aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Ik ben geen techneut...maar dat wist ik niet. Of bedoel je dat mensen emoties hebben en ervaren afhankelijk van de situatie ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

genesis

#14026
Quote from: chansig on September 17, 2017, 09:17:45
Ik ben geen techneut...maar dat wist ik niet. Of bedoel je dat mensen emoties hebben en ervaren afhankelijk van de situatie ?

Gr. Hans

Dat de perceptie hoe je de muziek hoord en emotioneel beleeft niet exact meetbaar is en de persoonlijke beleving ook nog eens afhankelijk is van je stand van je gemoedsrust.

Genesis
Carpe Diem

solitaire

#14027
Sorry, maar mijn opmerking gekoppeld aan de quote van Maz was eigenlijk bedoeld als plaagstootje, als grapje.  :coffee:

Er was een betekenis in die opmerking die iets toevoegt aan de letterlijke tekst die ik schreef.

Damn, is hier een link ... :hmmm:

;)


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mr.M

Je kan hoog en laag springen maar "muziek" beleving kan je gewoon niet meten. Je ervaart het en beleeft het. Of je voelt het of niet.

Zo werkt het nou eenmaal met buizen tot zover ik het heb ervaren. De nuance verschillen in "warmte" en " beleving" wat verschillende  buizen soorten kunnen weergeven kan je moeilijk op een scoop zien /meten denk ik.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Quote from: genesis on September 17, 2017, 10:24:43
Dat de perceptie hoe je de muziek hoord en emotioneel beleeft niet exact meetbaar is en de persoonlijke beleving ook nog eens afhankelijk is van je stand van je gemoedsrust.

Genesis

Klopt...dan begrijpen we elkaar. Mijn inziens is goed, goed en slecht is slecht. Emotie, beleving, etc staan hier mijn inziens los van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: solitaire on September 17, 2017, 11:00:41
Sorry, maar mijn opmerking gekoppeld aan de quote van Maz was eigenlijk bedoeld als plaagstootje, als grapje.  :coffee:

Er was een betekenis in die opmerking die iets toevoegt aan de letterlijke tekst die ik schreef.

Damn, is hier een link ... :hmmm:

;)


soli
Je plaagstootje Heeft zijn vruchten nog niet tot volle potentie afgewordpen. Lol. Het had veel erger gekund . Hahah.
Quote from: solitaire on September 17, 2017, 09:02:53
Ha, dat zullen de 'meten=weten', 'electronen kennen geen emotie' mede-forumisten grappig vinden :D

Je hebt leuke spullen in huis Maz !  Tijd voor een open-dag ?? (we zouden onze eigen muziek mee kunnen nemen, dat brengt vaak voor iedereen wel weer something new ?)



soli
Tnx solitair .

Ik ben een beetje de verkeerde kant op gegaan van spectrum. Van doorgroeien naar "Hoegre" nieuwere serie Arc ben ik terug gegaan naar de Basis waar Arc mee begonnen is. Lol. En ik moet je toekennen die jongens konden toen al serieus mooi klinkende spullen maken.

De sp10 /11/ d70  waar ik nu mee speel kan serieus met de huidige techniek mee in reproductie van muziek en weergave van detail! Plus dat je de oude Buizen saus krijgt wat nu vaak ontbreekt bij veel van de nieuwe generatie muziek weergevers.

Ik zeg niet dat het oude  "beter" is , maar in mijn mening zeer zeker niet minder. Sterker nog , ik heb alles de deur uit gedaan en zit gebakken met mijn jaren 80 spul. Het maakt muziek ,  het geeft licht en houdt het huis warm! Wat wil je nog meer?







Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#14031
Quote from: maz on September 17, 2017, 22:58:22
Je plaagstootje Heeft zijn vruchten nog niet tot volle potentie afgewordpen. Lol. Het had veel erger gekund . Hahah.Tnx solitair .

Ik ben een beetje de verkeerde kant op gegaan van spectrum. Van doorgroeien naar "Hoegre" nieuwere serie Arc ben ik terug gegaan naar de Basis waar Arc mee begonnen is. Lol. En ik moet je toekennen die jongens konden toen al serieus mooi klinkende spullen maken.

