Siltech, typenummers en namen...?

Started by Zodiac, September 16, 2014, 20:31:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

het hangt er natuurlijk van af wat je met de hand bedoelt...

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Quote from: erik s. on September 18, 2014, 12:22:50
wil je dat geloven, dan geloof je het toch niet....

Gaat mij niet om geloven...ik ben alleen benieuwd wat ze dan met de hand doen. Jij schijnt dat te weten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

wil

Heel vermakelijk topic.  :D

Siltech is altijd al het merk van hosanna en hoon geweest, en dat maakt het erg lollig. Denk maar aan de cryo-behandelingen.

Maar over:
Quote from: Jumping Jack on September 18, 2014, 11:02:55
Een zilverkabel die oxideert is net een plus want zilveroxide geleidt beter...
is best iets te zeggen. Want als zilveroxide de geluidseigenschappen - niet de geleiding, dat is ook maar zoiets objectief meetbaars - beïnvloedt, hoe haalt een bedrijf als Siltech het in hun hoofd om zilverdraad als een klosje garen op te rollen! Het oppervlak wordt door het walsen en extruderen enorm groot en daarmee de snelheid van oxidatie. Als je het goed wilt doen, zou je dat zilver in een zuurstofvrije omgeving (ja, atmosfeer) moeten verwerken en inpakken in luchtdicht materiaal. Anders sluit je het probleem in de mantel in.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

erik s.

Siltech rolt het niet op,  dat doet de fabricant van het zilver.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Een beetje zoals Slinky Links;

http://www.slinkylinks.net/Products-RS1.htm



Quote from: wil on September 20, 2014, 21:45:12
Heel vermakelijk topic.  :D

Siltech is altijd al het merk van hosanna en hoon geweest, en dat maakt het erg lollig. Denk maar aan de cryo-behandelingen.

Maar over:is best iets te zeggen. Want als zilveroxide de geluidseigenschappen - niet de geleiding, dat is ook maar zoiets objectief meetbaars - beïnvloedt, hoe haalt een bedrijf als Siltech het in hun hoofd om zilverdraad als een klosje garen op te rollen! Het oppervlak wordt door het walsen en extruderen enorm groot en daarmee de snelheid van oxidatie. Als je het goed wilt doen, zou je dat zilver in een zuurstofvrije omgeving (ja, atmosfeer) moeten verwerken en inpakken in luchtdicht materiaal. Anders sluit je het probleem in de mantel in.

wil
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Quote from: erik s. on September 18, 2014, 11:54:34
Siltech wordt hand gemaakt in Elst.

Klopt, wij staan geregeld daar om export te laden naar b.v. USA etc...

En niet 1 doosje met 1 kabel  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wil

Quote from: Xander32 on September 21, 2014, 07:28:54
Een beetje zoals Slinky Links;

http://www.slinkylinks.net/Products-RS1.htm
Haha! Zilver of verroest zilver, maakt niks uit. Kortom, alleen luisteren geeft het antwoord.  :popcorn:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Zodiac

#32
Quote from: wil on September 20, 2014, 21:45:12
Heel vermakelijk topic.  :D

Siltech is altijd al het merk van hosanna en hoon geweest, en dat maakt het erg lollig. Denk maar aan de cryo-behandelingen.

wil

Waarom is dat hun 'lot'? Iedereen wil toch Siltech, stiekem, vaak, soms. Ikke wel. En, waarom is dat lollig? Eerder lullig. Kimber bijvoorbeeld is geen 'slachtoffer'van hosanna en hoon??!!! Die weven hun snoertjes ook op deze manier ongeveer.
Ik snap er geen biet van. Volgens mij is het een Nederlands top export (vrachtwagens vol zeg je...) product waar we best trots op mogen zijn. Niet?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: erik s. on September 18, 2014, 12:27:40
het hangt er natuurlijk van af wat je met de hand bedoelt...



Mooie vuilnisbak!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Nahpets

Op de foto is te zijn dat er aandacht wordt gegeven aan de werkomgeving. Daar lijkt mij hemaal niets mis mee, in tegendeel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

tiptop

#36
Quote from: Zodiac on September 21, 2014, 17:27:23
Waarom is dat hun 'lot'? Iedereen wil toch Siltech, stiekem, vaak, soms. Ikke wel. En, waarom is dat lollig? Eerder lullig. Kimber bijvoorbeeld is geen 'slachtoffer'van hosanna en hoon??!!! Die weven hun snoertjes ook op deze manier ongeveer.
Ik snap er geen biet van. Volgens mij is het een Nederlands top export (vrachtwagens vol zeg je...) product waar we best trots op mogen zijn. Niet?
^^ :withstupid:
Precies. Zelf wat van Siltech gehad en nooit teleurgesteld. Toen ik bij een audiozaak werkte heb ik een paar keer duurdere kabels kunnen lenen voor thuis voor de ervaring. En het was heel jammer om weer afscheid te nemen.

Er zijn altijd mensen die graag alles afzeiken wat ze zelf niet hebben/begrijpen/kunnen enz....

