Airplay is foetsie

Started by Sjoerd303, September 4, 2014, 01:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjoerd303

Ik kom er niet meer uit. Dus ik doe een gooi en hoop op iets leuks....

Ik heb het hieronder over"
Asus RT-N66U router
SR7007
Powerline tussen SR7007-Router
Ipad air+iphone5

In het verleden had ik een WNDR3700 van Netgear. Met de komst van mijn SR7007 wilde ik gebruik maken van Airplay. Dit werkte af en toe maar meestal niet. Dagen lang bezig geweest met DD-WRT alles.... Mocht niet baten, kreeg het niet stabiel.

Eind 2013 heb ik om die reden dan ook een Asus RT-N66U gekocht. Die was na opgeven SSID en wachtwoord airplay ready. Beter wordt het niet. Beetje stoeien met Merlin Firmware om wat voor reden dan ook maar daar hield het wel mee op. Resultaat was altijd 100% airplay, job done...

Enkele dagen terug ging het mis. Na een minuut Spotify begon het te stotteren als een malle en daarna was airplay verdwenen. Ik heb geen verandering aangebracht in mijn router, geen firmware oid helemaal niets. Natuurlijk is dit onacceptabel en begin ik vrolijk mijn apparatuur eens te checken, dit is wat ik heb gedaan:
-SSID insider channel gecontroleerd, vrij kanaal 6 of 7.
-Router Merlin firmware update geinstalleerd
-Router reset, opnieuw ingesteld.
-Router stock laatste asus firmware geinstalleerd.
-NVram gewist, opnieuw ingesteld.
-Router laatste Merlin Firmware+nvram reset+opnieuw ingesteld
De simpele manier werkt niet meer, dit was in het verleden dus binnen 2 min ingesteld, na een firmware change of wat dan ook...
Het ging van kwaad tot erger. Op een gegeven moment bleef mijn airplay icoontje ook maar gewoon weg.

Dus veel zoeken op mijn router+airplay problemen met google. En dan komen de opties en mede gebruikers en zelfde configuraties. Alles geprobeerd met multicast/beacon interval,20/40hz....ander kanaal alles. Ik heb ze geprobeerd en niets helpt.
Ik heb een ipad Air en een Iphone 5. Beiden werken nu niet meer.
Binnen de SR7007 netwerk settings veranderd van fixed naar DHCP en weer terug. De SR7007 hangt via een powerline aan m'n router, gechecked en is ook zichtbaar in de router.

Heb nu ondertussen wel weer airplay en het speelt, maar random, na een paar minuten of nummers begint het te stotteren.

Een bijkomend vreemd fenomeen is dat mijn wifi bereik minder is geworden. Geen idee of dit nu gebeurd is voor mijn probleem of door mijn probleem of juist na mijn aanpassingen. Ik krijg in ieder geval geen goed signaal meer wat ik ook probeer. In de tuin bijvoorbeeld is direct 3G op mijn Iphone. Normaal loop ik nog 12 meter door in m'n tuin en bedien ik daar Spotify ook nog...

Dus als er gebruikers zijn die nog iets weten, graag.....

Verder vraag ik mij af of er gebruikers zijn die buiten de stock firmware en de Merlin firmware een optie hebben, wat hopelijk ten goede komt van airplay... Heb wat gelezen over Tomato, heb daar zelf geen ervaring meer.
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Sjoerd303

Ik kwam er maar niet uit.... Uiteindelijk heb ik m'n homeplug verwisseld met eentje die ik nog had liggen. Dit betreft de homeplug van m'n sr7007....

Probleem opgelost, alles is weer super stabiel. Alle settings weer terug naar default en genieten maar!
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

sj0er-D

Daarbij: gebruik geen kanaal 7. Deze heeft teveel overlap met andere kanalen. In dit geval je router op kanaal 6 instellen.

Sjoerd303

Quote from: sj0er-D on September 11, 2014, 16:03:03
Daarbij: gebruik geen kanaal 7. Deze heeft teveel overlap met andere kanalen. In dit geval je router op kanaal 6 instellen.

Ik gebruik ssid insider... Ch7 is een bewuste keuze
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

sj0er-D

#4
kanaal 7 is een kanaal die je normaal gesproken niet hoort te gebruiken vanwege channel overlap. Misschien dat dit plaatje wat duidelijkheid brengt:



Kanalen die je kunt gebruiken zijn 1,6 of 11 en in een vier kanaals situatie eventueel 1, 5, 9 en 13.

Het gebruik van kanaal 7 kan wel eens de oorzaak van je probleem zijn.

P.S.: ik gebruik Airmagnet Survey Pro met twee proxim dongles en Spectrum Analyzer XT  :P Dat ziet er ongeveer zo uit:


Sjoerd303

Haha die dongle, dacht dat ik erg was.... Maar kanaal 1 of 6 maakt voor mij niet uit. M'n issue blijft, plaatje is trouwens wel nieuwe info voor mij, thx..Vriendin heeft ook in de gaten dat er een verschil zit, in de tuin en boven op de 1e verdieping geen bereik meer.

Is er geen programma waarmee ik de antennes kan meten oid? Het was niet zo van er is misschien iets aan de hand, nee het was BAM donker als een zonsverduistering.

Nu het airplay probleem opgelost is kan ik dit eens gaan uitzoeken...
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -