HTPC: Geluidskaart met dubbele spdif, of twee geluidskaarten?

Started by Gemineye, September 20, 2014, 00:51:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Ik ben bezig met een htpc en zit nog even met de geluidskaart. Via Google kom ik er niet uit. Pc draait momenteel op Linux. Ik wil graag een digitaal signaal kunnen sturen naar mijn stereo versterker en ook naar de receiver. Ik zoek dus eigenlijk een geluidskaart met dubbele digitale uitgang. Ik heb gezocht, maar ik heb geen enkele kaart gevonden die dat heeft! Klopt dat? Een alternatief zou zijn om twee geluidskaarten te kopen, maar weet iemand of dat gaat werken?

Heeft het overigens zin om een dure kaart te kopen? Mijn gevoel zegt dat het geen bal uit maakt omdat ik toch alleen maar digitale output gebruik. Is dat zo?
:)

Integra

Ik heb zelf een aantal kaarten met dubbel SPDIF:  1x toslink en 1x Coax...   Zullen er vast meer zijn....
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Gemineye

Noem eens een voorbeeld? Maakt me echt niet veel uit maar ik kan geen enkele vinden!
:)

Integra

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Nahpets

ESI Juli@ heeft zowel optisch als coaxiaal uit. Daarnaast gebalanceerde analogen uitgangen.

Ik heb er nog ergens 1 liggen volgens mij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Gemineye

Ik zoek nog even met bovenstaande, maar nahpets; mocht je nog een pci geluidskaart vinden dan hoor ik het wel, wil hem wel overnemen denk Ik.

Ga er een beetje van uit dat als ik toch alleen maar digitaal uit gebruik, er weinig verschil in geluidskwaliteit zal zijn.
:)

morca

Jouw AMp heeft al een hele goeie DAC geloof ik,anders zou een externe zeker wel uitmaken.
Ik heb een Emu,die kan je op 3 manieren aansluiten
Coax,optisch of analoog/gebanceerd.
Eigenlijk 4 dus  ;D

Gemineye

Quote from: morca on September 20, 2014, 10:26:51
Jouw AMp heeft al een hele goeie DAC geloof ik,anders zou een externe zeker wel uitmaken.
Ik heb een Emu,die kan je op 3 manieren aansluiten
Coax,optisch of analoog/gebanceerd.
Eigenlijk 4 dus  ;D

ja klopt, dus wil eigenlijk voor stereo gewoon een digitale output die ik op de mpp505 aansluit. de DAC die daar in zit is echt wel fraai.

voor films wil ik dan dus gewoon een digitale output naar de receiver, voor DD/DTS.
:)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

flakkees

bij het splitten van een digitaal signaal word het onvoorspelbaar door welke kabel
de nulletjes en de eentjes opgaan daarom bestaan er ook geen splitters voor

daarom heb je bijvoorbeeld bij een internet signaal een router nodig als je 2 computers hebt

maar waarom niet gewoon van de reciever digital out naar de stereo ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Ejorne

Quote from: Gemineye on September 20, 2014, 12:03:09
ja klopt, dus wil eigenlijk voor stereo gewoon een digitale output die ik op de mpp505 aansluit. de DAC die daar in zit is echt wel fraai.

voor films wil ik dan dus gewoon een digitale output naar de receiver, voor DD/DTS.

Je zou ook iets als een hiface usb-spdif converter kopen. Deze gebruiken voor stereo. Zo'n hiface schijnt een heel schoon (lage jitter) spdif signaal te geven...

En dan eventueel een vidokaart met hdmi voor de nieuwere formaten van dd/dts.

Gemineye



Quote from: flakkees on September 21, 2014, 09:25:43

maar waarom niet gewoon van de reciever digital out naar de stereo ?

Ik heb nu een geluidskaart met alleen analoge aansluitingen. Ik moet dus toch een nieuwe hebben. Dan kan ik net zo goed direct een kopen met 2 optische uitgangen! Binnenkort maar ff naar de computer winkel hier in het dorp. Die beste man kan mij vast wel helpen.
:)

Nahpets

Quote from: Gemineye on September 20, 2014, 08:30:02
maar nahpets; mocht je nog een pci geluidskaart vinden dan hoor ik het wel, wil hem wel overnemen denk Ik.

Ik denk dat hij momenteel bij een vriend van mij ligt. En die vriend ligt in een ziekenhuis in Israel. De lapzwans  :P
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

De Cantatis Overture 192 heeft ook coax & optical + mooie analoge uitgangen (dual mono) en een nette hoofdtelefoon uitgang. Veel beter dan dit wordt het niet in soundcard land.

Die van mij gaat mogelijk de verkoop in ivm aankoop dedicated hoofdtelefoonversterker. Mocht je interesse hebben stuur maar een PM.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup