iPhone 6 en 6 plus

Started by Starred, September 2, 2014, 18:13:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daanvanduif

Moet zeggen dat ik bij de huidige smartphones niet perse het nieuwste en beste model hoef te hebben. Er zit voor mij in het gebruik eigenlijk te weinig verschil tussen (alle apps werken bij mij prima op een wat oudere telefoon, beter scherm/camera etc vind ik niet het belangrijkste). Als ze nou eens met een serieuze verbetering van de batterij duur komen zou ik graag nog een keer een helemaal nieuw model aanschaffen.
Corazón

danielo

Quote from: Hanky Panky on September  7, 2014, 18:45:59
Een Mercedes S-klasse geeft ook waar voor zijn geld maar de instapprijs is voor veel mensen nogal fors. Als Apple het tij wil keren zullen ze er niet aan gaan ontkomen om met een lagere marge genoegen te nemen en de winst uit de aantallen te halen, net als bij de rest. De tijd dat Apple een unieke, haast sectarisch aanzien had ligt aardig achter ons nu innovaties al jaren uitblijven.  Kijk maar naar de dalen de iPad verkopen.

Als je het niet erg vind ga ik deze discussie niet in nog een thread aan. Wat Apple wel of niet moet doen volgens mensen op het internet is een hele wereld apart. Je opmerking over de S-Klasse is correct en dat was mijn punt niet iedereen is gelijk en oordelen over andere omdat je zelf iets minder belangrijk is een slechte maatstaf.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xander32

... er zijn volop gelijkwaardige alternatieven voor een IPhone. Gelijke prestaties, ander prijskaartje.  Dat men vervolgens omwille van het Apple logo bereid is zoveel meer neer te leggen t.b.v. status, dat is het deel wat ik niet begrijp ...

Die S-klasse heeft de nodige concurrenten, welke allen in een gelijke prijsklasse opereren. Dat is m.i. een ander verhaal. En sowieso geen goed vergelijk; Jan-met-de-pet kan als hij z'n best doet (lees: sparen en dit hoge prioriteit geven) een IPhone 6 bekostigen, die S-klasse zal echter altijd bestemd blijven voor de "happy few".
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... die dure versterker schrijft af, maar is over 3 jaar nog steeds een goede versterker. Die Iphone kan dan bij het grove vuil want deze voldoet niet meer ...

Quote from: danielo on September  7, 2014, 16:17:07
Zo lees ik je eerste bericht niet maar laten we eens kijken hoeveel je per jaar afschrijft aan waarde met beide. Denk dat je niet ver uit elkaar zit en dat zet je dan af tegen het 'plezier' wat je er van krijgt. Zie niet waarom dit appels met peren vergelijken is leg dat eens uit ?

Daniel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nosoforos

#29
Het idee dat je een telefoon voor de 'status' zou kopen vind ik totaal onherkenbaar (hangt er een beetje vanaf in wat voor kringen je verkeert wellicht). Ik heb nog nooit iemand ontmoet die enige 'status' meende te ontlenen aan zijn telefoon. Je ziet dat m.i. eerder bij middelbare scholieren (en die hebben vooralsnog vaak Blackberry's waar ze mee lopen te 'pingen').

danielo

#30
Quote from: Xander32 on September  8, 2014, 07:28:33
... die dure versterker schrijft af, maar is over 3 jaar nog steeds een goede versterker. Die Iphone kan dan bij het grove vuil want deze voldoet niet meer ...

Ok een rekenvoorbeeld dan maar over mij immers wat de rest denkt kan ik niet over oordelen.

Heb een iphone 5s, 900 euro.
Heb een pro/pro avp/poa+3d, 15200 euro.

