aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Quote from: maz on December 20, 2014, 21:15:11
Ik zou niet weten waarom je geld moet betalen voor een tweedehands speaker.?
De btw is all afgedragen van zoeen product bij aankoop dus.... ieder btw terug krijgen door export...
Bij nederland zou ik eerdee bang moeten zijn want daar ben ik ze aan invoeren officieel en dan nog is het tweedehands en a btw en belasting over afgedragen..dussssss.....

Als je vanuit Zwitserland in Duitsland bent aangekomen ziet je veilig. Tussen Nederland en Duitsland is het zo geregeld dat je voor speakers niks meer hoeft te betalen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

marcush

Klopt inderdaad.

In duitsland voer je goederen in in de EU en moet je invoerrechten en btw betalen. 2e hands of nieuw maakt niet uit, hangt af van waarde.

Ik heb ooit speakers verkocht aan iemand uit zwitserland. Hij is hiervooor naar nederland gekomen om ze op te halen. Naderhand hoorde ik van hem dat hij bij de zwitserse grens is aangehouden en invoerrechten /btw moest afrekenen.

bokkes

BTW of invoer rechten wat een ............

Het is toch logisch dat je ze eerst thuis wil beluisteren  ;D


ajbeefde

Quote from: bokkes on December 21, 2014, 09:05:51
BTW of invoer rechten wat een ............

Het is toch logisch dat je ze eerst thuis wil beluisteren  ;D

Werken een hoop mannen hier bij belastingdienst en maken zich druk om...... wat eigenlijk ? ;D

Leuk topic met z'n avonturen....  ;)

Beter dan neuzelen over mijn kabeltje is beter dan de jouwe....  ;)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted Member 2

Quote from: ajbeefde on December 21, 2014, 09:08:47
Werken een hoop mannen hier bij belastingdienst en maken zich druk om...... wat eigenlijk ? ;D

Leuk topic met z'n avonturen....  ;)

Beter dan neuzelen over mijn kabeltje is beter dan de jouwe....  ;)

En vooral beter dan dat walgelijke en voortdurende geneuzel van jou over het geneuzel over kabeltjes.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on December 21, 2014, 09:58:32
Ook goedemorgen Henk! ::)


Ja, het moest er echt even uit hoor. Ik heb/had nog veel ergere teksten op voorraad.  ;D

Gr
Henk

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on December 21, 2014, 10:02:00

Ja, het moest er echt even uit hoor. Ik heb/had nog veel ergere teksten op voorraad.  ;D

Gr
Henk
Ik ook... :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Moguh.......
Kabels: stroom, interlink & luidsprekerkabel
Je kan het allemaal meten in REW
Daar hoef je helemaal niet over te zeuren, plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.
Bijkomend voordeel: je schrikt je de pleuris hoe je kamer meet en waar je wel het verschil kán en moet gaan maken.

Een "frissere" kabel vertaald zich onherroepelijk in een sterkere respons tussen de 8 en 10khz, waar ook de vervelende ssss naar boven komt, REW pakt dit al op in 100sten van dB, terwijl wij mensen al moeite hebben met het onderscheiden van een bump van 0.5dB

Daarom is het altijd leuk om kabels niet in een soort van audiofiel verkapt  "wijnjargon" (die hebben het over afdronk, bouquet en hoe die "over de tong" rolt)
Van dat soort "recenties" krijg ik altijd een beetje oprispingen. Praat gewoon over wat je concreet hoort, zonder poeha en staaf het met een meting.
Kan je het niet staven met een meting dan weet iedereen genoeg.
Wat de kabel dan ook doet, het is niet iets wat via de luidspreker het oor bereikt. :D
Meer iets wat zich via het OOG tussen de oren nestelt. ;)
JBL PRX Power!

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted Member 2

Ja bas, het is me wel goed hoor. Als dit zonder onbetamelijke taal al niet meer kan.....
We hebben het er altijd over dat emotie in de muziek zo belangrijk en mooi is. Waar jij op doelt is emotie in zijn pure vorm. Als je dat wilt killen, haal je de ziel uit een forum en krijg je gort droge en saaie teksten.

Gr
Henk

Deleted Member 2

Quote from: Raphie on December 21, 2014, 10:14:01
Moguh.......
Kabels: stroom, interlink & luidsprekerkabel
Je kan het allemaal meten in REW
Daar hoef je helemaal niet over te zeuren, plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.
Bijkomend voordeel: je schrikt je de pleuris hoe je kamer meet en waar je wel het verschil kán en moet gaan maken.

