aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul Demo

Quote from: twani on October 18, 2017, 19:44:51
Als je weet hebt van het lijntje erachter snap je dat beter ;)
Dat lijntje heb ik niet inderdaad


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

sultankat

Quote from: genesis on October 18, 2017, 11:51:57
Voordeel van monitors is vaak de detailering, je hebt geen versluiering door het laag. :D Je wint wat op het ene vlak en je verliest op het andere.

Genesis

^^
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Mr.M

Quote from: felix01 on October 18, 2017, 00:11:58
echte TAD(s vind je meestal niet onder de helft van de prijs, ;)  je weet maar nooit natuurlijk....
Quote from: Graphtuner on October 18, 2017, 08:57:26
ah Magico  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Ik hoop ooit het budget te hebben voor de Magico V2, daar heb ik mijn hart aan verloren. Al zijn die monitor TAD's wel nog een niveautje hoger...
Normaal ben ik niet zo van magico.
Heb ze in Vs gehoord en daar was het een van de betere setups.

IN NL ook paar keer gehoord ( instap vloerstaande) en daar was ik niet zo gecharmeerd van. , speelde ook niet in een hele mooie setup naar mijn idee. Het setup was geen match , droog , saai en hard.

De MINI monitors heb ik zelf nooit mogen horen maar heb serieus mensen met verstand van audio grote glimlach zien breken bij benoeming van deze monitors.

Dus het wordt een Blinde aankoop voor maz met hoop op zegen. Zoals altijd. Lol.

Dus het is weer spannend spannend spannend.
Quote from: take5 on October 18, 2017, 09:21:46
Haha zet mij ook alvast maar op de doorgeeflijst  ;D Het is hier toch al een 'asiel' met afgedankte monitors van Maz.

Gefeliciteerd in ieder geval met deze aanwinst! Ik ben benieuwd of je tevreden zult zijn met de bass output in je ruimte.
Lol. U bent geregistreerd op de doosluislijst van maz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: genesis on October 18, 2017, 09:16:25
Ha leuk, word wel einde Porsche he dat besef je wel. ;D

Doe Richard de groeten van me. (Groene Honda Coupe +350pk dan weet hij het wel) ;)

Genesis
Zal ze zeker de groeten doen. Ben benieuwd wanneer ik een belletje krijg en hoe het zal zijn om een gtr te rijden.
Alleen jammer dat Ze niet in cabrio versie verkrijgbaar zijn.
Ze zouden ook voor me kijken  om mijn remmen te upgrade . Want dat mag wel beter.

Ben benieuwd....
Quote from: Paul Demo on October 18, 2017, 09:38:55
Dat betekent het einde van het zo door jou geliefde Kharma?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geen idee. Tot nu toe hebben de Kharma Minis de Poot stijf gehouden in huizen maz.

Dus de kharmas meteen wegdoen zal niet gebeuren denk ik.

Eerst horen dan beslissen wat blijft en wat weg mag.
Quote from: Bama on October 18, 2017, 10:03:53
Ik heb ze nooit gehoord (denk ik) maar hoop dat het bijzonder klinkt want vindt de speakers er vrij standaard uitzien en de stands die waren erg modern denk ik (in de jaren 60 ;) )
Monitoren en bas is maar iets wat zelden samen gaat dus ben benieuwd.

Staat me iets van bij dat je in het verleden niet zo gecharmeerd was van Magico Maz?
Qua design spreekt het me wel aan Ton. Of het lag genoeg is om een goed fundament neer te zetten in mijn kamertje weet ik niet maar hoop het wel. Want wil eigenlijk niet met subs in de weer.

Wat magico betreft , was nooit echt mijn ding geweest maargoed , heb ook nooit een gehad. Dus nu gaan we het echt ervaren....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: chansig on October 18, 2017, 10:27:29
In welke zin zou dat niet samen gaan ?

Tsjonge jonge...zit ik een review te lezen van deze speaker en er staat echt:

Luisterend naar de Mini 2 valt in eerste instantie op dat het geluid extreem schoon klinkt.
Dat is eigenlijk voor 80% de verdienste van de Nagra (tube) versterking


Ben ik er weer klaar met lezen. Mooie speaker om te zien trouwen...gaan tot 40 Hz als ik het goed begrijp.

