SR7008 in protect modus

Started by Marcel.B, August 18, 2014, 14:47:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Mijn SR5008 begint ook weer af en toe zijn oude kwaal te vertonen.
Voorlopig nog maar heel zelden, maar zo is het de vorige keer ook begonnen.

twani

Quote from: Vreemd on November 23, 2014, 17:44:09
Het is niet waar he!!! Nu springt mijn tweede Marantz ook in protect. Lapmje flikkert wilt niet meer opstarten. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen marcel en co maar dit is geen toeval meer. Verdorie nu kan ik terug meer dan 3 uur in de auto zitten om die binnen te brengen en waarschijnlijk ook nog is paar weken te wachten voor reparatie... Een klucht is het...
Staat ie echt vrij opgesteld? Of toch verscholen in een kastje?

Vreemd

Ja, hij staat helemaal vrij. Gisteren wilde hij heel de avond niet uit protect. Ik zet hem deze morgen op en hij werkt terug...
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

H&C Hifi

#128
Quote from: Vreemd on November 23, 2014, 17:44:09
Het is niet waar he!!! Nu springt mijn tweede Marantz ook in protect. Lapmje flikkert wilt niet meer opstarten. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen marcel en co maar dit is geen toeval meer. Verdorie nu kan ik terug meer dan 3 uur in de auto zitten om die binnen te brengen en waarschijnlijk ook nog is paar weken te wachten voor reparatie... Een klucht is het...

Ik weet niet waar jullie de spullen kopen, maar wij hanteren bij Marantz & Denon in Nederland de service dat het toestel ook bij je thuis (gratis) kan worden opgehaald..
Je hoeft daar niet eens meer voor naar de winkel.

2x een defect is wel heel toevallig, PM het serienummer is, kan ik zo checken of je daadwerkelijk een nieuwe hebt gekregen.

massy72

Hier ook iemand met het zelfde probleem, heb de sr7008 sinds een week of 4 en tot nu toe is hij me 3 keer op verschillende dagen in de protect mode gesprongen.
Met het aanzetten krijg ik dan een ruis over 1 van de surround speakers, die steeds harder gaat en vervolgens een plop geeft en de reciever schakelt dan weer uit.
Dit gebeurt een paar keer en vervolgens is het weer goed. Ik snap er niets van.

Wel valt me op dat ik bij diezelfde surroundspeaker een soort gezoem hoor als ik mijn oor er tegenaan leg, zo vanuit de luisterpositie hoor je het niet.
Alles los gehad,nieuwe banaanpluggen gekocht van Monster maar het gezoem blijft.
Ik heb er een paar andere speakertjes op aangesloten maar dit helpt evenmin, het is of de reciever of de kabel denk ik.
Die surroundspeakertjes zijn overigens wel 4 ohm, maar Hificorner heeft aangegeven dat dit gewoon moet kunnen op de sr7008, wel is het raadzaam om de impedantie op 6 ohm te zetten.

Ik heb Hificorner ook gevraagd naar die ophaal service van Marantz maar daar wisten ze niets van, ik moet voor reparatie dus naar hun toe ( hoop dat het bij 1 keer blijft, maar als ik de verhalen hier zo hoor!)

Vandaag is het me ook weer gebeurt nadat ik die kabels gecontroleerd had, ik heb hem vervolgens gereset en alles opnieuw ingesteld.
Hoe mooi het ding ook klinkt, ik mis mijn ouwe trouwe SR9200 wel een beetje nu en ik ga er zeker mee heen als het nog een keer weer gebeurt.

FRANQ

Bij mij blijkt het toch echt warmte gerelateerd te zijn.
op het kastje geen een keer problemen gehad.

Laat hem er nu op staan.

massy72

Volgens mij staat er in de handleiding ergens dat bij teveel warmte het apparaat 1 keer per seconde knippert,
en bij overige storingen 2 keer per seconde dacht ik.
Ik heb dit i.i.g ergens een keer gelezen.