Een "frissere" kabel vertaald zich onherroepelijk in een sterkere respons tussen de 8 en 10khz, waar ook de vervelende ssss naar boven komt, REW pakt dit al op in 100sten van dB, terwijl wij mensen al moeite hebben met het onderscheiden van een bump van 0.5dB

Daarom is het altijd leuk om kabels niet in een soort van audiofiel verkapt  "wijnjargon" (die hebben het over afdronk, bouquet en hoe die "over de tong" rolt)
Van dat soort "recenties" krijg ik altijd een beetje oprispingen. Praat gewoon over wat je concreet hoort, zonder poeha en staaf het met een meting.
Kan je het niet staven met een meting dan weet iedereen genoeg.
Wat de kabel dan ook doet, het is niet iets wat via de luidspreker het oor bereikt. :D
Meer iets wat zich via het OOG tussen de oren nestelt. ;)

Ook goeie morgen ;D

Mooi verhaal en ga zeker nog eens aan de slag met Rew, maar ik ga je verdere "advies/opdracht" volledig in de wind slaan.
Het interesseert mij helemaal niets of en wat je kan meten aan de invloed van onderdelen van een set zoals kabels.
Ik hoor of denk te denk te horen wat het verschil is en of het een goede toegevoegde waarde heeft in mijn set. Zelfs of ik ook alleen maar denk te horen maakt me niets uit zolang het maar meer lol brengt.
Alle waardering voor jouw drive om te meten en ben zeker bereid om van jouw ervaring met meten gebruik te maken. Bij het tunen van mijn setje zal echter altijd het subjectieve luisteren, huiveren of genieten compleet met jargon de doorslag geven.

Gr
Henk

Raphie

Prima toch? Dat heet "beleving" en daar moet ruimte voor zijn.
Maar niet boos worden als anderen bepaalde zaken niet "horen" en het ook niet in REW tot uiting komt
Je weet hoe geluid werkt toch? En hoe het je oor bereikt? En hoe we dat benoemen in Freq, amplitude en tijd? Wat je ook tweaked, Het resultaat zal zich ALTIJD moeten vertalen en verschijnen in minimaal één van deze 3 domeinen. Is dat niet het geval, dan mag je er 100% zeker van zijn dat jouw "waarneming" niks te maken heeft met weergave :) je moet het dan meer zoeken in je eigen chemische huishouding, die je waarneming beïnvloedt. Maar onder aan de streep gaat niemand jou veroordelen als je d.m.v. Een kabeltje dezelfde euforie kan oproepen als een ander met heroïne.
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on December 21, 2014, 10:42:19
Maar onder aan de streep gaat niemand jou veroordelen als je d.m.v. Een kabeltje dezelfde euforie kan oproepen als een ander met heroïne.

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zodiac

Goed tegen kater dit gekissebis...

Jullie hebben goerroe M echt nodig om te adoreren volgens mij. Gaat ie even boxjes kopen, gaan jullie elkaar de tent uit slaan.
Leuk!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Robiwan

Quote from: Raphie on December 21, 2014, 10:42:19
Maar onder aan de streep gaat niemand jou veroordelen als je d.m.v. Een kabeltje dezelfde euforie kan oproepen als een ander met heroïne.

hoe kom je erop :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

lynch1979

Quote from: LPlover on December 21, 2014, 10:47:51
hoe kom je erop :D

Ik denk beide uitgeprobeerd en heroïne is blijkbaar beter bevallen.

ajbeefde

Quote from: lynch1979 on December 21, 2014, 10:49:11
En denk beide uitgeprobeerd en heroïne is blijkbaar beter bevallen.

;D  Denk dat hij wijzer is....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

scrutinizer

Quote from: Raphie on December 21, 2014, 10:42:19
Prima toch? Dat heet "beleving" en daar moet ruimte voor zijn.
Maar niet boos worden als anderen bepaalde zaken niet "horen" en het ook niet in REW tot uiting komt
Je weet hoe geluid werkt toch? En hoe het je oor bereikt? En hoe we dat benoemen in Freq, amplitude en tijd? Wat je ook tweaked, Het resultaat zal zich ALTIJD moeten vertalen en verschijnen in minimaal één van deze 3 domeinen. Is dat niet het geval, dan mag je er 100% zeker van zijn dat jouw "waarneming" niks te maken heeft met weergave :) je moet het dan meer zoeken in je eigen chemische huishouding, die je waarneming beïnvloedt. Maar onder aan de streep gaat niemand jou veroordelen als je d.m.v. Een kabeltje dezelfde euforie kan oproepen als een ander met heroïne.

Het enige dat wat MOET is uiteindelijk de houten jas aan en doodgaan.
Voor de rest zijn de "spelregels" aan het persoon.

Morning, Henk....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Quote from: lynch1979 on December 21, 2014, 10:49:11
Ik denk beide uitgeprobeerd en heroïne is blijkbaar beter bevallen.
kabel blijkt uiteindelijk goedkoper, ook niet continue scooters aan de deur, naalden op de grond, lepels kwijt..... Je kent het wel....
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: scrutinizer on December 21, 2014, 10:57:00
Het enige dat wat MOET is uiteindelijk de houten jas aan en doodgaan.
Voor de rest zijn de "spelregels" aan het persoon.

Morning, Henk....
eens, hoewel ik toch kies voor "de fik erin" houten jas hoeft van mij niet
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on December 21, 2014, 10:57:15
kabel blijkt uiteindelijk goedkoper, ook niet continue scooters aan de deur, naalden op de grond, lepels kwijt..... Je kent het wel....

;D  Heb je ook geen geneuzel over mijn naald is beter want ........
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI