Eerste ervaringen Denon Heos Link

Started by Romius, September 1, 2014, 11:53:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Romius

Afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en een Denon Heos Link aangeschaft, zat eerst nog te twijfelen over een Sonos Connect, maar toch voor deze gegaan.

Ik heb er even wat mee gespeeld, de bediening is niks op aan te merken. Tags werken goed, er kan nog op folder worden gespeeld, iets wat ik toch wel belangrijk vond. Het is allemaal een stuk sneller dan de oude denon app op mijn AVR-X4000. Ook alle nummers op de NAS laten generen in een play all gaat vlot. Spotify nog niet geprobeerd, maar at ik gelezen heb, gebruikt deze native app van Spotify.

De IR besturing werkt nog niet helemaal goed, maar de Sonos heeft dat sowieso niet, dus dat is al een pluspunt. Hiermee kan je de versterker aanzetten via de app en daarna op de juiste input zetten. Probleem is bij wisselen van nummers dat de input steeds opnieuw wordt aangesproken, dus je steeds de relais hoort klikken en een onderbreking hebt.

Je kan nog niet in nummers vooruit spoelen, ik neem aan dat dat nog komt. Verder zijn de playlists goed te managen, niks op aan te merken. En internetradio ontbreekt nog, dat is wel vreemd, maar dat komt ook nog wel goed denk ik. Ik gebruik dat ook niet vaak moet ik zeggen.
Geluidskwaliteit heb ik niks op aan te merken, is nu aangesloten op de analoge uitgang van de Link, vond het naar mijn idee beter klinken dan de ingebouwde mediaserver van de X4000. Vergelijk met Sonos heb ik natuurlijk niet, maar ik ben erg tevreden in ieder geval.

Gelijk ook verbruik gemeten, bij werking is dit 5,6 watt, in eerste instantie ging apparaat niet in slaapstand. Je kan de playlist alleen maar pauzeren en niet stoppen. Bij het verwijderen van de huidige playlist gaat deze wel in standby na 20 min, dan is het verbruik 3,5 watt.

Roeru117

Leuk om te lezen. Is een mooi systeem dat Heos. Internetradio is wel beschikbaar maar je moet je aanmelden bij tune in om hier gebruik van te maken. Volgens mij kan dat in je heos account.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Romius

Quote from: Roeru117 on September  1, 2014, 12:14:30
Leuk om te lezen. Is een mooi systeem dat Heos. Internetradio is wel beschikbaar maar je moet je aanmelden bij tune in om hier gebruik van te maken. Volgens mij kan dat in je heos account.

Ah ok, zal eens kijken, bedankt voor de tip.

Striven

Klopt internetradio werkt via TuneIn.

En ik kan je ervaringen delen, de Heos app is een enorme voorruitgang op de standaard receiver app van denon en marantz.
Werkt snel, overzichtelijk en ook multiroom groepen gaat bijzonder goed.

Het spoelen in nummers(scrobblen) werkt nog niet, maar wat ik heb begrepen moet dit eind dit jaar met een update worden toegevoegd.
Rotel RC-1570 | Rotel RB-1552 MkII | B&W CM6 S2 | B&W ASW CM10 S2 | OPPO BDP-103EU | Sonos ZP90 Magna Ultimo | PS4 | Intel NUC(KODI) | Panasonic TX-P65VT60 | AudioQuest | Asustor AS-5008T

Romius

Quote from: Striven on September  3, 2014, 15:06:08
Klopt internetradio werkt via TuneIn.

En ik kan je ervaringen delen, de Heos app is een enorme voorruitgang op de standaard receiver app van denon en marantz.
Werkt snel, overzichtelijk en ook multiroom groepen gaat bijzonder goed.

Het spoelen in nummers(scrobblen) werkt nog niet, maar wat ik heb begrepen moet dit eind dit jaar met een update worden toegevoegd.

Ok mooi, ik heb ook gelezen dat er support voor HD audio komt met een update, maar dan wel alleen bekabeld. Dat zou ook mooi zijn.

Roeru117

Dat wordt inderdaad verwacht, maar wanneer is nog onduidelijk. High res staat volgens mij niet erg hoog op het prioriteiten lijstje.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

rudy1980

Quote from: Striven on September  3, 2014, 15:06:08
Klopt internetradio werkt via TuneIn.

En ik kan je ervaringen delen, de Heos app is een enorme voorruitgang op de standaard receiver app van denon en marantz.
Werkt snel, overzichtelijk en ook multiroom groepen gaat bijzonder goed.

Het spoelen in nummers(scrobblen) werkt nog niet, maar wat ik heb begrepen moet dit eind dit jaar met een update worden toegevoegd.

Ik heb ook HEOS thuis, 2x HEOS 3 als stereo en HEOS5 en de Link in bestelling. Je hoeft niets bij TuneIn te doen. Het enige dat je moet doen als je internetradio wilt luisteren is een gratis HEOS account aanmaken via de HEOS App, kost je 10 seconden en dan werkt het. Ik ben overigens ook zeer tevreden over het system !

Crownfire

Ik zie op de site van Denon dat je de Heos 90 dagen kan proberen, bevalt het niet stuur je het gewoon terug. Klinkt interessant. Ik was aan het kijken naar een sonos systeem, maar vind dit systeem er erg goed uitzien. Is er al iemand die ze beide kent toevallig?

Crownfire

#8
Inmiddels heb ik de heos 3 n 5 in huis. Klinken als een beest. De 5 is wat warmer en voller dan de 3, maar wat een geluid komt er ook uit de 3. Alles trouwens zonder heos link. Speakers gebruik ik voor op kantoor en in de keuken/tuin. Hij vind alles, zowel de bibliotheek van de NAS als mijn ipad/telefoon met spotify account. Werkt allemaal nog niet geheel vlekkeloos helaas, waarschijnlijk een netwerk probleem. Ga er vanavond eens in duiken en kijken of ik dit kan verbeteren.

Sailor Jan

Heeft iemand al kunnen vergelijken met Sonos en/of Bluesound?

Met name de Spotify Connect formule lijkt me sterker dan de huidige Sonos versie.
Wees lief voor jezelf

road rebel

Ik zal deze topic maar eens volgen!

Ik gun het denon evenzeer als NAD of sonos, maar er kan maar een de beste zijn... en voor mij wordt dat degene die ik met muur-controllers zal kunnen besturen  ;D

Romius

#11
Muur controllers weet ik niet, of daar ondersteuning voor gaat komen. Ik ben in ieder geval nog tevreden over de Link. Paar updates geweest van de app, je kunt inmiddels het blauwe led lampje dimmen/uitschakelen. Die was wat prominent aanwezig, verder is de app qua snelheid wat aangepast. Het werkt allemaal nog prima, geen klachten of uitval.

Overigens nog niks vernomen van het IR verhaal, de call staat nog altijd open bij Denon support. Binnenkort maar eens vragen of ze al wat meer weten.

Doubleoz

Quote from: Sailor Jan on October 13, 2014, 21:41:04
Heeft iemand al kunnen vergelijken met Sonos en/of Bluesound?

Met name de Spotify Connect formule lijkt me sterker dan de huidige Sonos versie.

Sluit ik me bij aan. Ik heb op dit moment een Sonos Connect maar erger me wezenloos aan het feit dat ik in de Sonos app niet door mijn albums kan scrollen die ik in Spotify als favoriet heb vastgelegd. Sonos lijkt daarnaast niet te willen investeren in Spotify connect. Ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van de HEOS icm Spotify connect.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Crownfire

Quote from: Doubleoz on October 31, 2014, 11:34:48
Sluit ik me bij aan. Ik heb op dit moment een Sonos Connect maar erger me wezenloos aan het feit dat ik in de Sonos app niet door mijn albums kan scrollen die ik in Spotify als favoriet heb vastgelegd. Sonos lijkt daarnaast niet te willen investeren in Spotify connect. Ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van de HEOS icm Spotify connect.

Ik heb me late vertellen dat de sonos niet met spotify connect kan omgaan momenteel omdat het ingebouwd is. Maar dat zullen ze moeten gaan oplossen omdat spotify over een tijdje alleen nog maar via spotify connect beschikbaar is.

Ik vind de spotify connect prima werken op mijn heos. Soms moet je twee keer klikken op de box in de app, maar verder werkt het prima. Ben erg tevreden over het systeem

xlr8


Quote from: Crownfire on October 31, 2014, 21:02:54
Ik heb me late vertellen dat de sonos niet met spotify connect kan omgaan momenteel omdat het ingebouwd is. Maar dat zullen ze moeten gaan oplossen omdat spotify over een tijdje alleen nog maar via spotify connect beschikbaar is.

Dat verklaard wellicht dat Sonos nu zo aan de lobby is met Deezer ;) 
De Sonos app is naar mijn idee wel de meest fijnste en het systeem het meest stabiel.

Crownfire

Quote from: xlr8 on October 31, 2014, 23:00:03
Dat verklaard wellicht dat Sonos nu zo aan de lobby is met Deezer ;) 
De Sonos app is naar mijn idee wel de meest fijnste en het systeem het meest stabiel.

Ik heb ook begrepen dat de heos app maandelijks ge-update gaat worden voorlopig. Hopelijk is het gauw inderdaad snel zoals de sonos app, want die is inderdaad erg prettig.

road rebel

#16
Vandaag heb ik kennis kunnen maken net Bose Soundtouch. Ze missen een preamp client maar verder is hun aanbod en app ook niet mis. Grote voordeel ze hebben een draadloze controllerpuck en sneltoetsen op hun luidsprekertjes. Volgende stap is kennis maken met heos en bluesound. Weet iemand of ze bij denon plannen hebben op integratie van heos in avrs zoals bij NAD het geval?