De sp10 /11/ d70  waar ik nu mee speel kan serieus met de huidige techniek mee in reproductie van muziek en weergave van detail! Plus dat je de oude Buizen saus krijgt wat nu vaak ontbreekt bij veel van de nieuwe generatie muziek weergevers.

Ik zeg niet dat het oude  "beter" is , maar in mijn mening zeer zeker niet minder. Sterker nog , ik heb alles de deur uit gedaan en zit gebakken met mijn jaren 80 spul. Het maakt muziek ,  het geeft licht en houdt het huis warm! Wat wil je nog meer?







Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hier kan ik t nu eens een keer met je eens zijn MAZ. 

Ook ik ben na allerlei doelloze High-End zoektochten achtergebleven met 80'er jaren spul.

Welliswaar behoorlijk anders spul maar wel degelijk ook behept met (en nu doe ik een MAZ-je) een "gesausde" warme en charmante klank die je rustig maakt, je meeneemt en je ook op de lange duur niet gaat irriteren.....

Weg is het "op zoek" naar meer, naar beter, naar anders en verandering.....

Ervoor teruggekomen is tevredenheid.

Een tevredenheid die mij doet denken aan het plezier dat ik op mijn jongenskamertje beleefde aan mijn eerste eigen bij elkaar gespaarde stereoset.

Nooit dacht ik daar destijds bij dat het beter moest, het beter kon. 

Muziek draaien en plezier beleven deed ik, meer niet.  Welnu, dat gevoel is goeddeels terug met de komst van de (inderdaad) warm en typisch 70/80-er jaren gevoicte Penta's.

Ik kan me zo voorstellen dat jouw vintage ARC set iets soortgelijks met jou doet.

Mooi toch :).

Kunnen onze zuurverdiende centjes nu tenminste met een gerust hart worden uitgegeven aan onze andere zinloze hobby. Snelle auto's  :D

Mijn Z4 en 911 hebben alleen dit kalender jaar al voor zo'n 10K aan onderdelen gekost, die ik er dan nog wel even zelf moest opzetten  :devil:

AudioEnZo

Quote from: twani on September 17, 2017, 23:15:13
Weg is het "op zoek" naar meer, naar beter, naar anders en verandering.....

Ervoor teruggekomen is tevredenheid.

Een tevredenheid die mij doet denken aan het plezier dat ik op mijn jongenskamertje beleefde aan mijn eerste eigen bij elkaar gespaarde stereoset.

Nooit dacht ik daar destijds bij dat het beter moest, het beter kon. 
Ik denk dat iedereen daarnaar opzoek is. Duurt jaren eer je erachter bent dat je het eerder allang heb gehad. Ik zit ook na al die jaren in die "oude" hoek. Niet sec qua apparatuur maar wel qua sound en ben weer zeer tevreden, net als toen :D

i2Paq

Ik ben juist weer van "vintage" naar wat nieuwer spul gegaan.

Mede doordat ik mevr. i2Paq van een ab wilde voorzien, en ik af wilde van "analoog".

Waarbij ik vintage spul prachtig vond klinken bracht de set die ik nu heb, eindelijk, de rust en is er geen zoeken/moeten meer.

Ja, misschien actieve luidsprekers, ooit.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

genesis

De diverse componenten uit mijn stereoset dateren ook van 25 jaar geleden, still going strong en ik kan in de huidige componenten geen merkbare verbeteringen ontdekken ter vervanging, in tegendeel zelfs.

De beste componenten zijn er al 30 jaar, als het geen 40 of 50 jaar is. :D

Genesis
Carpe Diem

Pjotr27

Quote from: genesis on September 18, 2017, 09:11:35
De diverse componenten uit mijn stereoset dateren ook van 25 jaar geleden, still going strong en ik kan in de huidige componenten geen merkbare verbeteringen ontdekken ter vervanging, in tegendeel zelfs.