Iphone verkoop ik volgend jaar (2 jaar) voor denk 350 euro
Waarde van de pre/pro (6 jaar) denk 6000 euro.

kosten voor gebruik van iphone : 275 per jaar
kosten voor gebruik pre/pro : 1533 per jaar

Had ook een leuke avr kunnen kopen voor zeg euro 300 per jaar
Had ook een leuke mobiel kunnen kopen voor zeg 100 per jaar.

ik betaal voor de extra 'waarde' bij de pre/pro 5x zoveel per jaar
ik betaal voor de extra 'waarde' bij de mobiel 2.75x zoveel per jaar.

De enigste zinnige vraag is nu waarom, Nu kan je er lang of kort over lullen maar dit is heel persoonlijk en dat jij dit beschrijft als : 'Idd. een overbodig, zinloos speeltje, voor gasten die denken hiermee een status en een eigen identiteit aan te kunnen meten '

Soms zal dat waar zijn soms niet, maar dit kan je net zo makkelijk zeggen van de mensen hier op het forum over audio spullen en laten we eerlijk zijn de meeste mensen buiten dit forum zullen meer begrijpen van iphone eigenaren dan hoe wij hier proberen onze uitgaven te verklaren.

Begrijpen waar mensen geld aan uit willen geven is een zinloze actie en er over oordelen tov je eigen gevoel zegt meer over jouw dan over die mensen dat was mijn punt.

Quote from: Xander32 on September  8, 2014, 07:25:57
... er zijn volop gelijkwaardige alternatieven voor een IPhone. Gelijke prestaties, ander prijskaartje.  Dat men vervolgens omwille van het Apple logo bereid is zoveel meer neer te leggen t.b.v. status, dat is het deel wat ik niet begrijp ...

Er zijn voldoende cd spelers, met gelijke prestaties etc etc ....

[discussie volgt]

Ja maar bij de 10x duurdere cd speler hoor je meer rust, of de apps werken gewoon beter voor mij is weinig verschil. Jij vind dat er geen verschil is tussen een 250 euro telefoon en een 900 euro telefoon prima veel mensen vinden dat er geen verschil is tussen een 100 euro cd speler en een 1000 euro cd speler maar vreemd genoeg vinden 'wij' dat hier op het forum wel normaal en acceptabel.

Anyway tijd om weer terug te gaan naar het topic, vind die 'bult' op de iphone 6 voor de camera wat minder tot ik net bedenk dat ik er altijd een hoesje om doe en dan valt die weer weg vraag mij af of dat de conclusie was van apple om dit toch maar te doen om OIS erin te krijgen.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bama

Wat een verhalen hier zeg, volgens mij gaat het alleen maar over een telefoon. Een apparaat wat rust geeft als ik hem vergeet mee te nemen en wat ik echt vaak een storend apparaat vind met al die mensen die geen manieren hebben.

Sailor Jan

Ik ga morgen wel eens volgen wat de Iphone 6 gaat zijn. Tot nu toe zijn er alleen maar speculaties. Daarna in Oktober maar even voelen in de Apple shop. En in November of een 5S of een 6 aanschaffen.

Ik heb het afgelopen jaar een aantal Android toestellen getest en ik ga weer terug naar IOS. Het werkt gewoon.

Trouwens de levensduur van een Iphone is gemiddeld langer dan van de Android. Bijvoorbeeld de ondersteuning van de Iphone 4 wordt pas nu gestopt. Deze telefoon is pas 4 jaar oud. Check maar eens welke fabrikant met Android telefoons de toestellen langer dan 4 jaar ondersteunt.

Ik ben in ieder geval geinteresseerd in de 6. Een van de redenen voor Android toestel was een groter scherm(naast dual sim, die ik vanaf November niet meer nodig heb).
Wees lief voor jezelf

Former member 78

Quote from: Sailor Jan on September  8, 2014, 11:18:31

Ik heb het afgelopen jaar een aantal Android toestellen getest en ik ga weer terug naar IOS. Het werkt gewoon.


Dat heb ik gehad met Android :)
Heb een iPhone 3G en 4 gehad, maar die dingen werden echt mega traag.

Mooi hoe de smaken hier verschillen op het forum :)

Iedereen die zegt dat Apple duur is, heeft gelijk.
Maar vergeet even niet dat de nieuwe Note 4 ook ''even'' €799,- kost.

