Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Started by Zodiac, August 29, 2014, 08:41:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rusher


Quote from: quattronl on August 31, 2014, 12:16:34
Ik zou de kabel per groep laten eindigen in 1 (of meerdere) mooie WCD(s). Dan ben je wat flexibeler dan gelijk op de kabel uit de muur een stekkerblok te bevestigen.
Ik vind de kwaliteit/degelijkheid tussen een standaard WCD en bijv een Furutech aanzienlijk.
Ja, das een goeie, ga ik onthouden!

Rusher


Quote from: Zodiac on August 31, 2014, 12:06:47
En...al reactie gehad?
Nee, maar dat ligt ook aan ondergetekende.

Ik heb gevraagd een inschatting te maken, dat kan snel denk ik, èn een offerte in oktober. Mijn wens voor een aparte audio-groep: vóór einde 2014.

Vrijdag heb ik het verzoek per mail gedaan, nu weekend, dus ik neem aan dat ik in ieder geval netjes bericht ontvang komende werkweek.

erik s.

Quote from: erik s. on August 30, 2014, 10:01:56
of je wcd mag doorlussen moet je even navragen.
zou geen probleem moeten zijn, als je bv een Furutech dubbele doos pakt, moet je die ook doorlussen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

quattronl

Quote from: erik s. on September  1, 2014, 15:30:24
zou geen probleem moeten zijn, als je bv een Furutech dubbele doos pakt, moet je die ook doorlussen.
Een dubbele of 3-dubbele wcd die direct naast elkaar zitten (dus met 1 omlijsting zoals die 2 wcd's op mijn foto onderaan pag. 2) mag je intern altijd doorlussen, gebeurt standaard en de wcd's zijn daar intern ook op voorbereid (2 aansluitingen per contact (L, N en RA)).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rowdy

Doorrijgen mag, mits ze aan dezelfde wand zitten.

Zodiac

Heerlijk dit. Weer een nieuwe insteek.
Ik ga de NEN 1010 er gewoon eens bijpakken.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

quattronl

Quote from: Rowdy on September  1, 2014, 19:04:36
Doorrijgen mag, mits ze aan dezelfde wand zitten.
Bij mij heeft een installateur ook vanuit een wcd een 2e wcd 'om het hoekje' geplaatst.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

erik s.

Quote from: Zodiac on September  1, 2014, 19:12:28
Heerlijk dit. Weer een nieuwe insteek.
Ik ga de NEN 1010 er gewoon eens bijpakken.
zoek ze...  :hehe:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

#58
Staat niks over in zeker.....?

Dus we zitten hier een beetje in de ruimte te filosoferen?
Mijn installateur wil uitsluitend wcd 's parallel schakelen (doorlussen) als ie anoniem mag blijven en zonder factuurtje mag werken. Bang dat ie bij een controle (huh.....) betrapt wordt op onwettig handelen.
Waar baseert hij dit op? Waar baseert een ander op dat je uitsluitend op dezelfde wand mag doorlussen? Weer een ander roept dat het levensgevaarlijk is, etc....

Hoe moeilijk is dit? Een stekkerbak mag toch ook in een wcd prakken. Wat is het principiële verschil??? Erik, hellluuuuuup!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

Quote from: Zodiac on September  1, 2014, 20:33:04
Staat niks over in zeker.....?

Dus we zitten hier een beetje in de ruimte te filosoferen?
Mijn installateur wil uitsluitend wcd 's parallel schakelen (doorlussen) als ie anoniem mag blijven en zonder factuurtje mag werken. Bang dat ie bij een controle (huh.....) betrapt wordt op onwettig handelen.
Waar baseert hij dit op? Waar baseert een ander op dat je uitsluitend op dezelfde wand mag doorlussen? Weer een ander roept dat het levensgevaarlijk is, etc....

Hoe moeilijk is dit? Een stekkerbak mag toch ook in een wcd prakken. Wat is het principiële verschil??? Erik, hellluuuuuup!
ik bedoel dat dat soort concrete situatie moeilijk te vinden zijn in de NEN.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Quote from: erik s. on September  1, 2014, 20:43:00
ik bedoel dat dat soort concrete situatie moeilijk te vinden zijn in de NEN.

Wat is de formele status van NEN1010? is het een richtlijn of voorschrift? En voor wie geldt dit? voor de installateurs die lid zijn van een overkoepelend orgaan (Uneto?). Volgens de netbeheerder Stedin is alles na de meter vrij om in te vullen door de bewoner. Dit zou betekenen dat je in huis na de meter je gang kan gaan.

Gr,
Henk

erik s.

De NEN heeft geen formele status, het zijn richtlijnen van de branche.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Quote from: erik s. on September  1, 2014, 21:28:43
De NEN heeft geen formele status, het zijn richtlijnen van de branche.

Precies. Dus je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Uiteraard dien je zorg te dragen voor een veilige situatie voor de medemens en om gezeur met de verzekering te voorkomen mocht het echt verkeerd gaan.

erik s.

Quote from: Onder013 on September  1, 2014, 21:47:29
Precies. Dus je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Uiteraard dien je zorg te dragen voor een veilige situatie voor de medemens en om gezeur met de verzekering te voorkomen mocht het echt verkeerd gaan.
zo simpel ligt het helaas niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Vaag!
Wat is een hocus pocus rondom een electra groep....wat een branche..... :wacko:

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Dirk

die hocus pocus lijkt me enkel aanwezig in "audiofiele" kringen en de meningen die daarin verkondigd worden mbt stroom & electra, mijn elektricien heeft er alleszins geen last van  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zodiac

Die man heb ik nodig!

Gewoon iemand die iets van stroom weet, zijn vak verstaat en bereid is iets beter (dan standaard) schakelmateriaal te monteren volgens de gangbare normen, die geaccepteerd worden door verzekering, etc.

Mag ik zijn naam? Moet dat met een Pm. Ook goed!
Thx

@ Erik: ik acht je zeer hoog, heb mijn huis vol liggen met jouw kabels en stekkerblokken. Ik zoek nu iemand die de boel professioneel en vakkundig aan elkaar komt knopen.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Dirk

tenzij je ook in Antwerpen (of op de omliggende parking) woont, ga je weinig aan z'n naam hebben gok ik  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MVG

Zo moeilijk kan het toch ook niet zijn om een fatsoenlijke elektricien aan huis te laten komen? Gewoon een goed bedrijf op bellen, of als het zonder bon moet even rondvragen of familie/vrienden/kennissen goede ervaring hebben met iemand of een ''mannetje'' kennen.

Ik volg deze ook met interesse daar ik zelf ook een en ander wil. Ik wil vooral weten wat ik nodig heb, jij weet dit al, en iemand vinden om t aan te sluiten lijkt me nu juist t simpelst in heel dit verhaal  :)

edit: welke regio ongeveer komt u vandaan? Als dit regio Breda is weet ik wel een adres..

erik s.

idd. elke electricien kan dit volgens de regels.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rusher

Onderstaand het antwoord op mijn mail aan een plaatselijke electromonteur (kennelijk doet de echtgenote de communicatie):
"Dit is zeker iets dat Laurens leuk vindt en goed voor je kan doen.
Hij komt het eerst bekijken voordat hij een goede offerte aan je kan uitbrengen".

Ik heb een afspraak op 25-09-14, donderdagavond 19:00. Op mijn verzoek eind september; de vakman kan veel eerder.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pacman

Laurens lacht zich dood, hij geld en jij een extra groep die niets verbeterd aan je geluid.

:tounge2: