Apple Watch

Started by Starred, September 7, 2014, 18:08:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: BJF on September 10, 2014, 05:37:36
Komt er een 'links- en rechtspolsige' versie? Lijkt me dat de 'Crown' lastig te bedienen is met links om een rechterpols. Niks van gezien, dus ik vrees van niet.

Ik denk dat het scherm gewoon om te draaien is, hoef je enkel nog de banden om te wisselen en je hebt een versie andersom  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

marz01

Mooi ding, jammer dat er geen gps opzit.
Ik vraag mij nu af of je er gewoon mee kan hardlopen zonder je iPhone mee te nemen?
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Eddye

Quote from: marz01 on September 10, 2014, 07:41:22
Mooi ding, jammer dat er geen gps opzit.
Ik vraag mij nu af of je er gewoon mee kan hardlopen zonder je iPhone mee te nemen?
GPS zit op je iPhone, die je nodig hebt voor dit horloge. Hardlopen zonder iPhone zit er dus niet meer in ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Starred

Quote from: BJF on September 10, 2014, 05:37:36
Komt er een 'links- en rechtspolsige' versie? Lijkt me dat de 'Crown' lastig te bedienen is met links om een rechterpols. Niks van gezien, dus ik vrees van niet.

http://www.macrumors.com/2014/09/09/apple-watch-interface-orientation-choice/

Kwabbernoot

Quote from: Audiofiel on September  9, 2014, 20:47:59
IK WIL 'M !!!!

                                 IK NIET !!!!
Wat een lelijk ding, zoals zoveel smartwatches.

Groeten...

Audiofiel

Ik vind alle horloges lelijk, dus het maakt mij niet zo veel uit. ;D


Het gaat mij puur om de extra functionaliteit die je bij je iPhone krijgt. En superslim dat hij ook gaat werken met oudere modellen iPhones, zoals de 5, 5c en 5s. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kwabbernoot

Quote from: Audiofiel on September 10, 2014, 09:05:31
Ik vind alle horloges lelijk, dus het maakt mij niet zo veel uit. ;D


Het gaat mij puur om de extra functionaliteit die je bij je iPhone krijgt. En superslim dat hij ook gaat werken met oudere modellen iPhones, zoals de 5, 5c en 5s. 8)

Superslim? Echt waar? Het zou belachelijk zijn als het niet zo was. Ik ben ook nog niet overtuigd van het nut van de extra functionaliteit van smartwatches. Maar dat kan zomaar veranderen als ik een keer zo'n ding heb geprobeerd.

Groeten...

snicky

#32
Ik wil hem ook zeker proberen, scheelt weer om elke keer de telefoon uit de zak te halen[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Nosoforos

#33
Dat vind ik eigenlijk nog wel een erg aantrekkelijk vooruitzicht: dat je straks die stomme telefoon minder vaak in je hand hebt. Gewoon even snel kijken wie er belt op je horloge (en dan snel op 'negeer' kunnen drukken- ze mailen me maar), berichtjes waar je even snel antwoord op kunt geven zonder dat je vervolgens toch weer aan die telefoon blijft plakken. Functies waar ik zoal naar uitzie:
- simpelweg bedienen van je muziek op je iPhone vanaf je horloge
- thermostaat bedienen met het horloge
- lichten (Philips Hue) bedienen met het horloge. Tevens mogelijkheden waarbij bepaalde lampen aangaan afhankelijk van je positie- bijvoorbeeld de leeslamp op het moment dat ik in mijn leesstoel ga zitten (bluetooth proximity).
- Bedienen van allerlei apparatuur (via homekit in scenes: televisie aan, receiver aan, scherm naar beneden etc). Doordat de aanwezigheid van een horloge binnen een bepaalde radius meer zekerheid geeft dat de persoon zich hier ook bevindt (itt een telefoon die ergens kan blijven liggen), kan er denk ik ook meer gepersonaliseerde bediening zijn. Bv: je gaat zitten op de bank voor de tv, de watch vraagt of je tv wil kijken, de tv schakelt in op het juiste kanaal en de apple tv logt in met jouw Netflix-account bv, de watch vraagt of je de volgende aflevering van Breaking Bad wil zien. Als er twee mensen zitten voor de tv verschijnt er op ieders watch een bericht 'wie wil de Apple TV bedienen?' oid. Enz, enz, enz.
- Als verlengstuk van de computer: zolang je in de buurt bent, gaat de computer niet op wachtwoordbeveiliging, zodra je wegloopt wel. Maar zodra je terugloopt schakelt de computer weer terug- je hoeft dus niet meer je wachtwoord in te vullen. Deze functionaliteit kan weer verder doorgevoerd naar 1Password en online betalingen.
- tzt zou het fijn zijn als achterlijke systemen zoals de OV-chipkaart hiermee kunnen werken. Die pasjes zal ik missen als kiespijn.