Xander32

Idd. goed om weer ontopic te gaan; alle potentiële kopers wens ik een geslaagde deal en een aantal jaren veel plezier met hun speeltje 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik

Quote from: Nosoforos on September  8, 2014, 08:51:31Je ziet dat m.i. eerder bij middelbare scholieren (en die hebben vooralsnog vaak Blackberry's waar ze mee lopen te 'pingen').
Haha  ;D BB is al een jaar of 2 helemaal uit joh en pingen idem. Allemaal whatsapp geworden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Apple biedt een totaal systeem mocht ik ooit overstappen naar Android dan ben ik al mijn betaalde apps kwijt, moet iets verzinnen voor de cloud opslag.
Of bv toen ik een nieuwe iphone kreeg van de week, even ww ingeven in istore en 5a 10 minuten later had ik alles weer terug zoals het was voor de reset. Het is oa dat gemak wat je bindt. Het werkt altijd wel, lange ondersteuning systeemsoftware. Veiligheidspatches geen happeringen in de interface.
Nou ja even een dagje afwachten morgen komt die uit als het goed is. Is die betaalbaar dan bestel ik hem anders is de OneplusOne wel een betaalbaar en redelijk alternatief. Maar dan zal ik ongetwijfeld nog veel mopperen als in IOS kwijt ben het is gewoon een prettig en duidelijk OS. Maar 1000 euro zoveel geld heb ik niet over voor een draagbaar internet toestel waarmee je eventueel ook kunt bellen. Lees zo rijk ben ik gewoon niet dan maar minder status dan lachen ze me maar uit met mn android dan doen ze nu ook al :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Quote from: Erik on September  8, 2014, 21:33:15

....toen ik een nieuwe iphone kreeg van de week, even ww ingeven in istore en 5a 10 minuten later had ik alles weer terug zoals het was voor de reset.....

Bij Android gaat dat ook op die manier.

Een ander toestel/systeemrom/of na een reset.

Inloggen met je google id en alle apps worden weer gedownload...wifi wachtwoorden weer terug...en de foto's die met google+ in de cloud zijn gezet zijn ook weer terug.

Foto's en video's en muziek die op de externe sdkaart staan blijven natuurlijk altijd behouden.

Gelukkig kan de iphone dus ook zonder tussenkomst van een computer hersteld worden?

Op de ipad/iphone kan ook een ituneskaart ingewisseld worden door een foto van de code te maken, super makkelijk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

dennism

#38
Quote from: Erik on September  8, 2014, 21:33:15
Apple biedt een totaal systeem mocht ik ooit overstappen naar Android dan ben ik al mijn betaalde apps kwijt, moet iets verzinnen voor de cloud opslag.
Of bv toen ik een nieuwe iphone kreeg van de week, even ww ingeven in istore en 5a 10 minuten later had ik alles weer terug zoals het was voor de reset. Het is oa dat gemak wat je bindt. Het werkt altijd wel, lange ondersteuning systeemsoftware. Veiligheidspatches geen happeringen in de interface.
Nou ja even een dagje afwachten morgen komt die uit als het goed is. Is die betaalbaar dan bestel ik hem anders is de OneplusOne wel een betaalbaar en redelijk alternatief. Maar dan zal ik ongetwijfeld nog veel mopperen als in IOS kwijt ben het is gewoon een prettig en duidelijk OS. Maar 1000 euro zoveel geld heb ik niet over voor een draagbaar internet toestel waarmee je eventueel ook kunt bellen. Lees zo rijk ben ik gewoon niet dan maar minder status dan lachen ze me maar uit met mn android dan doen ze nu ook al :D

Dit heb je bij alle platformen eigenlijk wel, ze bieden allemaal een totaal oplossing met al dan niet een beperkte vendor lockin, echter ook een Andriod of een Windows Phone zijn binnen enkele minuten hersteld na het opzetten van de juist accounts, qua Cloudopslag hebben beide platformen ook direct een gratis alternatief Google Drive en Google+ voor Andriod en Onedrive voor Windows Phone.

Ik zou trouwens als je veel telefoon voor weinig geld zoekt ook eens kijken naar de Nokia Lumia 930. Top toestel met een bouw kwaliteit die naar mijn mening eigenlijk niets onder doet voor een iPhone, met een zeer goed scherm, zeer goede snelheid en voor mij afdoende geheugen (32GB) en voor een prijs van destijds +-450 euro voor een los toestel, Windows Phone 8.1 ben ik ook zeer aangenaam verrast over in juli heb ik de nokia 930 met een jaar abonnement genomen om eens Windows Phone te proberen en ben zeer tevreden tot nu toe, qua gebruiksgemak kan het naar mijn mening makkelijk concurreren met IOS, de instelbaarheid ligt wel op het niveau IOS, je kan dus iets minder zaken aanpassen dan dat je bij Andriod kan. Integratie met zakelijke toepassingen in top, er zit een complete Microsoft office zodat je documenten goed kan inzien, integratie met exchange e.d. is zeer goed en ook de exclusieve nokia apps (goede camera app, volledige wereldwijde gratis offline navigatie app e.d.) zijn mijn inziens een meerwaarde, om de "enorme" (voor een smartphone i.i.g.) batterij duur niet te vergeten. Met mijn S3 die ik ervoor gebruikte deed ik amper een dag, met de Nokia 930 is 3 dagen geen uitzondering bij normaal gebruik.

Enige waar je naar mijn mening op voorhand goed naar moet kijken is dat hoewel het App aanbod voor Windows Phone snel groeit en richting de kwaliteit van de Apple store en Google play gaat voor de bekendere apps kan het zijn dat er voor vooral onbekendere apps geen alternatief is nog. Ik ondervind hier zelf geen hinder van daar alle apps die ik veel gebruik aanwezig zijn, maar voor een diehard app addict kan het dus zijn dat er nog wat mist.

Kwabbernoot

Quote from: Erik on September  8, 2014, 21:33:15
Nou ja even een dagje afwachten morgen komt die uit als het goed is. Is die betaalbaar dan bestel ik hem anders is de OneplusOne wel een betaalbaar en redelijk alternatief. Maar dan zal ik ongetwijfeld nog veel mopperen als in IOS kwijt ben het is gewoon een prettig en duidelijk OS. Maar 1000 euro zoveel geld heb ik niet over voor een draagbaar internet toestel waarmee je eventueel ook kunt bellen. Lees zo rijk ben ik gewoon niet dan maar minder status dan lachen ze me maar uit met mn android dan doen ze nu ook al :D

Ook een mooi alternatief (vind ik) is de nieuwe Motorola Moto X en dan met een lederen achterkant. Ook niet goedkoop maar ook zeker geen Apple prijzen.



Eindelijk een telefoon (en zelfs een bijna kale Android) die ik mooier vind dan de iPhone 4. De nieuwe iPhone vind ik ook niet meer zo mooi, als de gelekte plaatjes kloppen.

Groeten...

knubbe

Volgens mij kloppen alls geruchten wel weer zoals altijd maar het is wel een mooi dingetje !
Denk dat de gewone 6 wel mijn 5 gaat opvolgen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik

Jammer genoeg geen prijzen bekend gemaakt, 500 dollar bij een abonnement doet mij vrezen dat €1000 reëel is  net als de andere geruchten waar bleken. Hopelijk niet weer een tmobile koppelverkoop maar dat verwacht ik niet. Leuke update maar zonder groter scherm zou ik niet updaten. De rest is meer leuke gimmicks maar die denk ik niet vaak te gebruiken. Betalen met chip heel leuk maar alleen in amerika, siri zou ook hier ondersteund worden en 5 jaar later is het er nog steeds niet en komt ook niet. Nu de prijs afwachten iemand die in DL voor de winkel wil gaan staan en eentje extra wil meenemen? :D 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

knubbe

500 dollar is wel voor een 128GB 6+

De dollarprijzen zijn eigenlijk gelijk gebleven, alleen heb je nu 1 model hoger (+100usd). 32GB is vervangen door 64GB en 64 door 128.

