aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

lynch1979

Quote from: cz79 on October  1, 2014, 18:48:29
En ze komen ook niet met een remote (jammer genoeg soms)

En al had je een remote....luisteren zal dan nog moeilijk zijn  :D

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Quote from: lynch1979 on October  1, 2014, 19:02:48
En al had je een remote....luisteren zal dan nog moeilijk zijn  :D
Sommige zijn in te programeren..hahah
Ligt aan de leeftijd...hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

morca

Quote from: maz on October  1, 2014, 19:12:49
Sommige zijn in te programeren..hahah
Ligt aan de leeftijd...hahaha
Tot ze wat ouder word,dan word ze zuur als ze in de gaten krijgt dat je een progamma geladen hebt  ;D
En dan ben jij weer zuur  :clapping:
Dan zou die AB zeer handig zijn !

Mr.M

Quote from: morca on October  1, 2014, 19:17:13
Tot ze wat ouder word,dan word ze zuur als ze in de gaten krijgt dat je een progamma geladen hebt  ;D
En dan ben jij weer zuur  :clapping:
Dan zou die AB zeer handig zijn !
Jullie kennen me nu all lang zat om te weten wat niet bevalt gaat gewoon de deur uit...hahah
O0 lol
**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Quote from: maz on October  1, 2014, 19:25:31
Jullie kennen me nu all lang zat om te weten wat niet bevalt gaat gewoon de deur uit...hahah
O0 lol

Dat doe je toch alleen met audio?  :D

morca

#431
Quote from: maz on October  1, 2014, 19:25:31
Jullie kennen me nu all lang zat om te weten wat niet bevalt gaat gewoon de deur uit...hahah
O0 lol
Doe je goed Maz.
Me neef is 41 die duikelde vorig jaar na ze scheiding een 23 jarige op.
Bij toeval klikte het en kwam ze elke keer zelf langs,nu hebben ze een kleintje  ;D
Iets te goed geklikt  :clapping:

Dus Maz na  bovenstaande upgraden word inruilen ook moeilijker  ;)
Even iets om in de gaten te houden  :D

CZ79

Bonnetje gewoon bewaren en na 10 jaar inruilen met de melding dat ze stinkt :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


Mr.M

Grappig ik kreeg net op mail een bericht van een marktplaats geintresseerde met mededeling....

Reactie op uw advertentie 'AVALON monitor,dali,audio physic,b&w,sonus faber high end '

Altijd weer bijzonder om mensen te zien die dure apparatuur opstellen in een ruimte die wat betreft akoestiek helemaal niet geschikt is om muziek te beluisteren.   

GEINTERESSEERDE
Ronald
11 maanden actief op Marktplaats

Misschien denkt die jammer dat zo iemand niet snapt wat akoestiek doet maar heb hem netjes een mail gedaan met dank aan de tip en dat maz echt wel een en ander heb gedaan behalve spullen kopen en weer wegdoen...

:headbanging:
Mijn reactie naar hem...

Hoi

Valt wel mee, ik weet kan veel beter...

Je akoestiek en plaatsing van speakers bepaald meer dan heel veel denken..

De karakter van je geluid wordt gevormd door je keten en is afhankelijk van je persoonmlijk smaak...

Heb een professionele meting laten uitvoeren en het viel nog mee..
Ruimte is ruim 12 meter diep  en kan de speaker ruim 1.5 meter de kamer intrekken.
Echt enorme problemen waren er niet ,,, de zijkanten kunnen iets beter gedempt worden. zit een  dikke kleed op de vloer en stoffe bank..

Klein verslag....en een link, kan je beetje zien wat ik wel niet heb gehad en gedaan... Best veel....;).
Tnx voor info..wordt gewardeerd..
Gr maz

Re: KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

« Reply #403 on: November 25, 2013, 18:44:20 »

Quote

Maz heeft me benaderd om eens bij hem te komen luisteren en wat metingen te doen. Hij was benieuwd of er wat aan zijn akoestiek verbeterd kon worden. Ik ben bij hem op bezoek geweest en heb kunnen constateren dat de akoestiek lang niet slecht was. Natuurlijk kan het beter, maar de akoestiek is overall niet slechter dan in de meeste andere huiskamers waar ik heb mogen meten. Maz vroeg me om er een kort stukje over op het forum te zetten. Bij dezen  .

In een zeer korte tijd heeft Maz een deftige high-end set samengesteld. De set klonk in mijn oren aangenaam en er gingen weinig dingen opvallend mis. De apparatuur ziet er fantastisch uit en ik was onder de indruk van hoe dood de kasten van de Kharma's waren. Er viel bijna geen trilling te voelen of horen; enkel het achterpaneel leek marginaal mee te resoneren met de muziek.

Zoals in elke andere kamer, heeft ook Maz te maken met staande golven. Een enigszins onregelmatige frequentiekarakteristiek onder ongeveer 300 hz is het gevolg. Deze onregelmatigheden worden niet door de luidsprekers veroorzaakt, maar door de interactie met de kamer. Een flinke staande golf bij 32 hertz geeft extra kracht aan sommige opnames mee (dat vond Maz juist heel aangenaam), maar met sommige muziek is het duidelijk te veel van het goede (bijv. met Jack Jones).

Al met al is Maz best wel tevreden met het laag, dus metingen vertellen in dezen maar een deel van het verhaal. De linker luidspreker spreekt staande golven op 32, 49 en 98 hertz aan, terwijl er tussen die frequenties juist betrekkelijk weinig gebeurt. Tussen 100 en 200 hertz zit duidelijk te veel energie, wat hoorbaar wordt met zware lage mannenstemmen. Die worden nog wat aangezet. Dat kan bij sommige opnames storend zijn, maar Maz gaf ook aan dat hij die volheid en grootsheid juist wel prettig vond bij sommige opnames. De rechter luidspreker laat daarentegen afgezien van de staande golf bij 32 hertz een mooi gelijkmatig verloop zien tot ongeveer 160 hertz. Daarboven zit een brede dip in de respons tot ongeveer 400 hertz.

In het midden en het hoog gaat er weinig mis. De galmtijd in de kamer ligt in het middengebied rond 0,45 seconde. Naar hoge frequenties valt de galmtijd wat af. Maz heeft een aantal relatief dunne vloerkleden in zijn kamer liggen. Dit verklaart waarschijnlijk de betrekkelijk lage galmtijd in het hoog, terwijl er in het middengebied in verhouding juist een betrekkelijk grote galmtijd is. Doordat de luidsprekers best wel dicht bij de wanden staan, heeft Maz te maken met betrekkelijk veel sterke vroege reflecties. Daar zou ik wat aan doen.

Ik heb Maz geadviseerd het aantal vloerkleden wat te verminderen en om  juist voor dikkere kleden te opteren. Dikkere kleden zullen breedbandiger absorberen, waardoor de galmtijd wat gelijkmatiger met frequentie zal variëren. Bovendien zou ik de opstelling iets symmetrischer maken en de vroege reflecties dempen. Door een wat breder en significant dikker vloerkleed tussen de luidsprekers en de bank te leggen, kan de vloerreflectie worden tegengegaan. De zijwandreflecties komen bij Maz zeer vroeg en daarom is het nuttig die te dempen.

Al deze maatregelen zullen de vroege reflecties flink verminderen en bovendien de galmtijd wat verlagen en gelijkmatiger met frequentie laten variëren. De kamerklank zal er minder door worden en Maz zal meer details en ruimtelijkheid van de opname zelf horen. De afbeelding zal preciezer en stabieler worden en de klank zal minder gauw 'dicht lopen' bij drukke muziek en op hoge geluidsniveaus. We hebben het ook nog even gehad over maatregelen om het laag te verbeteren, maar dat zal wat meer voeten in de aarde hebben.

Maz, succes met het doorvoeren van de aanpassingen en ik wens je nog veel luisterplezier!

Op 1 okt. 2014 21:10 schreef Ronald via Marktplaats <[email protected]>:
>
> Reactie op uw advertentie 'AVALON monitor,dali,audio physic,b&w,sonus faber high end '
>
> Altijd weer bijzonder om mensen te zien die dure apparatuur opstellen in een ruimte die wat betreft akoestiek helemaal niet geschikt is om muziek te beluisteren.   
>
> GEINTERESSEERDE
> Ronald
> 11 maanden actief op Marktplaa
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Hier staan de grafieken uit mijn vorige topic kharma...


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130619.400
**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971


Thanatos

Quote from: maz on October  1, 2014, 21:43:32
Grappig ik kreeg net op mail een bericht van een marktplaats geintresseerde met mededeling....


Schitterend die commentaren die je soms krijgt  :D

Ik had de moeite niet eens genomen te reageren  ;)


Mr.M

Vond nog een leuke foto van mijn ruimte..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Thanatos on October  1, 2014, 21:50:05
Schitterend die commentaren die je soms krijgt  :D

Ik had de moeite niet eens genomen te reageren  ;)

Toch mensen /  audio liefhebbers die het niet kunnen laten om wat van te zeggen....
Audiofielen kunnen apart zijn hahah


Heb hem deze link doorgestuurd en er is een meekijker anoniem dus ...:) bedankt voor de moeite ronald...
**UNDER CONSTRUCTION**

morca

Mooie kamer akoestisch gezien wel een grote ruimte.
Ik zie je metingen,met smoothing  gemeten zo te zien.
Op zich is dat prima alleen voor het laag zou ik zonder meten om het even goed in beeld te brengen.

Die man dacht jouw een lesje akoestiek te geven,maar je was al aan het meten geweest  ;)  :thumbs-up:

Mr.M

Hij kijkt naar me marktplaats advertenties en komt met deze commentaar..

Altijd weer bijzonder om mensen te zien die dure apparatuur opstellen in een ruimte die wat betreft akoestiek helemaal niet geschikt is om muziek te beluisteren.

Wat zal die nu denken als die mijn topic en audio afwisseling  ziett op ht.... :pompom:
Denk dat die binnenkort meeschrijft ,hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

En mijn multifunctionele duurstoppers,,,welke nu onder de theta zitten....
Vond deze foto ook op kharma topic...

Mooie herinneringen aan over, en veel commentaar gehad toen welke voor veel gelach zorgde...
**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971

Handel je ook in van die Perzische tapijtjes?  ;D


Mr.M

Quote from: Joris1971 on October  1, 2014, 22:17:52
Handel je ook in van die Perzische tapijtjes?  ;D

Bij een perz hoort perzische tapijten thuis......  ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: morca on October  1, 2014, 22:29:15
Misschien wel zoveel dat hij zulke mooi spullen kan kopen Joris  ;)

Hahahahaha.. ;).  Inkoppertje van morca...lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Maro

Quote from: maz on October  1, 2014, 22:29:56
Bij een perz hoort perzische tapijten thuis......  ;)

Daarom heb ik een beeldje van Bartje thuis staan.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT