de proof of the pudding :)