aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Anderen beginnen met een Action kabel.  :crazy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

En de ls kabel
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#1102
Ik heb heb nog een coax xlr aes/ebu kabel besteld , als goed is vandeweek klaar of volgende week...dan heb ik alles van A tot Z  KHARMA en allemaal echt gebalanceerd..
Dan zijn enkel mijn stroomkabels van koper .
Voor de rest alles van goud/zilver...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#1103
Quote from: clockwork on October 22, 2014, 20:59:54
Anderen beginnen met een Action kabel.  :crazy:

Wattttttt   noem je mij een beginner???hahaha :omg:

Als jenhet doet doe het dan goed...dat heb ik inmiddels geleerd.
Ipv 4x kabels wisselen van 300...

Koop een keer een goed zilver kabel en en klaar.

Iedergeval tot je weer iets beters ziet. ..hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

En hoeveel verschillende kabels heb jij al gehad Maz? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

LABO

Nu nog een echte streamer (Linn Akurate ??? ) en een NAS (Synology)


(Kom je wel helpen met de NAS als dat voor jou te technisch is)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Quote from: cz79 on October 22, 2014, 21:30:40
En hoeveel verschillende kabels heb jij al gehad Maz? :D


Ehhh veel, heel veel. Heeeeeel veel.. :colgate:

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: LABO on October 22, 2014, 21:32:54
Nu nog een echte streamer (Linn Akurate ??? ) en een NAS (Synology)


(Kom je wel helpen met de NAS als dat voor jou te technisch is)
Zeer zinnige post :thumbs-up:

Deleted Member 2

dac is aanwezig, usb module is er....

Onzin en verspilling om een complete streamer (van welk merk dan ook) aan te schaffen.

Het enige wat nog nodig is, is een renderer zoals de Simaudio 180 Moon, Ayon NW-T of .....een Touch.

Qnap Nas en klaar

twani

Quote from: Onder013 on October 22, 2014, 22:20:14
dac is aanwezig, usb module is er....

Onzin en verspilling om een complete streamer (van welk merk dan ook) aan te schaffen.

Het enige wat nog nodig is, is een renderer zoals de Simaudio 180 Moon, Ayon NW-T of .....een Touch.

Qnap Nas en klaar

Dat is ook weer waar.

DofN

Je kan eventueel ook de renderer overslaan. Een laptop met USB kabel en DAC met USB ingang is voldoende. De NAS zou ik ook niet doen. Wil je heel veel muziek in CD-kwaliteit neem dan een abonnementje op een goede FLAC streamingdienst.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

Waar wil je dan de eigen collectie laten als je geen NAS (o.i.d.) hebt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

Vrijwel al mijn FLACS (rond de 1400 geloof ik) staan ook op Qobuz (Spotify).. Ik heb alles dus dubbel. De NAS gebruik ik om die reden bijna nooit meer. Als ik nog een CD wil horen die niet te streamen is, dan kan die in de CD-speler, of via de NAS. Maar om voor die enkele CD (vaak bootlegs, vage remixen of vinyl rips van B-sides, of platenlabels zoals ECM) een NAS aan te schaffen? Ik heb er spijt van.

Een renderer is handig voor als je nog (internet) radio wil luisteren en je niet met je laptop en kabel op je luisterplek zit, maar de laptop wil gebruiken aan bijvoorbeeld de keukentafel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

OK, ik ou mijn NAS voor geen goud willen missen. Niet alle renderers doen aan Spotify en ik mis dat ook helemaal niet. Heb al mijn muziek op de NAS staan (bij internetstoring heb ik nergens last van).
Nieuwe muziek ontdek ik evengoed wel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: cz79 on October 23, 2014, 08:09:16
Waar wil je dan de eigen collectie laten als je geen NAS (o.i.d.) hebt?

Die is toch zo aangeschaft ? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Zeker, maar het gaat erom dat ik mijn NAS voor geen goud zou willen missen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: cz79 on October 23, 2014, 10:10:32
Zeker, maar het gaat erom dat ik mijn NAS voor geen goud zou willen missen

Ik ook zeker niet! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

LABO

#1117
1400 Flac's kun je inderdaad wel makkelijk kwijt op een laptop o.i.d. maar als je er zo'n 24.000 bezit en dan ook nog eens voornamelijk in HiRes (zoals ik) dan wordt het anders want dan heb je serieuze opslag capaciteit nodig en dan kun je niet om een NAS heen en om nu iedere maand een fors bedrag neer te tellen aan een streaming dienst die voor gewone flac's (cd kwaliteit) de hoofdprijs vraagt dan vind ik dat ook niet zo aantrekkelijk.

