SR7008 in protect modus

Started by Marcel.B, August 18, 2014, 14:47:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zoldar

10 van de 32. Dat zet het in een iets ander perspectief
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

morca

Quote from: HcHifi.nl on January 23, 2015, 10:50:11
Is niks mis met die serie, anders had heel internet er al mee vol gestaan.
Maar goed dat jullie wel conclusies kunnen trekken aan de hand van de 10 gevallen die hier op het forum bekend zijn  ::)
Het is net politiek zo,zie bovenstaande reactie.
Wij trekken je kop wel uit het zand hoor  ;)

danny373

Quote from: morca on January 24, 2015, 09:40:05
Het is net politiek zo,zie bovenstaande reactie.
Wij trekken je kop wel uit het zand hoor  ;)
:clapping: :P
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

RonG

Vandaag de SR7008 naar Marcel (H&C Hifi) opgestuurd :), Hopelijk kan hij het probleem reproduceren en hopelijk met een passende oplossing komen :)

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

RonG


danny373

Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon


RonG

Quote from: morca on January 30, 2015, 17:52:10
Goeie oplossing voor de klant toch !!

Lol, ja. Maar wachten we eerst maar eens af, heb er vertrouwen in dat e.e.a. Goed komt. Wanneer ik de huidige gerepareerd of een andere 7008 krijg vind ik het prima ;D.

pkstereo

SR7008 op 14 december 2014 gekocht als vervanger voor de voor mij uiterst betrouwbare SR5004. Al vlot ging de SR7008 een paar keer in protect mode maar met al die HDMI kabels, het netwerk en de remote app denk je onwillekeurig toch aan een bedieningsfout, maar de afgelopen tijd schakelde de SR7008 al na ongeveer 4 minuten uit en kon daarna af en toe wel weer aangezet worden om vervolgens weer uit te vallen. Van warm worden kan geen sprake zijn omdat de frontspeakers actieve Martin Logan Purity´s zijn, die aangestuurd worden door de pre-out! De SR7008 is geheel afgekoppeld en van het net gehaald en de volgende dag weer aangezet en binnen 10 minuten weer protect mode, daarna weer aangezet en na 3 minuten weer protect mode. Geheel deze week in de originele doos weer terug gestuurd naar de leverancier.  Gezien de reacties op het forum is duidelijk dat er wel degelijk sprake is van een ontwerp of productie fout. Volgens de consumentenbond moet je de leverancier de kans geven om het toestel te repareren, maar als dezelfde fout weer terug komt heb je het recht om de aankoop te annuleren. En toch zou ik vanwege de fantastische geluidkwaliteit absoluut weer verder willen met Marantz. Groeten PK
Panasonic TX-P65ST60E, Marantz SR7008 & UD5005 & CD6050, Martin Logan Purity & Cinema i & Source, Rel Quake 50, Philips DSR7121, WD TV Live, Apple iPad 2 &  iPhone 5s

massy72

Ik heb de mijne eind vorig jaar laten repareren , en tot nu toe geen last meer gehad.
Wat er aan mankeerde is mij niet echt duidelijk : de voedings IC is vervangen ,de hdmi connector is verwijderd en de bedrading is rechtstreeks gemonteerd staat er in het reparatierapport.

Ik wil hem i.i.g niet graag meer missen.

RonG

Ik ben iig ook van het probleem af, heb hem kunnen inruilen voor een 7009 :)

Me happy. ;D

ikkeenjij36

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

danny373

Quote from: RonG on March  1, 2015, 08:41:29
Ik ben iig ook van het probleem af, heb hem kunnen inruilen voor een 7009 :)

Me happy. ;D

juist, velen zijn u voor gegaan.  ;D
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

tonv

vanavond voor de derde keer in protect gegaan,ik had ook geen geluid, welke film ik ook probeerde.Uitgezet, even wachten, weer aan, en ja hoor in protect!
Half uur gewacht, aangezet en daar was ook het geluid weer terug.
Ik ben er klaar mee, maandag Marcel maar contacten.

pkstereo

De SR7008 is terug, reparatiebon vermeld:
"Door de importeur zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: Protectie circuit hersteld, connector verwijderd en bedrading rechtstreeks
gemonteerd."

Tot nu toe lijkt alles weer in orde!
Panasonic TX-P65ST60E, Marantz SR7008 & UD5005 & CD6050, Martin Logan Purity & Cinema i & Source, Rel Quake 50, Philips DSR7121, WD TV Live, Apple iPad 2 &  iPhone 5s

tonv

Quote from: tonv on March  7, 2015, 23:51:31
vanavond voor de derde keer in protect gegaan,ik had ook geen geluid, welke film ik ook probeerde.Uitgezet, even wachten, weer aan, en ja hoor in protect!
Half uur gewacht, aangezet en daar was ook het geluid weer terug.
Ik ben er klaar mee, maandag Marcel maar contacten.

Update:
7008 ingeruild bij Marcel, nu een 7009.
Testen kan nog niet, ben de woonkamer aan het veranderen, gipsplafond, nieuw behang, alles schilderen, nieuwe vloer,andere bank.
Staat in de doos te wachten, helaas. :sneaky:


RonG

Quote from: morca on March 30, 2015, 17:38:00
Succes met klussen en hopelijk vertoond deze receiver geen kuren.

Bij mij tot nu toe nog geen problemen :) :)

Quote from: tonv on March 30, 2015, 17:35:28
Update:
7008 ingeruild bij Marcel, nu een 7009.

Super upgrade, je geduld zal beloond worden.


tonv

Quote from: morca on March 30, 2015, 17:38:00
Succes met klussen en hopelijk vertoond deze receiver geen kuren.

Dank je wel!
Gaat lukken :headbanging:

ikkeenjij36

Helaas ook bij mij nu het probleem met de protect modus na 2 maanden perfect gespeeld te hebben.
Garantie is al opgepakt door H&C Hifi en de sr staat te wachten op de ophaaldienst,jammer dat ik het weekend zonder moet doen maar heb er alle vertrouwen in dan het goed komt als ik de berichten lees over de service van H&C.
Me very sad. :( :( :( :hmmm:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks


ikkeenjij36

Zeker en errug onhandig nu.
Al mijn media afspelen liep via de sr.
Nu veroordeeld tot tv kijken :embarassed:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

MauZ

Klote man...  Gaat vast goed komen.
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*