Nog een hulp bij DAC selectie vraag

Started by Hoeksel, August 7, 2014, 17:26:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Quote from: Broem on August 29, 2014, 19:10:45
Thanx. Gaat er zeker 'n keer van komen. Het upgradevirus heeft me momenteel te pakken. Ik oriënteer me op een nieuwe draaitafel en DAC (of geïntegreerde streamer)

Haha klinkt bekend. Ik heb zelf ook de M51 op het oog gehad maar uiteindelijk ging mijn voorkeur uit naar een integrated amp. Maar volgens mij wel een hele mooi dac, iig om te zien :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Hoeksel

Na 3 extra dagen inspelen begint mijn mening te veranderen. Ik weet niet of het nu echt inspelen is of wennen, maar de dynamiek, gebrek aan ruis, detail, punch en bas controle zijn alleen maar prettiger geworden en ook het grootste door mij ervaren nadeel (wegdrukken van zang) neemt af. Het complete plaatje wordt gewoon beter, ik weet niet zo goed hoe het te omschrijven. Ik ben in elk geval benieuwd of na wat extra dagen spelen het nog beter gaat worden. Ik ben nu lekker van alles aan het luisteren/spelen.......Ook de verschillen tussen de filters zijn iets duidelijker geworden.

Roksan

Wat is je ervaring nu we weer een tijd verder zijn?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Hoeksel

Ik ben nog steeds supertevreden met mijn set. De combi Marantz PM15 + M-DAC + Xindak interlinks klinkt helemaal zoals ik het prettig vind. Toevallig ben ik net weer begonnen met kijken voor een upgrade, dat heeft niets met de DAC te maken. Ik heb simpelweg behoefte aan weer zo'n "wauw" moment zoals ik dat ooit had met de upgrade naar de PM15. De DAC is super, maar het zou mij niet verbazen als ik elke DAC mooi vind. Hij zette als ware de puntjes op de spreekwoordelijke "i". Het mooie geluid van mijn set met wat minder ruis, iets scherper, meer punch/controle.

Heb nu een Rotel RA-1592 (2500 Euro) staan als demo, en die gaat zeker terug. Die komt niet in de buurt van wat ik heb staan. Erg kil in het midden/hoog en een rommelige bas. Ik wilde iets functionelers (combi van versterker + DAC) maar als puntje bij paaltje komt....eigenlijk wil ik een flinke upgrade op het 2 kanaals vlak. Ik ga verder zoeken, en als ik iets vind gaat de DAC in de verkoop. Het zou echter ook kunnen dat ik de PM15 ga vervangen door bijvoorbeeld een PM11 of een andere mooie versterker. Ik denk dat hier de meeste winst zit, niet in de DAC.