aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sonority audio

Quote from: twani on October 30, 2014, 23:37:43
Op Alibaba/Taobao kom je 'm onder nog veel meer namen tegen. Mistral is er inderdaad ook een.
dus hoe meer deze geproduceerd word hoe lager de prijs word...
als je de prijs scherp kan houden..

misschien kan ik mijn fotos nog terugvinden van mijn (high end) netfilter..
mooi ding hoor...maar intern... echt niet meer of minder dan de taga of mistral..
okay wel een mooiere aansluiting voor de kabels..
en wat meer fancy bekabeling intern,maar of dat het verschil zou uitmaken,dat geloof ik niet..
het filter opzich was gewoon simpel..




Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

chansig

Nou...ik ben me toch benieuwd waar dit blok te koop zou kunnen zijn.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Mr.M

#1303
Jeetje ,een powerplant en 3bladzijdes aan reacties, geweldig,hahaha..

Voor alle duidelijkheid dit heeft me geen cent gekost , hoefde het enkel op te halen,

Vriend van me werkt op een opslag data center en is best bekend met deze soort apparatuur.

De fiteringen zijn Zelfs instelbaar blijkbaar door een laptop aan de UPS te hangen .voordeel van  een ups is blijkbaar dat die rommel en vervuiling uit het net thaalt en daarnaast pieken en dalen recht trekt.
Mocht het stroom helemaal wegvallen kan ik alsnog door luisteren zonder onderbreking.hahaha.. En ja dat doet die ook want heb net alles er aan gehangen en de stekker uit de muur getrokken...

Je hoort heleboel piepjes en kraken maar alles speelt gewoon door en het geluid was niet minder op....

Cd speler, VV en eindtrap spelen gewoon door..hahaha...
Dus hij kan in ieder geval genoeg stroom leveren om  de voedingen van stabiel stroom te kunnen voorzien zonder pieken en dalen .

Ik heb alles nu gewoon op de UPS en ga even dagje of twee naar luisteren, daarna ga ik switchen.

Ben vooral benieuw of het smiddags na 5 uur hoe die het doet als iedereen in flat aan koken en doen is met de kookplaat en de stroom volop vervuild is....

S avonds klinkt alles heerlijk relax , alleen die relaxheid in stroom wil ik graag de hele dag door,,,

Tot zover ben ik eigenlijk best positief over de UPS ... Hij kan mijn hele set van stroom voorzien  zonder zelf aan stroom te zitren.en dat had ik niet verwacht,..

Dit is ook beetje zelfde gedachte als de ASR Emitters met een battery pack en twee losse voedings blokken die het set van stabiel stroom voorzien onafhankelijk van wat voor de voedingsblokken gebeurt.
Na de voedingsblokken is alles toch stabiel door de 2x 35kg psu en een losse battery pack unit van 25 kg voor de  VV  gedeelte welke zich loskoppelt van net als die aan staat en pas gaat opladen als die in standby is...

Zo van mijn vriend te horen is apc wereld leider als het gaat om beveiligen en beschermen van stroom gevoelige apparsturen ..en dat ze een van de beste de know how hebben als het om power supply gaat.
Hij is zelf ook een audio liefhebber en heeft mij geadviseerd ipv PS audio dat ik naar apc moet kijken want die doen niets anders dan powersupply maken.


Ze hebben ook voor audio best mooie producten met een redelijke prijs en uiterlijk....wist ik niet eens

Ziret er mooi uit,


http://www.apc.com/products/category.cfm?id=15







**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#1304
http://www.apc.com/products/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=J15BLK


Link doet raar maar kijk op .


Www.apc.com

En dan onder de foto audio powersolution..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#1305
Dat ga ik ook proberen,, deASR EMITTEr systeem..
De VV en cd speler aan de Powersupply en dan gewoon loskoppelen van net als ik aan luisteren ben en de eindtrap gewoon aan de stroom....

Had ik dit met de eindtrap kunnen doen dan had het me veel stroom rekening bespaard..s middags powersupply opladen en s avonds de set op accu's laten draaien.hahs

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#1306
Ben voor de grap even de power consumptie van de theta aan bekijken en volgens mij heb ik geen power supply maar een power centrale nodig voor de eindtrap als ik het los wil koppelen en enkel op accu's wil draaien.hahaha


Twee kanaals valt nog mee, maar als ik alle 5  mono modules aanzet voor het dan is het feest bij Eneco.