Crownfire

Quote from: road rebel on November  1, 2014, 01:34:55
Vandaag heb ik kennis kunnen maken net Bose Soundtouch. Ze missen een preamp client maar verder is hun aanbod en app ook niet mis. Grote voordeel ze hebben een draadloze controllerpuck en sneltoetsen op hun luidsprekertjes. Volgende stap is kennis maken met heos en bluesound. Weet iemand of ze bij denon plannen hebben op integratie van heos in avrs zoals bij NAD het geval?

Als het goed is wel, momenteel kan dat al met de heos link natuurlijk. Maar volgens mij gaat het in de toekomst ook in de avrs geïntegreerd worden. Maar heb ik ook allen horen zeggen.

nogirard

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met zowel de Heos AMP als met de Bluesound Powernode (de streamers met ingebouwde versterkers).
Zijn er ervaringen bekend in power?
Op papier zou de Heos AMP 2x100 watt vermogen hebben en de Bluesound Powernode 2x50 watt.

Deze vraag stel ik, omdat ik op zoek ben naar een multiroom audio oplossing, met 6 streamers. Waarbij ik ingebouwde plafondspeakers heb van B&W in 6 ruimtes met zeer lange speakerbekabeling. (Ongeveer tussen de 10 en de 22 meter! per luidspreker, naar verschillende luidsprekers)
Nu is mijn theorie, hoe meer vermogen, hoe groter de kans is dat er nog redelijk vermogen overblijft aan het eind van de keten. Er zal in mijn beleving behoorlijk verlies in vermogen zijn bij de lange lengtes boven de 20 meter.
Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die verschil in geluidskwaliteit ervaren tussen de Heos amp en de Bluesound Powernode?
Of heeft iemand andere alternatieven voor streamers met ingebouwde versterkers geschikt voor multi room audio onder de 1000 euro per streamer+versterker?
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

nogirard

Geen mensen die ervaring hebben met de streamers met ingebouwde amp van Heos en Bluesound Powernode?
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

road rebel

Is er ondertussen al iets bekend over de integratie van HEOS IN of MET een denon AV receiver?
Kan je de Heos met rs232 or IR verbinden met de AVR zodat je via HEOS het volume kan controleren?

Romius

Quote from: road rebel on March  8, 2015, 11:03:22
Is er ondertussen al iets bekend over de integratie van HEOS IN of MET een denon AV receiver?
Kan je de Heos met rs232 or IR verbinden met de AVR zodat je via HEOS het volume kan controleren?

Beetje late reactie, maar met de laatste update werkt dit nu goed inderdaad via IR.

road rebel

#22
De komst van een kleine Heos 1 (spatdicht en met accu) en de nakende lancering van een Soundbar+subwoofer was al een tijdje gekend.
Vanaf deze zomer komt er een nieuwe mogelijkheid bij Denon HEOS:

Denon Heos Drive Network multiroom versterker


Zie het als een rack-mounted vervanger voor 4x Denon Heos Amp:


QuoteKey Features:

Four HEOS zones
Eight-channel Class-D amplifier
70WPC (20Hz-20kHz, .05% THD)
Dedicated preamplifier output for each zone (selectable as stereo zone or subwoofer)
Third-party control compatible
4 x 12V trigger outputs
Two fiber optic inputs, two digital coax inputs, and four analog inputs (matrix switching)
Four USB inputs
Amplifier bridge capability
Selectable stereo / mixed mono output
Selectable high pass / low pass filters
Four-way binding posts
Two Ethernet inputs
Actively cooled
Rack ears Included
2U (3.5-inch) rack height (with feet removed)
Multi-voltage power supply
Dolby Digital decoding (downmix to 2.0 ch)

Opmerkelijk is de ondersteuning van externe controle eenheden (API werd reeds uitgebracht). Een volledige integratie met bestaande domotica en eventuele controllers is dus een mogelijkheid. Ik weet nog niets over IR en RS232 ondersteuning (op de foto's lijken die te ontbreken).

Prijzen zijn mij nog niet bekend, maar reken op >4x Heos AMP.

Binnenkort komt trouwens ook TIDAL het huidige aanbod (Spotify, Pandora, TuneIn, Rhapsody, iHeartRadio, SiriusXM) van ondersteunde muziekdiensten versterken.


Edit: Op een Duitse webshop kwam ik de Heos Drive tegen aan een prijs van 2499€.

road rebel

Met al die nieuwtjes is het misschien een idee om een echte Heos topic te gaan aanmaken. Alleszins, nu ook de soundbar van Heos:

HEOS HomeCinema


DD, DD+, DTS, virtual surround (DSPs en night mode)
HDMI (ARC)
Digitale inputs (optisch en coaxiaal)
Analoge input
USB input
Infrarood-zender
2x woofer, 2x tweeter

De sub is draadloos en zou een 2x13cm zijn.

beschikbaar vanaf juli 2015 voor 799€.

Crownfire

Hij ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar het geluid ervan. Ik snap alleen die Heos multiroom versterker niet. Wat kan je met zo'n apparaat? Sorry voor deze misschien domme vraag :).