Eindversterker de moeite in eenvoudige setup?

Started by kruzer, August 29, 2014, 10:31:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kruzer

Quote from: W.Otter on September  5, 2014, 11:16:52
er staat een rotel rb1572 in de markt

In België zeggen we: die bijt serieus in m'n been! :)
Ik heb'm al opgemerkt, maar 't is niet bij de deur en verzenden doe ik liever niet.
Al eea opgezocht en Rotel zou inderdaad wel een (heel) goede match zijn.  Nadeel: beide componenten zijn dan van een verschillend merk wat toch wel een "ander" klankbeeld kan opleveren?

@Siddartha: mijn vloerstaanders staan op de standaard bijgeleverde spikes. 

katwax

Quote from: kruzer on September  5, 2014, 14:51:54
In België zeggen we: die bijt serieus in m'n been! :)
Ik heb'm al opgemerkt, maar 't is niet bij de deur en verzenden doe ik liever niet.
Al eea opgezocht en Rotel zou inderdaad wel een (heel) goede match zijn.  Nadeel: beide componenten zijn dan van een verschillend merk wat toch wel een "ander" klankbeeld kan opleveren?

Daar zou ik nu is geen rekening mee houden als ik jouw was. Een eindversterker brengt weinig tot niets bij in het klankbeeld, deze zorgt voor de controle, rust, ...
De voorversterker daarintegen heeft dan weer zeer veel invloed op het klankbeeld.

Naar mij mening is een eindversterker die grote invloed heeft op het klankbeeld er eentje die je beter links laat liggen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

tiptop

Quote from: katwax on September  5, 2014, 15:05:41
Daar zou ik nu is geen rekening mee houden als ik jouw was. Een eindversterker brengt weinig tot niets bij in het klankbeeld, deze zorgt voor de controle, rust, ...
De voorversterker daarintegen heeft dan weer zeer veel invloed op het klankbeeld.

Naar mij mening is een eindversterker die grote invloed heeft op het klankbeeld er eentje die je beter links laat liggen.
En daarmee dus wel degelijk invloed op het klankbeeld. Ja, een VV heeft hele grote invloed op de klank, maar een EV kan precies het verschil geven wat de TS zoekt. Een nieuwe, goede, (surround)voorversterker is heel duur in vergelijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

katwax

Quote from: tiptop on September  5, 2014, 15:55:37
En daarmee dus wel degelijk invloed op het klankbeeld. Ja, een VV heeft hele grote invloed op de klank, maar een EV kan precies het verschil geven wat de TS zoekt. Een nieuwe, goede, (surround)voorversterker is heel duur in vergelijk.
Ik had het over het feit dat TS spreekt over het feit dat vv en ev van hetzelfde merk moeten zijn om een goed klankbeeld te krijgen. Mijn mening is dat dit totaal niet nodig is en dat je bij het zoeken van een eindversterker moet luisteren naar het feit dat hij de luidsprekers onder controle heeft zonder zelf iets toe te voegen aan het klankbeeld.
Waar de vv juist heel veel kan toevoegen aan het klankbeeld.

Het zijn beide versterkers, maar wat ze doen in je setup is totaal verschillend en dus heeft het volgens mij geen nut om te kiezen voor een vv en ev van hetzelfde merk, dit is enkel visueel misschien het mooiste, maar voor de klant zou dit weinig mogen uitmaken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Ejorne

#29
VV en EV hoeven inderdaad niet van hetzelfde merk te zijn. Ik heb weleens van iemand gelezen dat hij een match met verschillende merken beter vond uitpakken dan de set met hetzelfde merk.

Ik heb zelf ook verschillende merken, de VV is een Onkyo en de EV een oldtimer Harman Kardon. Speelt naar mijn idee goed genoeg.

Rudy1968

@kruzer: ik onderschijf de commentaren van de posters hierboven: vv en ev hoeven echt niet van dezelfde fabrikant te zijn.

Degenen die ietsje verderop in het traject graag met een buizen vv en solid state ev willen spelen, hebben in de regel zelden de vv en ev van dezelfde fabrikant.
Ik ben er zelf best tevreden mee.  ;D

tiptop

#31
Quote from: katwax on September  5, 2014, 16:18:07
Ik had het over het feit dat TS spreekt over het feit dat vv en ev van hetzelfde merk moeten zijn om een goed klankbeeld te krijgen. Mijn mening is dat dit totaal niet nodig is en dat je bij het zoeken van een eindversterker moet luisteren naar het feit dat hij de luidsprekers onder controle heeft zonder zelf iets toe te voegen aan het klankbeeld.
Waar de vv juist heel veel kan toevoegen aan het klankbeeld.

Het zijn beide versterkers, maar wat ze doen in je setup is totaal verschillend en dus heeft het volgens mij geen nut om te kiezen voor een vv en ev van hetzelfde merk, dit is enkel visueel misschien het mooiste, maar voor de klant zou dit weinig mogen uitmaken.
Oh zo. Dat vind ik ook ja. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: Rudy1968 on September  5, 2014, 20:41:37
@kruzer: ik onderschijf de commentaren van de posters hierboven: vv en ev hoeven echt niet van dezelfde fabrikant te zijn.

Degenen die ietsje verderop in het traject graag met een buizen vv en solid state ev willen spelen, hebben in de regel zelden de vv en ev van dezelfde fabrikant.
Ik ben er zelf best tevreden mee.  ;D
Volgens mij zijn er maar weinig audiofielen die een losse VV en EV van hetzelfde merk hebben staan. Ik ook niet nee. :satisfied:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

W.Otter

Quote from: kruzer on September  5, 2014, 14:51:54
In België zeggen we: die bijt serieus in m'n been! :)
Ik heb'm al opgemerkt, maar 't is niet bij de deur en verzenden doe ik liever niet.
Al eea opgezocht en Rotel zou inderdaad wel een (heel) goede match zijn.  Nadeel: beide componenten zijn dan van een verschillend merk wat toch wel een "ander" klankbeeld kan opleveren?