N.B. Daar mijn internet provider (XS4all) mij ook voorziet van een gratis Spotify abbo beschik ik nu ruim een jaar over een dergelijke dienst maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

DofN

Ik bedoelde 1400 albums in FLAC, maar dan nog.. Alles is dubbel - HiRes files niet meegerekend. Hi-Res is wel leuk.. en dat is dan wel een overweging :)

Als ik 1,5 CD koop per maand heb ik de kosten voor een abonnement (20 euro) er al uit, maar als ik alle nieuwe albums die ik via Qobuz beluister (x 1) zou moeten aanschaffen ben ik misschien wel 400 of 500 euro per maand kwijt.

En een NAS is niet goedkoop. Een goede kost een paar honderd euro. Hij neemt stroom. Hoe minder FLACS je erop zet, hoe minder zo'n apparaat rendeert. Nee, ik heb een NAS, maar heb er weinig mee. Ja ik heb er TrueCrypt container op gezet voor privacygevoelige files. Dat is wel handig.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raymond187

Zou ook niet zonder onze NAS willen. Zo handig. Je hebt redundency van je data  :thumbs-up:

Als me CDs liggen in een doos op zolder en staan op de NAS. Scheelt ook nog eens een flinke CD kast in de huiskamer.

Een NAS vind ik een best prijzige investering. Een NAS met een goeie CPU en 4 bays zit je nieuw al op 800 euro. Dan nog 4 HDDs (WD 3TB red's) erin 110e p/st.

brtram

Quote from: Raymond187 on October 23, 2014, 10:47:17
Een NAS vind ik een best prijzige investering. Een NAS met een goeie CPU en 4 bays zit je nieuw al op 800 euro. Dan nog 4 HDDs (WD 3TB red's) erin 110e p/st.

12 TB aan muziek  :o

Ik zit pas aan 630 GB met +/- 24000  (FLAC) files.

Je kan ook rustig beginnen met een 2 bay NAS en kleinere schijven............ Maar Maz en rustig  ;D 

WickedGame

Quote from: brtram on October 23, 2014, 11:39:58
12 TB aan muziek  :o

Ik zit pas aan 630 GB met +/- 24000  (FLAC) files.

Je kan ook rustig beginnen met een 2 bay NAS en kleinere schijven............ Maar Maz en rustig  ;D

Childs play! Ik moest upgraden naar 2x 3TB want zat met 1TB vol met mijn muziek collectie  :-X  ;D

Raymond187

Quote from: brtram on October 23, 2014, 11:39:58
12 TB aan muziek  :o

Ik zit pas aan 630 GB met +/- 24000  (FLAC) files.

Je kan ook rustig beginnen met een 2 bay NAS en kleinere schijven............ Maar Maz en rustig  ;D
hehehe Maz heeft net iets teveel sambal gegeten :P

Ik heb een 4 bay met 3 * 3TB. Staan ook de foto's/filmpjes op. Deze zijn ook op de PC aangezien een NAS geen backup is :)

Muziek heb ik 400GB ofzo iets. FLAC en live setjes die zijn MP3.

BR Films neemt ook wat ruimte in beslag.

Het feit dat je data van elke bron thuis kan benaderen en vanaf me werk alles kan beheren blijf ik top vinden. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn i-net verbinding. b.v. spotify oid.

Als je ee n2 bay gebruikt voor alleen muziek dan zou ik er wel een USB HDD aan hangen als backup. Just in case je NAS stuk gaat ;)

LABO

#1123
Quote from: Raymond187 on October 23, 2014, 12:24:25
hehehe Maz heeft net iets teveel sambal gegeten :P

Ik heb een 4 bay met 3 * 3TB. Staan ook de foto's/filmpjes op. Deze zijn ook op de PC aangezien een NAS geen backup is :)

Muziek heb ik 400GB ofzo iets. FLAC en live setjes die zijn MP3.

BR Films neemt ook wat ruimte in beslag.

Het feit dat je data van elke bron thuis kan benaderen en vanaf me werk alles kan beheren blijf ik top vinden. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn i-net verbinding. b.v. spotify oid.

Als je ee n2 bay gebruikt voor alleen muziek dan zou ik er wel een USB HDD aan hangen als backup. Just in case je NAS stuk gaat ;)
Je stelt dat de NAS geen backup is, maar dat hangt natuurlijk van jezelf af. Bij een 4 bay NAS is het ideaal om deze als Raid 5 te configureren want dan weet je zeker dat je nooit data verliest (ook niet als er een schijf kapot gaat). Op de Nas staan bij mij ook alle back-ups van mijn iMAC en Macbook (hetgeen hij ook automatisch doet).

In de 10 jaar dat ik nu een NAS gebruik is er een keer een schijf kapot gegaan. Gewoon even een nieuwe schijf erin schuiven en hij hersteld automatisch alle data weer. Fantastisch, en dus nooit data kwijt.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Cyreg

#1124
Wow Maz,..... ik heb het alweer moeten opgeven (al dat digitale geweld  :D)
Ben zelf nog steeds blij met m'n radio en LP-tjes draaien en CD-tjes opzetten  ;)

Heb je al wat kunnen luisteren naar de back-to-standard TecnoDec? (geen mat, wel Michell clamp)
En....?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)