Multifunctionele HT kamer

Gestart door lennardude, augustus 8, 2014, 19:17:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lennardude

Hallo allemaal!

Aangezien ik vorig jaar op dit forum nog goed advies heb gekregen voor een aankoop van een beamer leek het mij nu wel leuk om eens te showen wat ik nu allemaal heb. Mijn HT is zoals ik in de titel al heb vermeld een multifunctionele aangezien het mijn kamer is, ik slaap er dus ook  ;)

Setup:

  • Beamer: Epson EH-TW3200
  • Scherm: 232 cm diagonaal (~ 92 inch)
  • Geluid: Logitech Z-5300 5.1 maar 2 front speakers vervangen door 2 Bose Speakers

Aangesloten op een computer:

  • Intel i5-3470
  • 8GB 1666 mhz geheugen
  • Sapphire radeon 6850
  • 250 gb samsung SSD
Ik kijk voornamelijk films met vrienden maar af en toe game ik er ook op zoals met een Wii emulator speel ik af en toe Super Smash bros brawl of Mario Galaxy.

Ik heb een maand geleden wel een probleem gehad met de beamer. Toen ik hem namelijk aan deed ging er een rood lampje knipperen bij 'lamp' dus het was duidelijk dat er iets met de lamp was. Gelukkig had ik nog garantie en ik heb toen gelijk Epson bericht en ze zeiden dat ik de lamp eruit moest halen en hem in een doos doen zodat hij de volgende dag opgehaald(!) kon worden. 2 dagen later had ik een nieuwe lamp (twv 250 euro!) en alles werkte weer perfect kortom geweldige service van Epson!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie misschien nog tips hebben.

MLCinema

Dat heb je prima voor elkaar zo O0. Al upgrade plannen wat betreft het geluid  >:D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

rho

Netjes gedaan.
Hoe ver zit je van het scherm?

De eerste update die ik persoonlijk zou doen is een setje andere speakers ... of eerder eerst een deftige sub (mits dat niet voor teveel overlast voor de "buren" zorgt).

Zoals je zelf al aangeeft: Prima service van Epson. Da's zeer interessante info voor mensen die op zoek zijn naar een projector. 't Is altijd leuk om te weten dat het geen echte ramp is als er eens iets mis gaat met je aankoop.

lennardude

Citaat van: rho op augustus 12, 2014, 13:05:48
Netjes gedaan.
Hoe ver zit je van het scherm?

De eerste update die ik persoonlijk zou doen is een setje andere speakers ... of eerder eerst een deftige sub (mits dat niet voor teveel overlast voor de "buren" zorgt).

Ik zit ongeveer 3,50-4 meter van het scherm.

Ik dacht eerlijk gezegd dat ik het qua geluid erg goed voor elkaar had maar er valt dus blijkbaar nog veel te upgraden?.Ik denk dat ik niet beter weet want ik vind mijn geluidsset erg goed klinken enige wat ik nog zou willen doen is de rear speakers aan de muur ophangen want die staan daar nu beetje los en kabels liggen door de kamer heen. Wat voor upgrade qua geluid zou je dan aanraden? Ik dacht dat ik toch wel redelijke subwoofer had? Heb er zelf niet heel veel verstand van en qua geluid kan bijna zo hard als ik wil aangezien deze ruimte zich in het souterrain bevind en bijna niemand er last van heeft ;)

jeffaudio

je audio setup is een setje voor de pc?
Je kan inderdaad daar nog veel winst maken , een goede woofer i.c.m een net setje speakers kom je al een heel eind
en is de beleving er nog meer , check eens andere HT ruimte`s in dit topic
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

lennardude

Citaat van: jeffaudio op augustus 13, 2014, 12:11:22
je audio setup is een setje voor de pc?
Je kan inderdaad daar nog veel winst maken , een goede woofer i.c.m een net setje speakers kom je al een heel eind
en is de beleving er nog meer , check eens andere HT ruimte`s in dit topic

Heb wel de 2 front speakers vervangen door 2 van deze bose speakers:

rho

Bose is nu net het merk waar ik absoluut NIET naar zou gaan kijken. ;)

Een vette diy subwoofer is misschien iets?
Qua speakers is er zoveel keuze ...
Persoonlijk zou ik bij Focal, Klipsch, B&W en Kef gaan kijken. (als het geen diy speakers mogen zijn) Dat is puur persoonlijk. Er zijn nog veel meer merken die goeie speakers maken... maar Bose is daar in mijn mening geen van.
Als het wat budget vriendelijker moet zijn is Teufel zeker aan te raden.

djaxx

Citaat van: lennardude op augustus 13, 2014, 11:36:18

Ik dacht eerlijk gezegd dat ik het qua geluid erg goed voor elkaar had maar er valt dus blijkbaar nog veel te upgraden?.

You know nothing John Snow :) .

Nee je hebt nog heel veel upgrade mogelijkheden, je zou verbaasd zijn mocht je de meeste sets van forumgenoten horen. Dat maakt het natuurlijk alleen maar leuker.

W.Otter

gheheh :tounge2:

nee een z5300 is nou niet bepaald top notch..

hoe dan ook heb ik zelf ook meerdere z5500 gehad waar ik erg tevreden mee was toentertijd. dit is echter wel een maatje groter dan de z5300.

hoe dan ook is een instapmodel receiver met een paar boston acoustics A25 en een BK XXLS400 een grote upgrade (je behoort tot een zeer kleine groep die bose heeft op dit forum :-X)

er staat toevallig een xxls400 te koop
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

lennardude

Citaat van: djaxx op augustus 13, 2014, 13:15:54
You know nothing John Snow :) .

Nee je hebt nog heel veel upgrade mogelijkheden, je zou verbaasd zijn mocht je de meeste sets van forumgenoten horen. Dat maakt het natuurlijk alleen maar leuker.

Hahah :P

Ik heb de Z5300 ooit gekocht omdat ik betere speakers wou om heerlijk met goeie bass muziek te luisteren, later had ik besloten om een beamer te kopen en met deze speakers dus een Home cinema te maken. De Bose speakers had mijn vader nog staan van vroeger dus heb die destijds niet bewust gekocht ofzo, ze zijn sowieso veel beter dan de front speakers van z5300! Mijn vader heeft trouwens ook nog een JBL speaker liggen, deze zou ik misschien kunnen vervangen als center?

Maar aangezien ik arme scholier ben heb ik niet veel geld te besteden en de meeste mensen hier hebben toch wel iets meer te besteden dan ik zullen de meeste setups idd (veel) betere geluidsset hebben. De beamer was vorig jaar al een rib uit mijn lijf :P maar misschien hebben jullie tips voor betere geluidset voor 200-300 euro of wordt dat erg lastig?

Alvast bedankt!