@Siddartha: mijn vloerstaanders staan op de standaard bijgeleverde spikes.
Versterker is van mij geweest, als je je zorgen maakt over de aanwezigheid. Gaat het om de verzending zelf; de versterker heeft een dubbele doos, die kan die kan dus wel tegen een stootje.

Prachtige en nette versterker! Ik kan met recht zeggen: ik heb m zelf ook gehad
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Former member 78

Quote from: Ejorne on September  5, 2014, 16:56:16
VV en EV hoeven inderdaad niet van hetzelfde merk te zijn. Ik heb weleens van iemand gelezen dat hij een match met verschillende merken beter vond uitpakken dan de set met hetzelfde merk.

+1

Bij ''mijn'' merk is de VV een enorm zwakke schakel, terwijl de EV en speakers er juist positief uitspringen :)

erik s.

we hebben het hier toch over stereo?
waarom dat een eindversterker aan een geintegreerde versterker hangen.
ik zou zoeken naar een geintegreerde versterker met wat meer ballen en jouw klankvoorkeur.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

tiptop

Quote from: erik s. on September  8, 2014, 17:27:14
we hebben het hier toch over stereo?
waarom dat een eindversterker aan een geintegreerde versterker hangen.
ik zou zoeken naar een geintegreerde versterker met wat meer ballen en jouw klankvoorkeur.
Kan toch zijn dat zijn geïntergreerde versterker een prima VV in zich heeft. Dan is een losse EV een mooie oplossing erbij. Lijkt mij dan he.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

erik s.

Quote from: tiptop on September  8, 2014, 17:53:19
Kan toch zijn dat zijn geïntergreerde versterker een prima VV in zich heeft. Dan is een losse EV een mooie oplossing erbij. Lijkt mij dan he.
true, true, maar een beetje zonde van de eindtrap in de huidige versterker.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

tiptop

Quote from: erik s. on September  8, 2014, 18:00:46
true, true, maar een beetje zonde van de eindtrap in de huidige versterker.
Ook dat is true ;) maar als je die eerste moet verkopen en dan een nieuwe VV kopen is ook weer zo wat.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

erik s.

Quote from: tiptop on September  8, 2014, 18:51:56
Ook dat is true ;) maar als je die eerste moet verkopen en dan een nieuwe VV kopen is ook weer zo wat.
geen nieuwe vv, maar een geintegreerde.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

kruzer

Knoop doorgehakt: Rotel 1572 komt weldra extra ondersteuning geven. ;)
Volgens reviews een goede match met B&W.  Als blijkt dat dit een foute keuze was, dan verkoop ik 'm opnieuw, dus lijkt me geen risico.
Bedankt voor het mee-denkwerk.  Ik hou jullie op de hoogte.

kruzer

@ Erik S: ik kan je geen ongelijk geven maar m'n Marantz verkopen brengt gewoon niets meer op (heb deze destijds nieuw gekocht).   Als ik voor een andere (tweedehandse) geïntegreerde versterker ga, dan loop ik snel tegen een budget van 2000,- aan om iets naar m'n zin te vinden.  Dat is momenteel geen optie, dus ik hoop met bovenstaande keuze een goede upgrade in huis te halen.  We zien wel welk resultaat dit geeft, ondertussen worden we in elk geval weer wat wijzer :)

erik s.

Quote from: kruzer on September  9, 2014, 12:34:59
@ Erik S: ik kan je geen ongelijk geven maar m'n Marantz verkopen brengt gewoon niets meer op (heb deze destijds nieuw gekocht).   Als ik voor een andere (tweedehandse) geïntegreerde versterker ga, dan loop ik snel tegen een budget van 2000,- aan om iets naar m'n zin te vinden.  Dat is momenteel geen optie, dus ik hoop met bovenstaande keuze een goede upgrade in huis te halen.  We zien wel welk resultaat dit geeft, ondertussen worden we in elk geval weer wat wijzer :)
het zal er zo wie zo beter op worden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

W.Otter

gefeliciteerd met je aankoop! ga je geen spijt van krijgen, erg mooie versterker met genoeg vermogen. Ik ben wel benieuwd naar de combinatie met Marantz!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sjoerd303

En laat even je bevindingen achter als je wilt, ben ik wel benieuwd naar namelijk...👍
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

i2Paq

#45
Quote from: Sjoerd303 on September 18, 2017, 12:33:44
En laat even je bevindingen achter als je wilt, ben ik wel benieuwd naar namelijk...👍

Ik gok dat die wel achterhaalt is: "Reply #43 on: September 9, 2014, 13:03:29"  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sjoerd303

Quote from: i2Paq on September 18, 2017, 12:58:58
Ik gok dat die wel achterhaalt is: "Reply #43 on: September 9, 2014, 13:03:29"  :D

😳, oei...
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Mordante

Kijk eens naar Schiit Audio. Goede audio voor "weinig". 

Pre amp Freya kost nu 769, kan met 1 of 2(in mono) Vidar eindverstekers gecombineerd worden dei ook 769 pre stuk kosten. Kom je nooit power te kort gok ik.

Pacman

Quote from: Former member 78 on September  5, 2014, 02:06:38
Het laag gaat echt geen octaaf lager met een eindbak :)

Wel met dat verbeterde netsnoer hoor.  :D