aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Ik zal je eerlijk zeggen ik heb nog nooit een audio component nieuw gekocht..

En tot op de dag van vandaag met alle veranderingen die jullie hebben meegemaakt nog geen CENT verlies gemaakt aan mijn audio HOBBY.

Sterker nog als ik de inkoopprijzen van alles tegen de verkoop zet sta ik nu plus....

:clapping: :headbanging:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Deze topic ben ik toen gestart nadat ik bij BAMAa zijn mooie kharmas had gezien en aanleiding gaf tot zoektocht naar een luidspreker welke naar mijn smaak is.
Na veel luistersessies overal en nergens liep ik kharma binnen en ging na huis met een ce 2,3... Ik was meteen verkocht aan het geluid van kharma...
Enige nadeel toen en nu de altijd astronomische prijzen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130619.0
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Nog een topic welke ik begonnen was nadat ik de ASR versterker had

gekocht.http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128428.150.

En wat fotos

Hier  was ik opzoek naar speakers voor mijn pas gekochte ASREmitter..


De laatste twee kandidaten uit een hele waslijst waren de kharmas en wilson audio...

Waar de kharma dynamischer was dan de wilson met meer wauwww factor tegen de rust en layback geluid van de wilson audio...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Even wat fotos uit de kharma archies hierheen gesleept...
Deurstoppers als kabel lift..hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik op bezoek bij kharma op de CES van lasvegas in januari 2014..
Samen met charles van oostrum eigenaar van kharma en peter bats algemeen directeur sales.
.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

dagje uit onderweg naar Grand canyon met peter bats van kharma.januari 2014
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Zo zie je maar ,  mijn audio hobby strekt zich tot de verste hoeken van  aarbol opzoek naar de audio valhalla....hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

 Stukje dat xander toen schreef over de kharmas en asr emitter2 .


Vandaag van de ts (Maz) een ca. 50 kilo aan marmer overgenomen.


Ik werd er vriendelijk ontvangen en vrijwel direct richting zijn living geloodst. Daar lagen de beide tegels al klaar, echter waren het niet deze die de aandacht opeisten, maar de waanzinnige set van Maz!


Het was mijn eerste kennismaking met Kharma, Lindemann en ASR, en wat voor één! Maz heeft met deze merken een zeer fraaie keten weten samen te stellen, in steekwoorden;

* overwegend neutraal met een vleugje warmte
* snoeistrakke, droge bassen
* gedetailleerd
* enorm dynamisch
* de klankbalans is zeer afgewogen en dat is geheel onafhankelijk van de stand van de potmeter

Eén van de beste, allicht wel de beste set, welke ik tot op heden heb mogen beluisteren bij een mede-forumlid. Indrukwekkend.


Maz bedankt voor jouw gastvrijheid en mocht je een keer in `t Land van Maas & Waal zijn; schroom niet om even aan te komen.



Fotos van de eerste keer dat ik de audionote en kharma mp150 en p150 over de vloer kreeg op de harbeths...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Dit moet even voldoende zijn om te beginnen met een eigen showcase...

BAS en Christiaan bedankt voor de moeite,,,

Mvg maz
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Je hebt ook meer dan voldoende hardware historie om je eigen topic te vullen, erg leuk om te lezen allemaal
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Gaaf om dat allemaal zo eens bij elkaar te zien! Dit topic blijft wel gevuld worden, vermoed ik zo. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Inderdaad dit topic zal erg vaak bovenaan staan, er veranderd nog wel eens wat. Wel erg leuk om allemaal te lezen. En als ervaringsdeskundige van diverse apparatuur ook erg gemakkelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Gaaf al die foto's. Eigenlijk verdienen de geshowde spullen wel wat mooiere foto's..maar goed.

Top topic overigens het leest een beetje als een hifi-show. Mooie spullen kijken.

Dus wat mij betreft blijf je nog lekker lang onrustig. Mooie vind ik ook dat er totaal geen enkele leerwaarde in je posts zit en dit bedoel ik positief. Gewoon kopen, genieten, niet ,niet mooi genoeg weg ermee en weer wat anders proberen. Geen pretentie om te vertellen wat het beste is, niet een ander aanspreken op zijn set alsof het niets kan zijn....top. Ga zo door Maz.

Grappige is dat men je eigenlijk knettergek vinden en ik ben stiekem wel een beetje jaloers. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Ik doe me best om lekker mezelf te zijn en doen wat ik leuk vind..
Wat ik wel heb ervaren is dat revieuws niet zo te vertrouwen zijn aangezien smaken verschillen. Je moet het zelf gehoord hebben wil je oordelen, en dan nog is een oordeel persoonlijk zoals een revieuw.
Dus dan maar zelf ervaren...

Hier nog wat fotos gevonden in de archieven...
**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Zo zeg na een hier en daar een paar kleine aanmoedigingen van de mod(s) :tounge:heb je dan ook eindelijk je eigen topic.....en wat voor één :thumbs-up: echt heerlijk geschreven en hoewel ik bijna alle foto's al had gezien zit je toch elke keer van wow en van schat moet je nu eens kijken wat die gek(je snapt wel wat ik bedoel met gek)destijds weer had staan :clapping:

Groetjes Michel,
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

DofN

Gefeliciteerd met je eigen topic :) Top! Ik verwacht veel dynamiek. En ik heb met plezier naar je Kharmas geluisterd, top set was dat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Tnx . best geinig eigen showcase, en als ik zo kijk nu besef je pas wat ik allemaal eigelijk heb gedaan in korte tijd, pfffff

Heb nog meer fotos gevonden.. En de meting van Martijn destijds..

Ook een foto van de thiel ceramic tweeter voor de kharmas als upgrade..

@doorofnight , inderdaad jij bent ook nog hier geweest toen....
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Misschien dat de volgende aankoop een fototoestel moet zijn ;D

Mr.M

Hahaha. Ben niet zo van fotografie...


Hier nog fotos van kabels en harbeth..

Hing 2x waarde van harbeth kaabels aan. :clapping:
En de red wine audio signiture.
En de beruchte deursropper\ ontkoppelaars van maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Robiwan

Maz, je hebt mooi spullen maar die camera van je is echt bagger :crazy: :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

LABO

Quote from: LPlover on September 21, 2014, 13:49:37
Maz, je hebt mooi spullen maar die camera van je is echt bagger :crazy: :D
Ondanks z'n slechte foto's verkoopt hij z'n spullen wel steeds weer snel. Dus dat mondje van hem compenseert een hoop haha
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Robiwan

Quote from: LABO on September 21, 2014, 13:57:11
Ondanks z'n slechte foto's verkoopt hij z'n spullen wel steeds weer snel. Dus dat mondje van hem compenseert een hoop haha

ben die onscherpe en korrelige foto's nu wel zat, ik wil HD foto's kunnen we allemaal nog beter meegenieten van de mooie spullen :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2