De beste componenten zijn er al 30 jaar, als het geen 40 of 50 jaar is. :D

Genesis

Of nog ouder, vorig jaar op High-end München een setje luidsprekers uit 1928 gehoord. Rendement van bijna 110 dB, magisch is zacht uitgedrukt... alles wat er verkocht werd verbleekte bij deze set (uit oude bioscoop). Ergens is iets heel erg mis gegaan...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

patsijb

Quote from: Pjotr27 on September 18, 2017, 09:59:56
Of nog ouder, vorig jaar op High-end München een setje luidsprekers uit 1928 gehoord. Rendement van bijna 110 dB, magisch is zacht uitgedrukt... alles wat er verkocht werd verbleekte bij deze set (uit oude bioscoop). Ergens is iets heel erg mis gegaan...

zijn die keigrote hoorns toch..

Mr.M

#14037
Quote from: twani on September 17, 2017, 23:15:13
Hier kan ik t nu eens een keer met je eens zijn MAZ. 

Ook ik ben na allerlei doelloze High-End zoektochten achtergebleven met 80'er jaren spul.

Welliswaar behoorlijk anders spul maar wel degelijk ook behept met (en nu doe ik een MAZ-je) een "gesausde" warme en charmante klank die je rustig maakt, je meeneemt en je ook op de lange duur niet gaat irriteren.....

Weg is het "op zoek" naar meer, naar beter, naar anders en verandering.....

Ervoor teruggekomen is tevredenheid.

Een tevredenheid die mij doet denken aan het plezier dat ik op mijn jongenskamertje beleefde aan mijn eerste eigen bij elkaar gespaarde stereoset.

Nooit dacht ik daar destijds bij dat het beter moest, het beter kon. 

Muziek draaien en plezier beleven deed ik, meer niet.  Welnu, dat gevoel is goeddeels terug met de komst van de (inderdaad) warm en typisch 70/80-er jaren gevoicte Penta's.

Ik kan me zo voorstellen dat jouw vintage ARC set iets soortgelijks met jou doet.

Mooi toch :).

Kunnen onze zuurverdiende centjes nu tenminste met een gerust hart worden uitgegeven aan onze andere zinloze hobby. Snelle auto's  :D

Mijn Z4 en 911 hebben alleen dit kalender jaar al voor zo'n 10K aan onderdelen gekost, die ik er dan nog wel even zelf moest opzetten  [emoji317]
Lol . Moet niet gekker worden dit! ;). Theo die met mijn eens wordt . Lol.

Zoals eerder gezegd , ik ben dol gelukkig met me VINTAGE  Arc sp10 /11/ en de D70. Plus dat ik een aardig smak geld  heb kunnen verzilveren door te downgraden (prijstechnisch) in me audio hobby.

Daarvoor heb ik me andere zinloze hobby zoals jij het ook heb , kunnen upgraden.

Alleen dit kost zoals je al zei veel meer aan onderhoud en vaste lasten dan audio hobby.

De zuurverdiende geld kan hier met bakken de deur uit. Lol.

Ik heb op de Sl500 ruim 10 k ingelevert in 1.5 jaar en de Porsche heeft me binnen een week na aankoop ruim 3.5 k gekost aan onderhoud , en nu wil ik ook nog een hardtop voor kopen wat me weer 1.5 k terug zet aan kosten , dus nog geen 1000km gereden en 5k foetsie (ex benzine , verzekering en belasting).

Maand lang  6 dagen per week  gewerkt voor 1000 km rijplezier . Dat zijn nogeens dure Kilometers. Lol.



Theo zei ooit in een eerder post:  , zoeen sport auto hobby kost je al gauw 10k per jaar aan kosten MAZ en ik denk dat die best gelijk heeft. Alleen toen wilde ik hem NIET geloven.

Dus Theo,  je had gelijk!  De eerste veertje van vandaag is uitgedeelt. Je kon het weten want je was er al. Lol.

Even snel een rekensom gemaakt en Theo krijgt dus gelijk! Daar hoef je geen reken genie voor te zijn.


12x 150 euro verzekering. = 1800
12x 70 euro belasting =   840

Da's al 2500 euro aan vaste lasten en je hebt enkel stil gestaan op de oprit. (ex benzine en onderhoud, defecten).

