Audirvana Plus 2.0 = nu verkrijgbaar

Started by Lightspeed, September 10, 2014, 23:09:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lightspeed

Audirvana Plus 2.0 = nu te downloaden!   :pompom:   :happy:
http://audirvana.com/

http://www.digitalaudioreview.net/2014/09/audirvana-plus-2-0-launches-finally/
http://www.computeraudiophile.com/f11-software/audirvana-2-0-a-21673/




Met deze release van A+ 2.0 ziet de nieuwe gebruikersinterface er echt geweldig uit.
Ook heeft software-ontwikkelaar Damien er een prima bibliotheek-management voor gemaakt. *géén iTunes meer nodig.
(zeker voor een eerste release van zoiets, uitstekend voor een one-man development team)
Voor ALAC en/of FLAC en óók DSD afspelen, dus genieten van muziek via A+ 2.0 wordt steeds mooier.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Sander_Kaa


LaughingStock

Ik denk dat ik nog even wacht. Ik begreep uit een draadje op het ComputerAudiophile forum dat de geluidskwaliteit minder is dan de voorlaatste versie. 
Harbeth 40.2 Anniversary LE | Accuphase E-460 + DAC-40 | Accuphase DP-510 | Aurender N10

Sander_Kaa

heb hem even als trial op mn andere mac gezet. Ik heb mn muziekmap (music als onderdeel van de itunes mappenstructuur) geselecteerd als sync folder en binnen minuutje zag Audirvana alle tracks. Audirvana maakt vervolgens een bestandje aan waar de index in staat. Ik heb de muziekfolder en indexbestand op de nas staan. Wordt dus ff afwachten of ik verbindingsproblemen krijg (met itunes moet ik iedere dag opnieuw opstarten omdat mn NAS in de nacht uitgaat).

geluidskwaliteit kan ik niets over zeggen omdat ik nog niet op mn stereo heb getest. Instellingen (Direct mode, integer mode) lijken allemaal hetzelfde.

groot nadeel is mi nog wel het ontbreken van de remote functie. Moet nu een schermovername appje op mn ipad zetten om audirvana te bedienen. Momenteel gebruik ik splashtop maar die werkt vaker niet dan wel. Iemand betere opties?

Lightspeed

Quote from: LaughingStock on September 11, 2014, 16:38:29
Ik denk dat ik nog even wacht. Ik begreep uit een draadje op het ComputerAudiophile forum dat de geluidskwaliteit minder is dan de voorlaatste versie.

Tja, eigenlijk allemaal gezeur in de marge.  :dry:
Er zijn er genoeg, die ook inmiddels ervaring hebben vanwege beta-tester te zijn, die vinden dat het gewoon prima klinkt.
Let op dat enkele van die gasten ook veel spelen met al die Au/SRC variabelen en wellicht niet meer goed weten hoe het origineel/gewoon goed klinkt. (ook al heb je nog zo'n dure high-end set)  ;)

Zoals Sander zegt... er zijn hier&daar funktionele dingetjes die eventueel moeilijkheden kunnen geven, maar dit is allemaal afhankelijk van welke type DAC en/of NAS je eraan heb hangen.
Met externe USB of Firewire harddisk géén problemen.

Ik gebruik geen remote via tablet ofzo, via de TV en muis-bediening van de Mac gaat het prima zo.
Verder geen volume-control e.d. en vind de instellingen om Audirvana volledig controle te geven over het uitgangssignaal prima.
De bibliotheek en het aanpassen van metadata bevalt echt uitstekend. Het navigeren is simpel maar effectief en overzichtelijk.
En ja, het is best de €70 waard.  :thumbs-up:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

LaughingStock

#5
Tja, voor jou gezeur, voor mij niet. Audirvana is qua interface echt een van de betere muziekspelers en met deze update zijn ze de concurrentie nog verder voor, maar persoonlijk vind ik de eerdere versies qua geluid al neigen naar een 'hard' randje in het hoog. Ik merk dat ik met A+ vaak de neiging heb om het volume terug te schroeven, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amarra. Op basis van de berichten heb ik niet het vertrouwen dat dat beter is geworden (los van het feit of de verschillen minimaal zijn vergeleken met de vorige versies).
Harbeth 40.2 Anniversary LE | Accuphase E-460 + DAC-40 | Accuphase DP-510 | Aurender N10

Lightspeed

Ennn, nu alweer de eerste update  :exclamation:

"2.0.1 released with ability to sort albums by artist, and bug fixes"

Ook kunnen degene die al een eerdere 1.x versie hadden geregistreerd nu de 2.0 upgrade uitvoeren.

En wat betreft de + en - van de nieuwe 2.0 uitvoering zoals er inmiddels op de diverse forums over gediscuseerd wordt...
'zoveel mensen, zoveel wensen'.   :unsure:   ::)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Lightspeed

En wéér een update!   :coffee:

Release 2.0.2
Add artist as albums search criteria for search filed in albums view
Add year as albums sort criteria in Albums View
Add audio file location column in tracks list view
Optimize playback start time for large libraries
Bug fixes:
Fix for auto sync not working for file changes done when Audirvana Plus is not running
Fix wrong playing track duration displayed when sample rate converter is in action
Workaround to read AIFF metadata created with iTunes that are not fully compliant with AIFF standard (second fix)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Lightspeed

En wéér een update!