Bijv. mensen die een philips versterktje hebben van 400 gulden in 1962, met een eerste generatie CD-speler en dan zeggen dat het net zo goed is als elke andere versterker/CD-speler. Want het klinkt allemaal hetzelfde als het goed ontworpen is en digitaal is digitaal. En het bewijs? Ze hebben tussen deze componenten ook wel eens zo'n dure kabel geprobeerd en wat denk je? Geen verschil met de goedkope die er tussen zat.  ;D Hun waarneming zal ongetwijfeld hebben geklopt. En ze proeven ook geen verschil tussen Coca Cola, Pepsi of enige andere soort.

Maar voor de mensen wiens zintuigen wel goed werken is er gelukig nog keuze in kwaliteit. En Siltech is kwaliteit. :coffee:

EDIT; Toevallig vanmorgen mijn Siltech SPX-30 netsnoer op mijn voorversterker gedaan ipv een NordOst Shiva. Duidelijk ander klankbeeld. Meer kracht in het laag en meer laidback klankbeeld. Beter? Nee, in dit geval anders.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Quote from: tiptop on September 21, 2014, 22:53:29
^^ :withstupid:
Precies. Zelf wat van Siltech gehad en nooit teleurgesteld. Toen ik bij een audiozaak werkte heb ik een paar keer duurdere kabels kunnen lenen voor thuis voor de ervaring. En het was heel jammer om weer afscheid te nemen.

Er zijn altijd mensen die graag alles afzeiken wat ze zelf niet hebben/begrijpen/kunnen enz....

Bijv. mensen die een philips versterktje hebben van 400 gulden in 1962, met een eerste generatie CD-speler en dan zeggen dat het net zo goed is als elke andere versterker/CD-speler. Want het klinkt allemaal hetzelfde als het goed ontworpen is en digitaal is digitaal. En het bewijs? Ze hebben tussen deze componenten ook wel eens zo'n dure kabel geprobeerd en wat denk je? Geen verschil met de goedkope die er tussen zat.  ;D Hun waarneming zal ongetwijfeld hebben geklopt. En ze proeven ook geen verschil tussen Coca Cola, Pepsi of enige andere soort.

Maar voor de mensen wiens zintuigen wel goed werken is er gelukig nog keuze in kwaliteit. En Siltech is kwaliteit. :coffee:

EDIT; Toevallig vanmorgen mijn Siltech SPX-30 netsnoer op mijn voorversterker gedaan ipv een NordOst Shiva. Duidelijk ander klankbeeld. Meer kracht in het laag en meer laidback klankbeeld. Beter? Nee, in dit geval anders.

En jouw ervaringen zijn van meer waarde dan die van een ander ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Klopt....ik lees ook niet dat hij dat beweert. Ik lees dat je apparatuur goed genoeg moet zijn om de verschillen tussen kabels weer te geven en dat je ervaring dan wel klopt. En dan haal ik er wel uit dat de ene ervaring beter moet zijn dan de ander.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Ok.
Ja, ik denk inderdaad dat jullie daar beiden gelijk in hebben.
Er zit een grens aan de bijdrage van een kabel aan je set. Volgens mij worden er wel richtlijnen voor aangehouden....zoveel % in €'s aanhouden tov de waarde van je set.
Al zie ik een kabel als een wezenlijk component in de keten en niet als sluitpost. Het % is dus rekbaar...(bij mij).
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

tiptop

Quote from: chansig on September 22, 2014, 08:51:10
Klopt....ik lees ook niet dat hij dat beweert. Ik lees dat je apparatuur goed genoeg moet zijn om de verschillen tussen kabels weer te geven en dat je ervaring dan wel klopt. En dan haal ik er wel uit dat de ene ervaring beter moet zijn dan de ander.

Gr Hans
Een ervaring op zich is niet beter dan een andere. Maar uit sommige ervaringen haal je meer informatie dan uit anderen. Als daar een label beter/slechter aan hangt zou je dat zo kunnen interpreteren, maar is niet mijn insteek.

Uiteindelijk bedoel ik ermee dat wanneer je de juiste omstandigheden creëert, het mogelijk is om verschillen waar te nemen. Ook is het placebo-effect, wat altijd genoemd wordt tegen mensen die verschillen horen, imho juist andersom van toepassing. Men is overtuigd dat er geen verschil kan bestaan en zal dat dan ook niet waarnemen of er niet voor openstaan. M.a.w. als men wel verschillen waarneemt, dan wordt dat ogenblikkelijk aan emoties of andere zaken gewijdt, maar er wordt al vanuit gegaan dat het niet mag bestaan en dus is de waarneming fout. Vindt men. Als je op die manier redeneert kan ook alleen maar gebeuren wat je vindt/denkt dat er gebeurd. En dan is de ervaring geen ervaring. Dan zou je de ene ervaring ook weer beter dan de andere kunnen noemen. Maar de ervaring was wel misschien wel juist. De koppeling of verwerking van die informatie blijft achterwege.

Ik weet in ieder geval voor mijzelf dat degene die beweren dat er geen verschillen kunnen zijn het in ieder geval niet juist hebben. De kans dat er geen verschil is namelijk oneindig veel kleiner dan dat er wel een verschil is. De interpretatie van dat verschil is aan de toehoorder/kijker.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Het beter/slechter was een indruk die je wekte met je post en de smiley deed daar voor mijn idee weinig aan af.

Laten we het er dan maar op houden dat het placebo effect twee kanten op werkt alleen maak je wel misbruik van de term placebo. Iets wat schijnbaar wel iets doet maar vervolgens ga je dit effect teniet doen door een cognitief proces. Riekt dus meer naar.........cognitieve dissonantie. :D

Je opmerking over dat de kans kleiner is etc...begrijp ik niet helemaal.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#44
De grootste denkfout die ik hier zie gemaakt worden is het koppelen van de prijs van de kabel aan de kwaliteit van de weergave.

Dat verband zie ik dus echt helemaal niet.  Nu is mijn inlevingsvermogen vwb het "+€50,- segment" ook zeer onderontwikkeld, dus neem mij niet als maatgevend :D

tiptop

Quote from: chansig on September 22, 2014, 13:31:28
Het beter/slechter was een indruk die je wekte met je post en de smiley deed daar voor mijn idee weinig aan af.

Laten we het er dan maar op houden dat het placebo effect twee kanten op werkt alleen maak je wel misbruik van de term placebo. Iets wat schijnbaar wel iets doet maar vervolgens ga je dit effect teniet doen door een cognitief proces. Riekt dus meer naar.........cognitieve dissonantie. :D

Je opmerking over dat de kans kleiner is etc...begrijp ik niet helemaal.

Gr Hans
Is ook een vorm van placebo-effect. Of een gevolg ervan.

Kans kleinerverhaal;  Als er een schaal bestaat tussen geen verschil en een extreem verschil, dan is "geen verschil" slecht een oneindig klein punt op die schaal. De rest is verschil van extreem klein tot extreem groot. De kans dat er een verschil is bij wisseling van wat dan ook is oneindig veel groter als dat die er niet zou zijn. Elke verandering zorgt voor verschil, hoe klein ook.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Bij een placebo gaat het juist om wat de persoon te zien/horen krijgt aan voor informatie. Bij cognitieve dissonantie gaat het juist om iets wat niet rijmt de "normale" gedachte die de persoon heeft.

Nu zet je de schaal een beetje naar je eigen hand....het verschil tussen geen verschil en extreem verschil moet mijn inziens zijn geen verschil versus wel verschil.

Of extreem geen verschil versus extreem wel verschil... :D

Ik zou hem eventueel ook nog veranderen naar een hoorbaar verschil of geen hoorbaar verschil.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tiptop

Quote from: chansig on September 22, 2014, 14:05:07
Bij een placebo gaat het juist om wat de persoon te zien/horen krijgt aan voor informatie. Bij cognitieve dissonantie gaat het juist om iets wat niet rijmt de "normale" gedachte die de persoon heeft.

Nu zet je de schaal een beetje naar je eigen hand....het verschil tussen geen verschil en extreem verschil moet mijn inziens zijn geen verschil versus wel verschil.

Of extreem geen verschil versus extreem wel verschil... :D

Ik zou hem eventueel ook nog veranderen naar een hoorbaar verschil of geen hoorbaar verschil.

Gr Hans
Kies er maar één. :angel:

Qua cognitieve dissonantie kan je in zo'n geval zeggen dat het een gevolg is van een negatief placebo. Men is overtuigd dat er niets is en zal dat ondanks dat er wel wat is blijven denken(negatief placebo). Het gevolg is, dat wanneer men wel iets hoort dit negeert; cognitieve dissonantie. Dan klopt het toch?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Dan zeg ik de laatste...

Wbt de placebo. Het verschil zit hem erin dat men denkt een medicijn te krijgen omdat met dat zegt en vervolgens doet het hersenen/lichaam rare dingen. De cognitieve dissonantie zorgt niet voor anders horen etc.

Dat is meer een denkproces om tegenstrijdigheden met elkaar te kunnen rijmen.

Het is goedkoop dus het werkt niet....in audio zie je dat dit overigens alle kanten op kan. Als het dan weer heel goedkoop is kan het juist ook weer wel werken. :D

G Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tiptop

Quote from: chansig on September 22, 2014, 14:29:20
Dan zeg ik de laatste...

Wbt de placebo. Het verschil zit hem erin dat men denkt een medicijn te krijgen omdat met dat zegt en vervolgens doet het hersenen/lichaam rare dingen. De cognitieve dissonantie zorgt niet voor anders horen etc.

Dat is meer een denkproces om tegenstrijdigheden met elkaar te kunnen rijmen.

Het is goedkoop dus het werkt niet....in audio zie je dat dit overigens alle kanten op kan. Als het dan weer heel goedkoop is kan het juist ook weer wel werken. :D

G Hans
Dat laatste hoop ik altijd!  :tounge: Helaas ben ik erg gevoelig marketing en een sexy uiterlijk.   ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.