Benzine is gemiddeld 600 euro per maand

tel dan weer 12+600 = +- 7500 euro aan benzine op en je komt op een bedrag van bijna 10k zonder een cent aan onderhoudt en defecten te hebben uitgegeven. :(

Dus 10k per jaar was nog zacht uitgedrukt denk ik Theo. Pffffff

Of bedoelde je 10 enkel aan onderhoud ex vaste lasten ala belasting , verzekering en benzine?


Auto hobby is vergeleken met Audio hobby zeer inefficiënt.

Vroeger ging ik rekennen wat een buizen versterkers en de audio hobby per jaar kost en de rekensommetjes waren in centen.

buizen versterker en rand apparatuur = +- 1.5 kw per uur.


2 uur per dag muziek = 2x 1.5 kw per dag Is  3 kw per dag aan stroom per dag .

Da's 3x0.25 cent = 0.75 cent per dag.

0.75 × +- 300 dagen=  225 euro per jaar aan stroomkosten audio hobby. Lol. Met een klein beetje afschrijving van je spullen.

Dat is nu ineens een koopje geworden vergeleken met sport auto hobby spul.


Maargoed je hebt er ook een berg plezier aan en dat is nou wat telt. Niemand kan me die Mooie Momenten meer afpakken.

Heb ondertussen bijna 1000 km met de Porsche gemaakt en heb ieder KM met een BREED glimlach rond gereden.

En nu zit ik weer met een BREED glimlach naar me VINTAGE set te luisteren. ;).

Ik denk dat ik nu gelukkiger ben met de audio spullen dan ooit!


Moet wel bij vermelden dat dit niet zonder hulp is gegaan.

Ik ben deze pad op gewezen door SCRUUTINIZER. Die heeft me steeds een voorzet /hint gegeven met : Maz,  kijk hier en daar naar als je het tegen kom en leuk  vindt om uit te proberen.

En Maz is gaan zoeken...... en ik moet je eerlijk bekennen , bijna alles wat hij heeft geroepen heeft indruk op me gemaakt.

Dus de tweede Veertje van vandaag  krijg jij  Scruut. Koester het !  Lol. 


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: AudioEnZo on September 17, 2017, 23:37:09
Ik denk dat iedereen daarnaar opzoek is. Duurt jaren eer je erachter bent dat je het eerder allang heb gehad. Ik zit ook na al die jaren in die "oude" hoek. Niet sec qua apparatuur maar wel qua sound en ben weer zeer tevreden, net als toen :D
Idd. Alleen je moet het pad hebben bewandelt eerder je weet dat je er eigenlijk al was. ;). Men weet dingen (gelukkig/helaas) pas achteraf altijd. Lol
En dat is iets wat ieder voor zichzelf moet bewandelen tot die achterkomt wat hem heeft aangesproken.

Conclusies trekken we altijd achteraf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: genesis on September 18, 2017, 09:11:35
De diverse componenten uit mijn stereoset dateren ook van 25 jaar geleden, still going strong en ik kan in de huidige componenten geen merkbare verbeteringen ontdekken ter vervanging, in tegendeel zelfs.

De beste componenten zijn er al 30 jaar, als het geen 40 of 50 jaar is. :D

Genesis
Dat kunnen wij vertellen aam anderen maar je snapt  en weet het pas als je het zelf heb meegemaakt en ervaren.


Ik kon vroeger ook niet geloven als iemand zei dat een 1980 set beter /netzogoed zou zijn dan mijn ls17 special edition  en ref 150 Eindtrap van 2016 met de nieuwste techniek en mooiste "meetwaardes".


Maar  nu ik het zelf heb ervaren piep ik anders.

Vintage RULES!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Mijn huidige setup!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

Quote from: maz on September 18, 2017, 23:50:52
Mijn huidige setup!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

dat is idd een mooie vintage set!! :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

solitaire

grappig hoe de CEC staat  :headbanging:

is dat een 6 gaats stekkerblok, rechts voor op de tafel ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Ik vind vooral de "ARC toren" waanzinnig.