VlisChris

Klinkt allemaal als leuke ideeën 8)
Wel vraag ik me af hoe je zou moeten reageren als je overvallen wordt van je telefoon, horloge en laptop. Handig. Een ww op je laptop. Maar op deze manier heb je er niks aan ;)

Verlichting automatisch laten werken is wel een stoer idee 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosoforos

#35
Het enige gevaar dat ik zo zie is als je idd met de watch de computer zou kunnen ontgrendelen. Maar dat acht ik niet zo realistisch. Ten eerste zal dit aan tijd gekoppeld zijn (dus na x minuten is ontgrendelen niet meer mogelijk). Ook zou een Apple watch misschien wel kunnen weten door wie hij wordt gedragen, stel ik me zo voor (en ontgrendelen zou alleen moeten werken op het moment dat de watch wordt gedragen). Er zit immers een hartritme-sensor in. Het schijnt dat ieders hartritme een unieke 'vingerafdruk' is (zie de sensor van "Nymi"). Geen idee of dit nu al zo nauwkeurig is vast te stellen met de watch hoor (wellicht in de toekomst anders). Maar net als een iPhone (middels touchID) zou wellicht een watch beschermd kunnen worden met 'heartID' (koffiedik kijken dit)  ;).

Hanky Panky

  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

danielo

#38
Quote from: Madhouse on September  9, 2014, 21:38:51
Ik vind het niets een smartwatch, blijf liever mijn mooie mechanische horloges dragen ;-)

De vraag (wat mij  betreft nog niet beantwoord) is willen we naast een computer in je broekzak (want dat was de iphone eigenlijk was maar een slechte telefoon) ook een computer op je arm. Dus de vraag wordt niet of het een goed horloge is (want dat is het niet) maar is er voldoende waarde om een scherm op je arm te hebben voor andere dingen. Net als hij de smartphone zal de doorslag zijn of de 5 tot 10 apps die voor ieder persoon anders zijn er gaan komen. Dit omslag punt is wat lastiger dan voor een telefoon want ze moeten eerst veel mensen overtuigen om weer wat op hun arm te gaan dragen.

Ik ga er zeker 1 proberen, weet al 3 apps die voor mij zinnig genoeg zijn om het te testen en verwacht door de +/- 6 maanden voor aankondiging dat externe app makers nog wel met 3 of 4 apps komen die ik kan waarderen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Ik ben toch wel benieuwd naar de Apple Watch. De fitness functies boeien mij niet (in mijn geval kan ik hem niet omhouden tijdens het trainen) maar ik zie die functies meer als gezondheidsfuncties. Mijn vader heeft hartritme problemen en het zou dus erg prettig zijn als het horloge een monitor functie kan vervullen.

Geen goed horloge? Een horloge heeft één functie en dat is de tijd vertellen... Doet hij prima vermoed ik.

Verder vind ik de home automation en de berichten functie ook handig, evenals de viewfinder mogelijkheid (waarmee je ook op afstand de shutter kan bedienen).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het werkt in combinatie met een Bluetooth carkit... Ofwel hoe behoudt de Apple Watch connectie met de iPhone in verschillende omstandigheden?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

#41
Quote from: Nosoforos on September 10, 2014, 11:23:51
Dat vind ik eigenlijk nog wel een erg aantrekkelijk vooruitzicht: dat je straks die stomme telefoon minder vaak in je hand hebt. Gewoon even snel kijken wie er belt op je horloge (en dan snel op 'declineer' kunnen drukken- ze mailen me maar), berichtjes waar je even snel antwoord op kunt geven zonder dat je vervolgens toch weer aan die telefoon blijft plakken. Functies waar ik zoal naar uitzie:
- simpelweg bedienen van je muziek op je iPhone vanaf je horloge
- thermostaat bedienen met het horloge
- lichten (Philips Hue) bedienen met het horloge. Tevens mogelijkheden waarbij bepaalde lampen aangaan afhankelijk van je positie- bijvoorbeeld de leeslamp op het moment dat ik in mijn leesstoel ga zitten (bluetooth proximity).
- Bedienen van allerlei apparatuur (via homekit in scenes: televisie aan, receiver aan, scherm naar beneden etc). Doordat de aanwezigheid van een horloge binnen een bepaalde radius meer zekerheid geeft dat de persoon zich hier ook bevindt (itt een telefoon die ergens kan blijven liggen), kan er denk ik ook meer gepersonaliseerde bediening zijn. Bv: je gaat zitten op de bank voor de tv, de watch vraagt of je tv wil kijken, de tv schakelt in op het juiste kanaal en de apple tv logt in met jouw Netflix-account bv, de watch vraagt of je de volgende aflevering van Breaking Bad wil zien. Als er twee mensen zitten voor de tv verschijnt er op ieders watch een bericht 'wie wil de Apple TV bedienen?' oid. Enz, enz, enz.
- Als verlengstuk van de computer: zolang je in de buurt bent, gaat de computer niet op wachtwoordbeveiliging, zodra je wegloopt wel. Maar zodra je terugloopt schakelt de computer weer terug- je hoeft dus niet meer je wachtwoord in te vullen. Deze functionaliteit kan weer verder doorgevoerd naar 1Password en online betalingen.
- tzt zou het fijn zijn als achterlijke systemen zoals de OV-chipkaart hiermee kunnen werken. Die pasjes zal ik missen als kiespijn.

