Negatieve feedback op account

Started by RCduck7, September 4, 2014, 21:20:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RCduck7

Ik heb net een negatieve feedback gekregen op een verkoop die wat stroef verliep. Terwijl heb ik in het verleden talloze aan en verkopen gedaan waar beidde partijen zeer tevreden waren waar ik geen positieve feedback voor kreeg. Volgens mij gaan mensen eerder feedback geven als ze niet tevreden zijn. Goeie feedback geven zou men iets meer op één of andere manier moeten kunnen aanmoedigen.

Ikzelf ben van de persoon die ik een negatieve feedback kreeg eigenlijk ook niet zo tevreden. Hij bood de vraagprijs niet en dus was de koopwaar dan ook niet gereserveerd. Toen ik een paar dagen later de vraagprijs kreeg van een 2de persoon liet ik de eerste die me hier op het HT forum contacteerde eerst de keus om alsnog toch te vraagprijs te geven (het ontevreden lid dus). Ik dacht dat ik er goed aan deed hem voorrang te geven daar hij me eerst contacteerde. Hij besliste te kopen maar resultaat, hij was niet tevreden. Stank voor dank dan om iemand voorrang te geven. Er is veel heisa daardoor ontstaan op het topic waar ik de koopwaar aanbood. Er reageerden leden op het topic zonder alles te weten over het verhaal. Ondertussen bied de ontevreden koper de koopwaar weer aan, alle heisa voor niets dus. Met de koopwaar was niets mis, toch een negatieve feedback op mijn palmares en geen enkele positieve van alle tevreden leden.
Ik heb de koper geen negatieve feedback gegeven, lijkt me als met appels en peren gooien om terug negatieve feedback te geven in functie dat iemand dit doet met jou. Andere mogelijke kopers van mijn koopwaar die ik niet voorrang gaf vinden het een belachelijke zaak dat zij niet de mogelijk hadden de koopwaar te kopen, net omdat hij niet tevreden is en de koopwaar nu al aanbied mijn geintresseerde kopers/accounts. Waarom kocht hij dan?

Los van dit is het niet de bedoeling dieper in te gaan op dit voorval. Vooral het aanmoedigen van positieve feedback en het geven van negatieve een REDEN te geven dat meer is dan een simpele muisklik. Door een vragenlijstje "waarom" en op z'n minst een mailcontact om het over het er over te hebben alvorens iemand negatief feedback te geven.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

CZ79

Ik snap je punt, lekker laten gaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Quote from: RCduck7 on September  4, 2014, 21:20:32
Ik heb net een negatieve feedback gekregen op een verkoop die wat stroef verliep. Terwijl heb ik in het verleden talloze aan en verkopen gedaan waar beidde partijen zeer tevreden waren waar ik geen positieve feedback voor kreeg. Volgens mij gaan mensen eerder feedback geven als ze niet tevreden zijn. Goeie feedback geven zou men iets meer op één of andere manier moeten kunnen aanmoedigen.

Ikzelf ben van de persoon die ik een negatieve feedback kreeg eigenlijk ook niet zo tevreden. Hij bood de vraagprijs niet en dus was de koopwaar dan ook niet gereserveerd. Toen ik een paar dagen later de vraagprijs kreeg van een 2de persoon liet ik de eerste die me hier op het HT forum contacteerde eerst de keus om alsnog toch te vraagprijs te geven (het ontevreden lid dus). Ik dacht dat ik er goed aan deed hem voorrang te geven daar hij me eerst contacteerde. Hij besliste te kopen maar resultaat, hij was niet tevreden. Stank voor dank dan om iemand voorrang te geven. Er is veel heisa daardoor ontstaan op het topic waar ik de koopwaar aanbood. Er reageerden leden op het topic zonder alles te weten over het verhaal. Ondertussen bied de ontevreden koper de koopwaar weer aan, alle heisa voor niets dus. Met de koopwaar was niets mis, toch een negatieve feedback op mijn palmares en geen enkele positieve van alle tevreden leden.
Ik heb de koper geen negatieve feedback gegeven, lijkt me als met appels en peren gooien om terug negatieve feedback te geven in functie dat iemand dit doet met jou. Andere mogelijke kopers van mijn koopwaar die ik niet voorrang gaf vinden het een belachelijke zaak dat zij niet de mogelijk hadden de koopwaar te kopen, net omdat hij niet tevreden is en de koopwaar nu al aanbied mijn geintresseerde kopers/accounts. Waarom kocht hij dan?

