Classe CA 201 vraag

Started by chansig, September 12, 2014, 20:55:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

9823 dus ws dan 99 verkocht oid.

16 jaar oud dus. Zien er allemaal nog keurig uit. Nu zitten er aan de zijkant van die zilveren plaatjes, rondje met lipjes waar de schroeven inzitten. Ik kan niet op de naam komen...maar er zitten er  5 per kant in. Nu is er bij de middelste (zowel links als rechts) de tekst afgevijld/geschuurd. Ooit vervangen ? Standaard ? Waar kan het op duiden ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Is dus een transistor...tsja moeilijk woord.



Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.S.

#28
Kan niet voor Classe spreken, maar het komt vaker voor dat fabrikanten de typenummers e.d. van componenten verwijderen om zo het 'geheim' te bewaren.

EDIT: een snelle Google leidt me naar dit plaatje van de CA300, lijkt erop dat ze het hier ook gedaan hebben:
http://www.audiokarma.org/forums/showpost.php?p=1798838&postcount=26

Waarom ze het bij jou dan alleen bij de middelste gedaan hebben (misschien ander type)?

jossie

De middelste is een ander type. De buitenste vier zijn transistoren, de middelste zijn Fet's. Ik denk dat ze destijds het type Fet graag nog even geheim hielden. In de service manual staat het type gewoon vermeld. De Fet stuurt de vier transistoren aan. Tweetrapsraket zeg maar.

Heb je overigens wel goed geteld? Volgens mij moet er nog zo'n set in zitten (onderin denk ik nog 10 stuks). Ze kunnen daar ook onder de print hangen, dan zie je ze niet direct.

De 201 is toch stereo?.
Omni !

chansig

Ik heb niet onder de prints gekeken. Dus zo met het blote oog zie ik er 5 per kant. En inderdaad stereo.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.