QuoteJust like the iPhone 4S when it first launched, the iPhone 5 will cost $199 for a 16GB version of the phone, $299 for a 32GB version and $399 for a 64GB version. Those prices all apply to users purchasing phones together with a two-year contract with one of the iPhone's three U.S. carriers (AT&T, Sprint and Verizon).
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Bama

Wacht wel tot ik tegen een 5s aan loop voor een schappelijke prijs, vindt die eigenlijk al aan de maat.

Erik

Quote from: knubbe on September  9, 2014, 20:35:22
500 dollar is wel voor een 128GB 6+
De dollarprijzen zijn eigenlijk gelijk gebleven, alleen heb je nu 1 model hoger (+100usd). 32GB is vervangen door 64GB en 64 door 128.
Ok ik moest helaas plaatjes kijken want het streamen deed niks anders dan continu vastlopen. Was wel leuk grapje van Apple. Alleen op een Apple device mocht je de stream live kijken. Gebruikte je windows dan werd je geblokt. Ik haasten naar huis om op mn ATV te kijken alsnog geen beeld letterlijk :D
Maar als dat idd een 64 versie betreft klinkt het al wat beter. Maar jammer dat ze geen prijs noemden dan kon ik het rustig overwegen of ik 19e ging preorderen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

knubbe

Quote from: Erik on September  9, 2014, 20:53:56
Ok ik moest helaas plaatjes kijken want het streamen deed niks anders dan continu vastlopen. Was wel leuk grapje van Apple. Alleen op een Apple device mocht je de stream live kijken. Gebruikte je windows dan werd je geblokt. Ik haasten naar huis om op mn ATV te kijken alsnog geen beeld letterlijk :D
Maar als dat idd een 64128 versie betreft klinkt het al wat beter. Maar jammer dat ze geen prijs noemden dan kon ik het rustig overwegen of ik 19e ging preorderen.


Geloof dat het de 12 pre-orderen was, 19e beschikbaar. Ik neem overigens aan dat de prijzen zometeen op de in store terug te vinden zijn, dus ook de losse.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik

Sowieso komt NL later vorige keer had ik hem ook ergens in november en was hij nauwelijks aan te slepen ik had de mazzel hem meteen via mijn nieuwe abo te krijgen, ik vermoed nu ook in november eerst de andere landen usa dl japan etc.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

knubbe

In NL bestellen vanaf 26 sept.

Prijzen beginnen bij 699 voor de iphone 6 16GB met stapjes van 100euro.
De duurste (128GB 6+) komt dan idd op 999euro.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

neptune

#48
Quote from: knubbe on September  9, 2014, 21:19:16
In NL bestellen vanaf 26 sept.

Prijzen beginnen bij 699 voor de iphone 6 16GB met stapjes van 100euro.
De duurste (128GB 6+) komt dan idd op 999euro.
De 6 plus is weer +100 tov 6 , dus die is 799 16gb - 899 32 Gb 999 64 Gb en 1099 128 Gb dan toch?


Of is de 6+ niet alleen 100 euro duurder maar dan ook 'standaard'  ;D 32 Gb ?
zet hier iets neer

Erik

#49
Hm €800 is nog te doen wel slim dat ze 64gb aanbieden voor €100 meer. Nu voel je bijna een dief van je eigen portemonnee om maar voor 16gb te gaan.

Ik vind het wel jammer dat ze alleen goud (jakkes) zilver gaat nog en grijs (foto laad niet) hebben. Had liever weer een witte versie zoals altijd of desnoods zwart. Goud is zo bling bling meer voor puber meisjes. En waar die dat dat van gaan betalen :D

Waar4 ik ook benieuwd naar ben is de accu. Hoeveel mah zou die zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill