Siltech, typenummers en namen...?

Started by Zodiac, September 16, 2014, 20:31:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Ik ben heel erg benieuwd naar het merk Siltech.
Belachelijk duur, door sommigen de hemel in geprezen, door anderen verguisd.
Ik wil nu zelf een interlink tussen mijn bron en voorversterker proberen. Ik raak alleen verdwaald in het woud van namen en typenummers:

4-56, HF 8, MXT, SQ-56, ST-48  :wacko:

Kan iemand mij de gedachte achter deze typenummers verklaren en en leuke instap tip geven?
Dank!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rowdy

Volgens mij waren de instapmodellen:
Berlin
Paris
London

DV79

Quote from: Rowdy on September 16, 2014, 21:00:45
Volgens mij waren de instapmodellen:
Berlin
Paris
London

Klopt, en volgens mij zijn daar ook al 2 versies van.
Weet niet direct wat de verschillen zijn.

Ik draai met de Paris MXT luidspreker kabel en die bevalt goed.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

chansig

Dan had je nog de G1 serie t/m G 6 (of nog meer).

Daarbij liepen de nummers volgens mij op ST was dan voor een interlink, B voor balanced (bv St 34B G3) en LS voor speakerkabel. Ook nog de speciale FTM serie binnen een G serie. Ja...ik snap er ook niets van.

Ik ben ze al een tijdje uit het oog verloren...dus geen idee hoe het nu is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: Rowdy on September 16, 2014, 21:00:45
Volgens mij waren de instapmodellen:
Berlin
Paris
London

Dat klopt wel ja. Bogers audio heeft een redelijk(?) actuele prijslijst op internet staan. MXT staat voor gemixte materialen, zilver, koper, (goud?)
Op Marktplaats staan nu een aantal types te koop. Geen idee van de waarde, noch van de kwaliteitsverschillen.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

knubbe

Heb hier een setje interlinks waarop staat ST 38 G3.
Komt aardig overeen met wat Hans beschrijft. Desondanks geen idee van de waarde.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

VlisChris

#6
Quote from: Zodiac on September 16, 2014, 20:31:56
Belachelijk duur,

Och, wat heet. . .

De Emperor Crown in Biwire uitvoering kost in een 2 meter setje maar 32.999 euro. Wat heet duur :-X

Edit. Zijn adviesprijzen. Laat er in de praktijk dan eens een euro of 5 a 6 duizend vanaf gaan. Prikkie ;) Ik haal morgen even de 8 meter die ik nodig heb.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rudy1968

Quote from: Christiaan S on September 17, 2014, 03:27:58
Edit. Zijn adviesprijzen. Laat er in de praktijk dan eens een euro of 5 a 6 duizend vanaf gaan. Prikkie ;) Ik haal morgen even de 8 meter die ik nodig heb.

Vraag dan even na of je met 8 meter Quantum korting krijgt.

tiptop

Quote from: Zodiac on September 16, 2014, 20:31:56
Ik ben heel erg benieuwd naar het merk Siltech.
Belachelijk duur, door sommigen de hemel in geprezen, door anderen verguisd.
Ik wil nu zelf een interlink tussen mijn bron en voorversterker proberen. Ik raak alleen verdwaald in het woud van namen en typenummers:

4-56, HF 8, MXT, SQ-56, ST-48  :wacko:

Kan iemand mij de gedachte achter deze typenummers verklaren en en leuke instap tip geven?
Dank!
De 4-56 is een oudje. Had ik vroeger ook. 4-56 staat voor 4 bundels van in totaal 56 strengen zilverdraad. De HF 8 is ook oud. Een digitale coax kabel. Beide van eind jaren 80, begin 90. De andere twee zijn iets jonger, maar weet niet precies van wanneer.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Volgens mij zat de HF ook in de G3 serie (half 90) ?

Binnen de G3 serie heb ik toentertijd veel gehad...zoals geschreven ben ik ze daarna uit het oog verloren. Wel gelezen over de prachtige namen en de evenzo mooie prijzen..maar hoe de opbouw is qua type ed...geen idee.

G Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

#11
Quote from: chansig on September 17, 2014, 10:56:33
prachtige namen en de evenzo mooie prijzen..maar hoe de opbouw is qua type ed...geen idee.

Wat bepaalt nou de prijs van een kabel?
Uiteraard spelen marketing en image mee. Als Siltech werkelijk edelmetaal gebruikt in grotere aantallen dan bijv. een Van den hul dan snap ik het ook (voor een deel)
.
Bij Siltech zullen ze toch ook een dagproductie hebben (ze besteden natuurlijk gewoon ergens uit) van kiliometers kabel per minuut/ uur/ dag. Er staat toch niet iemand voor 75 euro per uur handmatig draadjes te vlechten....?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: tiptop on September 17, 2014, 09:44:49
4-56 staat voor 4 bundels van in totaal 56 strengen zilverdraad. De HF 8 is ook oud. Een digitale coax kabel. Beide van eind jaren 80, begin 90.

