Golden Ear luidsprekers

Started by german, September 18, 2014, 09:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: PeterAlligator on November 21, 2015, 22:00:45
Soort van linn of Vivid Audio of Kii of Wilson Benesch of TAD of Magico of Martin Logan of Sonus Faber of Wilson Audio, of ATC of Focal of Avalon of Dali of Roksan of Audio Physic of PMC of ProAc of Triangle of Totem of Spendor of Quad of Burmester of Mission of Dynaudio of Neat of Eclipse of Kef of Monitor Audio of Naim of Magnepan of Kudos of Diapason of Epos of Cabasse of Adam of Jamo of B&O of Revel, maar dan uit een ander land...

Gr. Peter


Dat is inderdaad de manier waarop Million ook zijn ads maakt.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

... is WdW al gesignaleerd  :lookaround:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

 :D

Laat het even duidelijk gezegd zijn dat ik het merk niet ken en nog nooit heb gehoord. Dus geen woord over de kwaliteit van de speaker. De eerder genoemde overeenkomst viel me gewoon op.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Millon ls. heb ik zelf meermaals mogen beluisteren en het zijn echt wel prettige ls., maar de beweringen in hun adver. zijn tenenkrommend  :crazy:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

#29
Die millon / golden ears prutsspeakers weer?
Wederom de Guerrilla marketing van "ik had avalon en nu kom ik weer dagelijks klaar"
Slotje a.u.b? GROENE STERREN of Opzouten met die zooi......
JBL PRX Power!

djoeri

Die termen worden toch constant gebruikt door veel merken en recenties in vakbladen. Dus waar maak men zich druk om. Dus laat diegene die wel wat zinnigs over zo een merk te vertellen hebben dat doen.

chansig

Quote from: Raphie on November 22, 2015, 11:20:31
Die millon / golden ears prutsspeakers weer?


Die 2 hebben, daadwerkelijk, een connectie met elkaar ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kerkhoffd

Nee toch. Golden Ear wordt verdeeld door More Music als ik me niet vergis. Ik was overigens niet zo onder de indruk van ze. Had hooggespannen verwachtingen vanwege de beoordelingen en 'raving reviews'. Werd er niet door gegrepen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PeterAlligator

Quote from: chansig on November 22, 2015, 12:06:04
Die 2 hebben, daadwerkelijk, een connectie met elkaar ?

Gr Hans

Ha die Hans,

Nee, die twee merken hebben inderdaad niets met elkaar te maken  ;)
Overigens was mijn reactie op jouw vergelijking met Million speakers een geintje hè, dat snap je wel. Ik kon namelijk niet zoveel uit je vergelijking opmaken. Enfin, Ik kreeg al de indruk dat je het sportief opvatte.  :clapping:

De reactie van Ralphie op Hekra daarentegen vind ik merkwaardig en in ieder geval helemaal niet zo grappig als hij het waarschijnlijk bedoelt, maar misschien lopen onze voorkeuren voor humor heel ver uiteen en kunnen anderen er wel om lachen. Ik sluit niets uit.

Zorgelijker is het uiteraard wanneer Ralphies 'bijdrage' serieus van aard is en hij vaker zo vreemd reageert op reacties van anderen. Het zou namelijk jammer zijn als door dit soort reacties er een slotje op een draadje gaat, te meer dat juist tegemoet zou komen aan de bedoeling van deze jongeman, die vermoedelijk Avalon speakers heeft en het niet kan accepteren dat er nog andere merken in de wereld worden verkocht dan de zijne, of juist ooit te dure speakers heeft aangeschaft en nu verdrietig is dat iemand anders fraaie exemplaren heeft gekocht die beter klinken dan de zijne, waarvoor hij dus jammerlijk veel te veel heeft neergelegd. Of natuurlijk helemaal geen geld heeft om mooie speakers te kopen, dat kan ook nog.  ;D

Ik snap trouwens de bijdrage van Hekra wel. Avalon maakt in mijn oren speakers die fantastisch kunnen plaatsen en afbeelden, maar dit gaat wat mij betreft enigszins ten koste van de coherentie en muzikaliteit. Ik hoop niet dat ik nu meer slapende honden (= figuurlijk bedoeld) zoals Ralphie wakker maak, want dat is in het geheel niet mijn bedoeling.  ;D

chansig

Allemaal prima hoor.

Maar als je een soort van importeur bent of een andere commerciële binding hebt met dit merk dan heeft Raphie gelijk: Lid worden...dan kan je promoten wat je wilt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PeterAlligator

Quote from: chansig on November 22, 2015, 14:45:55
Allemaal prima hoor.

Maar als je een soort van importeur bent of een andere commerciële binding hebt met dit merk dan heeft Raphie gelijk: Lid worden...dan kan je promoten wat je wilt.

Gr. Hans

Eerlijk gezegd begrijp ik werkelijk niets van zijn overspannen en argwanende reactie (en jouw ogenschijnlijke begrip daarvoor). Uit de mail van Hekra kan ik namelijk in het geheel niet opmaken dat hij een importeur zou zijn. Als ik jullie redenering volg, dan zou iedere enthousiaste mail voor een merk of product dus van een importeur komen. Buitengewoon merkwaardig.
Dan moet Hekra volgende keer maar negatief schrijven over de producten die hij goed vindt, zodat hij in ieder geval niet de verdenking op zich laadt commerciële binding te hebben met een of ander merk.

