iPhone 6 en 6 plus

Started by Starred, September 2, 2014, 18:13:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: efsix on November 19, 2014, 15:25:15
Misschien moet Raphie zijn telefoon maar eens laten kalibreren bij Frank.
Worden de kleuren net zo mooi en echt als bij een iPhone. >:D

Ik zie het als dezelfde afstelling bij TV's in de winkel.
Veel teveel kleur/contrast e.d. omdat de klanten die tv mooier vinden naast een kleurechte afstelling.
Eenmaal thuis gaat het toch wel opvallen dat het gras wel heel erg groen is. :alien:
nee geen last van eigenlijk, hij staat niet op standje NEON foto's zien er ook prima uit. Scherm is gewoon veel mooier / gestoken, ook de GUI veel hoger contrast met dezelfde helderheid/kleurverzadiging
JBL PRX Power!

Nosoforos

Ik vind het altijd zo wonderlijk dat mensen die schermen van Samsungs mooi kunnen vinden, ik zie een extreme afwijking naar groen op die schermen. Mijn vader heeft helaas zich een Samsung laten aansmeren (ik zeg 'helaas' gewoon omdat ik altijd alle apparatuur moet uitleggen en helpen met problemen, en dan is het veel handiger als iedereen gewoon volledig Apple gebruikt) en ik schrok weer van het scherm. Iedereen zal wel (subtiel) anders waarnemen, maar in mijn ogen ziet het er echt niet uit (is een S4 geloof ik of zoiets). Anyway, een ramp, hij is al weken onbereikbaar omdat hij dat ding niet snapt (ligt meer aan hem)  ;D.

Rusher


Quote from: Nosoforos on November 19, 2014, 21:28:54
Anyway, een ramp, hij is al weken onbereikbaar omdat hij dat ding niet snapt (ligt meer aan hem)  ;D.

Ligt niet aan jouw vader. Bij mijn vrouw idem. Heb het al eens ergens in een topic verteld: Zij had eerst ook een Samsung top of the line met meer features en betere specs, maar ze snapte er geen bal van. Ik moest iedere keer zelf dingen met moeite ontdekken en vervolgens uitleggen; elke keer opnieuw. Mijn vrouw werd er gek van en ik ook. Toen een oud model iPhone van een vriend overgenomen en de problemen waren verdwenen. Intuitief snapte mijn vrouw wat te doen en zo niet, dan was één keer uitleggen voldoende om de logica te snappen.

Nosoforos

Ja, ik zit ook te denken een tweedehands iPhone voor hem te regelen. Dit is praktisch gevaarlijk.

KillerbeeNL

#554
Quote from: Nosoforos on November 19, 2014, 21:28:54
Ik vind het altijd zo wonderlijk dat mensen die schermen van Samsungs mooi kunnen vinden, ik zie een extreme afwijking naar groen op die schermen. Mijn vader heeft helaas zich een Samsung laten aansmeren (ik zeg 'helaas' gewoon omdat ik altijd alle apparatuur moet uitleggen en helpen met problemen, en dan is het veel handiger als iedereen gewoon volledig Apple gebruikt) en ik schrok weer van het scherm. Iedereen zal wel (subtiel) anders waarnemen, maar in mijn ogen ziet het er echt niet uit (is een S4 geloof ik of zoiets). Anyway, een ramp, hij is al weken onbereikbaar omdat hij dat ding niet snapt (ligt meer aan hem)  ;D.

voor de kleuren:

schermmodus selecteren

via widgets op de schermen kan je rechtstreeks iemand bellen

contacten selecteren is niet anders dan
bij de iphone?

misschien is zelfs een iphone geen goede keuze....
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Nosoforos

Smartphone is sowieso een groot probleem om hem uit te leggen, dat is waar. Dat soort settings om vind ik niet erg aanlokkelijk, moet ik zeggen, waarom bestaat zoiets überhaupt? Net zoiets als die settings op je tv (terwijl er maar 1 setting een fatsoenlijk beeld oplevert)

KillerbeeNL

Quote from: Nosoforos on November 19, 2014, 23:21:51
Smartphone is sowieso een groot probleem om hem uit te leggen, dat is waar. Dat soort settings om vind ik niet erg aanlokkelijk, moet ik zeggen, waarom bestaat zoiets überhaupt? Net zoiets als die settings op je tv (terwijl er maar 1 setting een fatsoenlijk beeld oplevert)

die settings zijn voor mensen die een voorkeur hebben voor dynamische- harde-zachte-of natuurlijke kleuren 😆

net zoals bij een hoop mensen op de tv het voetbalveld lichtgevend groen is.

de fotocamera software is bij iphone b.v. minder uitgebreid wat ook weer als voordeel heeft dat het meer point and shoot is bij een iphone.

het is maar wat je voorkeur is 😆

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Perfectionist

#557
Wil de Iphone 6 kopen maar vind de wit goude ook mooi ipv de zwarte. Of is wit toch te vrouwelijk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Rusher


Quote from: Perfectionist on December 20, 2014, 22:33:19
Wil de Iphone 6 kopen maar vind de wit goude ook mooi ipv de zwarte. Of is wit toch te vrouwelijk?