OMG 😨😨😨 ....kom je helemaal niet meer van je stoel af met je door je Apple watch uitgekozen magnetron maaltijd op je schoot welke is gebracht door je multifunctionele robot stofzuiger...... stel je voor dat je pc telkens aan en uit wordt geschakeld terwijl je er langs loopt  pftt 😆😆😆😆

http://youtu.be/9AkY7lAdq7o

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Etiennevh

Hoe zwaar is het ding eigenlijk? Gaat het aanvoelen als een blok beton? Ik denk dat we er nu allemaal over lopen te zaniken net als de iPad, en over 5 jaar loopt iedereen met een iWatch 3GS of weet ik wat voor aanduiding.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

KillerbeeNL

dit soort gadgets is gedoemd om te mislukken.

Persoonlijk wil IK beslissen of ik DIRECT wil zien of er een mail sms whatsapp of whatever binnenkomt.

Dit soort dingen Is alleen voor echte gadget freak (en ik ben er eentje) maar voor de rest van de bevolking geeft zo'n ding alleen maar onrust en sociale afleiding/afstoting.

Kijk maar eens rond in de trein/bus...niemand praat nog met elkaar

Sorry voor de OT...
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Ik verwacht eigenlijk dat deze techniek alleen maar zal groeien. Wat hier en daar al geroepen wordt.. zal het apparaat een hoop info kunnen inwinnen, zoals gezondheidsgegevens. Dit kun je natuurlijk als negatief beschouwen omdat verzekeraars dan met deze gegevens jouw kosten kunnen bepalen maar je kunt er ook naar kijken als een hulpmiddel om maatwerk zorg te kunnen krijgen en hopelijk dan ook sneller wanneer dit nodig is.

Wanneer de smartwatch enkel een "meekijkscherm" is van je telefoon verwacht ik er inderdaad minder van. Een hoop zal bepaald worden door de ontwikkelaars die nu volop hiermee bezig zijn, zodat bij de werkelijke introductie er al een heleboel mooie app's op de markt zullen komen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Morgenochtend gaat toch echt deze weer om, al zou hier al een Apple Watch liggen.  :D

Een beter forum begint bij jezelf.

Nosoforos

Quote from: KillerbeeNL on January 14, 2015, 22:37:51
dit soort gadgets is gedoemd om te mislukken.

Persoonlijk wil IK beslissen of ik DIRECT wil zien of er een mail sms whatsapp of whatever binnenkomt.

Dit soort dingen Is alleen voor echte gadget freak (en ik ben er eentje) maar voor de rest van de bevolking geeft zo'n ding alleen maar onrust en sociale afleiding/afstoting.

Kijk maar eens rond in de trein/bus...niemand praat nog met elkaar

Sorry voor de OT...

Maar dat beslis je toch ook zelf? Namelijk ten eerste door de keuze of je wel of niet überhaupt zo'n ding koopt en in de tweede plaats door de instellingen die je maakt (wat wil je wel of niet zien). Ik begrijp het ook nooit dat mensen in mijn omgeving bij iedere 'ping' naar dat schermpje graaien. Ik heb veel meldingen op stil staan of uitgeschakeld. En ik kan me prima beheersen om niet de hele tijd te kijken. Ik vind al die technologie een enorme verrijking zonder dat het me zenuwachtig maakt (zoals je wel bij sommige mensen ziet idd). Zo'n watch lijkt me juist top, omdat ik m'n telefoon nog minder zal pakken ;).

- gedoemd om te mislukken? Of course not.
- Niemand praat nog met elkaar in de trein/bus? Ik geef toe dat het er sullig uitziet al die mensen met hun schermpjes. Maar ik geloof er niets van dat mensen vroeger interessante gesprekken voerden met elkaar (het percentage interessante mensen is daar te laag voor ;) ). 'Vroeger' zag je mensen die zich afsloten door in een boek te duiken.

LittleNinja

Zeker de moeite waard Perf. :D

Ik weet nog wel toen men begon te lezen in een boek wanneer men in de trein zat. Toen werd er ook al geroepen "Niemand zal nog met elkaar praten.". :D :P Was dat niet de tactiek van hen die niet wilde praten? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Quote from: LittleNinja on January 14, 2015, 23:35:54
Zeker de moeite waard Perf. :D

Was dat niet de tactiek van hen die niet wilde praten? ;)

Die mensen hebben nu een koptelefoon op zonder dat de muziek aanstaat 😆😆😆
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Perfectionist

Quote from: LittleNinja on January 14, 2015, 23:35:54
Zeker de moeite waard Perf. :D

Ik weet nog wel toen men begon te lezen in een boek wanneer men in de trein zat. Toen werd er ook al geroepen "Niemand zal nog met elkaar praten.". :D :P Was dat niet de tactiek van hen die niet wilde praten? ;)

Wel een mooie grap van Theo Maassen volgens mij dat door de smartphones en tablets het autisme in Nederland substantieel is toegenomen.
Een beter forum begint bij jezelf.