Hypex ncore versterkers

Started by Zodiac, August 29, 2014, 12:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

motorfret

voor €100,- per monoblok wil ik ze best voor je bouwen.
(jij betaald dan 1 op 1 de rest vd materiaalkosten)
equipment: just a bunch of stuff i like....

Zodiac

Quote from: jvanhambelgium on January 20, 2015, 15:58:24
Waarom zou je in godsnaam bij een Amerikaan offerte vragen voor state-of-the-art versterkingstechniek uit de Benelux en dan inderdaad nog es dik invoerrechten & transport etc betalen ?

Inderdaad! Niet dus! Maar ik ben geen DIY-er en ken de kanalen ook niet. Ik dacht in een naieve bui dat er wel ergens een audiozaak zat die ncore versterkers verkocht :unsure:
Not, maar je zoekt je een breuk naar een mogelijkheid een versterker met Hypex/ ncore techniek te kopen. Maar dat blijkt toch in die DIY hoek te (blijven) hangen.....
In een andere naieve bui kocht ik op ebay in de US wat spulletjes en schrok me helemaal een bult van de waanzinnige hoge invoerrechten, BTW, inklaringskosten en andere BS tarieven die wij als import-unfriendly land heffen. Echt schandalig (sorry, even off topic)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: motorfret on January 20, 2015, 16:43:31
voor €100,- per monoblok wil ik ze best voor je bouwen.
(jij betaald dan 1 op 1 de rest vd materiaalkosten)

hmmmm, interesting! Waar zou jij het materiaal vandaan halen/ kosten daarvan?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

jvanhambelgium

#28
nCore kan je gewoon zelf effe op de webshop van Hypex regelen als particulier.
Gewoon effe accountje maken. Je kan er ook shoppen voor de SMPS-voedingen, connectors etc,etc,etc.

https://www.hypexshop.com/


Op de moment trouwens geen nCore400 leverbaar, pas vanaf week6 in 2015.

Prijs actueel is 325 euries (zonder btw) per module.
Als je 2 aparte mono-kastjes wil moet je vb ook 2 x SMPS600 voeding regelen aan 180 euries/stuk (zonder btw)

Dus je bent zeker al (325+180)*1,21=611 euro kwijt per kanaal en dan nog aparte behuizing, wat connectors etc,etc.

Opteer je voor een ander ontwerp met 1 kastje met daarin 2 * nCore400 + 1 dikke voeding (SMPS1200A400) en dan spaar je 150 euro uit aan
1 voedingmodule.

Hypex schrijft dat de SMPS600 echt wel "gematched" is voor een nCore-setup en dat de SMPS1200A400 eerder voor de uCD400 modules is "gemaakt"
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

CZ79

Omdat hij mooie spullen kan maken voor een redelijke prijs misschien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Zodiac

Quote from: jvanhambelgium on January 20, 2015, 17:53:19
nCore kan je gewoon zelf effe op de webshop van Hypex regelen als particulier.
Gewoon effe accountje maken. Je kan er ook shoppen voor de SMPS-voedingen, connectors etc,etc,etc.

https://www.hypexshop.com/


Op de moment trouwens geen nCore400 leverbaar, pas vanaf week6 in 2015.

Prijs actueel is 325 euries (zonder btw) per module.
Als je 2 aparte mono-kastjes wil moet je vb ook 2 x SMPS600 voeding regelen aan 180 euries/stuk (zonder btw)

Dus je bent zeker al (325+180)*1,21=611 euro kwijt per kanaal en dan nog aparte behuizing, wat connectors etc,etc.

Opteer je voor een ander ontwerp met 1 kastje met daarin 2 * nCore400 + 1 dikke voeding (SMPS1200A400) en dan spaar je 150 euro uit aan
1 voedingmodule.

Hypex schrijft dat de SMPS600 echt wel "gematched" is voor een nCore-setup en dat de SMPS1200A400 eerder voor de uCD400 modules is "gemaakt"
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het gaat toch wel om serieus geld vind ik.
Moet even rijpen. Het idee. Ik heb 2 mono's met ucd 400 modules. Zou ncore veel toevoegen, en zo ja, wat? Meer kracht, meer punch, meer detaillering......?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dre73

Ik vond het verschil vooral op stemmen hoorbaar,tevens was de breedte/diepte beter als met de ucd400hg.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

Quote from: Zodiac on January 20, 2015, 20:18:09
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het gaat toch wel om serieus geld vind ik.
Moet even rijpen. Het idee. Ik heb 2 mono's met ucd 400 modules. Zou ncore veel toevoegen, en zo ja, wat? Meer kracht, meer punch, meer detaillering......?
ik draai al een tijdje op nCores.
momenteel zelfs "vanaf een plankje", want ze moeten nog worden ingebouwd in hun aluminium kastjes :D
dit is m'n derde Hypex, na als eerste een dual mono UCD400 en daarna een dual mono nCore (met 2xSMPS) te hebben gehad.
imo gaat de nCore wel net dat tikkeltje verder, meer bepaald qua detaillering en het vloeiende in mid/hoog. 
in het laag merk ik eerlijk gezegd geen verschil, maar daarin valt er op een UCD (ook de basisversie) mijns inziens ook weinig aan te merken.

voornaamste verschil wat ik bij dit exemplaar nu heb tov de vorige (die al lang verkocht is), is dat er deze keer een "SOTA" lineaire voeding is geconcipieerd.
één en ander is daarom erg ruim (over)gedimensioneerd, maar dat geeft voor mezelf ook de gemoedsrust dat er absoluut geen enkele beperking te zoeken valt aan de voedingskant vd amps....en dat was het me wel waard. 8)
zo'n voeding is niet "off the shelf" bij Hypex oid te koop, maar een audio-hobbyist kan je daar wslk wel mee helpen (er zijn al genoeg kanalen aangegeven door vorige posters)

fwiw: ik ben zelf ook niet voldoende onderlegd in de electronica-kant vd zaak, dus mijn huidig exemplaar is met veel kunde en geduld in elkaar gefrommeld door Jerry  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Wat is het grootste verschil met de smps en de conventionele voeding?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

Quote from: dre73 on January 20, 2015, 20:41:06
Wat is het grootste verschil met de smps en de conventionele voeding?
bedoel je tussen de smps en de lineaire voeding?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Ja!

