Info prijsverschillen producten(receiver/speakers)

Started by Don Boogie, September 1, 2014, 22:19:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don Boogie

Vraagje, ik vroeg me af hoe het komt dat' er zo een duidelijke prijsverschil is voor het zelfde product betreffend een Belgische winkel tegenover nl?

Daar ik hopelijk vroeg of laat een receiver zou willen kopen en wil beginnen met een 2.0 setup.

Maar vb, indien ik kijk naar de prijs van de Marantz sr7008 receiver, kost deze hier bij ons in BE vb bij cinedream rond de 1500 euro.

Kijk ik naar stassen hifi in nl, daar staat de Marantz sr 7008 geprijst voor 900 Euro.

Toch een serieus prijsverschil.

Hetzelfde wat betreft de speakers...

kzou er nog sterk over nadenken om de grens over terijden :)

Wim76

Moet je met een prijsverschil van 600 euro daar nog over nadenken?
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Raymond187

En dan zeggen ze in Belgie dat die Hollanders gierig zijn  :pompom:

Als je iets van Marantz wilt gaan aanschaffen dan kan het je goed doen om Marcel van hifi (Een sponsor van dit forum) te contacteren. Die zit ergens in het zuiden van NL met ze winkel en heeft altijd zeer aantrekkelijke prijzen.

Denk niet dat je voor 600euro brandstof opmaakt.

Don Boogie

Gierig ben ik zeker niet :) wil zeker prijs/kwaliteit, maar vroeg me af hoe het komt dat er zo een prijsverschil is betreffend voor het zelfde product, maar dan net over de grens bij wijze van spreken, waarom kunnen ze dit ook niet in een belgische winkel dat toepassen?

Raymond187

hahaha
Bedoel niet dat jij gierig bent, maar de winkelier :D

In NL heb je ook flinke prijs verschillen. Het is maar hoeveel "winst" de winkelier wilt maken op het product. Belasting zal er ook wel mee te maken hebben en inkoop prijs.

Don Boogie

Dan maar next summer eens een bezoekje brengen aan nederland :)

Wim76

Wees er snel mee want de 7008 is op retour want de 7009 komt er aan.
Die zal geen 900 kosten voorlopig :)
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

david55

dat is wel een heel groot verschil natuurlijk.
ik heb wel de ervaring dat ik voor minder verschil bv. 200 euro toch liever hier in de buurt in een zaak met heel goede service ga maar 600 euro is inderdaad wel veel.

Don Boogie

Ik ga ook natuurlijk indien mogelijk liever naar een locale of een dealer die dichter in de buurt is, maar ja, als je zo het prijs verschil ziet, zeker bij de marantz sr 7008 dan is het zeker de moeite waard om even over de grens te wippen :)

Van daarmee da ik me afvroeg hoe dat komt met zo een verschil van +- 600 euro :)

Nuja, kan nog eff door sparen, het zou toch voor  de volgende zomer da ik graag een 2.0 setup zou willen, en later uitbreiden naar 5.1 :)

david55

ik heb mijn sr7007 trouwens ook in Nederland gaan kopen ze  ;D

Don Boogie

Hopelijk is die sr 7007 je goed bevallen :) ik lees altijd lovende revieuws over de Marantz, en dat heel wat speakers toch samen gaan met Marantz.

david55

hij is mij heel goed bevallen maar is nu bij Marantz binnen voor en volledige nazicht omdat hij waarschijnlijk verkocht gaat worden.  ;)

Dru

Tevens is het toch zo dat er in NL een langere consumentrecht geld van 3 jaar tov 2 jaar van Belgie?

erik s.

ik zou zeker bij Marcel kijken, dan weet je zeker dat je krijgt waarvoor je betaald.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HermanW.

Volgens mij is electronica in B meestal duurder dan in NL.
Dat geldt volgens mij ook voor tweedehands electronica. Als op de Marktplaats een Belg adverteert met audiospullen, vind ik vaak dat hij of zij er de hoofdprijs voor wil hebben. Maar dat is gezien de hogere prijzen misschien ook wel verklaarbaar.

ruud2

Quote from: HermanW. on September  3, 2014, 16:19:47
Volgens mij is electronica in B meestal duurder dan in NL.
Dat geldt volgens mij ook voor tweedehands electronica. Als op de Marktplaats een Belg adverteert met audiospullen, vind ik vaak dat hij of zij er de hoofdprijs voor wil hebben. Maar dat is gezien de hogere prijzen misschien ook wel verklaarbaar.

niet alleen in BE , in Duitsland kennen ze z'n prijzen ook !
audiomarkt.de

Alle, ik ben een nederbelg, maar alle electronica en witgoed haal ik in nederland.... ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Don Boogie

Indien ik een luister sessie zou boeken bij stassen hifi is het een dikke 2 uur rijden, dus dat valt best nog mee :)

Nja, 'tis toch maar voor volgend jaar dus nog wat sparen :p

erik s.

Quote from: Don Boogie on September  6, 2014, 13:46:25
Indien ik een luister sessie zou boeken bij stassen hifi is het een dikke 2 uur rijden, dus dat valt best nog mee :)

Nja, 'tis toch maar voor volgend jaar dus nog wat sparen :p
dan is het alleen afwachten of ze ook echt hebben staan wat je gevraagd hebt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B