Als je het erg vindt op je werk een metro-man genoemd te worden, zoals ze mij weleens verslijten[emoji2], dan moet je het niet doen...

Perfectionist

 ;D metro man  :D . Zou me nog niet zo boeien, denk ik. Het is jammer dat Apple maar 1 zwarte variant heeft gemaakt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

Quote from: Perfectionist on December 20, 2014, 22:33:19
Wil de Iphone 6 kopen maar vind de wit goude ook mooi ipv de zwarte. Of is wit toch te vrouwelijk?
Mijn 3 en 5 waren gewoon wit omdat ikze mooier vond. En ja mensen spreken je er wel op aan dat begon al met ophalen. Goh dat komt niet vaak voor dat mannen een witte willen.
De vraag is denk ik eerder zit jij daarmee in je maag.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

#561
Ik vind hem ook mooi in het wit. Waarschijnlijk neem ik begin van het nieuwe jaar een witte iPhone 6 en een witte iPad mini 2 (de 3 heeft wat mij betreft weinig meerwaarde t.o.v. 2 en al helemaal geen €100). En dan een witte Logitech Ultrathin keyboard cover..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

neptune

Wit is DE apple kleur bij uitstek
zet hier iets neer

Raphie

Quote from: neptune on December 21, 2014, 09:46:09
Wit is DE apple kleur bij uitstek
hoezo? Omdat er geen muis en toetsenbord zijn in "space grey" ? :D
JBL PRX Power!

Starred

Heb zelf een 6 en een air2 in wit gekocht, wilde wat anders dan standaard zwart. Even wennen, maar vind het toch wel fraai nu

neptune

Quote from: Raphie on December 21, 2014, 10:00:48
hoezo? Omdat er geen muis en toetsenbord zijn in "space grey" ? :D
hahaha mn trackpad is silver grey ;D
zet hier iets neer

Perfectionist

Quote from: Starred on December 21, 2014, 15:58:03
Heb zelf een 6 en een air2 in wit gekocht, wilde wat anders dan standaard zwart. Even wennen, maar vind het toch wel fraai nu

Wit is wel mooi ja, onderscheid het ook beter van een Samsung. Volgens mij is het ook minder een vrouwending met de 6.
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

Quote from: Perfectionist on December 21, 2014, 23:12:00
Wit is wel mooi ja, onderscheid het ook beter van een Samsung. Volgens mij is het ook minder een vrouwending met de 6.
samsung is sowieso platter, mooier scherm, crokoprint backplane etc
JBL PRX Power!

LittleNinja

Die crokoprint en die (grof) uitstekende camera zijn net iets minder mijn smaak..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred

Quote from: Raphie on December 22, 2014, 07:08:25
samsung is sowieso platter, mooier scherm, crokoprint backplane etc

Is dat relevant? Sommige mensen willen gewoon een Apple en anderen een Samsung. Prima toch?

denoontje

iemand al ervaring met onderwater cases voor de 6?
Laatste vakantie hadden we een rollei cheap camera (gopro kloon) en video en foto best aardig maar geen kwaliteit voor in een fotoboek eigenlijk.

LittleNinja

#571
Bijzonder moment vastgelegd...  :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

tja op 10 cm afstand van je hand :-).

Ze schoten onder en langszij langs tijdens het snorkelen....heel gaaf

fireman

Quote from: denoontje on December 22, 2014, 10:32:14
iemand al ervaring met onderwater cases voor de 6?
Laatste vakantie hadden we een rollei cheap camera (gopro kloon) en video en foto best aardig maar geen kwaliteit voor in een fotoboek eigenlijk.

Heb je een linkje van de onderwatercases? I heb er altijd een gehad met de 4s en de 5s, bijzonder fraai!! Leuk dat onderwater filmen. Foto's maken gaat :(
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Nosoforos

Op de valreep nomineer ik 'crokoprint' graag nog even voor ergste woord van 2014. Brrr  ;D