Vervanging eh-tw2900 epson

Started by Fiscus, August 26, 2014, 14:37:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fiscus

Zou je gezien de light output een gain 1 scherm in gedachten hebben? Ik zoek vooral kwaliteit, welke zou ik dan het beste kunnen bekijken Frank?

J.A.F._Doorhof

We hebben na genoeg alle schermen in het assortiment.
Vooral ScreenInt zijn we erg van gecharmeerd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Bijzondere tijd kan er soms overheen gaan..

Op 4 september 2014:

Quote from: Fiscus on September  4, 2014, 08:49:38
Ik heb annewiek gemaild [emoji4] wacht nog in spanning af [emoji16]

En nu op 24 april 2015:
Quote from: Fiscus on April 24, 2015, 23:21:59
Ik heb meerdere keren gemaild, kan ze me mailen met een aanbieding? Ik krijg haar niet te pakken...

Succes met je keuze fiscus.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fiscus

Haha ja ik heb er even over gedaan: na de lekkage wou ik eerst direct vervangen, toen een jaar met een oude pj gedaan tot ie t begaf[emoji51] en nu genieten we inmiddels van de aankoop [emoji4] maar ja dan ga ik over op nieuwbouw, dus nu kijken hoe ik t in het nieuwe huis moet regelen qua scherm etc [emoji16]

LittleNinja

Leuk hoor! Ik heb enkele jaren geleden een koofje gebouwd waar het scherm in zit. Helaas had ik geen geld voor een tab tensioned want dat is zeker de weg die je moet kiezen (wanneer dit binnen de mogelijkheden valt).

Wanneer mijn scherm naar beneden komt zakt hij voor de TV langs, die er dan netjes achter valt. Daar tussen zitten nog drie lichtspots die ik gebruik als een soort downlights. Ze zitten vlak langs de wand zodat ze de structuur van de wand benadrukken en waardoor ze niet op het TV beeld schijnen aangezien dat alleen maar irritante reflecties zal geven. Wanneer het projectiescherm naar beneden is, heb je meteen wat licht wat vanaf achter het scherm naar voor komt (er omheen). Dit is altijd prettig als je met de apparatuur aan de slag gaat of een schijfje zoekt/wisselt.

Je kunt heel even hier kijken:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=48231.0

Helaas is de foto van de huidige situatie niet heel overtuigend.. :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fiscus

Leuk om te zien! Zoiets wil ik ook gaan doen, alleen dan alleen een koofje aan het plafond. Hoe heb jij je verduistering geregeld?

LittleNinja

Bij mij zit de koof ook aan het plafond.

Verduistering heb ik geregeld middels twee forse rolgordijnen. Helemaal top krijg je het volgens mij nooit in een woonkamer waar lichte kleuren overheersen. Maar ik leef meer uren in die woonkamer dan dat ik er film kijk, dus ik heb geen problemen met de concessies.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Richard70…

Hier ook een koof laten bouwen in de kleur en materiaal van het audiomeubel.
Verduisteren heb ik gedaan met rolluiken, wel iets duurder als rol gordijnen.
voordeel is dat je volledig kan verduisteren, zomer's de warmte buiten houd en in de winter de kou buiten houdt
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

LittleNinja

Quote from: rdebruin on July 29, 2015, 12:38:21
Hier ook een koof laten bouwen in de kleur en materiaal van het audiomeubel.
Verduisteren heb ik gedaan met rolluiken, wel iets duurder als rol gordijnen.
voordeel is dat je volledig kan verduisteren, zomer's de warmte buiten houd en in de winter de kou buiten houdt

En het houdt mij en mijn gezin binnen als ik mijn huis uit zou willen in een noodgeval... :-X (Jaja, beetje doemdenkend.)

Is mij ook geadviseerd destijds om naar rolluiken te kijken maar ik heb toch voor rolgordijnen gekozen. Ik vind rolluiken vaak ook niet erg mooi aan een huis. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fiscus

Mijn vrouw vind rolluiken ook niet mooi. Zat aan screens te denken.. Electrisch.. Maar volgens mij is dat erg duur

Richard70…

Dat is idd een heel stuk duurder,
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Ondertussen heb je wel contact gehad neem in aan ?
Even checken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fiscus

#62
Nog noet hoor Frank! (Tenminste, niet voor t scherm, wel een tw9200w bij je gekocht ;)) Zit te denken om t kijken bij jou als m'n projector toe is aan hercalibratie. Ik moet thuis nog bespreken ook of t een los scherm wordt of in een koof. WAF discussies he, altijd lastig, andere invalshoeken

LittleNinja

Altijd doen alsof je een voorkeur hebt voor de lelijkste oplossing, zodat je na onderhandeling uit kan komen op de door jou gewenste oplossing. :D ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fiscus

Frank ik zie gain 1,2 mat white en voor cinema doeleinden de mat grijze. Ik weet dat ik t eerst moet zien maar welke past denk jij het beste bij de tw9200w? En kan jij van screenint dan ook de giotto bestellen 2.50 meter breed met remote?

J.A.F._Doorhof

We kunnen letterlijk alles bestellen :D
1.2 is wat ik adviseer in 99% van de gevallen (of 1.0-1.4 daartussen in).
Mat grijs eigenlijk zelden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"