Ik denk dat ik de theta op standby op de powersupply kan zetten, dan gaat het nog goed denk ik...haha.

http://www.audioexcellence.co.th/brand/theta_dreadnaughtII.shtml

Power Consumption:, 18 amp, 230 VAC, 9 amp; 50-60 Hz, 20 amp for full power in all channels.
No. of1 ch. module (1)
No. of2 ch. modul. (2)
Total no. of channels (3)
(1) (2)  (3)STANDBY    IDLE  All chs.
2         2    75W    125W    750W
3         3    100W    175W    1020W
4         4    125W    225W    1230W
5         5    150W    275W    1440W
     2    4    90W    145W    860W
     3    6    120W    205W    1275W
     4    8    150W    265W    1690W
     5    10    180W    325W    2080W
1    1    3    85W    135W    805W
1    2    5    115W    195W    1210W
1    3    7    145W    255W    1615W
1    4    9    175W    315W    2020W
2    1    4    105W    185W    1155W
2    2    6    135W    245W    1560W
2    3    8    165W    305W    1965W
3    1    5    130W    235W    1425W. Dit is mijn theta..3xmono 1x stereo blok totaal 5 kanaals.
3    2    7    160W    295W    1830W
4    1    6    155W..


**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: Sonority audio on October 30, 2014, 23:46:47
dus hoe meer deze geproduceerd word hoe lager de prijs word...
als je de prijs scherp kan houden..

misschien kan ik mijn fotos nog terugvinden van mijn (high end) netfilter..
mooi ding hoor...maar intern... echt niet meer of minder dan de taga of mistral..
okay wel een mooiere aansluiting voor de kabels..
en wat meer fancy bekabeling intern,maar of dat het verschil zou uitmaken,dat geloof ik niet..
het filter opzich was gewoon simpel..

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor Dennis. Ik heb helemaal niks met die zogenaamde "fancy stuff" ;)

rovinggecko

Het is maar waar je met de prik last van hebt.
Een apc line-r werkt bv prima tegen flinke voltage schommelingen. En kost 3x niks.

Maar filtert dan weer minder op andere zaken. Qua kosten zeker proberen waard.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

BuSpu

Inderdaad MAZ laat je niet gek maken, er zijn meerder wegen naar Rome.  :headbanging:

cardas49

Quote from: maz on October 31, 2014, 02:13:03
Ben voor de grap even de power consumptie van de theta aan bekijken en volgens mij heb ik geen power supply maar een power centrale nodig voor de eindtrap als ik het los wil koppelen en enkel op accu's wil draaien.hahaha


Twee kanaals valt nog mee, maar als ik alle 5  mono modules aanzet voor het dan is het feest bij Eneco.

Ik denk dat ik de theta op standby op de powersupply kan zetten, dan gaat het nog goed denk ik...haha.

http://www.audioexcellence.co.th/brand/theta_dreadnaughtII.shtml

Power Consumption:, 18 amp, 230 VAC, 9 amp; 50-60 Hz, 20 amp for full power in all channels.
No. of1 ch. module (1)
No. of2 ch. modul. (2)
Total no. of channels (3)
(1) (2)  (3)STANDBY IDLE  All chs.
2   2 75W 125W 750W
3   3 100W 175W 1020W
4   4 125W 225W 1230W
5   5 150W 275W 1440W
  2 4 90W 145W 860W
  3 6 120W 205W 1275W
  4 8 150W 265W 1690W
  5 10 180W 325W 2080W
1 1 3 85W 135W 805W
1 2 5 115W 195W 1210W
1 3 7 145W 255W 1615W
1 4 9 175W 315W 2020W
2 1 4 105W 185W 1155W
2 2 6 135W 245W 1560W
2 3 8 165W 305W 1965W
3 1 5 130W 235W 1425W. Dit is mijn theta..3xmono 1x stereo blok totaal 5 kanaals.
3 2 7 160W 295W 1830W
4 1 6 155W..
Die all channel meting van het stroom verbruik is op maximaal vermogen. Bij normale geluidsvolumes trekt de theta waarschijnlijk niet veel meer uit de muur dan het idle vermogen.

Ik maakte me daar bij mijn classe een beetje zorgen over (moet dat ding nou op een aparte stroom groep ivm verbruik?). Dat valt in de praktijk dus allemaal wel mee (forum genoot Audiofiel heeft een keer gemeten, hij heeft dezelfde amp).

Je wasdroger is heel wat minder lief voor eneco dan de theta.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Duck Twacy

mn inductie plaat trekt 4000 watt als alle kookplaten aanstaan en zit op een dubbele groep :)

Mr.M

Quote from: BuSpu on October 31, 2014, 09:06:55
Inderdaad MAZ laat je niet gek maken, er zijn meerder wegen naar Rome.  :headbanging:

Ik doe toch me ding , ongeacht wat gezegd wordt.. Ik neem de adviezen wel in overweging af en toe ,zoals je heb gemerkt met de blinde aankoop van de pioneers ;)..


**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quote from: maz on October 31, 2014, 11:32:11
Ik doe toch me ding , ongeacht wat gezegd wordt.. Ik neem de adviezen wel in overweging af en toe ,zoals je heb gemerkt met de blinde aankoop van de pioneers ;)..

:clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#1314
Quote from: sultankat on October 31, 2014, 11:37:57
:clapping:

Als je stekker blokken van 35 .-euro adviseer dan denk ik 6 x na  en vind het zonde van geld,

maar roep je hey er is een 3500 euro speaker en volgens mij is dat iets voor Maz. Dan wek je mijn nieuwsgierigheid op. Aangezien ik niet helemaal tevreden was met de avalons was dit weer een goed excuus om een raare sprong te maken in het diepe.

Dan gaat er nog een leuk gevoel door je heen met zoen gok vanaf aankoop  tot het moment dat je ze aansluit en hoopt dat het je bevalt...
Mezelfd kennende en wetende hoe moeilijk het is om een audio onderdelen te matchen met elkaar wist ik dat dit een puure gok was..
Ik kreeg de kans om bij ralphie eerst te luisteren voordat ik ze aankoop maar vond het veel leuker om een keer gewoon GEK te doen en echt blind een speaker te kopen waar ik nooit van had gehoord.

Moet wel bij zeggen dat SULTAN, lynch en Henk daar een grote bijdragen aan hebben geleverd met een kleine zet tot  een trap van Rogier betreft blind aankoop.

Ik weet dat deze heren weten wat wel en niet goed klinkt,,,

En chapo,,dokter HENK , mr LyNch en SULTAN Rogier Hebben mijn set uit ervaring kunnen matchen,,hahahah

Dit was echt domgeluk en veel gokwerk...  Soms moet je met de flow meegaan..en  je laten verrassen door het leven...

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Wijze woorden Maz, vooral de laatste zin. Vergeet niet: enkelen van ons hebben je een duwtje gegeven, maar jij nam toch de uiteindelijke beslissing. Inderdaad goede match, dus ik zou het nu zo laten en me gaan toeleggen op stroom en akoestiek. Daar is, zeker wat de akoestiek betreft, een wereld te winnen. Daar kan geen duurdere/andere set tegenop. Dat durf ik wel te stellen. Maar hou het wel leefbaar hè? Het hoeft geen studio te worden.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Dat zijn zeker aandachtspunten voor me.. Alle eerst wil ik wat met de plafond doen...dat het grootste opp welke nog niets aan gedaan is.
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quote from: maz on October 31, 2014, 13:29:40
Dat zijn zeker aandachtspunten voor me.. Alle eerst wil ik wat met de plafond doen...dat het grootste opp welke nog niets aan gedaan is.

Zou ik ook doen. Uitdaging om combi te maken van mooi en effectief!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Quote from: sultankat on October 31, 2014, 13:40:58
Zou ik ook doen. Uitdaging om combi te maken van mooi en effectief!
Ikbga eeb leuk eiland laten bouwen op plafond met demping erachter....en licht eromheen.
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

#1319
Quote from: maz on October 31, 2014, 16:47:06
Ikbga eeb leuk eiland laten bouwen op plafond met demping erachter....en licht eromheen.

Klinkt goed en zal waarschijnlijk ook goed gaan klinken  ;)
Ik durf wel te zeggen: gaat zeker beter klinken!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

zoiets moet het worden///
**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Maz, een tijdje terug las ik hier iets over een andere woning, is dat van de baan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Maz, hoewel ik de foto's van de plafonds mooi vind, is dit wel compleet het verkeerde uitgangspunt.
Uitgangspunt zou moeten zijn: meten/akoestisch advies, op basis daarvan kiezen voor de BENODIGDE aanpassingen en deze uitvoeren met de juiste materialen
een gestoffeerde kroonluchter van glaswol en mdf gaat namelijk helemaal niks doen, als deze niet uit de juiste afmeting, de juiste dichtheid STEENWOL bestaat en op de juiste plek wordt gemonteerd.

Het gaat dus in dit geval NIET om het even wat ophangen wat leuk smoelt en het zal dan ook wel iets doen.
Het proces is exact andersom.

Ik zou je willen adviseren even een paar stappen terug te doen.
vergeet even stroom, is geneuzel in de marge, ruim die APC UPS maar weer op want die blijft toch niet staan in de kamer, veels te lelijk en met die fans en zo gaat je tegenstaan, houdt geen stand.

mijn advies:
1- zoek een passend rek
2- rond je "definitieve" opstelling af
3- ga (evt. met iemand samen) meten
4- ga op basis van je meetgegevens een akoestisch plan maken
5- maak of laat de benodigde akoustische aanpassingen maken
6- installeer deze
7- wen aan je geoptimaliseerde setup
8- ga na een maand of 2 a 3 nog eens denken aan stroom, maar neem dan bijv een Powerplant op proef.

of, als het goedkoop moet, neem dan bijv die Isotek vision die hier te koop staat, sluit alles behalve je EV daarop aan en het is as good as it gets.
JBL PRX Power!