Apple Watch

Started by Starred, September 7, 2014, 18:08:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Niet echt een schokkend  horloge....
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

J.A.F._Doorhof

Niet een schokkend horloge....
Vraag me af wat ze nog meer moeten doen voordat je het schokkend vind....

Ik vind het allemaal super wat er gebeurt, MAAR koop hem nog niet, voor mij moeten er meer sensoren inzitten of meer fitness/health dingen mee mogelijk zijn en dan koop ik hem zeer zeker.
Denk aan ApplePay, bedienen van je huis, siri vond ik ook goed werken op de AppleWatch, streamen van je muziek, inchecken bij luchthavens en bij je hotel etc.

Veel dingen kunnen nu ook met de iPhone (vooral inchecken is ideaal), maar als watch vind ik het net wat handiger.
Ik denk dat het net zo gaat als met de iPad, in het begin denk je "dat heb ik niet nodig" daarna heb je er een en kun je na een tijdje moeilijk meer zonder.
De prijzen vallen me in ieder geval erg mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

road rebel

De prijzen vallen inderdaad mee, behalve de edition versie dan, want de restwaarde zal wel nihil zijn.
De batterijduur lijkt mij dan weer krap, 18u op papier zal vermoedelijk onvoldoende zijn om een hele dag mee te gaan...

neptune

startprijs 399 euro vind ik niet goedkoop, maar er zijn er ook die net zo duur zijn als een smartwatch 699 euro.
Prijzige speeltjes...

Wellicht over een paar jaar als ze de dikte met de helft kunnen terugbrengen.
zet hier iets neer

Kwabbernoot

Ligt het aan mij of is het een beetje een feminien ontwerp? Ik vind hem niet mooi, zoals de meeste smart watches overigens.

Groeten...

KillerbeeNL

mwah een Mickey Mouse achtergrond voor de kids zit bij de prijs inbegrepen.

Ik zweer je dat als er iemand met zo'n ding om de pols ons gesprek constant onderbreekt ik me omdraai en weg loop.

Het gepingel op de achtergrond van een mobiel stoor ik me al aan....

Als ik wil weten wie mij belt dan weet ik dat direct omdat mijn telefoon jaaaren geleden al in staat is om voor elk contact een andere ringtone in te stellen >:D

Sorry voor de off-topic reactie maar ik ben zoooo tegen dit soort communicatieve stoorzenders.

Als mensen het voor elkaar krijgen om tijdens een lange trein/bus/vliegtuig reis elkaar NIETS meer te vertellen hebben.....

Zoveel prikkels uit de directe omgeving KAN niet goed zijn (o.a. voor de nekwervels )



Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Hanky Panky

#81
Het zal wel weer storm lopen van de Apple kiddies die zo'n ding willen. Puur status: nu kun je zonder opzichtig met je iPhone te pielen laten zien dat je A) een smartwatsj van minimaal 4 meijer draagt en B) weet iedereen die het kreng herkent dat je de nieuwe generatie iPhone hebt. Het zal ook wel weer een boost in de iphone 6 verkopen geven want het ding is niet backwards compatible.

Je kunt er kennelijk ook telefoongesprekken mee voeren en het is geschikt voor messaging. Maar op zo'n pieterpeuterig schermpje ??? Dat is ook de reden dat die dingen voor Android niet lopen: na een week komt men er achter dat het niets toevoegt en dat je constant met een kabel aan je klokkie moet lopen om de accu te voeden  :D

Dat zal bij dit ding niet anders zijn  ;)

Vraag me overigens af of dit als handsfree set kwalificeert voor gebruik in de auto of dat je zodra het ding aanstaat en er iets mee doet in overtreding bent?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LittleNinja

Heerlijk. Ik wil hem.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

)p(

Quote from: Kwabbernoot on March 10, 2015, 11:01:40
Ligt het aan mij of is het een beetje een feminien ontwerp? Ik vind hem niet mooi, zoals de meeste smart watches overigens.

Groeten...

