Vraag over basstraps

Started by Earth Angel, September 2, 2014, 15:09:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Earth Angel

Hallo,

Even een vraag over basstraps. De ruimte waar ze moeten komen heeft een schuin dak. De beide hoeken van de kamer waar het schuine dak begint hebben een lengte van ca. 1.00m vanaf de grond tot aan waar het schuine dak begint. Ik zou dus in deze beide hoeken een basstrap willen plaatsen over de gehele hoeklengte (1.00m).
Ik zit te denken om (op maat gesneden) rockwool isolatie platen van 30x30cm te gebruiken in de hoeken. Is 30cm in dit geval dik genoeg en waar dien ik eventueel nog meer rekening mee te houden?

Helaas is het niet mogelijk om basstraps in de andere 2 hoeken van de kamer te plaatsen omdat deze hoeken al in gebruik zijn door kasten/meubels.
Wat kunnen 2 basstraps voor (nadelige) gevolgen hebben t.o.v. 4 basstraps m.b.t. de effectiviteit van de basstraps voor een ruimte?




jvanhambelgium

Eerlijk gezegd denk ik dat zo'n hoekjes van 1m hoog met daar zo'n kleine stukjes rockwool in niet echt "basstraps" te noemen zijn eigenlijk...

Moeilijk te voorspellen wat 2 hoeken tov 4 gaan doen ... Ik heb mogen horen dat niet alle hoeken hetzelfde zijn...

Ah en trouwens...heb je basstraps nodig dan?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Earth Angel

Quote from: jvanhambelgium on September  2, 2014, 15:31:18
Eerlijk gezegd denk ik dat zo'n hoekjes van 1m hoog met daar zo'n kleine stukjes rockwool in niet echt "basstraps" te noemen zijn eigenlijk...

Moeilijk te voorspellen wat 2 hoeken tov 4 gaan doen ... Ik heb mogen horen dat niet alle hoeken hetzelfde zijn...

Ah en trouwens...heb je basstraps nodig dan?

Ik heb het idee dat er in het laag nog wel wat te halen (verbeteren) valt. Omdat ik het materiaal voor basstraps toch heb liggen wil ik dit gewoon uit proberen.  Niet alle hoeken zijn hetzelfde m.b.t. de afmeting.

bert stoltenborg

Overgangen vloer wand en wand plafond zijn ook heel geschikt voor traps.
Veel mensen denken dat ze alleen in de verticale hoeken kunnen.
Traps zijn voornamelijk voor het dempen van staande golven, en dan heb je vaak heel wat nodig.
Twee dingen van een meter gaan waarschijnlijk niet veel uitmaken.
Ik bazel maar wat.

Joske007

Zat onlangs ook met het idee, de akoestiek te kunnen verbeteren door basstraps.
Gelukkig heeft de plaatsing van de sub, DSP, fase, x-over, enz... me van een eventuele aankoop +/-1500EUR voor een basstrap kunnen afzien  :headbanging:
Kijk hier even voor de gemaakte vorderingen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144737.50

Probeer het eens, het kost je alvast geen geld  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Earth Angel

Bedankt voor de tips, ik zal eerst eens kijken hoever ik kom zonder basstraps.