TV logo's in beeld wat kunnen we doen?

Started by frank2, August 5, 2014, 09:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Mijn oude pana plasma van 8,5 jaar heeft na alle voetbal wedstrijden iets last van bet rode logo van nl1. Persoonlijk erger ik mij vreselijk aan de felle logo's van de nl 1 2 en 3. Het kan OOK anders zoals sbs6.

Kunnen wij als groot forum niet een vuist maken richting die zenders?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HAL

De logo's worden 19 augustus vervangen. Ik zou daar even op wachten.

WickedGame

Quote from: frank2 on August  5, 2014, 09:39:15
Mijn oude pana plasma van 8,5 jaar heeft na alle voetbal wedstrijden iets last van bet rode logo van nl1. Persoonlijk erger ik mij vreselijk aan de felle logo's van de nl 1 2 en 3. Het kan OOK anders zoals sbs6.

Kunnen wij als groot forum niet een vuist maken richting die zenders?

Alle logo's zijn drama  ;D

En de tv maatschappijen gaan er niets aan doen. Dus ik zou zeggen je helderheid aanpassen, misschien na een lange tijd kijken naar 1 zender dan een sneeuwbeeld opzetten oid?

HAL

De TV-maatschappijen gaan er niet over. (Tenzij het om een iegn zender gaat natuurlijk) De omroeporganisatie bepaalt het beleid of, in het geval van de publieke omroep, de NPO.

frank2

En als we als forum klachten gaan sturen? Alleen waarheen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HAL

Ligt er dus aan pm welke zender het gaat. Maar als het om de NPO gaat naar de NPO dus. Die doet dat centraal voor de publieke omroep.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

fokke-gerrit

Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

frank2

Hoe bereik je de beste man? Dit artikel had ik al gelezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HAL


Nahpets

Ik zou een klacht naar Panasonic meer voor de hand vinden liggen. Zij maken tenslotte blijkbaar een crappy tv die gevoelig is voor inbranden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

#11
Yes, het is nog erger geworden de logo's zijn nog wat groter gemaakt, nog meer beeldvervuiling. Maar ik kijk wat langer en zie tot mijn verbazing dat de logo's transparant zijn geworden. Schijnbaar de eerste minuut niet toen ik keek.  Helaas de logo's van de omroepen nog niet. Jammer.
Maar in ieder geval al beter dan het was.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robert

#12
Quote from: frank2 on August 19, 2014, 15:18:16Yes, het is nog erger geworden de logo's zijn nog wat groter gemaakt, nog meer beeldvervuiling. Maar ik kijk wat langer en zie tot mijn verbazing dat de logo's transparant zijn geworden. Schijnbaar de eerste minuut niet toen ik keek.  Helaas de logo's van de omroepen nog niet. Jammer.
Maar in ieder geval al beter dan het was.

Alleen jammer dat er de tekst NPO schuin naast moest.
Hier zag ik eerst ook nog de oude kleuren bij NPO 2 (Slimste Mens) en NPO 3 (Champions League).

De logo's van de omroepen blijven in kleur heb ik gelezen, ze vinden dat ze hun "identiteit" kwijt raken als ze voor transparante logo's gaan.

Integra

Ik kijk nooit TV, heb een pesthekel aan logo's en reclame (en foutieve ondertiteling)  ::)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Hanky Panky

Ik zou eens een andere stroomkabel gebruiken, dat geeft normaliter extreem veel verbetering   :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VlisChris

Ik had eerst wat anders geschreven HP, maar toen bedacht ik me dat ik onderstaande post eerder op de dag al geplaatst had.
Vervang door m9 door Hanky Panky, en je krijgt al een alleraardigst idee wat ik eerst wilde schrijven denk ik ;)

Quote from: Christiaan S on August 19, 2014, 21:53:24
Gewoon uit interesse M9, is het daadwerkelijk noodzakelijk het zo te posten als je het ergens niet mee eens bent?
Ik kan me namelijk zo'n 1.000 manieren voorstellen om exact hetzelfde te zeggen, maar dan op een normale manier.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

#16
Quote from: Christiaan S on August 20, 2014, 01:57:58
Ik had eerst wat anders geschreven HP, maar toen bedacht ik me dat ik onderstaande post eerder op de dag al geplaatst had.
Vervang door m9 door Hanky Panky, en je krijgt al een alleraardigst idee wat ik eerst wilde schrijven denk ik ;)

Ik herhaal gewoon wat ik elders lees en breng dat als een absolute waarheid cq. vast gegeven.  Ik gebruik een Lapp Öllflex en dat geeft bij mij enorme verbetering: zwart is nog zwarter en geen last van inbranden van logo's na 5 jaar dús dat móet door de gebruikte kabel komen.

Wat is daar zo raar aan?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Goos

Ik ben van plasma overgestapt naar een lcd-led, ben er zeer tevreden mee!

drums97

Quote from: Goos on August 21, 2014, 13:54:58
Ik ben van plasma overgestapt naar een lcd-led, ben er zeer tevreden mee!

Ik ook. M'n Pana V10 vervangen door 'n Sony W905. Niks mis mee en het zwart is eindelijk weer zwart!
Sony KDL-46W905A, Yamaha AX-900, Marantz NR1402, Tannoy Revolution R3, mede8ter 800x3d, Samsung BD-F5800, UPC HDTV Horizon Mediabox, HP Pavilion DV7-3130ed Notebook

Multimediaknaller

Het logo om de zoveel tijd wisselen van links naar rechts en vise versa  :sigh:

Raphie

Hier UHD pana led, zooooooo blij dat ik van dat burn-in / retrntion gezeik af ben.
Staat de tv de halve ochtend op een menu? Geen probleem
Ned1 iets te lang op? Geen probleem
Was altijd gezeik en stress voorheen, nu weer gewoon ONTSPANNEN TV kijken.
JBL PRX Power!

Kingpin

Heb hier 2 Pana ST's maar geen last van bovengenoemde verschijnsels, ook niet als de kids lang naar 1 zender kijken.
Beeld vind ik ronduit nog steeds beter dan de huidige modellen, deze vind ik te hard overkomen, niet echt, voorlopig maar mooi bij plasma houden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

ik had er met mijn Pio's en ST's wellast van, misschien wat kritischer, maar iedere plasma heeft wel burn-in als je uniforme kleuren op zet, of bij bewegend beeld, een beetje vage "watermerk" vlekken in hoeken waar veel logo's zijn. je kan dan niet altijd lezen wat het logo was, maar je ziet gewoon dat de optiek "anders" is. dat stoorde me mateloos. bij m'n laatste generatie Pana scherm had ik banding, zeg maar een watermerk band rechts zo'n 5cm v/d zijkant loodrecht naar beneden.
daarnaast zijn zaken als pixelruis e.d. ook véél minder als op plasma
JBL PRX Power!

erwinh

Al die logo's is zowieso gruwelijk. Soms wel 3 logo's  :wow: De BBC is dan wel een verademing. Nog steeds logo loos. Of een filmpje natuurlijk  :D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004