Los van dit is het niet de bedoeling dieper in te gaan op dit voorval. Vooral het aanmoedigen van positieve feedback en het geven van negatieve een REDEN te geven dat meer is dan een simpele muisklik. Door een vragenlijstje "waarom" en op z'n minst een mailcontact om het over het er over te hebben alvorens iemand negatief feedback te geven.
Heb je hier nog mailcontact van.
Want volgen mij kan je bij 1 vd mods aankloppen hiervoor.

knubbe

Quote from: cz79 on September  4, 2014, 21:23:44
Ik snap je punt, lekker laten gaan

:withstupid:

Ik heb ook negatieve feedback waar ik het niet mee eens ben, maarja zo werkt het feedbacksysteem nou eenmaal. Imo nog altijd beter dan feedback die verwijderd wordt.
Positieve feedback krijg je idd minder snel dan negatieve. Anders stond mn teller ook 5x zo hoog :)
Heb het nooit gedaan maar je kan altijd vragen na een deal of iemand feedback wil achterlaten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

brtram

Ik denk dat TS maar beter achter z'n kopplaat stil in een hoekje kan gaan zitten.

Wettelijk is een koop gesloten als je het eens bent over de prijs en de zaak.

Als je een bod onder de vraagprijs te laag vindt, moet je met de koper geen afspraak voor het ophalen gaan plannen, maar wijs je zijn bod af of meldt dat je het in beraad houdt.




quattronl

Ik stel na een deal ook altijd voor om elkaar feedback te geven.
En tja, hoe meer je handelt, des te meer kans op negatieve feedback. It's all in the game. Het kan inderdaad wel eens mis gaan. Jammer dan. Maar het is dan wel fijn om ook positieve feedback te krijgen, dat heft elkaar dan weer ruimschoots op (als het goed is).

En een mod zou je bij dit issue mogelijk kunnen helpen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Nahpets

Quote from: quattronl on September  4, 2014, 22:20:25
En een mod zou je bij dit issue mogelijk kunnen helpen.

En vraag me dan wel af wat die mod zou moeten doen om te helpen?

Je had als verkoper een deal afgesproken, die ben je niet nagekomen. Vervolgens is er een nieuwe deal opgezet (onder soort van dwang) met een hogere aankoopprijs dan waar eerst al akkoord voor was. De rest is bijzaak (dat hij het wederom te koop heeft gezet).

Ik kan me de negatieve feedback vanuit die denkwijze wel degelijk voorstellen. En zie niet in wat een mod daaraan zou moeten aanpassen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

#7
Ik zie anders genoeg mensen met heel veel plusjes achter sommige namen dus het kan wel. En wat voegt een lijstje nou toe. Als ik je een slechte beoordeling wil geven kan ik dat vast ook met keuzelijstje.
Ik heb helaas ook wel eens een slechte beoordeling moeten geven en natuurlijk was ook hij het er niet mee eens en wilde het verwijderd hebben wat niet is gelukt.
Zou het heel misschien kunnen dat jij ook een aandeel hebt in het geheel en heel misschien ook een beetje dit verdiend hebt of ligt de schuld echt geheel bij de ander? Lees ik nou goed dat je iets afspreekt met B en vervolgens verkoopt aan A ??? Verbaast me dan dat ik niet twee negatieve beoordelingen achter je naam zie staan :D 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dirk

Quote from: Nahpets on September  4, 2014, 22:36:21
En vraag me dan wel af wat die mod zou moeten doen om te helpen?

Je had als verkoper een deal afgesproken, die ben je niet nagekomen. Vervolgens is er een nieuwe deal opgezet (onder soort van dwang) met een hogere aankoopprijs dan waar eerst al akkoord voor was. De rest is bijzaak (dat hij het wederom te koop heeft gezet).

Ik kan me de negatieve feedback vanuit die denkwijze wel degelijk voorstellen. En zie niet in wat een mod daaraan zou moeten aanpassen.
^^

ben het er 100% mee eens, 'k had dan ook al laten weten dat ik de hele "handelswijze" vd TS absoluut beneden alle peil vind...en het feit dat hij zelfs nù nog z'n gelijk tracht te halen is gewoon zielig 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Met de info die ik kan vinden is er eerst een prijs overeengekomen met de koper.
Daarna is er iemand geweest die meer bood, en had de eerste koper "het nakijken".
Daarna mocht de eerste koper de versterker toch komen ophalen, zolang die je vraagprijs maar betaalde?

Dat is wat ik opmaak uit de topics. Dat is weinig beleefd als dat zo is, en zeker geen reden om een feedback te verwijderen.
Als het niet klopt wat in mijn post staat kun je me een pm sturen, maar dit topic gaat in ieder geval op slot.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.