verkeerd tapijt?

Started by manco401, September 10, 2014, 08:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


denoontje


manco401

Heb nog geen mic, wat mag dat kosten, valt nog mee in prijs?

morca

Een Umik is het goedkoopste rond de 90 euro dacht ik.
Een UMC 8000 kost ook zoiets maar komt er een losse geluidskaart bij.

Zit even te denken,volgens mij moet je wel een line out op je MAC hebben,er moet dus wel een simpele geluidskaart inzitten.

newday

Ik gebruik ook een Umik i.c.m. een Mac Mini met de line out.
Tot voor een paar maanden werkte dit niet goed maar de problemen zouden nu moeten zijn opgelost, zie ook het REW forum:
http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/65896-getting-around-limitations-javasound-os-x.html

Bij mij werkt het nu ook beter/eenvoudiger maar of de uitkomst juist is kan ik nog niet beoordelen.


morca

Quote from: bert stoltenborg on September 14, 2014, 14:34:18
Een Behringer ECM 8000 is zo'n beetje DE goedkope meetmicrofoon.
http://www.bax-shop.nl/pencil-/-overhead-microfoon/behringer-ecm8000-condensator-meetmicrofoon/product-details.html?gclid=CMrcvMXb4MACFUsOwwodzlMAJg
Idd dat is imo ook zo,alleen heeft hij dan een losse geluidskaart nodig,
TS lees anders de startpost van mijn onderschrift even ivm meten.

De kaart voor bij de EMC 8000:
M-audio fast track. ( mixer en geluidskaart in 1+voeding voor mic en usb kabel voor op pc).

manco401

#32
Heb opnieuw de room EQ op de Arcam nog eens laten lopen in nieuwe 'configuratie' speakers/tapijt en na de metingen brengt de eq nog steeds iets meer de hoge tonen terug. Rol ik nu terug het tapijt weg dan is het geluid met eq veel te schel.
Eigenlijk klinkt het met de room eq verre van verkeerd nu, terwijl ik het met het groter tapijt echt niet goed vond.
Het algoritme in die EQ brengt ook altijd het geluid iets meer 'samen' zeg maar.

Heb wel een SPL metertje liggen, kan ik daar iets mee doen met die REW software? Waarschijnlijk niet :)
Heb wel een line out op mijn macbook pro.


denoontje

Lukt wel als er een line out op de meter zit, mic zal beter werken, maar het geeft een indicatie.

manco401

Alles klinkt opnieuw veel beter dankzij een paar Tube Traps die ik nog staan had van vroeger maar wou ze in mijn nieuwe woonkamer niet meer gebruiken omdat die zoveel plaats innemen, maar heb ze toch maar eens ingezet achter mijn speakers en het verschil is toch dramatisch te noemen. Ik denk dat ze hier meer helpen dan op mijn oude adres. Heb de traps hier nog op het forum overgekocht, zijn van 'Thingman' makelijk met 1 zijde reflectie en 1 zijde basstrap. Opmerkelijk ook als je ze roteert hoe het geluid verandert.
Nu is het oranje stofje wat versleten, als ik die zou willen overtrekken, moet dat in een specifieke stof zijn?

manco401

Waar koop ik zo'n UMIK best? Op die zweeds site van Dirac?

Ondertussen nog steeds aan het expirementeren met luidspreker plaatsing enz..
Kan het niet helpen maar met de EQ klinkt het in stereo gewoon beter dan in direct. Het laag is veel gedefineerder en er zit meer slam in. Alsook lijken stemmen precies meer voor de speakers geplaatst terwijl ze precies ergens achter mijn boxen zitten zonder EQ.
Vooral bij een cd als Favourite Worst Nightmare van AM, is de ritme sectie en baslijn gewoon veel beter met de EQ.
Mijn akoestiek is dus nog steeds erg ruk :(