Release 2.0.4
Audio Engine optimizations
Change title of library change in preferences to state clearly it is only the database file that is to be moved
Add Bit Rate, last modified date columns in tracks list view
Remember metadata panel open/close status when re-opening Audirvana Plus
Yosemite dark mode better compatibility
Add Library settings to Debug Info

Bug fixes:
Fix About Box not showing in French and German locales
Fix play count, skip count = 0 criteria not working in smart playlist
Fix albums wrongly imported split
Fix album tracks list view not updated upon track metadata update (in album view mode)

Note that if you want to make comparisons with 2.0.3, you'll have to make a copy of your library database file as it is updated by 2.0.4 to new version.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Faxe

Heb er geen ervaring mee maar sinds gisteren is de IOS remote beschikbaar: http://audirvana.com/?page_id=3620
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Lightspeed

yep, inmiddels alweer versie... 2.2 with iOS remote. (verkrijgbaar via app-store tegen extra prijsje)

here's the change-log to 2.1 (in addition to the iOS remote integration):

    iTunes integrated mode: Disengage automatically to let iTunes play directly DRM protected files (.m4p)
    Add Luxman DA-06, Wadia di122, Devialet (from firmware v8) to whitelist of automatically recognized DSD capable DACs
    Display play queue total # tracks and time
    Add and modify toolbar at bottom of the hierarchical list of playlists
    Audio volume icon and value in dB
    Rename "Libraries" to "Sources"
   
Bug fixes:
        Fix setting another album with same title but different album artist not working when editing single or multiple tracks metadata
        Fix sync not creating correctly album with same name as existing, but different album artist
        Fix deleting one track in play queue was also deleting all the other occurrences of the same track
        Add Artist as a criteria when searching "All" in the Albums
        Several other minor fixes

And SQ optimization, mostly in definition
:music:

Heb zelf geen iOS apparaat dus van mij geen ervaringen hierover.
De audioplayer op de desktop zelf doet het gewoonweg fantastisch.
:happy:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Leeuwarden

2.2 is inderdaad weer een mooie stap voorwaarts! De app is ook fijn. Loop alleen nog wat te klooien met hoe je de Mac Mini in sluimerstand krijgt en weer eruit...

Richi

Quote from: Leeuwarden on August 14, 2015, 14:07:05
2.2 is inderdaad weer een mooie stap voorwaarts! De app is ook fijn. Loop alleen nog wat te klooien met hoe je de Mac Mini in sluimerstand krijgt en weer eruit...
Dat is mij na jaren ook nog niet goed gelukt. Als Audirvana draait, vertikt hij het om te gaan sluimeren. En uit de sluimerstand krijgen (als je hem er handmatig in zet) is ook nog niet zo gemakkelijk vanaf de iPAD. Dus heb ik het maar opgegeven en staat ie 24/7 aan.

Nog iets anders: ik hoor geen verschil tussen Audirvana mode en iTunes integrated mode. Iemand anders wel?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden

Ik heb alleen bij 1.zoveel integrated gebruikt. Daarna alleen bediening via Splashtop gedaan...

Sander_Kaa


Leeuwarden

Yep, stond bijna op het punt om een Auralic te kopen maar blijf toch nog maar even bij de MacMini-Audirvana combi...

Richi

Quote from: Leeuwarden on August 14, 2015, 18:08:53
Ik heb alleen bij 1.zoveel integrated gebruikt. Daarna alleen bediening via Splashtop gedaan...
Splashtop is toch een soort VNC?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden


Richi

Ben weer eens aan de knutsel gegaan met het afspelen van muziek via Audirvana zonder iTunes integratie. Wat in mijn geval het beste lijkt te werken qua bibliotheek beheer, is dat je Audirvana aanwijst waar de SACD ISO folder staat en waar de iTunes bestanden staan. Een aanpassing in iTunes metadata (bijvoorbeeld album artiest) wordt dan vrijwel direct in Audirvana bijgewerkt.

Het enige waar ik tegenaan loop, is dat niet alle album art wordt getoond in Audirvana, terwijl ik in iTunes wel bij alle albums de hoesjes zie. Als ik het betreffende bestand dan in de Finder opzoek, zie ik wel de album art als icoontje. Daar maak ik uit op dat de cover wel in het bestand is opgeslagen. Maar waarom ziet Audirvana die dan niet? Komt dit iemand bekend voor?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden

Ik kan me eigenlijk niet herinneren hoe ik het zelf heb gedaan. Was veel over album art te doen een tijdje terug op CA. Heb indertijd alles door Yate gehaald en heb er verder geen problemen mee. Nieuwste versie van Audirvana klinkt trouwens erg goed...

Richi

Yate. Die kende ik nog niet. Maar Google bood uitkomst.  ;D  Bedankt voor de tip.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De website audirvana.com is volgens mij al een tijdje uit de lucht. Geen idee wat er loos is...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Lightspeed

Ze waren toen even 2 dagen van 'server' verhuisd, niets aan de hand verder want alles is al lang weer gewoon te lezen & downloaden.

Update!
Qobuz Sublime streamingservice now integrated with Audirvana plus 2.3.

8)   :music:   :thumbs-up:   :happy:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Shorty

Audirvana Plus 3.0 komt misschien nog deze week uit. De nieuwe versie integreert MQA.
Zie https://audirvana.com/?page_id=3450 en www.digitalaudioreview.net/2017/03/mqa-comes-to-audirvana-plus/.

VrGr,

Bart J.