Ik vind hem wel mooi. Maar je hebt wellicht een punt. Veel vrouwen hebben hun iPhone in een tas. Dan is het denk ik wel handig dat je voor veel handelingen je iPhone niet eerst uit je tas hoeft te halen maar deze snel even op je horloge kan afhandelen.

Nosoforos

Quote from: KillerbeeNL on March 10, 2015, 11:08:28

Het gepingel op de achtergrond van een mobiel stoor ik me al aan....

Als ik wil weten wie mij belt dan weet ik dat direct omdat mijn telefoon jaaaren geleden al in staat is om voor elk contact een andere ringtone in te stellen >:D

Sorry voor de off-topic reactie maar ik ben zoooo tegen dit soort communicatieve stoorzenders.

Als mensen het voor elkaar krijgen om tijdens een lange trein/bus/vliegtuig reis elkaar NIETS meer te vertellen hebben.....

Zoveel prikkels uit de directe omgeving KAN niet goed zijn (o.a. voor de nekwervels )

Juist dat gepingel is met een watch niet nodig. ;) Gewoon geluid uit (mijn telefoongeluid heb ik ook meestal uit), dan val je mensen niet lastig met je irritante ringtones. De watch kan met een subtiele trilling aangeven (ipv die irritante van de telefoon die je bij mensen hoort en net zo storend is als een ringtone) dat je wordt gebeld, je kijkt even wie het is - en besluit gewoon niet op te nemen. Kun je weer verder converseren met de mensen om je heen (vind het altijd een beetje misplaatste romantiek alsof iedereen vroeger met elkaar zat te praten in het openbaar)

neptune

Quote from: Hanky Panky on March 10, 2015, 11:21:51
Het zal wel weer storm lopen van de Apple kiddies die zo'n ding willen. Puur status: nu kun je zonder opzichtig met je iPhone te pielen laten zien dat je A) een smartwatsj van minimaal 4 meijer draagt en B) weet iedereen die het kreng herkent dat je de nieuwe generatie iPhone hebt. Het zal ook wel weer een boost in de iphone 6 verkopen geven want het ding is niet backwards compatible.

Je kunt er kennelijk ook telefoongesprekken mee voeren en het is geschikt voor messaging. Maar op zo'n pieterpeuterig schermpje ??? Dat is ook de reden dat die dingen voor Android niet lopen: na een week komt men er achter dat het niets toevoegt en dat je constant met een kabel aan je klokkie moet lopen om de accu te voeden  :D

Dat zal bij dit ding niet anders zijn  ;)

Vraag me overigens af of dit als handsfree set kwalificeert voor gebruik in de auto of dat je zodra het ding aanstaat en er iets mee doet in overtreding bent?

vanaf iPhone 5 , dus dat ff rechtgezet, voor de rest kan ik me in je verhaal vinden ^^
zet hier iets neer

Siddartha

vind het wel een leuk ding.. ontwerp spreekt mij juist erg aan. Leuk dat er veel variatie mogelijk is.
Alleen veel te duur, zoals zo veel Apple producten. Dus dat houdt mij wel tegen. Zie voor mij de toegevoegde waarde niet in voor dat geld ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xstream

Quote from: Starred on March  7, 2015, 12:41:39
Onmisbaar is een groot woord, maar voor surfen heb ik 10x liever een ipad dan een laptop. Snap ook niet waarom je een ipad traag vindt? Ik heb een behoorlijk snelle laptop ( Thinkpad X1 Cabon), en surfen op mn air gaat echt niet trager. Bediening van ipad is bovendien veel makkelijker en sneller, hij is dunner, lichter en minder warm. Kortom, juist voor surfen ideaal. Maar goed, ieder heeft z'n eigen voorkeur
Sinds ios7 en 8 met zowel air1 als air2 vind ik t browser hopeloos irritant. Net zoals de appstore. Gaat 6 vd 10 keer redelijk snel en dan hapert die weer en laadt die een pagina irritant lang. Als ik dan switch naar een andere browser gaat dat vaak weer snel,  maar na paar page loads weer hetzelfde trage gezeik. Lijkt wel een caching issue te zijn.

Ik heb een 4.5 jaar oude MBP en die gaat velen malen sneller,  om over men recente desktop maar te zwijgen. Ook m'n telefoon doet t een stuk sneller.