Kijk...die info zoek ik inderdaad.
Zou leeftijd iets afdoen aan kwaliteit trouwens...? M.a.w. tast leeftijd bij normaal gebruik de oorspronkelijke kabel eigenschappen aan?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

tiptop

Quote from: Zodiac on September 17, 2014, 13:03:07
Kijk...die info zoek ik inderdaad.
Zou leeftijd iets afdoen aan kwaliteit trouwens...? M.a.w. tast leeftijd bij normaal gebruik de oorspronkelijke kabel eigenschappen aan?

Daar mag je wel vanuit gaan. Uiteindelijk zorgt zuurstof en UV-licht voor materiaaldegradatie, hoe goed dat materiaal ook is.

Alleen door luisteren weet je of het klinkt zoals je wilt voor de prijs. Dat kan natuurlijk een probleem zijn als ze blind moet aanschaffen. Maar als de prijs laagis kan je het wellicht proberen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zodiac

Quote from: tiptop on September 17, 2014, 21:00:42
Daar mag je wel vanuit gaan. Uiteindelijk zorgt zuurstof en UV-licht voor materiaaldegradatie, hoe goed dat materiaal ook is.

De zwakke plek voor de veroudering zal waarschijnlijk de aansluiting met de connectoren zijn, of de connectoren zelf (?)
De kabel zelf zit goed ingepakt.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

tiptop

Quote from: Zodiac on September 17, 2014, 21:14:58
De zwakke plek voor de veroudering zal waarschijnlijk de aansluiting met de connectoren zijn, of de connectoren zelf (?)
De kabel zelf zit goed ingepakt.
Dat zou je denken. Ik heb ooit een paar Monsterkabels van een paar jaar oud opengesneden. Overal groene vlekken! Koperoxide! En een Vandenhul Clearwater die na een paar jaar zwart was van binnen. (Zilveroxide). Dus....helaas zouden wel willen dat het anders was, maar ja. En mantels, vooral met chloorverbindingen er in zoals PVC desintegreren uiteindelijk door UV-licht. Dat maakt de verbindingen stuk tussen de koolstof en chlooratomen. Chloor reageert hierna met zuurstof e.a. waardoor de verbindingen onderling los laten en zuurstofdoorlatend worden. Teflon is al veel beter of echte carbonverbindingen. Helaas is bij veel fabrikanten plastic met chloorverbindinggen de standaard.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zodiac

Quote from: tiptop on September 18, 2014, 00:04:28
Dat zou je denken. Ik heb ooit een paar Monsterkabels van een paar jaar oud opengesneden. Overal groene vlekken! Koperoxide! En een Vandenhul Clearwater die na een paar jaar zwart was van binnen. (Zilveroxide). Dus....helaas zouden wel willen dat het anders was, maar ja. En mantels, vooral met chloorverbindingen er in zoals PVC desintegreren uiteindelijk door UV-licht. Dat maakt de verbindingen stuk tussen de koolstof en chlooratomen. Chloor reageert hierna met zuurstof e.a. waardoor de verbindingen onderling los laten en zuurstofdoorlatend worden. Teflon is al veel beter of echte carbonverbindingen. Helaas is bij veel fabrikanten plastic met chloorverbindinggen de standaard.

Ernstig!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

twani

#17
Eens te meer een goede reden om niet zoveel geld aan kabeltjes uit te geven.  Een knappe kabel is met een tientje of 5 a 6 wel prima betaald denk ik zo.

Na 5 jaar wegflikkeren en weer een nieuwe erachter knopen.

Dat dure kabelgelul is één grote façade (Siltech is daar trouwens een prima voorbeeld van)

Niemand die het gaat horen bij een blindtest.

Jumping Jack

Een zilverkabel die oxideert is net een plus want zilveroxide geleidt beter...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

Quote from: Zodiac on September 17, 2014, 13:00:16
Wat bepaalt nou de prijs van een kabel?
Uiteraard spelen marketing en image mee. Als Siltech werkelijk edelmetaal gebruikt in grotere aantallen dan bijv. een Van den hul dan snap ik het ook (voor een deel)
.
Bij Siltech zullen ze toch ook een dagproductie hebben (ze besteden natuurlijk gewoon ergens uit) van kiliometers kabel per minuut/ uur/ dag. Er staat toch niet iemand voor 75 euro per uur handmatig draadjes te vlechten....?
Siltech wordt hand gemaakt in Elst.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Wat maken ze dan met de hand ? En nu niet zeggen de kabel.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: chansig on September 18, 2014, 11:58:29
Wat maken ze dan met de hand ? En nu niet zeggen de kabel.. :D

Gr Hans

Daar sluit ik me bij aan. Dat zou de grootst mogelijke BS zijn. De connectortjes zullen ze er handmatig aan vast maken.
Die kabels draaien ze met kilometers tegelijk (in China wellicht???)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Jumping Jack

Quote from: chansig on September 18, 2014, 11:58:29
Wat maken ze dan met de hand ? En nu niet zeggen de kabel.. :D

Gr Hans

De facturen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

erik s.

wil je dat geloven, dan geloof je het toch niet....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B