Stekkerdoos met 12 volt trigger

Started by RogerS, August 21, 2014, 15:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Ik heb er ook lang naar gezocht en 3 maanden geleden gevonden bij Vocomo.   Werkt prima.

http://www.vocomo.de/de/Profi-Steckdosenleiste-mit-Trigger-Schalt-Eingang-TSL6.html

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

twani

#27
Die is zeker interessant :pompom:   Ik heb zoiets nodig om mijn Beolabs te triggeren..

Aangezien een stekkerblok verder klankmatig toch helemaal niets toevoegt of aantast lijkt dit een prima "lösung"....

Thx😉

Roeru117

#28
Quote from: Robbo on January 24, 2017, 19:39:58
Ik heb er ook lang naar gezocht en 3 maanden geleden gevonden bij Vocomo.   Werkt prima.

http://www.vocomo.de/de/Profi-Steckdosenleiste-mit-Trigger-Schalt-Eingang-TSL6.html

Die ben ik ook al tegengekomen, maar het was voor mijn situatie niet zo handig (te groot). Het is wel een mooie oplossing.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Kjelt

#30
Ja kan, ik zou er wel een kleine gelijkrichter voor zetten zodat je niet hoeft na te denken wat de plus en de min is van het ingaande triggersignaal.
Ook zou ik zelf liever een nuldoorgangs solid state relais pakken, die schakelt op de nuldoorgang in, minder kans op ploppen en hoge inschakelstromen.
Kan zijn dat deze wel op de nul doorgang schakelt dus even checken in de datasheet (zero cross).
Hier bv een zero cross SSR, ook degelijk merk:
https://www.conrad.nl/p/panasonic-halfgeleiderrelais-aqa411vl-laadstroom-max-25-a-schakelspanning-max-250-vac-schakelend-bij-overbelast-505396

Wel heeft dit soort relais nog een koellichaam nodig afhankelijk van de stroom.
En wat betreft dat voorbeeld, ik zou hem nooit in een metalen kastje bouwen, of je moet het kastje echt hard aarden.
Het is 230VAC dus dodelijk, dus werk veilig en hou het eindproduct aanraak veilig.
Bij twijfel vragen.

NielsLu

Hoe werkt dat precies met een gelijkrichter? Zet je die over de plus en de min van het triggersignaal? Wat moet je dan precies hebben en hoe warm kan zo'n relais dan worden?

Als behuizing zou ik ook bij conrad wel iets van kunststof kunnen bestellen, moet een eventueel koellichaam dan geaard worden?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Jack_D

#32
Zelf hobbyen is ook leuk, maar ik heb deze gekocht paar maanden geleden.
Je kan de rackmounts er gewoon afschroeven als je ze niet nodig hebt, of ze omdraaien.

Deze is trouwers al eerder in dit topic vermeld, maar als je iets makkelijks zoekt, dit werkt(bij mij dan toch, en zonder ploppen) :D

https://www.vocomo.de/en/Professional-6x-PDU--Power-Distribution-Unit--with-Trigger-Input-Switch-TSL6.html

Kjelt

Quote from: NielsLu on April 16, 2020, 17:39:17
Hoe werkt dat precies met een gelijkrichter? Zet je die over de plus en de min van het triggersignaal?
Ja een gelijkrichter heeft vier aansluitingen (klein zwart blokje) met twee ingangen voor de wisselspanning (hier dus willekeurig de + en - van het triggersignaal) en een plus uitgang die je aan de plus van de ssr zet en een min die je aan de min van de ssr zet.

QuoteWat moet je dan precies hebben en hoe warm kan zo'n relais dan worden?
Hangt van de stroom af maar als je subwoofer >200W trekt zou ik er toch een klein koellichaam op zetten, dat kan een willekeurig blok aluminium zijn.

Quote
Als behuizing zou ik ook bij conrad wel iets van kunststof kunnen bestellen, moet een eventueel koellichaam dan geaard worden?
Nee dat hoeft niet, wel wil je wat onluchtingsgaten hebben zodat evt warmte er uit kan.

NielsLu

Quote from: Kjelt on April 16, 2020, 20:16:39
Ja een gelijkrichter heeft vier aansluitingen (klein zwart blokje) met twee ingangen voor de wisselspanning (hier dus willekeurig de + en - van het triggersignaal) en een plus uitgang die je aan de plus van de ssr zet en een min die je aan de min van de ssr zet.

Maakt de voltage van zo'n gelijkrichter nog uit? Ik zie bij Conrad heel veel soorten gelijkrichters maar heb geen idee wat ik dan moet hebben...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Kjelt

Nee voor deze toepassing kun je de kleinste nemen, het triggersignaal is 12V en 5mA of zo dus de kleinste is goed genoeg, een grotere met langere draden is misschien makkelijker te monteren.