media speler met omschrijving inhoud

Started by henrykb, September 20, 2014, 14:12:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henrykb

Heb een dune d1 en een med8er 600, maar wat ik graag zou willen dat ik er een verhaaltje bij kwijt kan voor genre, korte film omschrijving.. whatever.
Dus film selecteren en zie je ergens in beeld die info.
Kan uiteraard googelen, maar dat werkt niet prettig.
Is er een mediaspeler die dit ondersteund, bv een txt bestand met bepaalde naam (content.txt?) net zoals folder.jpg voor squeezebox.

Roeru117

Je Mede8er moet dit al kunnen. Daar kun je een Jukebox mee aanmaken en de speler zoekt er dan zelf het plaatje en verhaaltje bij. Misschien handig om eens op de site en het forum van Mede8er te kijken. Daar zal vast een beschrijving beschikbaar zijn hoe je dit zo makkelijk mogelijk in kunt stellen (Ik weet zo de stappen even niet uit mijn hoofd).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

henrykb

Dank je, zal eens kijken of ik met een beetje gezond verstand er uitkom (arghhh  :wacko: )
Had het wel liever op de dune gehad, die zit op de beamer, maarja..

henrykb

Warempel.. in de med8er kan je de folder laten scannen, en dan zet ie overal een xml bestand bij.
Ook een plaatje als ie dat kan vinden.
Maar xml kun je aanpassen in de plot sectie, en geeft ie jouw tekst weer.
Nice  ;D
Erg jammer dat de dune dat niet heeft.. ( of wel? )
Misschien toch maar wat RTFM methodes gaan hanteren om te kijken wat er allemaal kan.

mikekiwi

Quote from: henrykb on September 20, 2014, 15:18:34
Misschien toch maar wat RTFM methodes gaan hanteren om te kijken wat er allemaal kan.
Nadeel is dat die handleidingen na FW-updates al outdated zijn. En je moet dus idd continu blijven bijlezen om de mogelijkheden bij te houden.
Ik kwam bij verkoop van mijn Mede8er er ook pas achter dat dit kon  :turn:

Frederikus

Een beetje off. topic maar ik gebruik gewoon smartphone met bv soundhound. Dan zie je teksten, concertdata, albums etc etc.....soundhound herkent muziek binnen enkele tellen. Maar dan heb ik het over pop muziek.
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

mikekiwi

Quote from: Frederikus on September 20, 2014, 16:16:00
Een beetje off. topic maar ik gebruik gewoon smartphone met bv soundhound. Dan zie je teksten, concertdata, albums etc etc.....soundhound herkent muziek binnen enkele tellen. Maar dan heb ik het over pop muziek.
Denk dat het hier vooral om films gaat; Moviehound bestaat overigens ook, maar dat is dan weer wat anders...

Ronald-de-boer

#7
Yadis op je Dune d1, werkt het ook goed...






Xstream

#8
Quote from: Ronald-de-boer on September 20, 2014, 17:39:27
Yadis op je Dune d1, werkt het ook goed...
Kun je hier downloaden:
http://www.hdsupplies.nl/helpdesk/yadis-dune-jukebox.html of
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25899

Je moet dat dan dus op je laptop/pc doen, daar de data laten opzoeken en dan exporteren naar je Dune.
De Dune kan 't dus niet uit zichzelf, maar deze tool maakt 't een stuk makkelijker dan handmatig alles opzoeken en invoeren.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

henrykb

klopt, die van muziek is mooi.
Kijkt ook gelijk bij een cd rip of je wel alle bitjes te grazen hebt op 1 of andere accurate rip database.
Maar goed, on topic heb ik Yadis geinstalleerd op de laptop en uiteraard netwerkkabel naar de dune.
Moet zeggen, ziet er goed uit hoor, kende het niet.. maar die film database aanmaken is fluitje van een cent.
Helaas is de verwerking van films een doffe ellende, heeft werkelijk geen enkele film goed geraden geloof ik. Maar via de imdb url kun je hem alsnog wel vertellen wat voor film het wel is.
En dan heb je dus een video wall tot je beschikking op de usb drive die in de dune zit.
Had wel liever gezien dat ie in de wall gelijk omschrijving zet, nu zie je alleen plaatje.. maar das misschien nog wel in te stellen bij de verwerking.
Nog een boel werk aangezien ik ondertussen 10 externe drives heb van 1 of meer TB met meer dan 1000 films, maar is wel mooi dat er wel wat kan.