En wie verzekert mij dat Ralphie zélf geen importeur is! Iemand die zonder enige aanleiding iemand anders persoonlijk aanvalt, leidt immers handig af van hetgeen waaraan hij wel schuldig is. Ja, waarschijnlijk is hij er zo eentje! :o Als iemand immers zó negatief schrijft over positieve reacties van anderen, over het merk GoldenEar in dit geval in het bijzonder en dat merk zelfs over één kam durft te scheren met Millon - een merk dat ik trouwens zelf niet ken, maar dat terzijde - , dan moet GoldenEar wel een concurrent zijn voor de spullen die hij zelf verkoopt. Conclusie: Ralphie is een dealer.   :o
Knap ontmaskerd...al zeg ik het zelf  :clapping:

chansig

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je een beetje poep aan het praten bent.

Voor de rest is lezen geen kunst maar gewoon iets wat je moet doen.

En als laatste...ik ben er wel klaar mee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PeterAlligator

Quote from: chansig on November 22, 2015, 16:09:58
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je een beetje poep aan het praten bent.

Voor de rest is lezen geen kunst maar gewoon iets wat je moet doen.

En als laatste...ik ben er wel klaar mee.

Gr Hans

Ben ook helemaal klaar met jou en je vriendje. Tjo!  :tounge:

Bas Akkerman

Als jullie allemaal klaar met elkaar zijn, kan het weer on topic. Mooi! :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PeterAlligator

Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2015, 18:09:43
Als jullie allemaal klaar met elkaar zijn, kan het weer on topic. Mooi! :smile:

Haha, wilde eigenlijk nog wel even doorgaan, maar oké...zal de strijdbijl begraven.  ;D

hekra

Quote from: Raphie on November 22, 2015, 11:20:31
Die millon / golden ears prutsspeakers weer?
Wederom de Guerrilla marketing van "ik had avalon en nu kom ik weer dagelijks klaar"
Slotje a.u.b? GROENE STERREN of Opzouten met die zooi......

Ik wil er nog een ding over kwijt. Zowel Avalon als Goldenear worden verdeeld door More Music. Als ik importeur zou zijn, zou ik al veel langer en vaker dagelijks klaar gekomen zijn.

VlisChris

Dus niet doorgaan.

Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2015, 18:09:43
Als jullie allemaal klaar met elkaar zijn, kan het weer on topic. Mooi! :smile:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cobraatje

Dit topic maar eens een schopje geven ;).

Ik heb nu een aantal maanden met mijn GoldenEar set - Triton 5, SuperCenter XL en Aon 2 - gespeeld en ben er zeer tevreden mee.
Vanwege tijdsgebrek heb ik mijn vorige set verkocht en wilde een goedkopere set, dit zonder teveel in te leveren.
Dit is met de GoldenEar set zeer goed gelukt.

Qua homogeniteit voor home cinema is het zelf een behoorlijke vooruitgang tav mijn Aurum Cantus Volla, Rhythm en V3M set.
Voor stereo is wel wat minder detail aanwezig dan bij de Volla. De Triton 5 is meer een allrounder en klinkt beter met mindere opnames.

Qua uiterlijk verdienen ze niet de hoofdprijs, maar wie net zoals mij een grote voorkeur heeft voor een ribbon tweeter imo een merk met een hoge prijs/kwaliteitverhouding.

fasteddie

Nou ziet er toch allemaal strak uit :P

Cobraatje

Idd als je voor strak en onopvallend gaat, dan zijn ze ook qua uiterlijk prima.
Belangrijkste is dat ze goed klinken ;).
Ik heb tijdens de verkleining van mijn set meerdere luidsprekers(Millon, B&W, Dali) beluisterd en het geluid van de GoldenEars bleef hangen in mijn geheugen.

Cantodea

Quote from: Cobraatje link=topic=145421.msg3079424#msg3079424 date=1504871151
Vanwege tijdsgebrek heb ik mijn vorige set verkocht en wilde een goedkopere set, dit zonder teveel in te leveren
/quote]

Ik kan uw redenering niet goed begrijpen, maar in ieder geval veel plezier ermee.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

fasteddie

je hoeft ook niet alles te kunnen volgen toch ;D? Gods wegen zijn ondoorgrondelijk....

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on November 22, 2015, 10:58:19
... is WdW al gesignaleerd  :lookaround:

Ja, de Willy .... zou hij er in geslaagd zijn om zijn droomset samen te stellen ... is hij Millon medewerker geworden of niet ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Cobraatje

Vast medewerker geworden ;), maar laten we het topic niet opnieuw vervuilen.

Quote from: Cantodea on September 10, 2017, 08:35:01
[quote author=Cobraatje link=topic=145421.msg3079424#msg3079424 date=1504871151
Vanwege tijdsgebrek heb ik mijn vorige set verkocht en wilde een goedkopere set, dit zonder teveel in te leveren


Ik kan uw redenering niet goed begrijpen, maar in ieder geval veel plezier ermee.

Mijn vorige 5.0 Aurum Cantus set nam veel meer ruimte in en was qua nieuwprijs dubbel zo duur als de nieuwprijs van de GoldenEar set.
Ik denk dat de Aurum Cantus set rond de €9.000,- nieuw koste. En Aurum Cantus is al een merk met een grote bang voor tha buck.

Vanwege gebrek aan tijd gebruikte ik de set veel te weinig. Daarom besloten wat te kopen in een lager prijssegment en wat minder ruimte in de kamer inneemt.
Ik zocht een goedkopere kleinere set met surrounds die je kunt ophangen, zonder er qua geluid er teveel op achteruit te gaan.
Dat is met de GoldenEars gelukt, met stereo heb ik wat moeten inleveren, maar met HT ben ik er zelfs op vooruit gegaan.