Marcel.B

Bij mij is het ineens over en ik heb het eerst een paar weken aangekeken maar hij gaat ineens niet meer in protect modus,geen idee hoe dit nu weer kan.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

massy72

Bij mij is het een paar weken goed geweest, helemaal geen problemen gehad en ik kreeg zowaar vertrouwen in het apparaat.
Gister de hele middag gegamed en niets aan de hand, onder het eten had ik hem aan laten staan en dan gaat hij na 30 minuten in de standby, en ik wil hem na het eten weer aandoen en hij gaf gelijk een ruis uit de surround speakers die steeds harder werd en toen knalde hij met een plof in de protectie.
Lekker is dat al het geluid via de sr7008 loopt dus toch maar weer proberen om hem aan te krijgen, en dat ging hij ook wel alleen met een flinke ruis uit mijn linker surround speaker.
In ieder geval schoot hij niet meer in protectie maar die ruis leek me ook niet gezond dus maar gereset voor de derde keer en dat hele ding weer overnieuw instellen.

Wat er aan de hand is weet ik niet, ben alles langsgelopen en ik kan niets ontdekken, maar mij lijkt dat als er een storing in de kabels zou zitten hij altijd wel in de protectie mode zou schieten toch?
Ik ga i.i.g morgen even bellen met de dealer en dan deze week maar eens langs met het apparaat, en dan hopen dat het opgelost wordt.

massy72

De voeding wordt uitgeschakeld en de voedingsindicator knippert ongeveer elke 2 seconden rood.
-Het beschermingscircuit is geactiveerd door een verhoging van de temperatuur in dit toestel.
Schakel de voeding uit, wacht ongeveer een uur tot het toestel voldoende is afgekoeld en
schakel de voeding opnieuw in.
-Installeer dit toestel ergens anders waar de ventilatie goed is.


De voeding wordt uitgeschakeld en de voedingsindicator knippert ongeveer elke 0,5 seconden rood.
-Controleer dan de luidsprekeraansluiting. Het beveiligingscircuit is mogelijk geactiveerd
omdat de kerndraden van de luidsprekerkabel elkaar hebben geraakt of omdat een kerndraad
is losgekoppeld van de aansluiting en in contact is gekomen met het achterpaneel van dit
toestel. Ontkoppel het netsnoer, neem de vereiste maatregelen om het probleem op te
lossen, bijvoorbeeld het opnieuw stevig strengelen van het kerndraad, en sluit het draad
vervolgens opnieuw aan.
-Zet het volume lager en schakel de voeding opnieuw in.
-Het versterkercircuit van dit toestel functioneert niet. Koppel de voedingskabel los en neem
contact op met onze klantendienst.

Dit is wat er staat in de handleiding van de SR7008 en bij mij knippert hij zeker 2 keer per seconde dus een warmte probleem kan het niet zijn lijkt me.

djaxx

Ligt dit niet aan de aangesloten apparatuur?

massy72

#136
Djaxx,

Wat bedoel je hiermee?

danny373

GVD, gisteren SR7008 geleverd gekregen en vandaag al in de protectie modus. Gebeld met Coolblue die hem geleverd heeft en ze gaan hem omruilen.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

danny373

Contact gehad mat Marantz en schijnen het probleem niet te kennen bij de Sr 7008. Maargoed, morgen wordt hij omgeruild. Hoop dat de volgende geen probleem meer veroorzaakt.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

zoldar

wahahaha er zitten op dit forum al 10 vd 30 gebruikers met dit problem. Dat zegt veel over hoe Marantz naar zijn klanten kijkt.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

massy72

Ik heb de mijne gister ook heengebracht voor reparatie, ben benieuwd wat er gebeurd.
Wel raar dat Marantz zegt niets van het probleem af te weten.