En Anton heeft de set samengesteld lees ik...verklaart ook direct hoe Maz tot deze speakers is gekomen. Nice work.

Gr. Hans
Revieuws zijn leuk, maar wil je het echt weten? dan moet je het aansluiten op je set.
Alleen dan kan je zeggen hoe je het vond klinken.

Daarom ga ik er ook voor , lekker zelf ervaren.

Wat de tip betreft de MAGICOS, die had ik al een aantal keren gekregen alleen nooit echt wat mee gedaan want wilde altijd vloerstaande.
Nu ik een dedicated kamer heb wil ik wel een SERIEUS monitor horen in me ruimte.

Dit is dus mijn kans om te kijken wat een SERIEUS monitor kan in mijn klein ruimtetje.

Dan hebben we dat ook gahad. ;). Lol




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: gerzom on October 18, 2017, 12:53:16
Hahaha, je hebt Toni zover gekregen?

Gefeliciteerd, erg mooie monitoren  :inlove: Ben benieuwd hoe dat gaat matchen met je AR spullen.
Lol. Heeft een klein jaar geduurt voordat ik hem zover kreeg , maar tis me gelukt.

Nu kijken of het een beetje wilt zingen met de rest van me Arc setup.

Quote from: Blue-Eyes on October 18, 2017, 12:57:36
Veel mensen vinden een Kharma ook absurd duur ;)
Ja maar die zijn tenminste vloerstaande speakers.
Niet dat de prijzen goed te praten zijn ,want is is een blijft een aardig bulk geld wat merken als kharma en magico vragen voor hun producten.
Quote from: Paul Demo on October 18, 2017, 13:18:51
Dat snap ik ook, snapte alleen die verheerlijking van Maz voor Kharma niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kharma is voor mij een mooi merk met een mooi sound .  (Als je ze aan zingen kan krijgen).

Noem het maar : voorkeur voor een merk. ;).

In speakers ligt mijn voorkeur bij Kharma....



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Graphtuner on October 18, 2017, 13:25:24
je kan best door iets gewoon meer aangesproken zijn dan door iets anders... bij mij werkt de Nagra + Magico combinatie altijd supergoed, dat zou ik ook gaan verheerlijken terwilj voor anderen iets anders net gewoon dat ietsje meer is
Zo heeft idd  ieder een eigen voorkeur.... gelukkig maar ook. ;).



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Oud lid


Marco66

Voor degene die niet kan wachten op de review van Maz en een stukje wil rijden  ;D

https://www.hifi.nl/tweedehands/10022541/Magico-Mini-II-incl-stands.html

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Quote from: Erwin B on October 19, 2017, 07:47:45
Wat is dat?

Erwin B

Dat zijn bv mensen die in een review schrijven dat 80% van wat meent waar te nemen veroorzaakt wordt door de versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: maz on October 18, 2017, 21:34:59
Revieuws zijn leuk, maar wil je het echt weten? dan moet je het aansluiten op je set.
Alleen dan kan je zeggen hoe je het vond klinken.

Daarom ga ik er ook voor , lekker zelf ervaren.

Wat de tip betreft de MAGICOS, die had ik al een aantal keren gekregen alleen nooit echt wat mee gedaan want wilde altijd vloerstaande.
Nu ik een dedicated kamer heb wil ik wel een SERIEUS monitor horen in me ruimte.

Dit is dus mijn kans om te kijken wat een SERIEUS monitor kan in mijn klein ruimtetje.

Dan hebben we dat ook gahad. ;). Lol




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik hoop voor je dat het positief uitpakt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#14361
Quote from: Marco66 on October 19, 2017, 08:44:14
Voor degene die niet kan wachten op de review van Maz en een stukje wil rijden  ;D

https://www.hifi.nl/tweedehands/10022541/Magico-Mini-II-incl-stands.html

Marco

Dat is een nepadvertentie met hoop dat iemand geld overmaakt en wacht op zijn speaker. Voor 8k vind je dit speakers niet.
Dan was die de eerste dag al 6x verkocht.

Was het maar zoeen feest dat ik het voor 8k kon kopen. Dan was ik een spekkoper.

Denk je deze advertentie er nog stond als die echt voor 8k leverbaar was?  Dan Was maz 3 dagen terug al in Duitsland met een setje magico in de Kofferbak.
Lol.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik was al vroeg op de hoogte van deze magicos.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Marco66

Quote from: maz on October 19, 2017, 18:32:37
Ik was al vroeg op de hoogte van deze magicos.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelukkig heb ik alleen verstand van goedkope speakers haha.
Vond het ieg niet duur 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mr.M

Quote from: Marco66 on October 19, 2017, 19:58:45
Gelukkig heb ik alleen verstand van goedkope speakers haha.
Vond het ieg niet duur [emoji1]
Ik zou zeggen hou het zo , lol . Want de duurder ze worden wil niet zeggen "beter".

Dat kan ik je uit eigen ervaring met volle vertrouwen zeggen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

take5

#14365
Quote from: maz on October 19, 2017, 18:27:44
Was het maar zoeen feest dat ik het voor 8k kon kopen. Dan was ik een spekkoper.

Denk je deze advertentie er nog stond als die echt voor 8k leverbaar was?  Dan Was maz 3 dagen terug al in Duitsland met een setje magico in de Kofferbak.
Lol.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Met een bedrag aanzienlijk boven de 8k kom je natuurlijk ook weer in de buurt van de nieuwere series van Magico, zoals de S1 of de S3 (beide tweedehands). Zijn die niet beter?

Jumping Jack

Er stond een set s3 bij toni voor net geen 14k. Voor mij de mooiste (niet-live) muziekervaring ooit (in een set met nagra, zanden en vpi)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

take5

En trouwens..

Quote from: maz on October 19, 2017, 18:27:44
Denk je deze advertentie er nog stond als die echt voor 8k leverbaar was?  Dan Was maz 3 dagen terug al in Duitsland met een setje magico in de Kofferbak.
Lol.
Kofferbak? Welke kofferbak?  :tongue2:

take5

Quote from: Jumping Jack on October 20, 2017, 22:28:37
Er stond een set s3 bij toni voor net geen 14k. Voor mij de mooiste (niet-live) muziekervaring ooit (in een set met nagra, zanden en vpi)...
Gelukkig waren die vlotjes weg. Kreeg daar een beetje jeuk van..

Roksan

Maz, nu je toch zo into the vintage bent met je versterkers. Dan is dit bruut ding wel wat voor je!

http://www.itishifi.com/2016/04/phillips-1kw-el6471-amplifier-of.html

Ik had hem nog nooit gezien. Maar levert 1 KW aan vermogen....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Paul Demo

Quote from: Roksan on October 21, 2017, 13:10:04
Maz, nu je toch zo into the vintage bent met je versterkers. Dan is dit bruut ding wel wat voor je!

http://www.itishifi.com/2016/04/phillips-1kw-el6471-amplifier-of.html

Ik had hem nog nooit gezien. Maar levert 1 KW aan vermogen....
Mooi ding, zou wel ruzie krijgen vrees ik


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

genesis

Quote from: Paul Demo on October 21, 2017, 15:22:03
Mooi ding, zou wel ruzie krijgen vrees ik


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kwestie van mooie WAF behuizing omheen bouwen ;)

Genesis
Carpe Diem

Paul Demo

Quote from: genesis on October 21, 2017, 15:33:05
Kwestie van mooie WAF behuizing omheen bouwen ;)

Genesis
Heb hier nog wel een mooie Designstoel te koop staan maar die past niet vrees ik


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Quote from: Roksan on October 21, 2017, 13:10:04
Maz, nu je toch zo into the vintage bent met je versterkers. Dan is dit bruut ding wel wat voor je!

http://www.itishifi.com/2016/04/phillips-1kw-el6471-amplifier-of.html

Ik had hem nog nooit gezien. Maar levert 1 KW aan vermogen....
Laatste tijd merk ik dat ik steeds meer van de zeldzame spul ben geworden dan duur en bling.

Dus dit vindt ik een geweldig ding.

Was laatst nog bezig om een ARC D79 uit 1979 te kopen maar liep het net mis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Arc D79. Vet toch!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**