Appstore blijft ook vaak genoeg hangen voordat die een keer wat laadt. Een reboot lost t een tijdje op, maar dan nog is t niet zo snel om t fijn te noemen.

Rare is ook dat t op een iPad2 van een maat van me wel veel sneller gaat. Het is ook echt sinds ios7 zo. Zowel op die van mij als die van vrienden en familie met Air's. Dus we zullen wel een andere standaard hebben ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Duur vind ik hem eigenlijk juist niet.
Ik betaal 249.00 voor de FitBit surge en dat is een totaal ander type, een Suunto Ambit kost dik over de 350.00 maar daar kun je een hart band op gebruiken.

Al die horloges hebben geen facebook, apps etc.
Dus qua prijs vind ik het wel meevallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#89
Ben eerder benieuwd hoe lang ze meegaan bij echt gebruik. Over mijn iPhone hoorde ik ook verhalen als anderhalve dag. Maar de praktijk was eerder de helft maar hij werd dan ook echt goed gebruikt. Maar we zullen de eerste testen eens afwachten.
Ben eerder benieuw naar hun aangekondigde iAuto 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 11, 2015, 11:12:57
Duur vind ik hem eigenlijk juist niet.
Ik betaal 249.00 voor de FitBit surge en dat is een totaal ander type, een Suunto Ambit kost dik over de 350.00 maar daar kun je een hart band op gebruiken.

Al die horloges hebben geen facebook, apps etc.
Dus qua prijs vind ik het wel meevallen.

Ach mensen moeten er ook aan wennen, de top telefoons van apple en samsung zijn ook prijzen waar niemand ooit van dacht dat gaan mensen betalen. Iets als een mini-scherm/computer op je arm heeft nog geen duidelijk prijspunt. Ik denk dat het inzetten op deze 2 prijs punten (zeg 350+ en 600+) een redelijke aanname is waar mensen aan gaan wennen voor 'waar' voor hun geld.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#91
Quote from: KillerbeeNL on March 10, 2015, 11:08:28
mwah een Mickey Mouse achtergrond voor de kids zit bij de prijs inbegrepen.

Ik zweer je dat als er iemand met zo'n ding om de pols ons gesprek constant onderbreekt ik me omdraai en weg loop.

Het gepingel op de achtergrond van een mobiel stoor ik me al aan....

Als ik wil weten wie mij belt dan weet ik dat direct omdat mijn telefoon jaaaren geleden al in staat is om voor elk contact een andere ringtone in te stellen >:D

Sorry voor de off-topic reactie maar ik ben zoooo tegen dit soort communicatieve stoorzenders.

Helemaal mee eens, maar punt is mensen doen het nu eenmaal. Je kan zeggen dat smartwatches hier een poging gaan doen om het minder te maken vooral met de tappen zonder dat je kijkt en mini dingen die naast de tijd staan zodat het lijkt of je kijkt hoe laat het is.

Was gisteren aan met 4 andere aan het eten, en het lijkt normaal (teminste tot de eerste drankjes er zijn) dat iedereen op zijn telefoon zit te kijken. Met een lichte zucht maar mijn telefoon gepakt en gezegd dat ik mij niet sociaal wilde afzonderen en mee ging doen in het groeps gedrag :). Tijdens meetings zeg ik er steeds vaker wat van maar als ik eerlijk ben is laptops open het zelfde probleem of nog veel erger want dan is het om 'aantekeningen' te maken.

Op het eind van de dag gaat dit over opvoeding en respect voor de andere aan tafel en/of tijdens lezingen/meetings. En als je een 'tap' krijgt en je weet dat je in de komende 5min snel even een op je pols kan kijken beter te verwerken in een normale interactie dan nu.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Hier nog een artikeltje waarin o.a. wordt ingegaan op de mogelijkheden van een smartwatch om juist de tijd die we spenderen aan het kijken op schermpjes te verminderen (precies wat ik ervan verwacht en waarom ik er naar uitzie).
http://www.wired.com/2015/04/the-apple-watch/