Maar goed ik heb gister aangegeven dat er ook na reparaties bij sommigen toch weer dezelfde klachten terugkwamen en ik niet zo'n zin heb om telkens heen en weer te rijden,
de centjes die ik ook nog eens kwijt ben aan brandstof kan ik beter besteden aan een nieuwer type toch?

De winkel garandeerde me echter dat het probleem opgelost zou worden, dus daar gaan we maar vanuit.
Nu maar even twee weken zonder dus. :embarassed:

danny373

Had dit ook al in een ander draadje gepost.

Vanmorgen naar Rotterdam gereden om mijn SR7008 om te ruilen. Wachtend in de file bedacht ik mijzelf en besloot om de SR7008 niet om te ruilen, maar terug te geven en met het geld voor wat anders te gaan kijken. Vindt het risico te groot om een andere terug te nemen. Zal je zien dat hij buiten de 2 weken omruil garantie kuren krijgt en dan krijg je dat gedoe met reparatie etc.

Uiteindelijk naar een andere winkel gegaan voor de SR7009, Coolblue had hem ook, maar de prijs was 500 meter verder op €150 lager.  :P

Inmiddels is de SR7009 geïnstalleerd en aangesloten, Hopen dat ik nu meer geluk heb  :inlove:

Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

snicky

Een flinke jongen! Ziet er goed uit[emoji41]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

danny373

Quote from: snicky on December 19, 2014, 17:56:58
Een flinke jongen! Ziet er goed uit[emoji41]

;D Thnx, zeer blij..
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

H&C Hifi

Quote from: danny373 on December 19, 2014, 17:42:52
Had dit ook al in een ander draadje gepost.

Vanmorgen naar Rotterdam gereden om mijn SR7008 om te ruilen. Wachtend in de file bedacht ik mijzelf en besloot om de SR7008 niet om te ruilen, maar terug te geven en met het geld voor wat anders te gaan kijken. Vindt het risico te groot om een andere terug te nemen. Zal je zien dat hij buiten de 2 weken omruil garantie kuren krijgt en dan krijg je dat gedoe met reparatie etc.

Uiteindelijk naar een andere winkel gegaan voor de SR7009, Coolblue had hem ook, maar de prijs was 500 meter verder op €150 lager.  :P

Inmiddels is de SR7009 geïnstalleerd en aangesloten, Hopen dat ik nu meer geluk heb  :inlove:



Bij het bekende forumsponsor 1200,00 Euri's op het moment.
Hoop niet dat je teveel hebt betaald  ;)

danny373

Quote from: HcHifi.nl on December 19, 2014, 19:28:05
Bij het bekende forumsponsor 1200,00 Euri's op het moment.
Hoop niet dat je teveel hebt betaald  ;)
Eh ja, €50 te veel dan.  ;)
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

MauZ

#146
Quote from: danny373 on December 19, 2014, 19:44:19
Eh ja, €50 te veel dan.  ;)

Oow das de moeite niet! :clapping:

Veel plezier met/van je upgrade.. ;D
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

bruno

Dat er wat serieus mis is met sommige 7008's kan nu toch echt niet meer ontkent worden  !!
Heel jammer dat marantz voordoet alsof ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord . JAMMER! Er zijn wel meerdere grote merken die eens een recall moeten doen , vind ik absoluut niet erg , kan gebeuren ! Het ontkennen stoort mij enorm in dit verhaal .

stardust

Ik heb de sr7009 nu sinds 16 december dagelijks meerdere uren aan staan.
Maar nog geen protect gehad, ook de qua hitte vorming val mij reuze mee op de eerste 2 a 3 dagen na, zal wel nieuwigheidje zijn geweest ;D
Morgen avond wordt de echte test gedaan gaat er van uit dat ie dan wel een uur of  4 goed hard gaat staan :headbanging:

danny373

Hier de SR7009 sinds 19 December ook zonder problemen. Met de vakantie die nu bezig is staat hij hele dagen aan. Films, Game, Muziek. :inlove:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon