Aparte eindversterker zinvol of niet?

Started by Siddartha, August 11, 2014, 14:17:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

#75
Quote from: Xander32 on August 20, 2014, 13:05:12
Op m'n IPad staat de foto op z'n kop ...

Hier ook...

Waar laat je de subwoofer nu?

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Siddartha

ja, dat heeft kennelijk met Apple te maken.... Foto is gemaakt met mijn iPhone (is dan gewoon recht), als ik em dan opsla op mijn werklaptop (Windows) dan staat ie ook op de kop. Dan importeer ik naar Photobucket en staat ie weer recht... als je via een PC kijkt dan staat de foto wel recht..

ik zie de foto nu gewoon recht staan

Vreemd, maar daar heb ik meer last van
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Quote from: frank2 on August 20, 2014, 13:08:14
Ipad omkeren? ;D
... Dan gaat de foto weer autom. roteren naar z'n oorspronkelijke stand ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Quote from: Xander32 on August 20, 2014, 13:19:03
... Dan gaat de foto weer autom. roteren naar z'n oorspronkelijke stand ;D

weet ik was een geintje......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: frank2 on August 20, 2014, 13:30:35
weet ik was een geintje......
... je kan die vergrendelen ... Maar ik heb wel een indruk gekregen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

#81
Quote from: Xander32 on August 20, 2014, 13:05:12
Op m'n IPad staat de foto op z'n kop ...
Daar is een app voor...

   

Xander32

 ;D


... dat laat ik even aan mij voorbij gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2


Xander32

Kan(en/of mag) je de speakers nog een cm of 10 naar voren schuiven? Denk dat het geluid er nog meer van opknapt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

sub is weg en komt ook niet meer terug ;)

kan nog wel wat spelen met de positie. Ik mag veel :D moet alleen wel passen natuurlijk
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Quote from: Siddartha on August 20, 2014, 21:03:42
sub is weg en komt ook niet meer terug ;)

kan nog wel wat spelen met de positie. Ik mag veel :D moet alleen wel passen natuurlijk
... iig. zover dat de frontjes van de ls. ruim voor het meubel uitkomen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2


Sjaudio


Quote from: morca on August 20, 2014, 23:15:04
Mag ik vragen waarom je de sub wegzet,speelde hij niet naar wens?

Die bostons hebben al een behoorlijk laag, zeker in een niet al te grote ruimte. Zijn forse monitoren.

Voor muziek vond ik een subwoofer in mijn beperkte ruimte weinig toevoegen, films daarintegen wel uiteraard.

Xander32

Quote from: Siddartha on August 20, 2014, 23:13:00
voor een betere uitstraling?

... het stereobeeld zal waarschijnlijk verbeteren. Meer hoogte, diepte in het geluid en een wat meer stabiel beeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

ok, ga het eens proberen.
Zit alleen met de bank.. de rechter speaker staat er een beetje tegenaan te spelen, kan dat nog er kwaad?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

morca

Quote from: Sjaudio on August 20, 2014, 23:19:45
Die bostons hebben al een behoorlijk laag, zeker in een niet al te grote ruimte. Zijn forse monitoren.

Voor muziek vond ik een subwoofer in mijn beperkte ruimte weinig toevoegen, films daarintegen wel uiteraard.
Ik vroeg het aan de TS omdat de plaatsing ook niet bijster goed was imo,.
Denk misschien kan ik wat tips geven aan de TS mbt de sub.

audiotic

Tja. Begrijp je dubio. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en inderdaad voor stereo aparte versterking geregeld. Ben er nog steeds heel blij me dat ik het heb gedaan. Het is echt fraaier!
MacMini 650+GB LossLess -> SlimDevices Transporter & Marantz DV8400 VanMedevoort Mod. & Nakamichi ZX7 -> HK AVR 8500 + HK PA2200 SE -> 6 x 780SE, 78C & 2 x REL Strata III

Siddartha

het is iets dat wel nog in het vat zit, maar op de lange termijn wordt geschoven.
Kan me financieel op dit moment niet heel veel veroorloven, en wil niet een low-budget oplossing.
Nu ben ik al erg blij met de stands en de andere plaatsing, en zoals sjaudio al aan geeft zit er behoorlijk laag in de monitoren. Heb de sub wel aangehad, LPF op 60 hz, maar sprong bijna nooit bij. Films wel uiteraard, maar heb ook geen surround en center speaker, dus ga niet voor volledig surround.

Mis de sub absoluut niet.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rudy1968

Kan het zijn dat de R speaker minder ruimte heeft dan de L speaker?
Ik zou de R speaker iets meer ruimte geven: dressoir tikje naar links, R speaker iets meer van de zijmuur af.
(gunstig bijeffect is dat de receiver/dressoir rechter onde het scheerm komt?)

Succes met de plaatsing, veel luisterplezier.

Siddartha

Eindversterker blijft toch kriebelen...

Ik kan een Rotel RB-1072 eindversterker kopen en wil deze aansluiten op mijn Marantz SR6007. Ik speel in stereo, en wil de Marantz dus als pre-amp gaan gebruiken (ook voor de DAC en HDMI aansluitingen).

Zal dit een goede combi en vooral een verbetering zijn?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

tjobbie

#98
ikzelf had vrij recent geleden na lang sparen de av7701+mm7055 aangeschaft (1 na hoogste model) maar is er snel weer uitgegaan.
om bijna dezelfde reden als jij. Ik weet niet waar het verschil exact zat, controle genoeg maar het miste persoonlijk gewoon een stukje "magie"
in de muziek.(films fantastic! btw.) dat zul je waarschijnlijk met een EV. niet goed kunnen maken. Zoals een aantal hier al aangaven zou ik eerst is gewoon een EV. lenen om te proberen, maar zou toch opteren voor een mooi stereo setje als het budget het toelaat.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Siddartha

ben er ook al over het denken geweest om em te verkopen en inderdaad en dedicated stereo versterker te kopen, al dan niet met een ingebouwde DAC (Rotel RA-12 bijvoorbeeld). Dan zal ik de HDMI apparaten op de TV rechtstreeks moeten aansluiten, op zich ook prima.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2