Home@The Movies/Cinedream Home Cinema Happening 2014

Started by home@the movies, September 16, 2014, 23:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: troje on October 26, 2014, 14:27:51
Hi Werner, wij zijn er zaterdag bij. Tot dan!

Dat doet mij bijzonder veel plezier, Nicolas zal er ook zijn kunnen we eindelijk eens onze agenda's naast elkaar leggen voor een date ;D ;D ;D

road rebel

Quote from: road rebel on October 24, 2014, 08:24:11
Ik kom hoogstwaarschijnlijk de zaterdag kijken (kwijlen) op jullie event!
Planverandering, de zondag staat vast. Succes met de voorbereidingen!

laserlord

Quote from: home@the movies on October 26, 2014, 23:25:01
Dat doet mij bijzonder veel plezier, Nicolas zal er ook zijn kunnen we eindelijk eens onze agenda's naast elkaar leggen voor een date ;D ;D ;D

Klopt, i'll be there  8)

home@the movies

Hi iedereen,

Even een kleine update ivm de nieuwe Laser projectoren van Epson, zoals jullie weten zijn er twee nieuwe toestellen op komst een HD machine en een 4K e shift toestel beiden laser Hybride toestellen.
We zijn bijzonder verheugd dat we als eerste in Europa één van deze twee toestellen aan de end users mogen voorstelen, de TW10000 zal op ons event aanwezig zijn.

Ik wil hier wel even een kanttekening bijmaken die niet onbelangrijk is, het toestel dat we ter beschikking hebben is een pre productie unit waar op dit moment nog steeds aan gesleuteld wordt. Er zijn dus nog een paar kinderziektes die bij Epson bekend zijn en uiteraard in het finale product zullen worden opgelost.
We hebben er even over nagedacht of het al dan niet verstandig was om dit toestel op het event te zetten maar aangezien dit toch een unieke kans is hebben we besloten het toch te doen.
Wetende dat onze bezoekers vrij hoge eisen stellen aan beeldkwaliteit wil ik dus vragen om bovenstaande uitleg echt wel mee te nemen in jullie beoordelingen.
We stellen het erg op prijs dat Epson ons tegemoet wil komen om op onze vraag toch een product ter beschikking te stellen, we hopen dan ook dat iedereen nog wat geduld kan oefenen voor een review van een finaal eind product.

Gr
Werner

donaldk

Uitleg, die ontbreekt Werner, een voorbehoud dat is het wel. Begrijpelijk, ze hebben nog een goede maand voor de retailversie (of is de USA release inmiddels verschoven?), dan gaan ze nu niet een nieuwere pre-productie unit uit Japan sturen, maar wordt een van de reeds (enkele maanden?) in Europa zijnde pre-productie units doorgeschoven naar een volgende demo, heel begrijpelijk. Maar waar mogen de bezoekers niet over klagen? Dat is bekend zeg je...

papaleo

Interressante show...  8) die wil ik niet missen,dus zal ik Zaterdag ook graag een kijkje/oortje willen nemen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Hi iedereen,

JVC heeft net zijn prijzen voor zowel de RS49 als RS57 drastisch verlaagd, respectievelijk kosten deze nu
RS49 3990 Euro
RS57 5990 Euro

Bovendien is er tot en met 31/12 een extra promo met gratis Wii U spelconsole bij de RS49, met onze home cinema happening in zicht dit weekend en de extra korting er nog bovenop toch wel belangrijk nieuws om nog even mee te geven.

Groetjes
Werner
Bewerk bericht

Kjelt

Hi Werner,
Wil je ivm routeplanner het exacte adres van deze happening nog even aan de openingspost toevoegen?  :pompom:
Tot zaterdag

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 28, 2014, 18:33:33
Hi Werner,
Wil je ivm routeplanner het exacte adres van deze happening nog even aan de openingspost toevoegen?  :pompom:
Tot zaterdag

yep, bij deze  ;)

Crownfire

Ik zit toevallig dat weekend in belgie. En neem graag gebruik van de gelegenheid om eens te komen kijken. Is helemaal nieuw voor mij. Dus ben erg benieuwd.

David Gilles

Ik kom zondag zeker af!
@ Werner
Is het mogelijk Timescapes in 4K af te spelen want heb die op harde schijf en zou deze graag eens checken in 4K?
Timescapes : 4K Cineform avi,4096x2304,324GB
Heb zelf nog geen 4K dus...

Thanks!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

home@the movies

Quote from: siamsquare on October 30, 2014, 10:39:28
Ik kom zondag zeker af!
@ Werner
Is het mogelijk Timescapes in 4K af te spelen want heb die op harde schijf en zou deze graag eens checken in 4K?
Timescapes : 4K Cineform avi,4096x2304,324GB
Heb zelf nog geen 4K dus...

Thanks!