Die zou ik heel graag nog eens mét wat meer ruimte en zónder alle andere spullen eromheen op de grond opgesteld willen zien :)

patsijb


Mr.M

#14045
Quote from: felix01 on September 19, 2017, 06:31:56
dat is idd een mooie vintage set!! :colgate:
Tnx felix. Ben er zeer blij mee. Op een of ander manier heb ik nu geen upgrade drang ! Ik denk dat het komt doordat ik het "idee" heb ,  "mooiste" in huis heb wat vitage betreft. ;) en het klink als een klok.

Quote from: solitaire on September 19, 2017, 06:34:59
grappig hoe de CEC staat  :headbanging:

is dat een 6 gaats stekkerblok, rechts voor op de tafel ?




soli
Ja. De cec staat op kabel lifters met een demping materiaal op de kabel plateau. Beetje booreiland achtig. Lol.

Dat 6 gaats stekkerblok is een kharma stekkerblok.
Een van de mooiste stekkerblokken die je kan hebben. (Al is het  optisch). ;)
Quote from: twani on September 19, 2017, 07:01:23
Ik vind vooral de "ARC toren" waanzinnig.

Die zou ik heel graag nog eens mét wat meer ruimte en zónder alle andere spullen eromheen op de grond opgesteld willen zien :)
Tnx Theo.

De ARC toren is mijn toren van TROTS. lol. Die zal denk ik heel lang ongewijzigd blijven , dus daar heeft maz de RUST in gevonden.;)

Als je vroeger tegen me had geroepen dat ik ooit hiermee dolblij zou worden ipv de nieuwste en duurste fufjes had ik je waarschijnlijk uitgelachen.

Mijn  kamer wordt nog wat opgeruimd theo.

De Vt200 staat een beetje in de weg, maar wordt van de week opgehaald, die heb ik ingeruild namelijk met de Kharma 2.3 Berrilium speakers.

Zo hobbyen we rustig door.


Quote from: patsijb on September 19, 2017, 08:23:42
mooi setje hoor Maz..
Dankjewel Patsijb

Het is geen idee high end zoals ik dat van plan was maar het is een zeer zeldzaam en muzikaal setup met een "EIGEN SAUSJE" uit het verleden.

Mijn jacht naar de high end hemel is ipv naar de Hemel reiken met de nieuwste technieken  de PUT ingedoken en verkeerde kant op gegaan.

Maz is van padje geraakt ergens onderweg door een eene Iemand (Scruutinizer) uit Forum. Lol. Waar ik overigens Heel blij om ben en Dankbaar voor de moeite en tips.


Kharma stekkerdoos. Alleen die van mij is  zonder vaste stroomkabel (zodat je kan tunen) en zonder voetjes.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: solitaire on September 19, 2017, 06:34:59
grappig hoe de CEC staat  :headbanging:

is dat een 6 gaats stekkerblok, rechts voor op de tafel ?




soli
Eigenlijk hoort daar een Arc cd speler. Al is het voor de looks van de set.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

solitaire

aha, dus zo blijf jij bezig :D

Zo gezien 'hoor' je ook dat stekkerblok in gebruik te nemen, en dan in zicht te leggen (voor de looks ;))

Ach, wat 'hoort'. Maar die ARC CD-spelers zijn zo gek nog niet !  Ook performance-wise :coffee:




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

patsijb

Quote from: maz on September 19, 2017, 09:17:28

Dankjewel Patsijb

Het is geen idee high end zoals ik dat van plan was maar het is een zeer zeldzaam en muzikaal setup met een "EIGEN SAUSJE" uit het verleden.

Mijn jacht naar de high end hemel is ipv naar de Hemel reiken met de nieuwste technieken  de PUT ingedoken en verkeerde kant op gegaan.

Maz is van padje geraakt ergens onderweg door een eene Iemand (Scruutinizer) uit Forum. Lol. Waar ik overigens Heel blij om ben en Dankbaar voor de moeite en tips.



maak niet uit waar je mee speelt, als jij er maar blij mee bent


Mr.M

Quote from: patsijb on September 19, 2017, 12:33:31
maak niet uit waar je mee speelt, als jij er maar blij mee bent
Zo is het !

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**