henrykb

Kijk, helemaal op 1 lijn hier op dit forum.
Had hem dus zelf ook al gevonden, maar toch bedankt Ronald en xstream.. enja, ziet er mooi uit

henrykb


Digi-Bert

Als je een i-pad gebruikt, vind ik zelf 10muse een hele mooie applicatie voor de dune. Alle info van jouw movie database kan op je netwerk staan, en dan in combinatie met dropbox syncroniseren dat alle info ook op de i-pad te zien is en te browsen. vandaar kan dan de film op de dune worden opgestart. 10muse kan ook via de de dune zelf werken, maar de i-pad interface is heel mooi.

Een andere ook mooie oplossing vind ik die van mymovies, die heeft ook een dune interface, hun focus ligt meer op de juiste film informatie, het mooie daar vind ik dat er meer concert info is, met allemaal zeer correcte informatie maar ook bij de autosearch belachelijke matches. Daarom voeg ik zelf elke film / muziek blu-ray / dvd handmatig toe. Hier kun je een laptop of ipad als interface gebruiken. Het leuke is dat je lelijk je complete collectie media in een database hebt staan.

henrykb

#13
Zal ze het eens bekijken Bert.. heb het wel eens gehad op de ipad, maar was niet erg onder de indruk toen.
En moet zeggen, die Yadis is aardig, helaas wel supersloom en die images van hoesjes zijn erg slecht van kwaliteit.
Maar nu weet ik wel in welke hoek ik nog meer kan zoeken ipv gelijk de mediaspeler vervangen.
En eens zoeken naar apps voor de ipad,en misschien icm mijn dropbox account... thanks.

Edit: Sterker nog, de dune hd rc staat nog steeds erop, en das ook mooi, kan ik hem tenminste bedienen vanaf de bank. Was het even vergeten.

Raymen

#14
Ik gebruik al tijden dune explorer 2.2. En werkt voor mij perfect

Doet ook series

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

henrykb

Thanks Raymen.. even gekeken en ziet er veelbelovend uit. Ga deze ook even testen.

modde239

Quote from: Raymen on September 21, 2014, 09:54:11
Ik gebruik al tijden dune explorer 2.2. En werkt voor mij perfect

Doet ook series

Mvrg,
Raymen

+1

henrykb

#17
Ik vind toch die yadis wel de fijnste, helaas dat het met 1000 films erg onoverzichtelijk wordt.
Gelukkig is mijn werk programmeur, en zelf iets in elkaar geschroefd. Wel met behulp van de yadis cachefolder.
Die lees ik uit, haal uit een XML bestand de info die ik wil hebben, en pik de image eruit, en maak er zelf een HTML bestand van.
Maak dan ook gelijk maar HTML op genre voor het gemak.



Gooi ik op de NAS en kan ik via de ipad kijken wat het is (via file explorer), en kan ook eigen info toevoegen (in mijn geval op welke externe disk de film te vinden is).
Mocht iemand interesse hebben laat maar weten via een PM, kun je ook even proberen (garantie zit er niet op).
Sourcecode (C#) als je denkt dat die HTML veeeeel leuker kan mag ook.

hdnoob

Ik ben tevreden met Zappiti voor Dune.

henrykb

tsja.. ik weet het nog niet.
Het is vooral belangrijk om een verhaaltje en evt een plaatje bij de film te hebben, en in mijn geval dus wat extra info over op welke externe schijf de film te vinden is.
Heb er inmiddels 10 en plug de juiste disk in de dune.
Helaas heb ik nu wel een html bestand, maar openen via de nas op de ipad lukt me niet.
Niet rechtstreeks via safari, maar ook niet via de dsm.
Nog eens kijken of er andere browsers of file explorers zijn voor de ipad die dat wel kunnen.