Trinnov Audio (Fr) geeft de specificaties van Altitude32 vrij

Started by R0N, September 16, 2014, 17:44:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Hallo allemaal,

Het is zover, de specificaties van de Altitude32 zijn definitief en kunnen via deze link gelezen worden.
Heel veel informatie over dit prachtige apparaat. Gebruiks- en technische vragen kun je hier stellen, prijsinfo gaat via de dealers.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Ik begrijp dat de prijzen inmiddels bekend zijn?

Nog feedback van de CEDIA introductie?


Specs zijn indrukwekkend.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Staaled on September 16, 2014, 18:09:25
Ik begrijp dat de prijzen inmiddels bekend zijn?

Bijna... maar snel ;).

QuoteNog feedback van de CEDIA introductie?


Specs zijn indrukwekkend.

8)

Als het goed is snel bij ons te beluisteren!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RubenV.

Indrukwekkende specificaties  8) Ik ben benieuwd naar de eerste reviews van deze beaty. Is er toevallig wel al iets van een richtprijs bekend?
Valt de prijs binnen de 10-15k of zit deze er boven?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


Rudy1968

Erg indrukwekkend...voorlopig blijf ik maar dromen van een ST-2....

jan-rotterdam


Maro

Vraag me af, is dit nu zware overkill als je max 5.1 wilt gaan draaien?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RogerS

Quote from: Maro on September 16, 2014, 23:21:07
Vraag me af, is dit nu zware overkill als je max 5.1 wilt gaan draaien?
De 8 kanaals versie niet.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

R0N

Quote from: Maro on September 16, 2014, 23:21:07
Vraag me af, is dit nu zware overkill als je max 5.1 wilt gaan draaien?
Als je zeker weet dat je geen gebruik gaat maken van de nieuwe 3D-formaten en 5.1 of 7.1 draait, dan is een Magnitude32 ook een prima oplossing voor een ultiem gecorrigeerd geluid (zowel surroundgeluid als ook stereo). Deze Magnitude komt dan tussen de bestaande processor en de eindversterker.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

Zijn er niet normaal advies prijzen ?
Naar een dealer ga je toch pas als je weet of het binnen je bereik ligt ?
En dan mag ik hopen dat je ook een wat interessantere prijs krijgt, maar dat zal wel weer van dealer tot dealer verschillen.

jvanhambelgium

Quote from: R0N on September 17, 2014, 09:04:39
Als je zeker weet dat je geen gebruik gaat maken van de nieuwe 3D-formaten en 5.1 of 7.1 draait, dan is een Magnitude32 ook een prima oplossing voor een ultiem gecorrigeerd geluid (zowel surroundgeluid als ook stereo). Deze Magnitude komt dan tussen de bestaande processor en de eindversterker.

ron

Aan een heuse shootout zou ik graag meedoen. Vb Audyssey XT32 / Pro-calibratie vb dit ding puur om de "room-correction" functies te vergelijken/beoordelen.

Indien je deze Altitude32 sober gebruikt (vb 5.1 of 5.2 opstelling) is mijn inziens het prijsverschil enkel te rechtvaardigen indien je bij het omschakelen direct een "woooooow" gevoel hebt...
Indien het eerder een "geneuzel in de marge" verschil geeft lijkt mij het prijskaartje eerder behoorlijk  :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

R0N

Quote from: jvanhambelgium on September 17, 2014, 10:32:03
Aan een heuse shootout zou ik graag meedoen. Vb Audyssey XT32 / Pro-calibratie vb dit ding puur om de "room-correction" functies te vergelijken/beoordelen.
......
Hoi,
Dat heb ik reeds gedaan met de Magnitude32 vs Audyssey Pro, 7.1 opstelling.
Puur om de correctieverschillen te vergelijken heb je aan de Magnitude genoeg.
Het verschil is zeker de moeite waard.
Bied jij jouw luisterruimte aan voor zo een test?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jvanhambelgium

Dit soort aankopen is sowieso niet echt voor mij hoor. Ik ben ben best tevreden met mijn huidige setup.
Ik ben een redelijke 80/20 persoon zeg maar (wat wil zeggen dat ik geen perfectionist ben als het muziekbeluisteren komt)
, de verdere % verbetering gaan met mijn huidige setup direct $$$$$$ betekenen...

Indien je echter ooit van plan bent in Belgie 1 of andere demo te doen wil ik wel overwegen of ik iets kan betekenen. Echter zijn er mede-forummers die nog betere ruimtes hebben denk ik dan zo bij mezelf ;-)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Cobraatje

Juist in een 'mindere ruimte' bewijst Trinnov zijn kracht.

Ik heb bij Ron thuis een Trinnov(vergeten welke) in stereo gehoord en vond de Trinnov natuurlijker en meer 'live' klinken dan welke Audyssey XT32(pro) set ik ooit gehoord heb.
Wat ik mij nog goed kan herinneren is dat zonder Trinnov je meer een toeschouwer was die luisterde naar muziek en met Trinnov meer onderdeel van de muziek werd.

borkaenjo@work

Ik zou de Trinnov best eens willen vergelijken met mijn McIntosh mx 151.
Mijn kamer kan onder de noemer "mindere kamer" geschaard worden.

R0N

Quote from: borkaenjo@work on September 20, 2014, 11:41:33
Ik zou de Trinnov best eens willen vergelijken met mijn McIntosh mx 151.
Mijn kamer kan onder de noemer "mindere kamer" geschaard worden.
Neem eens contact op met Beter Beeld & Geluid, Bjorn, hij kan je een voorstel doen.

Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

JANJWJMC

Wat zijn de futureproof mogelijkheden van deze voorversterker?
Als er een nieuwe standaard komt voor hdmi wordt dan de
hdmi board vervangen?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

R0N

Quote from: JANJWJMC on October 14, 2014, 11:41:20
Wat zijn de futureproof mogelijkheden van deze voorversterker?
Als er een nieuwe standaard komt voor hdmi wordt dan de
hdmi board vervangen?
Ja, HDMI board wordt vervangen. Het hele systeem is modulair opgebouwd.

Voor wat betreft nieuwe codecs is het makkelijker, die worden gewoon door de software verwerkt. Geen codecs op chip, maar geprogrammeerd. Dat heeft tevens het voordeel dat op een lager niveau de processing kan plaatsvinden, hetgeen veel directer is en beter integreerbaar met de overige functies van de Altitude32.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Hèhè, daar is tie dan, de eerste Altitude32 in Nederland!
Nu nog even bij mij, volgende week naar Beter Beeld & Geluid in het home theater in een vaste opstelling.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Na enige tijd van stilte in dit topic iets nieuws. Vorige week twee dagen training gehad bij Trinnov Fr. om de (nieuwe) mogelijkheden van de Altitude32 te leren. De software wordt steeds uitgebreider èn gebruiksvriendelijker.
Een voorbeeld van gebruiksvriendelijkeid is de initiële configuratie. Dat kan nogal een klus zijn als je veel luidsprekers hebt. Trinnov heeft de meeste mogelijkheden al voorgeprogrammeerd:

Je kiest een format aan de hand van je geïnstalleerde luidsprekers, geeft de afmetingen van je luisterruimte op en je krijgt meteen een grafische presentatie van de opstelling. Daarna kun je uiteraard nog wijzigingen aanbrengen. Je geeft hier ook aan per luidspreker of je monoamp of biamp gebruikt (of triamp). Bij biamp kun je hier ook de x-overs instellen.

Een werkelijk fantastische functie is het basmanagement. Iedere luidspreker is apart in te stellen!

Niet alleen de x-over frequentie, maar ook het filter dat je daarvoor wilt gebruiken. Heb je meerdere subwoofers, dan kun je per luidspreker aangeven naar welke subwoofer(s) je het signaal wilt sturen.
Apart daarvan is er ook nog een instelling voor het lfe-signaal per subwoofer.
Deze flexabiliteit in instellingen biedt geen enkel ander product. En bovendien voor 32 kanalen. Voor iedere luidspreker (en meetpositie) worden 18 grafieken!! gemaakt met informatie over voor/na de kalibratie in het amplitude- en tijddomein. Denk je eens in wat een rekenpower dat vraagt. Met de informatie uit deze grafieken kun je je installatie optimaal fine-tunen.

Zo dat was even een update over de ontwikkelingen. Nieuwsgierig: ga gerust eens kijken en vooral luisteren bij Beter Beeld & Geluid in Hilversum.

ron


Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

In dat lijstje van initiele opstellingen zie ik niets met meer dan 14 kanalen.
Kun je Atmos 9.1.6 doen bijvoorbeeld ?

Kjelt

Quote from: jaco on July 13, 2015, 02:41:04
In dat lijstje van initiele opstellingen zie ik niets met meer dan 14 kanalen.
Kun je Atmos 9.1.6 doen bijvoorbeeld ?
Staat bij de specs in de beginpost dat ze tot 9.1.4 gaan met Atmos.
Ik vind dat ook wel een beetje vreemd, eerst roepen dat "normale" high end apparaten "maar" tot 16 kanalen gaan en dat hun 24 en zelfs 32 kanalen uitgeven om vervolgens onder de 16 te stoppen  ;D
Ik had eigenlijk verwacht dat ze de atmos bioscoop setup zouden kunnen doen met 32 kanalen.
In de Atmos hometheater guidelines staat ook een voorbeeld met een dergelijke hoeveelheid kanalen.

R0N

Quote from: Kjelt on July 13, 2015, 07:25:59
Staat bij de specs in de beginpost dat ze tot 9.1.4 gaan met Atmos.
Ik vind dat ook wel een beetje vreemd, eerst roepen dat "normale" high end apparaten "maar" tot 16 kanalen gaan en dat hun 24 en zelfs 32 kanalen uitgeven om vervolgens onder de 16 te stoppen  ;D
Ik had eigenlijk verwacht dat ze de atmos bioscoop setup zouden kunnen doen met 32 kanalen.
In de Atmos hometheater guidelines staat ook een voorbeeld met een dergelijke hoeveelheid kanalen.

Hoho, wees niet teleurgesteld, het is slechts een voorbeeld dat ik laat zien. Natuurlijk gaat het tot 32 kanalen. Bij Trinnov in het lab heb ik ook een opstelling gehoord van 32 kanalen!


De Altitude32 is zelfs voorzien van een aansluiting voor toekomstige uitbreiding naar 64 kanalen. Dus niks te weinig voor welke bioscoop dan ook.

Met veel surroundluidsprekers krijg je een naadloze aansluiting van geluid dat rond gaat, geen 'gaten'. Een mooie belevenis. Het is wel een heel werk en je hebt ook 32 versterkers nodig. Maar dan heb je wèl wat.

ron

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)