Ik zag je spullen nog bij Jerry liggen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

Quote from: dre73 on January 20, 2015, 20:38:26
Ik vond het verschil vooral op stemmen hoorbaar,tevens was de breedte/diepte beter als met de ucd400hg.
klopt ook 100%, was ik idd ff vergeten
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: dre73 on January 20, 2015, 20:43:34
Ja!

Ik zag je spullen nog bij Jerry liggen. :D
ze zijn veeeel zwaarder  :D  (dat rotplankje weegt echt veel)

ik ben niet zo van de holle termen vwb het beschrijven van muziek en z'n nuances, dus dat laat ik graag aan anderen.
het zal denk ik meer/vooral tussen de oren zitten (valt schijnbaar wel vaker voor mij versterker vergelijkingen ;)), maar daar heb ik as such ook geen enkel probleem mee. ;D
ik heb met deze configuratie echter de indruk dat het geheel meer in balans klinkt, een fractie minder kunstmatig/geforceerd.
da's een beschrijving waar je natuurlijk alle kanten mee uit kan, maar zoals ik al zei...het was/is me dan ook meer te doen om het gevoel dat er alles aan gedaan is om op deze manier de beste voeding mogelijk te voorzien.

Jerry zei bij bepaalde zaken zelf ook dat het extreem ruim ge-spec'd was, maar kwaad kan het natuurlijk nooit, dus...wie ben ik om hem tegen te houden.
en het is nou niet zo dat dergelijke ingrepen stukken van mensen kosten, dus dan ben ik er liever zeker van dat we iig niets aan het toeval over hebben gelaten  O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Ik heb ook liever zo'n voeding eigenlijk. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zodiac

Quote from: dre73 on January 20, 2015, 20:57:58
Een halve zool uit Tilburg. :D
Aha, daar hou ik van! Ben ook een brabo...en een halve zool.
Is hij een DIY goerroe?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dre73

'gewoon' een reparateur met ongelooflijk veel kennis van audio apparatuur.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Duck Twacy

#43
Oops, reactie komt een beetje te laat, dus laat maar.

Voor de lol nog een linkje naar een bowuverslag 4 kanaals ncore
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=18336

Zodiac

Quote from: Duck Twacy on January 20, 2015, 21:31:44
Oops, reactie komt een beetje te laat, dus laat maar.

Voor de lol nog een linkje naar een bowuverslag 4 kanaals ncore
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=18336
Leuk! Dank. Mooi vak, dat gepiel met audio. Ik wou dat ik er meer verstand van had....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Thanatos

Quote from: Zodiac on January 20, 2015, 22:08:35
Leuk! Dank. Mooi vak, dat gepiel met audio. Ik wou dat ik er meer verstand van had....

Zo'n amp samen smelten is niet zo lastig. Kabeltje prik prak en gaan  :butbut: :)

Toevallig vandaag ook zitten te kijken naar de ncore amp's. Vraag me af hoe deze versterkers presteren en ben nieuwsgierig geworden. Misschien binnenkort eens wat geld stuk slaan op een setje modules en aan de knutsel..

Zodiac

Quote from: Thanatos on January 20, 2015, 23:05:54
Zo'n amp samen smelten is niet zo lastig. Kabeltje prik prak en gaan  :butbut: :)

Toevallig vandaag ook zitten te kijken naar de ncore amp's. Vraag me af hoe deze versterkers presteren en ben nieuwsgierig geworden. Misschien binnenkort eens wat geld stuk slaan op een setje modules en aan de knutsel..

Ok. Is interessant spul toch, het maakt de tongen wel los. Doe je daar verslag van hier op het forum....en een luistersessietje?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Duck Twacy

#47
Btw waarom ga je niet eens naar de Nad M22 luisteren. Dan weet je ongeveer hoe NCore klinkt. Als je je eigen versterker meeneemt kun je wellicht ook vergelijken.

En wellicht biedt een winkel wel een goede inruilprijs voor je huidige versterker.

Er zijn nog weinig reviews. Deze vond ik wel
http://www.lexicommultimedia.nl/review/review-nad-m12-directdigital-preamplifier-dac-nad-m22-stereo-power-amplifier/

of voor de mc versies
http://www.hometheaterhifi.com/processors/processors-reviews/nad-m17-m27-masters-series-surround-separates-review/page-3-design.html

Zodiac

Quote from: Duck Twacy on January 21, 2015, 17:23:41
Btw waarom ga je niet eens naar de Nad M22 luisteren. Dan weet je ongeveer hoe NCore klinkt. Als je je eigen versterker meeneemt kun je wellicht ook vergelijken.

En wellicht biedt een winkel wel een goede inruilprijs voor je huidige versterker.
Ok. Ik wil evhte per se mono's....:afwijking mijnerzijds :D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Duck Twacy

ja, dan wordt het lastig met NAD. Mono's is natuurlijk wel mooi als je de versterks dicht bij de speakers kunt zetten.