Timescapes staat standaard op onze demo server  ;) ;)

home@the movies

Klein lijstje met wat info over de indeling van de verschillende projector ruimtes op ons event, info over de anderen ruimtes volgt nog als ik de tijd kan vinden  ;)

Epson TW 9200
Scherm: SI Pure Grey 16:9 – Gain 0.85
                Audio: Onkyo TX-NR838  + logo Dolby atmos
Luidsprekers: Klipsch Base Reference

·         Epson TW 6600 (
Scherm: Kingpin VFS 180 – Gain 1.0

·         JVC RS-49
Scherm: Beamax spanscherm 2:35 – Gain 1.0
Audio: Denon AVR 5200W  + logo Dolby atmos
Luidsprekers: Monitor Audio soundframe

·         Epson Laser projector TW 10000
Scherm: SI Black Diamond – Gain 0.8
Audio: NAD Master series
M17 Processor
M27 eindversterker
Luidsprekers: Dali Rubicon LCR

·         Sony HW 40
Scherm: SI Slate  – Gain 1.2           

·         Sony HW 55
Scherm: SI Black Diamond 16:9 – Gain 1.4

·         Sim2 –Domino Nero3
Scherm: SI Solar Grey – Gain 0.85
Audio: Anthem MRX 510 AV
Speakers: Focal Dôme

·         Epson TW 7200
Scherm: Kingpin VFS 210 – Gain 1.0
                Audio: Steinway - Lyngdorf
Luidsprekers: Steinway - Lyngdorf

·         Sony VW 500
Scherm: SI Acoustisch transparent 2:35
                Audio: Trinnov Audio processor + logo Dolby Atmos
Luidsprekers: Klipsch Reference inbouw 13.4 opstelling

·         Sony VW 300
Scherm: Kingpin VFS 270
Audio: Auriga Auro 3D (logo auro 3D)
Speakers: Focal Aria 900



MVG

Zo dat zijn best een aantal een ruimte's zeg!  :thumbs-up: Wordt het zoveel groter dan 2 jaar terug? Of was vorig jaar de eerste keer bij de TV studio's?

Ik ben zondag ook van de partij, erg benieuwd naar Atmos! Veel succes Werner!

home@the movies

Quote from: MVG on October 30, 2014, 23:32:21
Zo dat zijn best een aantal een ruimte's zeg!  :thumbs-up: Wordt het zoveel groter dan 2 jaar terug? Of was vorig jaar de eerste keer bij de TV studio's?

Ik ben zondag ook van de partij, erg benieuwd naar Atmos! Veel succes Werner!

Vorig jaar was de eerste keer in de tv studio's inderdaad, we hebben wat uitbreiding gedaan in het aantal ruimtes waar projectoren hangen. Verder zijn de projectie ruimtes nu ook groter en volledig afgesloten. Ik hoop alleen dat we nu geen klachten krijgen over de warmte  ;) ;)

home@the movies

Voor iedereen die zeker komt en dit eventueel nog niet heeft bevestigd op one event Facebook pagina, als jullie willen dan graag even registreren aub

https://www.facebook.com/events/1456278731327221/

Groetjes

Werner

papaleo

Quote from: home@the movies on October 31, 2014, 00:10:55
Voor iedereen die zeker komt en dit eventueel nog niet heeft bevestigd op one event Facebook pagina, als jullie willen dan graag even registreren aub

https://www.facebook.com/events/1456278731327221/

Groetjes

Werner

Begrijp ik het goed...,dat wanneer je evt wilt komen,je je eerst moet registreren?
En dat dit 'alleen' via FB kan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jvanhambelgium

Quote from: MVG on October 30, 2014, 23:32:21
Zo dat zijn best een aantal een ruimte's zeg!  :thumbs-up: Wordt het zoveel groter dan 2 jaar terug? Of was vorig jaar de eerste keer bij de TV studio's?

Ik ben zondag ook van de partij, erg benieuwd naar Atmos! Veel succes Werner!

Met een beetje geluk kom ik je daar wel ergens tegen Maarten.
Zondag kom ik ook een kijkje nemen, samen met forumlid Joske007
Ons idee is tegen 13h daar ergens binnen te vallen  :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

home@the movies

Quote from: papaleo on October 31, 2014, 07:23:03
Begrijp ik het goed...,dat wanneer je evt wilt komen,je je eerst moet registreren?
En dat dit 'alleen' via FB kan?

Neen hoor, het is gewoon voor ons leuk om een idee te hebben, iedereen is uiteraard welkom registreren is niet nodig.

Gr
Werner


papaleo

Ooh,oké  ;)
Ja,want aangezien ik geen FB heb,zou ik niet hebben kunnen registreren.
Ik denk dat ik,samen met iemand a.s zondag van de parij ben.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MVG

Quote from: jvanhambelgium on October 31, 2014, 07:27:18
Met een beetje geluk kom ik je daar wel ergens tegen Maarten.
Zondag kom ik ook een kijkje nemen, samen met forumlid Joske007
Ons idee is tegen 13h daar ergens binnen te vallen  :devil:

Aah kijk es aan, gezellig!  ;D Ik zal eens zien als ik er rond die tijd nog ben, ik ga samen met de vrouw en die is nogal van t op tijd heen zodat we de middag nog ergens anders kunnen spenderen  ;) Wellicht tot zondag!

MVG

Quote from: home@the movies on October 31, 2014, 00:10:55
Voor iedereen die zeker komt en dit eventueel nog niet heeft bevestigd op one event Facebook pagina, als jullie willen dan graag even registreren aub

https://www.facebook.com/events/1456278731327221/

Groetjes

Werner

Done  :thumbs-up:

Rudy1968

Quote from: home@the movies on October 31, 2014, 08:28:33
Neen hoor, het is gewoon voor ons leuk om een idee te hebben, iedereen is uiteraard welkom registreren is niet nodig.

Gr
Werner

Gelukkig, want ik heb geen FB.

Ik ben wel benieuwd naar jullie show, ik kom zaterdag ochtend.
BTW, kan ik ergens wat eten op dat industrieterrein, moet een paar uur rijden.
Tot dan!

home@the movies

The beauty and the beast  ;D ;D


Hij is er de TW10000  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

eMVe

QuoteIk ben wel benieuwd naar jullie show, ik kom zaterdag ochtend.
Ik heb ook wel zin om even te gaan kijken, maar lees 13.00 als vanaf tijd, of is er vóór die tijd ook al toegang?